Jong musje opvoeden.. hulp.. ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Jong musje opvoeden.. hulp.. ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:46

Alles kan...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 02:32

Ik kan me niet voorstellen dat mensen er een kick van krijgen om wilde diertjes in huis te nemen. Ik had hem naar de opvang gebracht daar hebben ze warmte lampen en soortgenootjes.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 03:07

Als, als, als....
Als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe muts op...

Kom op zeg...de TS doet hartstikke haar best, vraagt adviezen en krijgt die gelukkig ook, ipv alleen geneuzel over als....als....als.....

Het vogeltje heeft geluk dat het gevonden is. Het had ook opgegeten kunnen worden door een kat, of overreden of....als....als....als....

En als het toch dood gaat, wat kan....want ook het is altijd tricky met zoiets...dan is dat gewoon jammer...maar geen werelddrama....het is maar een vogeltje (en ja...ik ben een enorme dierenliefhebber, ik heb ook al heel wat dieren grootgebracht en al mijn eigen dieren worden hier stokoud (heb een schaap van 17 oa), maar ik ben ook een realist....)

De TS heeft het geprobeerd en heeft het dan ook goed geprobeerd door actie te ondernemen met de goede tips die voorbij komen (juiste voer in huis halen , voedertijden aanhouden etc.)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 09:28

Dankje polly2 & alie en nog iemand ( ben eff de naam vergeten..:+ )

wat de opvang tegen alie heeft gezet heb ik ook te horen gekregen.. !! ik doe er nu juist een plezier mee het zelf te doen want ze hebben het al zo druk.. !!

het vogeltje is de nacht nog beter dan de eerdere nachten door gekomen.. !! ook de veerhulsjes beginnen verder open te breken op zijn vleugeltjes.. :D

met de kat is natuurlijk goed op letten maar wel grappig.. als hij op de bank naast me ligt en de vogel begint te roepen dan kijk de kat me echt aan van jah hé hallooo hij wil eten jah dus schiet eens op.. echt leuk om te zien.. :+ ook heb ik 3 daagjes nu een loge kat en die mag niet in de kamer komen in de buurt van de tafel waar de kooi op staat.. leuk om te zien.. :j
natuurlijk wel dat als ik eventjes niet in de directe beurt ben van de kamer dan gaat de kat de gang in.. ;) ik ben heel voorzichtig.. maar is wel leuk om te zien hoe hij het beschermt.. !! :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:21

Ach het lijkt er inderdaad op dat TS zich wil bewijzen dat ze zoiets kan. Het belang voor het dier wordt dan GEWOON op zij gezet. Helaas zie je dat zo vaak en gaat het dan alsnog mis en dan kan de opvang als nog aan de bak of het dier gaat dood.

Jammer dat er zo makkelijk over gedacht wordt. Van een 20 jarige zou je toch meer verstand!! mogen verwachten.

Ik denk ook dat het weinig zin heeft hier over te dicusieren. TS vraagt om advies, krijgt ze van meerdere mensen het juiste advies, doet ze niks mee, wil ze niks mee. Jammer houdt het op.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:22

ik krijg hier alleen van nickeltje en nog een paar andere nutige advies.. advies van breng hem weg is niks nuttigs aan alleen maar onnodig.. !! dacht dat dat 4 pagina's geleden al duidelijk was.. ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:22

XxLiEsJuHhxX schreef:

wat de opvang tegen alie heeft gezet heb ik ook te horen gekregen.. !! ik doe er nu juist een plezier mee het zelf te doen want ze hebben het al zo druk.. !!

het vogeltje is de nacht nog beter dan de eerdere nachten door gekomen.. !! ook de veerhulsjes beginnen verder open te breken op zijn vleugeltjes.. :D

met de kat is natuurlijk goed op letten maar wel grappig.. als hij op de bank naast me ligt en de vogel begint te roepen dan kijk de kat me echt aan van jah hé hallooo hij wil eten jah dus schiet eens op.. echt leuk om te zien.. :+ ook heb ik 3 daagjes nu een loge kat en die mag niet in de kamer komen in de buurt van de tafel waar de kooi op staat.. leuk om te zien.. :j
natuurlijk wel dat als ik eventjes niet in de directe beurt ben van de kamer dan gaat de kat de gang in.. ;) ik ben heel voorzichtig.. maar is wel leuk om te zien hoe hij het beschermt.. !! :)

Goed idee ! dat met de kat :)* Nu leert de mus straks gelijk geen angst voor katten te hebben. ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:40

Mijn god.. Zeker weer bokt.

TS Hoe is het met je musje nu ? Vind het erg leuk om de UPdate's te zien. Zou je ook foto's kunnen maken :D ?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:07

hoi marlies..
wow wat een topic!! terwijl je het echt SUPER doet!!!! :D

MENSEN: laat marlies lekker haar ding doen!!!
Ik heb elke dag contact met marlies, niet alleen via een ander topic maar ook via pb speciaal over het vogeltje!! ook ik heb een jong vogeltje opgevoed (die was ietsjes ouder, had net veren..) maar toch, jullie kunnen wel zeuren over breng hem naar de opvang, je denkt alleen aan jezelf etc.. nou mensen, wees niet bang.. hij gaat niet naar een opvang!!!!! dat is nu al zoo vaak gezegd, en dan zeiken dat marlies eigenwijs is en niet luisterd!! KIJK DAN EERST EENS NAAR JEZELF!!!!!!!
Het enige waar ze om vraagt is tips voor een nog betere verzorging.. sorry hoor!! als ze er niks vanaf wist was de mus allang dood geweest!!!!!!! deze leeft nog, is springlevend en krijgt voer wanneer hij het wil.. ze heeft voilaires (of hoe je het ook schrijft) dus hou nou eens op met haar lastigvallen in dit topic, en geef gewoon NUTTIGE tips!! zoals Nickeltje doet..
en wilawander: ga even in een ander topic commentaar leveren waar ze misschien wel naar je luisteren.. want het commentaar dat je hier geeft heeft ze niks aan!! (wat al 100x gezegd is..)

Marlies: je doet het echt heel goed!! :D alleen de nuttige dingen onthouden de rest lekker gelijk weer vergeten ;)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:09

sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd..

ik denk dat wel meer mensen in dit topic GOED advies hebben gegeven hoor..

waarom haal je geen jonge vogel uit de dierenwinkel en voed je dat op....
Dat is toch beter dan een wilde vogel binnen te houden,
die horen gewoon niet binnen....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:17

maar ze geeft ze wel een kans om te overleven! lang een drukke weg (waar deze mus vandaan komt) had het 98% dood gegaan!!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:18

K weet niet of het op mij slaat..

Maar ik zeg ook niet dat die dood gaat hoor, maar ik zou hem nu gewoon naar buiten brengen, of naar de vogelopvang..
De natuur doet z'n werk dan wel hoor.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:24

Waarom zouden er speciale vogelopvangcentra zijn dan? :=

Dit beestje moet zo snel mogelijk voor zichzelf kunnen leven en weer worden vrijgelaten, dat kan je niet in je eentje zonder jonge mussen ervaring lijkt me...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:34

Moderatoropmerking:
Kunnen we het een beetje respectvol naar elkaar houden? Het heeft geen zin om iedere keer dezelfde mening en tips door te drammen. Er komen handige tips voorbij waar de TS iets aan heeft. Het is aan haar wat ze er mee doet. Tig keer hetzelfde vertellen is niet de bedoeling. Graag weer ontopic verder :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:35

Wilawander schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:

Goed idee ! dat met de kat :)* Nu leert de mus straks gelijk geen angst voor katten te hebben. ;)

de kat komt niet bij de vogel in de buurt.. de vogel staat op een tafel en de kat op de grond.. !!

Dankjewel Bianca.. :D

@ Annettu_: jah ik ga hier zo foto update plaatsen.. ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:38

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:40

Wilde ik net zeggen :+
Lijkt me eerder een merel _O-

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:41

Dat zegt al genoeg dat hij beter naar een opvang kan dan dat iemand hem opvoedt zonder te weten wat voor soort hij is. %)
Laatst bijgewerkt door TessaVB op 12-07-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:41

lijkt me sterkt dat het wat anders is.. daar in de buurt zie ik altijd alleen musjes vliegen en soms een zwaluw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:42

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:43

XxLiEsJuHhxX schreef:
lijkt me sterkt dat het wat anders is.. daar in de buurt zie ik altijd alleen musjes vliegen en soms een zwaluw..

Ja, hier vliegen alleen maar duiven en ooievaars :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:43

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:46

Ik denk dat je een zwaluw hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:47

A