help aub! voordat het te laat is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:57

Daarom zet ik er ook bij: "Dit hoeft niet voor jouw situatie van toepassing te zijn"
Maar ik kon het niet over m;n hart verkrijgen om het niet even op te schrijven en dat je dan later gezegd had: "had het maar verteld..."

Heel veel sterkte meid! Wij hebben een paar maanden terug onze hond in moeten laten slapen. Ik weet hoe het het is. Afschuwelijke beslissing om te moeten nemen. Alleen jij/jullie kunnen de situatie het beste inschatten. Hele dikke knuffel :(:)

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 13:58

@ babydolll: bedankt voor je fijne reactie! inslapen is nooit leuk, maar ik denk dat je zelf wel weet waneer het genoeg is...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:58

eens met babydoll, ik zei het ook al eerder maar als een dier op is en wil sterven, laat het dan toch.
waarom moeten ze persé altijd koste wat kost worden opgelapt, wat heeft zo'n dier daar zelf aan?

TS sterkte straks, hopelijk kan je eerder terecht, zou de DA niet bij je thuis kunnen komen om haar thuis in te laten slapen?
zo doe ik het wel op het moment dat onze oude kat niet meer kan, scheelt veel stress.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:00

bedankt voor de fijne reacties!
marigold: de dierenarts is hier 2 minuten vandaan dus dat zal ze nog wel halen, hij kon niet thuis komen helaas... ;(

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:02

Chiqa schreef:
_Stephanie schreef:
nou we doen er zeker niet makkelijk over! we hebben na mijn idee alles gedaan wat we konden..

Jullie hebben haar alleen maar op een warm kleedje gelegd, maar de belangrijkste dingen die ze nodig heeft gehad heeft ze niet gekregen, de tips waar we het over hadden (Infuus, dwangvoeding eo. een second opinion) Met dat warme kleedje alleen gaat ze het niet redden nee, dat hebben we in het begin van dit topic ook al gezegd.

Je topic heet 'help aub! voordat het te laat is' nu krijg je adviezen en doe je dr niets mee?
Even ter zijde, ik neem jou niets kwalijk jij heb het wss ook niet te vertellen over de fiancieen, wat ik wel erg vind is dat er verder zo stoicijns wordt gereageerd'

Hier wil ik toch wel even op reageren. Dwangvoederen zonder de speciale voeding, en zonder spuitje (want dat had TS blijkbaar niet, las ik uit haar reacties) word wel erg moeilijk. Ik spreek uit ervaring. Zelfs met spuitje, én het speciale voer is het nog erg moeilijk, zelfs als de kat heel slap is. Ik zou niet weten wat zij zelf nog meer had kunnen doen. Ik vind het alleen een erg grote fout van de dierenarts. Toen mijn kat zo doodziek bij de DA kwam, is ze direct opgenomen, en heeft ze 3 dagen op de IC gelegen, aan het infuus. Dat heeft haar waarschijnlijk gered.

Ts, heel veel sterkte met jullie beslissing. :(:)

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:11

nou me moeder en me zusje zijn nu met dr weg... ik ga niet mee want kan daar helemaaaal niet tegen!
er kwam allemaal bloed uit dr neus en mond, ze wou opstaan en ze viel gelijk weer om. ze rolde de hele tijd van de ene kant naar de andere kant, dus ze zal wel veel pijn hebben gehad!

Dit is echt beter zo! ;( ;( Afbeelding

Marigold

Re: help aub! voordat het te laat is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:12

wat een droppie, sterkte...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:13

Ik had kat met nierfalen, ineens niks meer eten en drinken... Naar de da gegaan, bloedgeprikt en de uitslag afgewacht (katje is daar gebleven, voor de stress, als die voor iets terug moest die middag, kon die weer in een mandje..) bleek nierfalen te zijn.. Hij is 2 of 3 x gespoeld en nog een paar keer aan t infuus. 2 of 3 weken nadat die niks meer wou eten, hebben we de keuze gemaakt om hem in te laten slapen! Iedere x na een infuus werd die wel wat beter, maarja wat is er leuk aan om 2 of 3x per week naar een da te moeten om hem een infuus te geven... Hij was 15 geworden... volgens mij , of 14,5 ik weet t niet eens meer...

Hij was altijd een dik monstertje, maar hij was zo mager! hij zag er niet meer uit... Nu ik dit typ heb ik er wel beetje moeite mee, maar gelukkig heb ik nu 2 hele lieve andere katten..

Ik las net dat die bloed uit ze mond had, dan zou ik hem denk ik ook laten inslapen... Anders als je naar da gaat, kan je niet vragen voor infuus??

Zelf weet je natuurlijk, het beste wat je met je dier moet doen.. daar kunnen wij van onze pc niet over oordelen... en, eerlijk is eerlijk, je kan beter je kat zelf laten inslapen, of die nog 2 weken meekon en dan zelf overlijd.. als die uit zich zelf overlijd, dan weet je altijd, hij heeft moeten lijden...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:13

O meis, wat naar! Zoveel sterkte! :(:)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:23

Bloed is echt nooit goed, ik denk dat je poezel zo op is dat ze direct weg is.. Tenminste zo was het bij de mijne. Heel veel sterkte met het verlies, ik vind het heel erg dapper van je dat jullie deze keuze hebben kunnen maken! Geniet maar van alle mooie jaren die je samen met je poezel gehad hebt.
Dikke knuf :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:24

Inney schreef:
Hier wil ik toch wel even op reageren. Dwangvoederen zonder de speciale voeding, en zonder spuitje (want dat had TS blijkbaar niet, las ik uit haar reacties) word wel erg moeilijk.

Dit kan ten aller tijde bij de DA gehaald worden, dit hebben wij ook aangehaald.(De merken hebben wij ook genoemd (RC en Hills)

Marigold schreef:
eens met babydoll, ik zei het ook al eerder maar als een dier op is en wil sterven, laat het dan toch.
waarom moeten ze persé altijd koste wat kost worden opgelapt, wat heeft zo'n dier daar zelf aan?

Ik heb mijn katten dus wel op kunnen lappen en zijn inmiddels 15 en 17 jaar, denk dat er wel enige nuance in zit ;)

babydolll schreef:
Meis, ze is op hoor! Niks van aantrekken wat andere zeggen.

Wat een rot opmerking voor de bokkers die het óók goed bedoelen, mag hopen dat je je hierin enigsinds ongelukkig uit heb gedrukt.

TS; ik lees nu dat het volledig mis is, wat erg ;(
Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing, het diertje is dus zieker dan wij hebben gedacht alhoewel net wat je zegt dit niet te beoordelen is vanachter een PC en het verhaal van de DA ook erg vaag is en nog alle kanten uti had kunnen gaan.

Sterkte dikke knuffel.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:28

Heel veel sterkte :(:) Ik denk dat jullie de juiste beslissing gemaakt hebben. Wat een mooi katje was het!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:28

Bedankt voor de lieve reacties! dat waardeer ik heel erg.
Chiqa: het is inderdaar moeilijk te oordelen achter de pc, maar ze heeft denk ik nu wel zelf aangegeven dat ze echt op is! ik denk dat jij gewoon geluk hebt gehad met jou katjes! ;)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:32

Chiqa schreef:
Inney schreef:
Hier wil ik toch wel even op reageren. Dwangvoederen zonder de speciale voeding, en zonder spuitje (want dat had TS blijkbaar niet, las ik uit haar reacties) word wel erg moeilijk.

Dit kan ten aller tijde bij de DA gehaald worden, dit hebben wij ook aangehaald.(De merken hebben wij ook genoemd (RC en Hills)

Marigold schreef:

Ik heb mijn katten dus wel op kunnen lappen en zijn inmiddels 15 en 17 jaar, denk dat er wel enige nuance in zit ;)

babydolll schreef:
Meis, ze is op hoor! Niks van aantrekken wat andere zeggen.

Wat een rot opmerking voor de bokkers die het óók goed bedoelen, mag hopen dat je je hierin enigsinds ongelukkig uit heb gedrukt.

TS; ik lees nu dat het volledig mis is, wat erg ;(
Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing, het diertje is dus zieker dan wij hebben gedacht alhoewel net wat je zegt dit niet te beoordelen is vanachter een PC en het verhaal van de DA ook erg vaag is en nog alle kanten uti had kunnen gaan.

Sterkte dikke knuffel.

Ik begrijp best dat deze bokkers het goed bedoelen en de TS alleen maar advies willen geven. Er zit gewoon een groot verschil tussen een zwakke kat die ziek is en een kat die aan het doodgaan is.. Heb het zelf nog vers in mijn geheugen en mocht het mogelijk zijn zou ik er alles aan doen om mijn demente poezel van 16 op te lappen.. Kon gewoon niet. Mijn poezel had ook nier problemen.
Voor de TS is het echt heel erg moeilijk en ik wou het over voor haar opnemen.. Bokkers proberen het nogmaals goed maar soms is afscheid nemen het beste..

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:34

@ babydolll: ik snap ook dat je het goed bedoeld hoor :) bedankt!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:44

ik ken 2 katten die ook niet meer zelf aten en drinken maar ze moest aansterken dus hebben we eten geweekt en idd met lepetje of spuitje gegeven gewoon altijd kleine beetjes... we hebben ook toen vitamine c tabletjes klein gemaakt en met wat water naar binnen gegoten..kat is hersteld gelukkig...

wat er met jou beestje gebeurt is vraag ik me wel af!!! haal raar...
er zit idd wel een verschil tussen gewoon een zwakke zieke kat en een kat die idd dood aant gaan is... deze kun je meestal gewoon beter van hun lijden verlossen, hebben we ook wel eens moeten doen helaas... gelukkig was het de goede keus, dokter zij zelf dat we optijd zijn gekomen omdat ze anders heel de nacht zou hebben geleden eer ze dood zou zijn. Meestal is het wel zo dat als een kat laat zien dat ze ziek is of pijn heeft dat het goed mis is! een kat is opzich vrij sterk en laten niet direct zien als er wat mis is...een hond is hier sneller mee

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:59

Sterkte en ook van hier een knuffel.
Je hebt je best gedaan!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:07

Zit met tranen in mijn ogen....
Sterkte...

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 15:30

nog even een update..mn moeder en zusje moesten naar een andere dierenarts omdat deze het te druk had, onderweg kreeg ze al stuiptrekkingen, ze was al bijna dood voordat ze er waren.
het was ook zo gebeurd...ze was gewoon echt op!
toen we dr optilde om dr in een mandje te doen kwam er allemaal bloed uit dr mond...ze kon ook niet meer goed plassen, want toen ze t spuitje had gekregen lag er allemaal plas op het kleedje, dus het is maar beter zo! hoe vervelend het ook is! |( ;(

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:36

Stertke in de komende tijd :(:)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:38

Als ik eerlijk ben, zou ik niet meer naar deze da gaan. Dit moet toch voor gaan, zou je denken (zeker omdat jullie hadden gebeld of jullie eerder konden komen). Heel naar voor jullie en de kat. Nogmaals, sterkte!
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 14-05-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:40

dan hebben jullie zeker de goede keus gemaakt! als ze stuiptrekkingen krijgt, is het goed geweest zo! hoe moeilijk t ook is! maar idd, als da zou je dit toch voor laten gaan, je kan toch niet een beestje laten lijden!

zo heb ik ooit een aangereden kat naar de da gebracht, en toen kwamen we binnen, en die is toen in de wachtkamer overleden... en ik nog steeds vol goede moed, denken dat die nog leefde :(

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 15:42

Even voor de duidelijkheid. het is wel dezelfde dierenarts zegmaar,,alleen bij ons in grave zit er 1, en in dukenburg en we moesten naar dukenburg, dus dat was kwartiertje rijden...
bedankt voor reacties!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:44

sterkte met het verlies. VInd het wel raar van de da dat je naar een andere moest omdat deze te druk heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:26

Heel veel sterkte banketstaaf dat het allemaal zo moet lopen en jullie niet normaal afscheid hebben kunnen nemen, en ik zou ook een andere DA nemen. Voor spoedgevallen horen zij plek te moeten hebben en dat was het as ik het zo lees........
Sterkte!