Ik spendeer een kilo Carnibest aan 8 katten per dag. Ik koop het met 100 kilo tegelijk en dan kosten ze 3,25 per kilo. Anders meer dan 5 euro. Je moet ongeveer rekenen op 150 gram per kat per dag, waarbij je met 2 katten 2 dagen doet met een halve kilo.
En het scheelt je veel in dierenartskosten! Ik begrijp dat je kat blaasgruis heeft? Dat is enorm pijnlijk en als je dat met rauw vlees kan voorkomen. Zelfs mijn DA is nu om en wil het ook gaan verkopen!
Vocht erbij is toch juist goed? Zie jij verschil in de katten nu sinds je ze hebt nu ze over zijn op vers?
@ PoucyWouce: 1 van de twee katten heeft blaasgruis ja, maar sinds hij hier woont heeft hij er geen last van gehad. Wel heeft hij zowat constant licht ontstoken tandvlees. Ik heb ook al op het Barf forum het 1 en ander gelezen, maar ik vind het ook wel een beetje eng om eerlijk te zijn om over te stappen, voornamelijk ook omdat de blaasgruis nu 'onder controle' is (terwijl dat dus ook best weleens door brokken kan komen). Ik denk ook dat mijn DA er geen voorstander van is, maar mijn vriend en ik willen het toch voorzichtig aan gaan proberen nadat zijn pH is gemeten. De reden waarom we willen overstappen is eigelijk vanwege de andere kat. Deze heeft waarschijnlijk Aids en ik las op de site van Stichting dierthuis dat zij al hun Aids/Leukemie-katten grotendeels op Carnibest en ander vers hebben gezet vanwege de grotere voedingswaarde.
Amalarab
Geplaatst: 19-05-10 23:39
Zo leuk om een stelletje te hebben! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! (wij hebben een broertje/zusje)
Waarschijnlijk Aids? Dat is toch een simpele test? Voor blaasgruis zou ik zeker aanraden om ze om te zetten op Carnibest. Met zelf Barfen kun je nog wel fouten maken, maar is wel beter voor het tandvlees omdat ze dan meer te kauwen hebben dan met Carnibest. Maar je kunt ook Carnibest voeren en dan af en toe een (ongekookte) kippepoot als tandenborstel.
Ik zie zeker verschil! Leli lijkt wat aan te komen. Djowi was volgens mij een klein beetje afgevallen omdat hij het maar zo-zo vond maar dat trekt nu weer bij. Ook stinken ze helemaal niet meer uit hun bekjes (pw, ik kwam tandpasta, een tandenborstel en breath freshener tegen in een pakketje van Sam )
Ik ga ze weer even van eten voorzien!
En strakjes even met kamillethee Djowi z'n oogje schoonmaken, hij heeft een beetje een traanoog.
@ PouncyWouce: Dat klopt. Alleen meneer is al zeker 17 jaar en de manier van behandelen is hetzelfde als dat we het wel weten. Hij vond een half jaar terug het bloedonderzoek behoorlijk vervelend, vandaar dat we ervoor hebben gekozen geen onderzoek te doen. We waren ook van plan om Carnibest te gaan geven. Ik had al wat gekeken over het zelf maken, maar het lijkt mij dat er dan best wel een risico in zit dat je ingredienten mist. Wat betreft de kippepoot. Gewoon van die kippepootjes van de supermarkt?
Anoniem
Geplaatst: 20-05-10 10:45
Kan iemand mij uitleggen waarom rauw vlees goed is, wat dat Carnibest voor spul is en waarom jullie dat voeren ? Heb een Rex, een Noor en een Pers, ze krijgen Arion droogvoer of Royal Canin.
Karin
Geplaatst: 20-05-10 10:49
Tandenpoetsen is niet eens zo gek. Sommige dieren zijn gevoelig voor tandsteen en dat kun je een heel eind voorkomen door de tanden te poetsen.
Mijn kat is ook gevoelig voor tandsteen, maar ik ben sowieso nog op zoek naar het ideale voer voor hem. Hoop dat ik dan ook van het tandenpoetsen af ben.
Die van mij is er ook geen fan van, maar ik kom al een heel eind als ik hem in een badlaken wikkel. Gelukkig hoeft het niet elke dag en zelfs niet elke week.
ikkeweer: een kat zou in het wild nooit granen en nauwelijks groenten eten, maar vlees. Het is immers een carnivoor, de rest hebben ze maar zeer beperkt nodig. Katten hebben vooral eiwitten nodig, en nauwelijks koolhydraten. In kant en klaar vers vlees (kvv) zit gemalen dier en alles van het dier, ook de botten, organen en dergelijken. Voor katten overigens niet het maag-darmstelsel want dat bevat ook weer plantaardig materiaal en dat hebben ze dus niet nodig.
Er zitten geen geur- kleur- en smaakstoffen in dus het kan een beetje wennen zijn voor katten, maar het is vele malen gezonder.
Karin, wbt het tandenpoetsen... Tandenborstel en pasta begreep ik, maar die breath freshener deed het hem