GJ9 schreef:Wat jij noemt dikke winst, is wat ik noem betaald worden voor de moeite, net wat ik al zei: je levert een dienst. En wees daar blij mee, fokkers die geen dienst leveren zetten maar zo een reu op een teef zonder over de combi na te denken, en verkoopt via MP, omdat dat nou eenmaal de minste moeite kost en het snelst geld oplevert.
.
stel dat ik zou fokken,dat ik een nestje zou willen,dan zou ik zéker zorgen voor een goede combi met mijn teef,net als dat ik niet zomaar mijn merrie laat dekken bij de hengst van de buren,maar zorg voor een goede combi....
maar zou ze wel te koop zetten op marktplaats,moet toch ergens mijn puppies adverteren,waarom wordt er altijd zo zwart wit gekeken naar het fokken van puppies..
waarom is een fokker met stamboom altijd zo goed bezig,en ook daar zitten fokkers bij,die echt niet altijd naar de beste lijnen kijken,maar de dichtbijzijnde reu nemen ,of zoals ik laatst hoorde "maar een nestje namen omdat een of andere kennis dat zo leuk vond" ,en daarom met eigen reu en teef wel een stamboom nestje fokte...
ik kan gewoon niet begrijpen waarom er altijd zo negatief tegenover gestaan wordt voor het fokken van een pretnestje wat met grote liefde en toewijding op de wereld gezet is..
er zijn zat mensen die wel het beste voor hebben met hun stamboomloze teef en puppies,en daar kan je echt een heel leuk hondje vandaan halen...