Yamcha schreef:Margreet : Niks geen bench. Hond in mandje naast je bed, veel beter. In de bench moet ie in zijn eigen rommel liggen, zo onnatuurlijk...... als je hem naast je bed hebt, kun je eruit als ie wat moet, hoeft ie zijn eigen nest niet te bevuilen![]()
Les 1 van zindelijk worden is leren je eigen nest niet te bevuilen, als jij een puppie 's nachts in een bench stopt, dan móet ie dat wel doen. Sowieso is alleen slapen voor een hond een raar iets, dus puppie of bij je andere honden laten slapen of bij jou, niet alleen in een bench.
Helemaal mee eens. Ook ik heb de fout gemaakt vroeger hoor, met onze Dober. Die moest meteen in de bench en 's nachts ook muisstil zijn, vooral niet reageren op het gehuil de eerste nacht, zonder roedelgenoeten, helemaal alleen in een hokje....heb er nog steeds spijt van.
De pup die we nu hebben heeft vanaf het begin bij ons in bed geslapen en binnen een week konden we 's nachts doorslapen, ik moest meneer 's morgens zelfs vaak wakkermaken, hij mafte heerlijk door

Soms heeft hij overdag wel eens een ongelukje. Maar altijd als ik zelf niet oplet of hem alleen heb gelaten. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem ervoor te straffen, daar snapt hij helemaal niets van en ik wil voorkomen dat hij zich niet meer durft te ontlasten waar ik bij ben.
TS, jouw pupje is nog maar 10 weken, heb een beetje geduld. Niet meer met zijn snuitje door de poep halen, straks wordt hij nooit zindelijk, want dan durft hij niets meer te doen als jij hem uitlaat, want je straft hem ervoor.....