Wederom gevonden kitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:49

Dierenarts heeft het niet gezegd, maar zal vanmiddag eens even in het boekje kijken wat er staat of haar even bellen.. :)

De enting die hij nu heeft gehad zou ook het virus doden zei ze.

Ik heb de rekening nog in mijn tas zitten en dit staat er bij de beschrijving:

1x vaccinatie
1x Fel-o-vax I-CHP
1x Terramycin ( volgens mij is dit de oogzalf )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:53

Fel o vax is dan denk ik de entstof en de vaccinatie is de handeling waar je voor moet betalen?

Sowieso moet hij na een paar weken een boost ja. Gewoon zoals veulens ook krijgen :j Dat moet na ongeveer 4 tot 6 weken.

Tallie1979

Re: Wederom gevonden kitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:57

Ik bel haar wel even van de week! :j Even voor de zekerheid :)

Gelukkig zijn mijn meisjes geent, dus daar hoef ik mij verder geen zorgen over te maken :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:57

Terramycin is idd oogzalf, Fel o vax is inderdaad de enting kattenziekte/niesziekte

Haar uitleg over de enting klinkt mij niet helemaal logisch in de oren. Een enting bestrijd geen reeds aanwezige ziekte voor zover ik weet, maar goed ben dan ook geen arts .

Normaal gezien enten we kittens met 9 en met 12 weken. De eerste enting valt nog over te discussieren of die zin heeft (ivm dus nog antistoffen in de moedermelk maar dan praten we over kittens die 13 weken bij mams blijven).
De 2e enting zo rond 12 weken is de belangrijkste. mijns inziens.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:00

Wij vangen altijd kittens op uit het asiel,om ze te socializen,

en de eerste enting krijgen ze dan als ze ongeveer 1kg wegen, worden ze daar niet ziek van dan mag de 2e twee weken later..

Maar goed dan hebben we het over kittens waarvan niet precies bepaald zijn hoe oud ze zijn...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:02

Er zat een extra stof in de enting die het virus aan kon pakken. Kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor, ik ben ook geen dierenarts :o

Maar het komt wel goed, ik bel haar van de week nog even en vraag het gewoon voor de zekerheid even na :)

@ veerle Van Murphy weten we ook niet zeker hoe oud hij is, schatting is 7 weken :) Zijn oogjes waren nog niet helemaal verkleurd en ze heeft in zijn bekkie gekeken. Toen kwam ze op ongeveer 7 weken.

Murphy weegt echt nog geen 1 kg, maar hij is ook niet ziek geworden van de prik gelukkig :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:03

Ja bij onze DA (die van het asiel) kijken ze ook altijdnaar het gewicht als ze een leeftijd schatten, maar goed de helft van die kittens komt zooo aftands binnen dat je niet eens kan zien of het een groot uitgevallen ratje is of een kitten :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:06

Ik vind Murphy ook geen dikzakkie, ik kon zijn ruggegraatje en zijn ribbetjes voelen ( nog steeds trouwens ) Maar meneer eet als een dijker, dus hij zal wel rap aankomen :D

En over ratten gesproken.. Murphy heeft echt een ENORME lange staart!! :D Echt een rattenstaart! :))

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:07

haha wat leuk :)

Zal wel snel groeien :) Gewoon overdag lekker brokjes en 's avonds een beetje blikvoer en dan komt het helemaal goed :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:09

Ik ben ook geen DA. Maar omdat hij nies bleek te hebben kan ik er goed inkomen dat ze 'm hebben geënt. Helemaal als dat spul inderdaad het virus blijkt aan te pakken. Het is alleen wel zo dat Murphy nu waarschijnlijk drager blijft van de niesziekte, ook al is hij verder niet ziek. Mijn poezel draagt het virus ook, maar is ook niet ziek. Hou er alleen goed rekening mee dat hij niet in contact komt met ongeënte dieren (mocht je ooit verhuizen ;) )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:11

Hij krijgt 's morgens een heel klein beetje whiskas uit zo'n zakje en de rest van de dag heeft hij hills brokjes voor kittens..

Maar een van die oude mutsies van mij vreet zijn brokken op :') Ze heeft zelf seniorenbrokken, maar kittenbrokken vind ze lekkerder :+

En Murphy wil iedere keer aan de oudjes hun brokken beginnen, waarvan ik niet weet of dat wel zo goed is voor hem. Dus haal hem elke keer weg als hij er aan wil beginnen.

Ik ga even googlen of het kwaad kan of niet.. Ik heb 2 senioren en een junior rondlopen. Lekker ingewikkeld _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:12

Oh, over het voeren: kijk alsjeblieft uit dat je hem niet te veel voert, gewoon de hoeveelheid op het pak aanhouden. Het is niet goed voor kittens om te veel te eten, ze moeten wel groeien maar groeien te hard als ze te veel eten, en daar krijgen ze later problemen mee! Verder moet hij over een paar maanden voor de castratie ook gewoon op gewicht zijn, mijn Ju wilden ze eerst eigenlijk niet opereren omdat hij te zwaar was :o

Straks als hij is gecastreerd zal hij ook steeds willen eten. Dan went hij er nou maar vast aan dat hij niet zo veel krijgt als hij zo willen :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:13

Tallie1979 schreef:
Hij krijgt 's morgens een heel klein beetje whiskas uit zo'n zakje en de rest van de dag heeft hij hills brokjes voor kittens..

Maar een van die oude mutsies van mij vreet zijn brokken op :') Ze heeft zelf seniorenbrokken, maar kittenbrokken vind ze lekkerder :+

En Murphy wil iedere keer aan de oudjes hun brokken beginnen, waarvan ik niet weet of dat wel zo goed is voor hem. Dus haal hem elke keer weg als hij er aan wil beginnen.

Ik ga even googlen of het kwaad kan of niet.. Ik heb 2 senioren en een junior rondlopen. Lekker ingewikkeld _O-

Gebeurd hier ook :+

Denk niet echt dat het kwaad kan :) Maar heb het zelf nog nooit opgezocht...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:13

hestejente schreef:
Ik ben ook geen DA. Maar omdat hij nies bleek te hebben kan ik er goed inkomen dat ze 'm hebben geënt. Helemaal als dat spul inderdaad het virus blijkt aan te pakken. Het is alleen wel zo dat Murphy nu waarschijnlijk drager blijft van de niesziekte, ook al is hij verder niet ziek. Mijn poezel draagt het virus ook, maar is ook niet ziek. Hou er alleen goed rekening mee dat hij niet in contact komt met ongeënte dieren (mocht je ooit verhuizen ;) )

AHH! Goede tip!

Ja, die twee theemutsen van mij zijn geent, maar denk dat zij ook drager zijn van het virus, mijn jongste ( 13 ) iig, want die heeft het gehad toen ze een jaar of 4 was meen ik.

Vroegah hebben we de dames nooit laten enten. Pas toen er eentje ziek werd gedaan.. Achja, al doende leert me he? :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:15

Tallie1979 schreef:

Ik heb er een die voer voor de rijpere poezel krijgt en eentje die dieetvoer krijgt (voor de obese woezel) En dat los ik op door gewoon 3 keer per dag te voeren. Ze weten precies wanneer het etenstijd is.

Ik geef ze hun voer, een paar meter uit elkaar, en dan moet je natuurlijk wel even in de gaten houden of ze niet elkaars voer pikken maar als het goed is ben je met een paar minuten klaar :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:15

hestejente schreef:
Oh, over het voeren: kijk alsjeblieft uit dat je hem niet te veel voert, gewoon de hoeveelheid op het pak aanhouden. Het is niet goed voor kittens om te veel te eten, ze moeten wel groeien maar groeien te hard als ze te veel eten, en daar krijgen ze later problemen mee! Verder moet hij over een paar maanden voor de castratie ook gewoon op gewicht zijn, mijn Ju wilden ze eerst eigenlijk niet opereren omdat hij te zwaar was :o

Straks als hij is gecastreerd zal hij ook steeds willen eten. Dan went hij er nou maar vast aan dat hij niet zo veel krijgt als hij zo willen :D

er staat 30 gram op de zak. Dus ik doe iedere keer kleine beetjes, maar denk dat de 13 jarige het meeste van zijn eten opeet.. ;)

Maar hij krijgt ongeveer een kwart van het zakje whiskas, de rest gaat naar de 14 jarige. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:19

Weeg 's ochtends dan 30 gram af, en verdeel dat in porties. Niet steeds een paar brokjes geven zonder te wegen, dan weet je niet hoeveel je voert...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:48

Ik heb zo'n bakje erbij gekregen :D Kan ik precies mee meten hoeveel ik geef :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:56

Heel goed :D Je kunt hem ook brokje voor brokje voeren, dan lijkt het voor hem alsof je hem heel veel geeft :P

Wat Ju echt fantastisch vindt is brokjes vangen. Gooi er eentje van je af, op de vloer. Katje rent erachteraan. En dan gooi je steeds brokjes naar hem (werkt het best op een gladde vloerbedekking) die hij moet vangen, mijn kater is topkeeper 8-) Hij wordt er reuze fanatiek van, krijgt beweging (want hij is dus ernstig te dik) en na het spelletje wast hij zich eerst even gauw en gaat daarna tevreden ergens liggen zonder verder om voer te zeuren. For the time being.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:58

Ik heb mezelf ook even aangemeld op een kattenforum en daar wat vragen gesteld. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:13

Is heel verstandig :)

Je kunt als je vragen hebt ook altijd het dichtsbijzijnde asiel bellen denk ik, hebben bijna allemaal wel een kittenopvang...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:40

Je zou hem ook Carnibest lamsmix/lamshart kunnen geven. Is vers vlees dat je bij bepaalde dierenzaken kunt kopen (even op internet kijken voor 1 bij jou in de buurt)
Wij geven onze kittens dit altijd vanaf dat ze 3 weken oud zijn. Ze krijgen hier body van en groeien goed. Een beetje per pad is genoeg.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 21:44

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 06-08-10 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan een topic op ITP geopend worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:51

een rooie <3
Vind ik vaak de leukste karakters hebben }:)

Goed bezig hoor!
Snap echt niet dat iemand (op die manier) afstand kan doen van zo'n schattig ding :9

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 21:53

Hij heeft zeker een karaktertje }>