Nikki__ schreef:Ik ken serieus geen een écht dominante hond die ooit gevochten heeft. Helaas bestaan er niet veel echt dominante honden. Deze zullen namelijk niet vechten. Hebben dat niet nodig, stralen het uit. Kijk naar Daddy van Milan, Daddy is een heerlijk dominante hond, straalt dat aan alle kanten uit, dat is ook waarom de andere honden dáár respect voor hebben.
Agressie naar andere hond vind ik geen abnormaal gedrag, mits het niet extreem is.
Mijn hond kan slecht met andere honden, een Lab notabene, en deze krijgt dus niet de kans om uit te vallen. Waarom niet? Ik lijd haar af op het moment dat ze uit dreigt te vallen en probeer de hond te mijden waarvan ik weet dat ze er niet mee overweg kan.
Ik zoek de situaties dus niet op. Soms kan het niet anders, en kom ik onverwachts een hond tegen die los loopt (ook altijd zo fijn) en om haar heen draait oid wat zij niet accepteert. Gelukkig weet zij altijd nog wie er op dat moment het leukste is, en dat ben ik. Hierdoor kan ik gemakkelijk haar aandacht terug halen en valt zij zelde nog uit. De momenten dat ze wel uitvalt, want daar gaat geheid naar gevraagd worden, weet ze met een korte brul donders goed dat ze stoppen moet.
En ja, dat kost een hoop tijd, én dat is het gene wat de meeste mensen niet hebben.
Wat Daddy uitstraalt is zelfverzekerdheid, stabiliteit en sociaal gedrag. Zijn staart staat nooit recht omhoog, hij kwispelt doorgaans laag en rustig als hij een nieuwe hond komt begroeten. Hij straalt rust uit en daarom flippen die andere honden niet. Zou hij puur dominant aan komen lopen, dan zouden veel van de probleemhonden daar als een gek meteen opspringen en dat heb ik nog nooit zien gebeuren.
Dat dominante honden nooit zouden vechten is een fabeltje, want als twee dominante honden elkaar tegenkomen zullen die onderling echt wel uit gaan maken wie de baas is.
Dat je zelf de situaties niet opzoekt waarin je hond uit kan vallen is natuurlijk slechts symptoombestrijding en getuigt niet echt van overtuigende trainerscapaciteiten.
Vandaar ook dat ik je antwoorden hier niet werkelijk serieus kan nemen.
, weet ze met een korte brul donders goed dat ze stoppen moet.
?

) die tegen alles en iedereen uitviel die te dicht in de beurt kwam behalve tegen zijn baasje. Iedereen op de club wist dit. Deze hond hebben we zoveel mogelijk gemeden en genegeerd als hij begon te blaffen of grommen. HOnd stond altijd 15 meter vn de rest van de groep af. Alleen beloont op momenten dat hij lekker rustig was.