Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nessah schreef:Ik ben opgegroeid met: Sommige dieren eet je niet. Sommige dieren zijn te waardevol om zomaar op te eten. Misschien ouderwets, maar toch blijf ik daarbij.

Nessah schreef:Met een koe heb ik niets, geen band meerderheid is zelfs wat bang voor een mens.
[knip]
Een koe, schaap,varken.. Ik zie dat als dieren die veel meer op zichzelf zijn.
Varkens zijn daarnaast nog eens uiterst intelligent, daar kan je echt wat mee opbouwen.
En doordat de dieren zo geworden zijn, eet ik ze wel op.
Nessah schreef:Klopt, maar omdat ze in een grote kudde gehouden worden zijn ze schuw.. Een boer gaat zijn koeien echt niet elke dag borstelenEn doordat de dieren zo geworden zijn, eet ik ze wel op.
Nessah schreef:Klopt, maar omdat ze in een grote kudde gehouden worden zijn ze schuw.. Een boer gaat zijn koeien echt niet elke dag borstelenEn doordat de dieren zo geworden zijn, eet ik ze wel op.
bnb schreef:Ik ben zelf vegetarier en vind honden-en kattenvlees helemaal uit den boze omdat het nu eenmaal huisdieren zijn, en helemaal de manier waarop dit vlees verkregen wordt is echt walgelijk!!!
Maar ik eet wel op z'n tijd een stukje vis, eet wel een scharreleitje en een stukje biologische kaas, heb ik dan geen recht van spreken??

, maar ik snap eerlijk gezegd de ophef niet echt. Natuurlijk vindt ik het ook walgelijk om hond te eten, maar dat zijn puur mijn eigen persoonlijke gevoelens bij/over een stukje hondenvlees. DeadxStar schreef:Gatverdamme, ik zou eerder hem voor zn oren willen slaan, letterlijk
Ik vind dat echt niet kunnen, als ze dat willen eten doen ze dat maar in dr thuisland o.i.d.
Ontzettend zielig zeg.
Volgens mij is dat dus echt NIET legaal hier!
Heb wel eens foto's gezien, op een of andere markt in eh.. sorry weet niet meer welk land (kan ze vanavond wel even opzoeken), van honden die gegeten worden enzo.
Om te kotsen
Pauline schreef:Als ik die plaatjes bekijk geven ze vooral beeld van veel lijden. En dat vind ik nergens goed voor. Niet voor een andere cultuur, niet hier bij het slachten. En dus: biologisch vlees of vegetarisch, behálve als ik snack want dat eet ik dan zeer hypocriet weer wel.
Hondenvlees, wat zou het toevoegen?

Brainless schreef:Nessah schreef:Ik ben opgegroeid met: Sommige dieren eet je niet. Sommige dieren zijn te waardevol om zomaar op te eten. Misschien ouderwets, maar toch blijf ik daarbij.
Dat is juist niet ouderwets.
Vroeger werden juist de eigen gehouden dieren (behalve kat/hond) opgegeten.
Kip/konijn/kalf/varken werden allemaal zelf geslacht.