kimmie261 schreef:een wolfshond is nooit een gecoupeerd ras geweest,dus dat deze hond haar staart brak lag niet aan het verleden van couperen...
en ik heb nu 2 rottweilers met staart,niets aan de hand,maar ken een dalmatier die haar staart zovaak kapot geslagen heeft,terwijl dat een ongecoupeerd ras is...
en,tja...of couperen met sterkte van staarten te maken heeft,ik betwijfel het,wel de staartdracht,daar is natuurlijk normaal nooit op gelet,en nu hebben honden ineens lange gekrulde staarten en blijkt de 1 een korte krulstaart de ander een korte staart,of juist hele lange staart te hebben...
hubertesklauwtjes hoeven honden niet te hebben inderdaad,en als deze onder narcose weg worden gehaald,wat dan oke is,waarom oortjes of staartjes dan niet?
ik heb hier 1 hond met haar hubertusklauwtjes heb gevraag bij sterilisatie of ze ze weg konden halen,maar noppes,is verboden in dld daar het onder COUPEREN valt en dus doen ze het écht niet....
en vanLotje,waar zijn we mee bezig honden te fokken die nauwelijks adem kunnen halen vanwege geen neus meer hebben,honden waar ogen uit de schedel kunnen ploppen...waarom??omdat wij dat mooi vinden?
vind ik een staartje eraf halen nog wel mee vallen eigenlijk...
hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou willen dat "we" ophielden met dieren als accessoires te zien..