Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepanne schreef:Wat dat betreft zijn de opleidingen ook nog niet mee gegroeid met alle ontwikkelingen.. Of is dit nu wel veranderd Joyce?
saskiakefie schreef:Konijnen worden inderdaad gemiddeld 3 jaar en ze zijn het meest mishandelde dier in Nederland.
Ezumii schreef:Toch vreemd agz ik het normaal vind als je een beest hebt die ziek is dat je daarmee naar de da gaat, helaas denkt niet iedereen er zo over
Cyrilletje schreef:Helaas vinden nog veel mensen het geldverspilling om met een konijntje dat misschien 10 euro heeft gekost naar de dierenarts te gaan, want dan zijn ze meer geld kwijt aan da-kosten dan dat het konijn gekost heeft.
Dan laten ze het zieke konijn liever aan z'n lot over met de kans dat hij overlijdt; een nieuw konijn kopen is goedkoper...
Manou schreef:Kattenbakkorrels kunnen best, zolang het maar houtkorrels zijn en geen kleikorrels zijn. Mijn konijnen hebben in hok een bak staan met houtkorrels, dat neemt veel beter vocht op dat stro of zaagsel. Ik doe er wel eens een beetje stro bij, dat vinden ze wel leuk om in te scharrelen, maar dat doen ze ook met de hooisprietjes uit de hooiruif vallen die er boven hangt.
Cyrilletje schreef:Helaas vinden nog veel mensen het geldverspilling om met een konijntje dat misschien 10 euro heeft gekost naar de dierenarts te gaan, want dan zijn ze meer geld kwijt aan da-kosten dan dat het konijn gekost heeft.
Dan laten ze het zieke konijn liever aan z'n lot over met de kans dat hij overlijdt; een nieuw konijn kopen is goedkoper...
pinto_1 schreef:Ik merk dat hij steeds schrikkeriger wordt, ook naar de kipjes die er bij lopen. (die doen niets, maar ja, hij ziet er geen verschil meer in).![]()
Met voeren is hij altijd laatst, dus het lekkerste is op als hij zich een keer meldt. Hij wordt steeds terughoudender, dus heb vandaag de beslissing genomen om hem apart te zetten.
Vraag me alleen af, is dit mijn menselijk denken en is hij gelukkiger bij de rest, of kan hij zo werkelijk van een rustige oude dag genieten?
MerelxG_R schreef:, maar als ik zie hoe graag ze lekker in het stro liggen. Bovendien ligt het veel zachter.