Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chiqa schreef:Atalanta schreef:kom op zeg.
Dus dat er een hond compleet niet onder appél staat is geen enkel probleem als ik jou verhaal zo lees?
Atalanta schreef:dat zeg ik toch niet?
Of het idioot is dat een hond met een jachtinstinkt alle recht van spreken heeft omdat het nu eenmaal een jachthond is.Pauline schreef:Mja maar wij over het hele plaatje. Als je een hond hebt die je niet meer vertrouwt en je krijgt heropvoeding niet meer voor elkaar, korotm: het wordt onleefbaar voor katten, hond en jouzelf...dan is inslapen wel een optie.
Weet je wat ik niet snap? Dat altijd alle dieren maar in leven moeten blijven. Die gaan het zgn Marktplaatscircuit in van het ene huis naar het volgende...alsof dát geen lijdensweg is.
Ik heb het nu niet over de hond van TS overigens maar in zijn algemeenheid.
Chiqa schreef:Atalanta schreef:dat zeg ik toch niet?
Zo komt het wel op mij overOf het idioot is dat een hond met een jachtinstinkt alle recht van spreken heeft omdat het nu eenmaal een jachthond is.
Een hond kan een jacht instinct hebben, goed prima maar dat zegt niet voor de regel dat ze dr dan maar op los roven, zit ook wel enige nuance in als je kijkt naar serieuze training. (En gelukkig maar) is dat prima onder controle te houden.
Komt een hond onder dit gezag uit is het toch echt een serieus probleem.
Of mag een kat het wel?? me_myself_i schreef:Het is ook een lastige situatie.. We laten haar nu ook nooit maar dan ook echt noooit meer los.!

Wesseltje schreef:Mijn mond valt dit topic meerdere malen open van verbazing.. Het bloed proeven,
Ik begrijp uit die opmerking dat het meer een algemene uitspraak is, een maal bijten, zal er een vervolg komen.Atalanta schreef:zo bedoelde ik het niet, ik heb alleen geen begrip voor dat mensen gelijk die link leggen met jachtinstinct en onbetrouwbaarheid of agressie naar mensen, terwijl dat totaal iets anders is. bijv. veel jack russels vangen muizen of ratten, maar daarom bijten ze nog geen mensen.
) en die wil me nu echt niet opeten. Dooie vis of mol daar rolt ze in, en ook dat eet ze niet op.
Ik heb er van allebei 1, en die die achter beesjes aanrent wil alleen maar spelen.DoryXxX schreef:Wij zijn toch deels ook vleeseters, en ik heb al een paar keer mijn eigen bloed geproeft maar om nou kanibaal te worden xD
Wesseltje schreef:Mij persoonlijk interesseert het erg veel hoe mijn hond ' denkt' of zal ik eerder zeggen reageerd.. aangezien ik hondengedrag erg interessant vind.. evenals dat ik het prettig vind dat ik kan verklaren waarom een hond in een bepaalde situatie doet wat hij doet.
Wesseltje schreef:Ben het overigens met je eens dat je je verdiept in het soort hond wat je in huis neemt, en het opvoeding geeft. En je de verantwoording neemt, zodat een hond in een mensen wereld vrede lievend mee kan draaien. Soms gaat dat dus mis,
Loiz schreef:Zorry, zodra de jouwe 3x gebeten heeft zou ik het wel waarderen als je je hond zou muilkorfen op straat![]()
Dat lijkt me een vrij normale zaak, als een hond mijn kat zou pakken en ik zou er achter komen dat ie al 3x gebeten had, dan zou het niet zo 123 opgelost zijn bij ons