Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:22

foxy80 schreef:
Jullie moeten allemaal de grens over hoor
Dat zijn toch geen prijzen?
Bij het asiel waar wij onze Rix haalden, kan je voor 25 euro een gecastreerd kitten met chip ophalen!!!
http://www.allemaalpoezen.net/kitties.html

Foxy, je hebt het over Belgie, waar het nog niet te vergelijken is met NL ! asiels zijn allemaal particulieren initiatieven die soms (zoals klaarblijkelijk dit asiel/opvang) een goed tarief bij een DA kunnen afspreken. Ik ben 6 jaar vrijwilliger geweest bij Canina in Essen, we kregen welgeteld 134euro subsidie PER JAAR van de gemeente. De rest probeerden we bij elkaar te schrapen door wandeldagen met de honden te houden, op elke rommelmarkt te staan met spullen die mensen doneerden, bloemstukjes die door vrijwilleres gemaakt werden. Gelukkig hadden we een meevaller. Vrouw van 73 die naar bejaardentehuis moest en haar hondjes niet mee mocht nemen. Die werden bij de asiel eigenaresse ondergebracht en zij heeft een flinke donatie gedaan voor nieiwe hokken e.d.

Afstandskosten waren 12euro voor hond of kat, nog niet genoeg voor ontworming en ontvlooien, laat staan castreren, steriliseren. Volwassen katten plaatsen we voor 35euro (geent, ontvlooit, onwormd, gecastreerd/gesteriliseerd) omdat ze anders NOOIT geadopteerd zouden worden. De meesten hebben het er gewoon niet voor over, zeker niet voor katten. Honden staan wat hoger in de voedselketen ;(
25euro is een pure NOODKREET, want het is dweilen met de kraan open. ;(

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:27

Ik vind 25 euro echt heel erg weinig! als je rekent dat die dieren gevoerd worden, onderdak krijgen, verzorgd worden, ontwormd, geent, ontvlooit en gecastreerd... dan heb ik het er wel voor over hoor om 90 euro te betalen..

Ik snap dat het heel duur klinkt, maar zoals eerder vermeld snappen mensen niet dat 90 euro echt heel erg goedkoop is want met alleen het castreren van een (gratis) kitten ben je dit al kwijt....

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:27

Mist schreef:
blijkbaar mag iedereen een "oh ah topic" openen over pretnestjes die net geboren zijn. Maar topics die het probleem willen aankaarten zoals deze en deze: [BB] Dierenasiels puilen aan alle kanten uit worden wat sneller gesloten omdat er "al EEN is" hoezo sensuur ?
Ja klopt, dat was mijn topic..
Ik heb een pb gestuurd naar de moderator die deze gesloten heeft omdat ze zei dat dit topic er al was en dat het beide over overvolle asiels gaat.
Echter gaat het in dit topic over katten, en nestjes, enten en castreren (veel breder dan alleen de overvolle asiels).

In mijn topic gaat het meer over de algemene problematiek in Nederland van de overschotten aan dieren (honden, paarden, konijnen, knaagdieren én katten) en dat wat de overheid doet, wat de DB doet en in hoeverre. Mijn topic was meer gericht op cijfers en oplossingen, een informatief topic. Maar waar mensen ook terecht kunnen met hun meningen over mogelijke oplossingen.
Het niet meer fokken is daar één van, maar het verlagen van de dierenartskosten was er bijvoorbeeld ook al één.

Vandaar de vraag van mij naar de moderator of dat topic alstublieft weer open mag. Ik wil een andere kant op dan dit topic. :)
*ik hoop dat ze beslist dat het topic weer geopend mag worden, omdat ook ik vind dat er meer aandacht aan besteed mag worden.

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:58

Meestal laten ze bij alles, de mannen niet casteren, bij honden/poezen heb ik het nu over. Meestal hebben zij toch zoiets; wij kregen de puppy's/kittens niet dus wat maakt het uit. (Ik heb het niet over iedereen).

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:07

mijn ervaring is juist dat de katertje sneller geholpen worden omdat het goedkoper is en mensen dat gesproei in huis niet willen
(vergeten even dat poezen ook kunnen sproeien en dat krolsheid ook niet fijn is.. maar goed)
Wat honden betreft heb je daar denk ik gelijk in hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:14

CCEC schreef:
Meestal laten ze bij alles, de mannen niet casteren, bij honden/poezen heb ik het nu over. Meestal hebben zij toch zoiets; wij kregen de puppy's/kittens niet dus wat maakt het uit. (Ik heb het niet over iedereen).

Wat een egoisme toch weer in dit topic, net als iemand die eerder schreef dat enten niet nodig is en het alleen om dr eigen dieren gaat, klein wereldje leef je dan.
Alleen niet beseffend dat de wereld verbeteren bij jouzelf begint.

Ik heb ook idd het idee dat mensen liever katers namen omdat die goedkoper zijn in behandeling.

Thirty

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:23

Wat mij betreft mag deze post een sticky worden!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:29

Ikzelf heb 9 katten. Heb 2 oepsnestjes gehad en uit 1, 2 gehouden, uit de andere 1. Na dat 2e nest zijn al mijn poezen geholpen, mijn kater(niet de vader van de nesten) was al geholpen en de kater uit het 2e nest werd ook geholpen toen hij oud genoeg was.

Heb vorig jaar 2 katertjes bij gekregen(1 van boerderij met heel veel bagage, €900,- aan dierenartskosten) en de ander vond ik in de steeg, helemaal verwilderd. Beide katertjes zijn dit jaar geholpen.

Als ik er niet zoveel had, adopteerde ik er ook 1 uit het asiel of 1 van internet(zo'n oudere kat die in 1 keer weg moet)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:36

Mist schreef:
foxy80 schreef:
Jullie moeten allemaal de grens over hoor
Dat zijn toch geen prijzen?
Bij het asiel waar wij onze Rix haalden, kan je voor 25 euro een gecastreerd kitten met chip ophalen!!!
http://www.allemaalpoezen.net/kitties.html

Foxy, je hebt het over Belgie, waar het nog niet te vergelijken is met NL ! asiels zijn allemaal particulieren initiatieven die soms (zoals klaarblijkelijk dit asiel/opvang) een goed tarief bij een DA kunnen afspreken. Ik ben 6 jaar vrijwilliger geweest bij Canina in Essen, we kregen welgeteld 134euro subsidie PER JAAR van de gemeente. De rest probeerden we bij elkaar te schrapen door wandeldagen met de honden te houden, op elke rommelmarkt te staan met spullen die mensen doneerden, bloemstukjes die door vrijwilleres gemaakt werden. Gelukkig hadden we een meevaller. Vrouw van 73 die naar bejaardentehuis moest en haar hondjes niet mee mocht nemen. Die werden bij de asiel eigenaresse ondergebracht en zij heeft een flinke donatie gedaan voor nieiwe hokken e.d.

Afstandskosten waren 12euro voor hond of kat, nog niet genoeg voor ontworming en ontvlooien, laat staan castreren, steriliseren. Volwassen katten plaatsen we voor 35euro (geent, ontvlooit, onwormd, gecastreerd/gesteriliseerd) omdat ze anders NOOIT geadopteerd zouden worden. De meesten hebben het er gewoon niet voor over, zeker niet voor katten. Honden staan wat hoger in de voedselketen ;(
25euro is een pure NOODKREET, want het is dweilen met de kraan open. ;(

Dat besef ik wel Mist, maar als mensen alleen maar met hun portemonnee denken, zoals hier
Citaat:
Hier in het asiel kost een kitten ook 100 euro. Incl. enten en castreren en ontwormen.

En wij zijn echt goedkoper uit als we een kitten van MP halen. 50 euro castreren en 1 x ontwomen. Is 65 euro. Scheelt toch weer 25 euro. Want we enten onze katten al jaren niet. Terwijl de kat verderop wel geent word en die krijgt juist die ziektes en onze katten niet.

dan denk ik dat het misschien ook zoden aan de dijk zet dat mensen ipv mp shoppen aan asielshoppen gaan doen.

Allemaal poezen is ook een particulier initiatief, heeft constant 30 katten te plaatsen (schat ik), in het seizoen ook kittens (bij gastgezinnen) en aan een superzachte prijs. De gemeente geeft niets. De naburige gemeente 250 euro. En ja, er wordt met de dierenarts een vriendenprijs afgesproken.
En zonder mezelf op de borst te kloppen, ik was voor dat asiel de meevaller. Toen mijn pony naar de slacht ging kregen zij het geld. Voor mij een envelop ellende, en zij waren er zo blij mee (tja, het was een jaar subsidie, hahaha).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:37

Wauw nog meer mensen die er precies hetzelfde over denken als mij :D

Mijn mening: als je geen fokker bent hoor je je dieren te laten castreren/steriliseren (officieel is alles castreren, maar goed )

Het geeft een hoop minder overlast in de buurt, want ik wordt er niet vrolijk van om zomers met mn raam open te slapen en dan de hele nacht van die krolse katten te horen. Daarnaast heb je dan niet meer die verwilderde katten die maar op straat gedumpt worden.

En eerlijk waar voor de poes zijn die oepsnestjes helemaal niet leuk, want mams is vaak net een half jaar en dus lichamelijk nog helemaal niet toe aan een nestje.

Tja de mens is en blijft egoistisch. :n walgelijk gewoon.

Waar ik me ook aan kan storen is het feit dat mensen wel een hond of kat willen adopteren maar dan komt ie uit spanje, griekenland etc... dan denk ik los eerst eens het probleem met de overvolle asielen in ons eigen land op, want daar zitten ook genoeg leuke dieren die een huisje verdienen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:37

Ook hier iemand die het er helemaal mee eens is. Mijn moeder vangt zwerfkittens op via en stichting. Als je ziet wat voor hoopje ellende er vaker binnenkomt, en dat is allemaal begonnen omdat iemand ooit zijn kat niet wilde castreren/steriliseren. Vorige nestje 2 kittens overleden, hadden beiden FIP kattenziekte, oftwel het HIV virus niks aan te doen meer en voordat je erachter komt hebben ze vaak al zoveel pijn geleden en zijn ze dood. Veel mensen met katers hebben ook niet in de gaten wat ze eigenlijk aanrichten die zien namelijk nooit de nestjes.. En inderdaad meestal gaat het gewoon voor het geld, te duur om te laten helpen.

Bij onze stichting moet je een contract teken als je een kat ophaalt waar o.a. instaat dat ze geholpen moeten worden, gebeurd dit niet en ze komen controleren krijg je een boete van 2500euro.
Stichting vraagt ook 54 euro voor kitten met een eerste enting en 65 euro voor een kat met 2 entingen. Als je uitrekent wat ze hebben gekost aan eten en dierenarts ( kittens zijn vaak met fles opgevoed ) ben je meer als dat kwijt. En zelf je kitten ontwormen, ontvlooien en enten ben je meer kwijt, helaas zien nog veel mensen dit niet in.
Hoewel de stichting tussen de 400 en 500 katten per jaar opvangt en de meeste vinden wel een nieuw huis, helaas overlijden er ook ieder jaar weer een aantal en moet je nog altijd kittens en katten buiten laten liggen omdat er niet genoeg gastgezinnen zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:42

Anoli schreef:
Waar ik me ook aan kan storen is het feit dat mensen wel een hond of kat willen adopteren maar dan komt ie uit spanje, griekenland etc... dan denk ik los eerst eens het probleem met de overvolle asielen in ons eigen land op, want daar zitten ook genoeg leuke dieren die een huisje verdienen.

Er is geen geografische oplossing voor een emotioneel probleem...

Maw ik ben niet voor discriminatie van asieldieren op basis van afkomst. Een geadopteerde hond is een geadopteerde hond. Want dan raken onze mp-dumpers nogmaals hun dier niet kwijt.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:43

ik heb zelf nu ook een nestje kittens. 2 stuks.
jullie willen niet weten hoevaak er al gebeld is.
maar mocht ik alsnog geen goed adres vinden dan houden we ze zelf. daar hebben wij al rekening mee gehouden.

ik laat ze ook netjes ontwormen en ontvlooien.
en natuurlijk de entingen die ze moeten hebben.

de moeder gaat aan de pil zodra ze weer naar buiten gaat.
en laat haar helpen zodra het allemaal goed genezen is van binnen.
en de jongen groot genoeg zijn om voor hun zelf te zorgen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:46

gipsyboy schreef:
de moeder gaat aan de pil zodra ze weer naar buiten gaat.
en laat haar helpen zodra het allemaal goed genezen is van binnen.
en de jongen groot genoeg zijn om voor hun zelf te zorgen.

De moederpoes kan al gesteriliseerd worden vanaf dat de kittens een week of 3 zijn, de melkproductie stopt niet direct maar ze is echter al wel weer vruchtbaar....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:47

gipsyboy schreef:
ik heb zelf nu ook een nestje kittens. 2 stuks.
maar mocht ik alsnog geen goed adres vinden dan houden we ze zelf. daar hebben wij al rekening mee gehouden.

Je krijgt veel telefoon, maar blijkbaar ben je niet zeker of dat dat een gouden mandje oplevert, hoe bedoel je dat?
En wil je een goede daad doen? Als je mensen moet teleurstellen, geef je ze dan een lijstje met asieladressen? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:51

gipsyboy schreef:

Had liever gezien dat al die telefoontjes naar het asiel waren gegaan en jij je verantwoording had gekent ;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:53

Hier zijn ze alle 3 geholpen.

heb zelf 2 nestjes gehad LANG geleden.
1 poes logeerde bij iemand anders en is daar drachtig geworden de ander smeerde hem steeds.
Daarna zijn ze direct geholpen.
Een nestje kittens is erg leuk hoor maar ik doe het niet meer.
Als er ooit weer een nieuwe kat zal komen word die ook direct geholpen.
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 01-08-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:53

maandag komt de eerste kijken, maar denk niet dat dat het word. (deed moeilijk over enten)
dinsdag komen ook nog mensen.
ik laat eerst wat mensen komen kijken, en ik kijk wie er het meest geschikt is.

zodra de mensen al niet eens willen dat ze geent worden op hun kosten, krijgen ze geen eens een jong van mij.

dan hou ik ze net zo goed zelf.

en natuurlijk zeg ik dan dat ze ook in het asiel kunnen kijken voor een kitten of wat oudere. ;)

ze gaan bij mij pas met 9 weken weg. hebben ze geen geduld,? krijgen ze niks :D
heel simpel

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:55

@ gipsyboy had je mijn bericht gelezen? de moederpoes kan al gesteriliseerd worden ook als de kittens nog drinken.. de poezenpil is ook helemaal niet zo gezond voor je kat...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:58

Je kunt natuurlijk ook een vaste prijs maken en op marktplaats zetten. Daar zat je dan gewoon bij dat het inclusief ontwormen/ontvlooien en enten is. Dan heb je vanzelf dat de mensen die " goedkoop " een kitten wil hebben afhaakt en heb je ook niet de mensen die kittens komen halen als voer voor bijvoorbeeld hun slangen.

9 weken is ook wel een beetje minimum leeftijd. Met 8 weken ( vanaf 800 gram ) mogen kittens geeent worden, dan is het wel zo handig om ze nog zelf 2 dagen te houden voor als ze daar ziek van worden.

Het zou inderdaad wel nog beter zijn als thuis geen nestjes komen van rasloze kattens omdat daarvan al meer al genoeg geboren worden, maar ze zijn er nu eenmaal dus wel goed van je dat je probeert een goed huis voor ze te vinden. Probeer ook castratie/sterilisatie te promoten en laat je eigen poes zo snel mogelijk helpen!
Je loopt het risico ook altijd dat een AIDS positieve kater je poes dekt en dan ben je verder van huis..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:03

__danielle__ schreef:
@ gipsyboy had je mijn bericht gelezen? de moederpoes kan al gesteriliseerd worden ook als de kittens nog drinken.. de poezenpil is ook helemaal niet zo gezond voor je kat...

financieel red ik dat nu even niet.
omdat ik de kittens het beste van het beste wil geven.
qua voer enten en wormen en vlooien.
kost allemaal een hoop geld.
ik vind de pil een goede TIJDELIJKE oplossing.
ze word uiteraard wel geholpen.
maar ze heeft het al zo zwaar en druk met de 2 doerakjes.
dus ik wil nog even wachten met castreren

Anoniem

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:06

o 'gelukkig' is de schade maar bij 2 gebleven, 2 teveel maar goed.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:10

Chiqa schreef:

waarom 2 teveel???
als ik geen goed adres vind, houd ik ze zelf.
breng ze echt niet naar het asiel!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:10

Ik ben het helemaal met TS eens ik heb er hier ook een zitten.
Ze was 2 weekjes oud toen ze gedumpt werdt in een doos in het bos gewoon voor dood achtergelaten.
Dan denk ik hoe kun je zoiets doen?
Zo`n klein hummeltje achterlaten om te sterfen van de honger en dorst?
Het is je eigen schuld dat ze er zijn gekomen dus draag dan ook de verantwoordelijkheid die je daarmee hebt inplaas van ze maar gewoon te dumpen.
Ik snap werkelijk niet hoe zulke mensen met zichzelf kunnen leven.
Denk na voor je aan een nestje begint er zijn al meer dan genoeg katten dus bedenk je dat hoe schattig een nestje ook is je zo alleen maar mee werkt aan het overschot.
Maar veel mensen kan dat niks schelen als ze zelf maar het plezier van een nestje hebben puur egoisme dus.
En over het niet laten stereliseren want het is te duur en als ze zwanger wordt dan dumpen we het nestje wel.
Hoe kunnen die mensen met zichzelf leven je dumpt je kind toch ook niet in het bos als je perongeluk zwanger bent geraakt?

Overgens ook de mensen die een nestje nemen en al van te voren nieuwe eigenaren hebben voor de kittens vind ik slecht bezig.
Want als jij dat nestje niet neemt kunnen er weer andere kittens uit het assiel door die mensen worden gehaald.
Door nestjes te fokken al heb je al nieuwe eigenaren zorg je ervoor dat de kittens uit asiels en opvangs niet kunnen worden geadopteert.

Zie het zo er zijn 100 kittens in het asiel en 100 mensen die een kitten willen.
Er zijn 25 mensen die een nestje fokken van elk 4 kittens.
De 100 mensen die een kitten willen halen bij die 25 mensen 1 kitten.
Dan zitten er nog steeds 100 kittens in het asiel.
Dus ik zeg eerst 100 mensen die de 100 kittens uit het asiel halen en dan als er nog meer vraag komt kun je gaan denken aan fokken maar niet zolang de asiels nog vol zitten.
Want die katjes hebben toch ook recht op een kans?
En die zijn ook echt niet minder dan andere kittens die niet in het asiel zitten.
Ik heb ook 1 dump kitten en ik zou haar voor geen goud willen ruilen voor een kitten uit het pretnestje op de hoek van de straat.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:12

gipsyboy schreef:
Chiqa schreef:

waarom 2 teveel???
als ik geen goed adres vind, houd ik ze zelf.
breng ze echt niet naar het asiel!!

Omdat als jij ze niet had gefokt de mensen die nu jou 2 kittens nemen anders 2 kittens uit het asiel hadden kunnen nemen.
Nu blijven de asiels overvol terwijl als jij die 2 niet had gefokt dat weer 2 asiel kittens uit het asiel had geholpen.