Kiowa, 08-09 4 kittens. Katertje overleden. Update p.5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:31

Ylana schreef:
Iedereen bedankt voor het meeleven!
Met mij gaat het op dit moment weer redelijk. Nog wel enorm moe.

Ik heb zojuist gehoord dat alle kleintjes nog leven.
Poesje één en het katertje willen nog niet zelf bij pleegmama drinken, maar deze worden gedwangvoerd. Hopelijk hebben ze snel de kracht weer om toch zelf te drinken.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik ze bracht ik ze geen half uur meer gaf. Elke keer dat de telefoon ging voelde ik een enorme brok ik mijn keel komen. Gelukkig onnodig.
Poesjes 2 en 3 doen het naar omstandigheden goed.

Met Koos gaat het goed. Ze is nog wel helemaal van slag, maar dat is vooral omdat Snow totaal niets meer van haar wil weten, terwijl Koos nu just zo´n behoefte aan haar heeft...
Het leuke was dat tijdens de bevalling ze Snow er ook persé bij wilde hebben. Deze had ik even in de gang opgesloten, maar Koos bleef maar miauwen voor de deur, net zo lang tot ik hem open deed en Snow weer naar binnen mocht. Toen ging ze weer in de werpkist liggen.

Wat een 'spannend' verhaal joh...jeetje... zo stel je je een blije geboorte en schattige friemelpoesjes natuurlijk niet voor...

Wat ik me afvraag: hoe heb je zo snel een geschikte pleegmama kunnen vinden? Had je die al 'achter de hand' of wist de dierenarts iemand? En hoe nu verder, moeten ze daar blijven tot ze gespeend zijn? Dan moet je ze wel lang missen of niet?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 10:45

De pleegmama is van de eigenaar van de kater. Dus de papa van de kittens.
Deze had ik gebeld dat de kittens geboren waren, dat het een keizersnede was geworden, maar dat Koos nog geen melk gaf.
Zij had een poes die zondag bevallen was en bood aan dat mocht het niet meer lukken ik ze wel bij haar onder kon brengen.
Maar ik had via het bengalen forum ook al van iemand een pb gehad dat ik ze eventueel daar onder kon brengen. Die had ook een poes die net bevallen was.
Wat dat betreft vind ik het echt fantastisch dat cattery´s elkaar zo helpen.
Hoelang ze daar blijven weet ik niet. Wat mij betreft zolang als het nodig is.
Ik vind het inderdaad heel jammer dat ik ze niet van heel dichtbij kan zien opgroeien, maar als ze op deze manier blijven leven neem ik dat graag voor lief.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:57

Jeetje wat naar voor je, hopen dat ze het allemaal redden en dat het met een sisser afloopt!

Ik wil je nog wel vertellen dat ik een paar doodzieke poesjes "gered" heb die gedumpt waren in een doosje in de de volle zon. Deze mini poesjes waren drie weken oud en meer dood als levend. De dierenarts dacht dat er niets meer te redden was en had zo iets van, probeer het maar. Maar verwacht er niets van. Ik heb ze ook moeten dwangvoederen maar wonder boven wonder ging het heel snel dat ze opknapten. Zo snel als ze zwak zijn, zijn ze ook snel er weer bovenop als ze wat eten en het wat beter gaat. Ik weet jou kleintjes zijn veel jonger maar toch! Ik ga duimen voor je :(:)

MiSz_SaNdY

Re: Bengaal Kiowa en de naderende bevalling...*geboren!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:01

jeetje wat een gedoe zeg!
blij dat mn kittens hier het goed doen.
ze zijn in de zelfde nacht geboren je had mij ook mogen vragen om ze erbij te leggen hoor. veel sterkte

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:33

Heel veel sterkte toegewenst.
Wat is het toch top dat catteries elkaar helpen!

Succes met de kittens.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 22:02

Ik ben samen met de kinderen vanmiddag lang de kittens gereden om even bij ze te kijken.
De 3 poesjes doen het goed!
Ook poesje nr 1 kan nu zelfstandig de tepel vinden en is hier zelfs flink fanatiek in!Ze laat de zelfde vechtlust zien als toen ze geboren werd.
Het katertje gaat nog steeds erg slecht. Het is echt afwachten of deze het gaat redden...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:06

wat jammer van je eerste nestje... hopen dat t katertje nog bijtrekt, ik zal duimen!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:15

Oh wat spannend zeg,hopelijk gaat dat katertje het toch redden.
Wat een vechtertje zeg dat poesje 1.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 19:48

Helaas is het manneke zo juist overleden...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:57

Ylana schreef:
Helaas is het manneke zo juist overleden...

Oh nee ;(
Wat sneu!!!
Zo hard ervoor gevochten...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:16

Ik dacht ook: leuk er zijn kittens geboren en nog wel van die mooie. Wat sneu dan om te lezen dat het niet zo goed ging, dat je een pleegmoeder ingeschakelt hebt en dat het kleine manneke uiteindelijk overleden is. Hoe verdrietig dit ook is, jij hebt wel gedaan wat je kon doen. Dwangvoeren (flessen) en als het niet goed gaat een pleegmoeder zoeken. Het is jammer bij je eerste nestje dat het zo gelopen is. Het blijkt toch meestal wel dat meisjes meer vechtlust hebben als kereltjes. Een paar jaar geleden kreeg ik via het asiel hier een gevonden poes in huis, hoogzwanger. (ik vang meestal kittens op, dit was mijn eerste zwangere poes). Drie dagen later beviel ze van 4 schattige kittens. Na een dag of 4 legde ze er eentje steeds buiten de mand, in de kou. Die overleed dus. Jammer, kan gebeuren. Een dag of 2 later moest nummer 2 er aan geloven. Ook die legde ze steeds naast de mand, die redde het ook niet. De anderen werden nog steeds vol overgave verzorgd. Nummer 3 die ze er uit werkte hebben we zelf warm gehouden, maar die was benauwd en overleed ook. Boel verdriet. Mamapoes is met de laatste baby verhuisd naar een ander pleeggezin die meer bedreven was in kittens flessen. Uiteindelijk is de laatste baby op een leeftijd van 4-6 weken oud (weet ik niet meer precies) ook overleden. Achteraf hebben alle 4 de kittens iets gemankeerd, denken we. Maar het zorgde wel voor veel verdriet. En dan zijn het niet eens mijn eigen kittens. Ik heb kittens in bruikleen, maar de zorg wordt er niet minder om. En ik hou net zoveel van al mijn vondelingetjes als van mijn eigen katten. ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je een beetje uitgerust bent.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:38

Alle 3 de meisjes doen het gelukkig goed.
Wel is het zo dat poesje nr 1 een stuk kleiner is dan de rest en regelmatig onder de voeten werd gelopen.
Na overleg met baas van Pleegmoeder 1 hebben we besloten dat het beter voor poesje 1 zou zijn wanneer ze naar een andere pleegmoeder zou gaan, en die is gevonden!
Vanavond heb ik Poesje nr 1 naar Drunen gebracht.
Aangezien daar de poes toch maar 1 kitten had, zou dit een perfecte oplossing zijn mits zij de kitten zou accepteren.
En dat deed ze gelukkig!
Ik hoop dat zo Poesje nr 1 een beetje bij kan gaan trekken.
Ook heb ik vanmiddag nog foto´s genomen van de kittens.

Poesje 1

Afbeelding

Poesje 2

Afbeelding

Poesje 3

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JHI68YB.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 13-09-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan een topic op BB-ITP geopend worden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:41

Zit poesje 1 bij Yvonne? Ik hoop dat ze het allemaal goed gaan doen!!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:43

Wat fijn dat je een andere pleegmoeder hebt kunnen vinden, misschien is zo inderdaad de melkbar wat beter voor haar te vinden.

Gelukkig houden ze het tot nu toe goed vol.. vind het zo sneu voor je van het katertje... dat gun je niemand zeker niet nu je je zo verheugd had op je eerste nestje.

Zijn de pleegmoeders wel een beetje in de buurt? dat je je kattenkinders wel een beetje in de gaten kunt houden evengoed?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:47

Liezel1 schreef:
Zit poesje 1 bij Yvonne? Ik hoop dat ze het allemaal goed gaan doen!!

:j

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:48

__danielle__ schreef:
Zijn de pleegmoeders wel een beetje in de buurt? dat je je kattenkinders wel een beetje in de gaten kunt houden evengoed?

Ja, gelukkig wel.
Op resp. 15 minuten en 30 minuten.

ESSIE70

Re: Kiowa, 08-09 4 kittens. Katertje overleden. Update p.5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:06

Wat jammer van dat katertje.
Maar gelukkig gaat het met de andere wel goed.
Ze zien er wel heel schattig uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:12

Wat sneu dat het katertje is overleden...
Hopelijk gaan de 3 poesjes het redden!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:20

Goh, zo had je het je vast niet voorgesteld. Wat jammer zeg. Maar wel fijn dat het met de 3 meisjes naar omstandigheden nu goed gaat! Hopelijk blijft dat ook zo en kun je ze straks weer lekker terug naar huis halen als ze van de melk af zijn.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:31

Hè jeetje Ylana, wat vreselijk sneu dat het zo is gelopen :\ .
Super natuurlijk dat je snel een pleegmama voor de kitttens hebt gevonden :) ! Wel weer balen dat dat voor 1 poesje niet de juiste mama bleek te zijn ...
Verdrietig ook dat de kleine man het niet gered heeft ;( .
Ik hoop dat ze nu alle drie op hun plek zijn en dat je binnenkort foto´s kunt plaatsen van 3 mollige bolletjes wol :) !
Sterkte ermee :(:) !

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 10:15

Ik heb zo juist gehoord dat poesje nr 1 sinds gisteravond al 5 gram is aangekomen! *\o/*
En ik heb vannacht sinds een week weer eens goed geslapen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:19

Oh wat goed dat poesje 1 bij Von terecht kon! Was toch maar een kale bedoening daar, met dat ene kattenkind :D
En al aangekomen *\o/*

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:18

Heh wat jammer van het katertje.
Vond dat echt een mooie kat.
Gelukkig doet poesje 1 het hartsikke goed en de rest ook natuurlijk. Echt fijn dat je zo'n goeie hulp hebt gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:29

Goh dat dit verhaal zo triest moest aflopen, gelukkig een pleegmoeder gevonden en hoop dat er nu weer een beetje rust komt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:50

Poesje nr 1 woog vanochtend om 06.00 al 100 gram!
Dat is 20 gram erbij in 1,5 dag!
De andere 2 deden het gelukkig van het begin af aan al goed. Ook deze groeien goed gelukkig.
Ik begin al steeds hoopvoller te worden dat ik over een week of 9 toch nog 3 kroelbaby´s heb rond huppelen hier voor enkele weken.