Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Helemaal vergeven zal ik het mezelf nooit.
Ik kan ook niet garanderen dat het nooit weer gebeurt, honden zijn enorm hard voor zichzelf....
Yamcha schreef:Ik vind nog steeds dat je daar toen heel goed aan gedaan hebt.
Al was ik er wel stuk van toen je vorige hond dood was, wat een lieverd was dat
Yamcha schreef:Billy, ik heb kippevel van je verhaal.....
Dat schuldgevoel, dat is het ergste....... Ik hoop dat je het jezelf op een dag kunt vergeven, meid.....
Nikka schreef:Yamcha schreef:Billy, ik heb kippevel van je verhaal.....
Dat schuldgevoel, dat is het ergste....... Ik hoop dat je het jezelf op een dag kunt vergeven, meid.....
Probleem is dat als je van je dieren houdt je altijd schuldgevoel hebt. Doe je het te vroeg dan hebben ze te weinig klachten en heb je niet genoeg gedaan voor je gevoel. Hebben ze wel klachten, heb je te lang gewacht. Je kan het bijna nooit goed doen voor je gevoel.
Mijn ervaring is dat je het op een gegeven moment in de ogen ziet wanneer het klaar is. Maar ben je dan op tijd of te laat? Geen idee. Ik voel me toch altijd schuldig.
superwoman schreef:Klopt dat ze hard zijn voor ziochzelf, maar vergeet niet dat jouw hond het waard vond om niets te laten merken.
Als jij het eerder wist, had jij eerder de beslissing gemaakt, terwijl de hond op deze manier heeft aangegeven dat hij door wou gaan ....
harvestroos schreef:Als je DA zegt dat ze geopereerd kan worden zou ik haar die kans zeker geven,deze kruisingen kunnen met gemak de 15 halen.
Wel zie ik op de foto iets waar je makkelijk iets aan kan doen om haar een betere kans te geven,nl haar vacht moet eraf! ze heeft zo'n vracht met haar dat haar huid verstikt kan raken wat schilfers veroorzaakt en zo kan ze ook haar warmte niet kwijt,alle honden met zo'n vacht die ik nu scheer knappen mentaal ook enorm op als ze weer lucht op hun huid voelen.
Als je haar voor de operatie scheert heeft ze het minder zwaar,en ze zal zich geheid beter voelen.
Punt 2 is haar voeding,een beetje overgewicht is niet erg maar zwaar overgewicht belast haar hart veels te veel,afvallen kan ook bij een oude hond,door haar over te zetten op bijvoorbeeld kvv en dat over meerdere portie's per dag te voeren kan ze het beter verbranden en zal ze (mits je niet teveel geeft) sneller af kunnen vallen.
En geen kattenvoer laten eten! ook niet een klein beetje!
Dat is veels te zout,en daar komt ze ook nog eens van aan,geef haar dan iets te knagen in de vorm van bv een pensstaafje.
Als je haar af laat vallen,scheert,en die bult weg laat halen geef je haar een echte kans om op een happy manier een oude dag te beleven,als dit allemaal niet haalbaar is heeft ze geen fijne oude dag en is het humaner om haar te laten gaan.
Als je wil weten hoe je haar het beste kan scheren wil ik je wel pben,je hebt wel een goede tondeuse nodig,anders kan je het beste een trimsalon bellen en vragen of je er bij kan blijven ivm haar conditie.
Laika schreef:harvestroos schreef:Als je DA zegt dat ze geopereerd kan worden zou ik haar die kans zeker geven,deze kruisingen kunnen met gemak de 15 halen.
Wel zie ik op de foto iets waar je makkelijk iets aan kan doen om haar een betere kans te geven,nl haar vacht moet eraf! ze heeft zo'n vracht met haar dat haar huid verstikt kan raken wat schilfers veroorzaakt en zo kan ze ook haar warmte niet kwijt,alle honden met zo'n vacht die ik nu scheer knappen mentaal ook enorm op als ze weer lucht op hun huid voelen.
Als je haar voor de operatie scheert heeft ze het minder zwaar,en ze zal zich geheid beter voelen.
Punt 2 is haar voeding,een beetje overgewicht is niet erg maar zwaar overgewicht belast haar hart veels te veel,afvallen kan ook bij een oude hond,door haar over te zetten op bijvoorbeeld kvv en dat over meerdere portie's per dag te voeren kan ze het beter verbranden en zal ze (mits je niet teveel geeft) sneller af kunnen vallen.
En geen kattenvoer laten eten! ook niet een klein beetje!
Dat is veels te zout,en daar komt ze ook nog eens van aan,geef haar dan iets te knagen in de vorm van bv een pensstaafje.
Als je haar af laat vallen,scheert,en die bult weg laat halen geef je haar een echte kans om op een happy manier een oude dag te beleven,als dit allemaal niet haalbaar is heeft ze geen fijne oude dag en is het humaner om haar te laten gaan.
Als je wil weten hoe je haar het beste kan scheren wil ik je wel pben,je hebt wel een goede tondeuse nodig,anders kan je het beste een trimsalon bellen en vragen of je er bij kan blijven ivm haar conditie.
Helemaal mee eens! En als je niet kan scheren door gemis van het apparaat, neem dan lekker een schaar, ga bij haar zitten en knipperdeknip eerst de ene kant en dan de andere kant. Kan gewoon terwijl ze heerlijk ligt te liggen. Knip waar je bij kan. Komt ze goed door de operatie, en ziet ze er naar jouw idee niet uit, kun je altijd nog naar een trimster om het netter te laten doen. Persoonlijk zou ik vanavond nog de schaar erin zetten, zeker met het uitzicht op de komende temperaturen.
Gewoon het haar tussen 2 vingers en je hand op de huid leggen, alles wat tussen je vingers doorkomt knip je weg. Zo kan je ook nooit in de hond zelf knippen. Ik knip mijn yorkie op dezelfde manier.
En TS, je doet het goed hoor! Advies vragen is sterk, maar nóg sterker is daarmee je eigen plan volgen. JIJ moet verder leven met je besluit, wij kunnen alleen ervaringen delen en onze visie aan jou vertellen.