Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:10

Ik kan de buurman best begrijpen, ik weet niet in hoeverre er katten bij hem in de tuin komen, maar er zitten hier nogal veel poezebeestjes, misschien is hij wel aan de lopende band katten uit zijn tuin aan het jagen.

Ik twijfel er aan of het mijn katten zijn, maar goed... als de buurman mij anders had aangesproken dan had ik ook wel meer willen doen, misschien zo'n sensor ding kopen, maar door de manier waarop alles ging heb ik echt geen zin om weer bij hem aan de deur te gaan om hem een antikattenaparaat cadeau te doen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:12

Ik begrijp de commotie over een kat ook nooit zo.
Kan me natuurlijk wel voorstellen dat als ze in je tuin schijten dat hinderlijk is en je er wat aan moet doen. Dat is wel zo fijn. Maar ik heb ook het idee dat mensen gewoon niet willen dat je kat losloopt omdat is losloopt. Begrijp je? :')

Kiwipitje

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:13

Tja ik wil gewoon geen katten van andere mensen in de tuin omdat ze achter de vogels aan jagen en omdat mijn cavia's niet in een overdekte ren zitten. Schijt heb ik niet zoveel last van.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:14

Haha, hoe dat je mensen toch makkelijk op hun paard kan zetten. Ik ben de eerste die probeert niemand tot last te zijn. Als onze hond blaft, dan vinden wij dat lastig omdat het mensen stoort. Ik zeg alleen dat er bij ons helemaal geen problemen gemaakt worden ivm de katten hier in de wijk. Iedereen vindt het hier normaal dat er katten loslopen juist omdat het een rustige wijk is met vrijstaande huizen! Zowat iedereen heeft er 1 of 2 katten of een hond of een paard (of allemaal).

Als jij daar dan komt wonen en jij vindt dat lastig, dan is dat jouw probleem. De katten woonden er eerst. In de TS haar geval woonden de buurman er eerst. Maar het feit dat ze hem voor het eerst heeft gezien in 3 jaar tijd, zegt al veel over de verhouding tussen de buren. Dat kan niet anders dan stroef lopen. Er hangen zelf bordjes uit dat men moet oppassen voor stropersvallen in de bossen (zitten veel konijnen) voor de honden en de katten. Ja, wij zijn een dierrijke wijk. Gelukkig.
Mensen die kippen aanschaffen en dergelijk die zorgen gewoon dat die dieren veilig zitten (onze beide buurmannen hebben kippen). Als ik kippen, cavia's, konijnen aanschaf dan zorg ik ook dat die veilig zitten (met overdekte ren) omdat ik weet dat de buurt vol katten loopt.

Thuis hebben wij ook altijd katten gehad en ook een zandbak (niet overdekt trouwens). Maar een wormkuur heb ik toch nooit gehad hoor :D !

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:15

In een open ren kan ik mijn cavia's in elk geval niet doen voor de roofvogels en dieren en mijn eigen katten loeren er ook op. :)
Ze komen ook met een vogeltje of muisje thuis... Ja, daar houd ik ze persoonlijk niet voor binnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:16

Ach, er poepen zo veel dieren, dat heb je nu eenmaal als je een tuin hebt :) Ik kom vaak marterpoep en egelpoep in onze tuin tegen. Dat is pas écht vies, die graven het namelijk niet in. Kattenpoep vind je pas als je gaat graven.
Maar wat wil je daar aan doen? Alle egels en marters afschieten? Dan ook maar meteen alle duifjes en kraaien erbij? Wat een onzin zeg. Als je voor natuur kiest dan hoort daar ook wat poep bij. En anders dan zorg je dat je een tuin met tegels en gras hebt en geen zachte grond, want katten zoeken altijd zachte grond om te poepen..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:18

Dana82 schreef:
Als jij daar dan komt wonen en jij vindt dat lastig, dan is dat jouw probleem. De katten woonden er eerst.
AHAHAHAHAHAHAHAHHHH :').
Leef jij in een droomwereld ofzo? :+

Het is jouw dier. Dus die mag je dan ook mooi in jouw huis/tuin/watdanook houden en niet op de grond van iemand anders. Ik zeg niet dat die persoon die er last van heeft per direct die kat moet omleggen, maar als het mij zou overkomen en de buren zeiden van ja uhh jammer voor jou ik laat ze toch dan ving ik die kat en bracht 'm naar het asiel hoor. Toedeledokie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:18

MamboBeach schreef:
Maar ik heb ook het idee dat mensen gewoon niet willen dat je kat losloopt omdat is losloopt. Begrijp je? :')

Haha ja, dat idee heb ik ook :P
Eeuwenoude oerinstinct dat ze hun eigen territorium hebben en daar geen vreemde dieren in mogen misschien? :Y)

Kady1

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:20

@ kwipetje... het klonk niet alsof hij bedoelde dat ie ze naar het asiel zou brengen,,, maar eerder als of ie ze het koppie om wilde draaien

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:20

8nnemiek schreef:
Ach, er poepen zo veel dieren, dat heb je nu eenmaal als je een tuin hebt :) Ik kom vaak marterpoep en egelpoep in onze tuin tegen. Dat is pas écht vies, die graven het namelijk niet in. Kattenpoep vind je pas als je gaat graven.
Maar wat wil je daar aan doen? Alle egels en marters afschieten? Dan ook maar meteen alle duifjes en kraaien erbij? Wat een onzin zeg. Als je voor natuur kiest dan hoort daar ook wat poep bij. En anders dan zorg je dat je een tuin met tegels en gras hebt en geen zachte grond, want katten zoeken altijd zachte grond om te poepen..

Vind ik ook hoor! :j Van de week werd ik nog ondergescheten door een vogel :') net schone kleding aan en wilde net naar een BBQ gaan. Ik heb de vogel uiteraard uit de lucht geschoten. :')

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:21

8nnemiek schreef:

wij hebben tegels en gras, maar dat maakt de katten van de buren echt niet uit hoor. Merk wel dat ze het nooit in hun eigen tuin doen, de katten van de vorige buren hadden we 'afgericht' toen mn vader er over begon kregen we van hun een dag later een waterpistool mee, met de mededeling om het hier even mee te proberen, daarna nooit meer hun katten gezien... Nu heeft mn vader sinds een maand nieuwe buren deze deden zo spasties over hun katten toen mn vader erover begon, dat mn vader ze nu gewoon over de schutting gooit. Als het niet goed schiks kan, dan moet het maar kwaadschiks.......

x

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:22

Kiwipitje schreef:
Dana82 schreef:
Als jij daar dan komt wonen en jij vindt dat lastig, dan is dat jouw probleem. De katten woonden er eerst.
AHAHAHAHAHAHAHAHHHH :').
Leef jij in een droomwereld ofzo? :+

Het is jouw dier. Dus die mag je dan ook mooi in jouw huis/tuin/watdanook houden en niet op de grond van iemand anders. Ik zeg niet dat die persoon die er last van heeft per direct die kat moet omleggen, maar als het mij zou overkomen en de buren zeiden van ja uhh jammer voor jou ik laat ze toch dan ving ik die kat en bracht 'm naar het asiel hoor. Toedeledokie.

Als ik hem ophaal mag jij nog betalen ook. :j Hier in ieder geval wel.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:22

hahahaha _/-\o_ echt geweldig, ik ga de volgende keer ook met een luchtbucks opstap dan kan ik poepende volgens neer schieten haha

superwoman

Ik vind het wel van de buurt afhangen...
In de polder moet je imo niet zeuren -> die katten hebben een doel en dat is muizen vangen.
Als de buurt kat-onvriendelijk is, lijkt het mij logisch om dan een ren neer te zetten.
Als 1 buurtbewoner een hekel heeft aan katten, lijkt het mij weer logisch dat hij zelf wat aanlegt om zijn tuintje kat-vrij te houden. Dat is imo diervriendelijker en zelfs makkelijker dan allle katten opsluiten. Als jij ergens problemen mee hebt, lijkt het mij slim om het probleem zo mogelijk zelf op te lossen, zonder daar een ander mee lastig te vallen. Imo is het nu eenmaal logisch dat je in een drukke wijk last kunt hebben van elkaar. Echter kan het ook nog in overleg met de buurt en gezamelijk wat geld neerleggen om "die buur" te helpen in de kosten.

Jolandaa_

MamboBeach schreef:
8nnemiek schreef:

Vind ik ook hoor! :j Van de week werd ik nog ondergescheten door een vogel :') net schone kleding aan en wilde net naar een BBQ gaan. Ik heb de vogel uiteraard uit de lucht geschoten. :')

kattenpoep vind je ook gewoon op de stoep.. een egel is een wild dier wat niet in gevangenschap gehouden mag worden. een kat is een eigendom.. dus daar is iemand verantwoordelijk voor..

en ja ik zal eerlijk zeggen dat wij vroeger graag met maïs proppers op katten schoten van iemand anders.. het is toch onze tuin?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:23

Kady1 schreef:
hahahaha _/-\o_ echt geweldig, ik ga de volgende keer ook met een luchtbucks opstap dan kan ik poepende volgens neer schieten haha

een vogel is niemands eigendom.. een kat wel..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:23

8nnemiek schreef:
MamboBeach schreef:
Maar ik heb ook het idee dat mensen gewoon niet willen dat je kat losloopt omdat is losloopt. Begrijp je? :')

Haha ja, dat idee heb ik ook :P
Eeuwenoude oerinstinct dat ze hun eigen territorium hebben en daar geen vreemde dieren in mogen misschien? :Y)

Ja idd! :D

Zie je me nooit terugzwaaien ofzo? |(

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:24

Jolandaa_ schreef:
Kady1 schreef:

een tuin is ook iemand z'n eigendom..... fijn als die word ondergescheten omdat de buren zonodig katten moeten

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:25

x__Danielle schreef:
8nnemiek schreef:

wij hebben tegels en gras, maar dat maakt de katten van de buren echt niet uit hoor. Merk wel dat ze het nooit in hun eigen tuin doen, de katten van de vorige buren hadden we 'afgericht' toen mn vader er over begon kregen we van hun een dag later een waterpistool mee, met de mededeling om het hier even mee te proberen, daarna nooit meer hun katten gezien... Nu heeft mn vader sinds een maand nieuwe buren deze deden zo spasties over hun katten toen mn vader erover begon, dat mn vader ze nu gewoon over de schutting gooit. Als het niet goed schiks kan, dan moet het maar kwaadschiks.......

x

probleem hiermee is wel als die kat daardoor wat gaan mankeren is jouw vader strafbaar, en als ik op de eenof andere manier merk dat er mijn katten iets overkomt dan sta ik niet voor mezelf in en ik denk dat ik dan alaminuut een rechtzaak aanspan. Daarom dat ik nu wel naar manieren kijk om mijn katten veilig te houden.
Of een dier nu ongewenst op jouw terrein komt, het is verboden bij wet om zo'n dier iets aan te doen...

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:26

Ik vind de reactie van de buurman uiterst overdreven, maar een punt heeft hij wel. Ook ik vind dat katten niet in andermans tuin horen te lopen. Als iemand kiest voor het houden van katten prima, maar dit mag geen overlast opleveren voor een ander. En ja, poep van katten of honden in je tuin op op je oprit is niet prettig. Ik vind het waanzin dat mensen met katten altijd maar beweren dat katten nu eenmaal vrijheid moeten hebben en ze dus mogen gaan en staan waar ze maar willen.
Mijn eigen kat mag wel naar buiten maar alleen aan een lijntje. Hij weet niet anders en vindt het prima, het is maar waar je ze aan went.

Jolandaa_

x__Danielle schreef:
Jolandaa_ schreef:

een tuin is ook iemand z'n eigendom..... fijn als die word ondergescheten omdat de buren zonodig katten moeten

daarom.. een kat kan hier gratis zwemdiploma's halen.. helaas halen ze meestal dan het einde niet..

MamboBeach

Jolandaa_ schreef:
Kady1 schreef:

Dus omdat het dier eigendom is mag het niet?
Het is dus echt gevoelsmatig, dat blijkt wel.

Kiwipitje

MamboBeach schreef:
Kiwipitje schreef:

Als ik hem ophaal mag jij nog betalen ook. :j Hier in ieder geval wel.
Nou als er na overleg niets mogelijk is om de overlast van HUN kat in MIJN tuin te beperken dan laat ik 'm wel ergens anders vrij. Lekker ergens in de bossen in een buitengebied ofzo.

Die man had echt niet meteen zo boos hoeven worden, maar ik begrijp echt wel dat hij niet andermans dieren in zijn tuin wil hebben. Als daar op een normale manier over gepraat wordt moet er wel een oplossing te vinden zijn. Ik neem aan dat mensen met een kat wel iets voor het hebben van hun kat over hebben om ervoor te zorgen dat ie lekker in de tuin blijft en niet bij andere mensen in de tuin. Als je dat er niet voor over hebt is het ook vast niet erg als die kat ineens overreden wordt door iemand. Want die topics komen ook weer op Bokt en dat ligt aaaaaltijd aan de aso automobilist, maar nooit aan het aso baasje dat niet goed voor zijn kat zorgt (en er dus voor zorgt dat het beest in een veilige omgeving blijft.. in de tuin dus).

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:27

haha mag ik onze buurkatten bij jou op zwemles doen dan jolanda???:D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:27

de kat is van jouw, dus daar moet jij voor zorgen. als jij elke dag de stront er uit komt scheppen vind ik het prima dat jouw kat in mijn tuin de behoefte's doet.