Dierenambulance = dierenvriend?? Mooi niet dus!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:06

Ik snap wel dat de dierenambulance ook strakke regels heeft om na te leven, jammer vind ik dan dat je zo onbeschoft te woord gestaan wordt. joh ik heb er geen problemen mee om zelf dat beest te vangen maar leg me dan gewoon netjes uit waarom jullie hem niet komen vangen. Ik werk zelf als klantenservice medewerker en ik mag ook heel veel dingen neit doen maar ik blijf daarbij gewoon netjes en correct naar de klant hoor :)

Anoniem

Re: Dierenambulance = dierenvriend?? Mooi niet dus!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:10

ik had zelf dat konijn gevangen.. stond al klaar in een doosje..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:17

stef schreef:
dat vind ik raar. Voor zulke dingen bel je je eigen DA en niet de dierenambulance IMO

Dit waren niet de meest op-de-hoogte-zijnde mensen, en ook niet de best voorbereide (maak ik op uit het feit dat ze een nestje verwachtten maar niet eens een kruik van tevoren hadden geregeld). Maar de dierenambulance is toen wél gekomen, wat ik bewonderenswaardig vind. Je zou maar 's nachts je bed uit gebeld worden omdat iemand een kruik wil...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:00

Ik had laatst een eend hier in de voortuin die duidelijk de weg kwijt was :j. Ik heb zelf het diertje gevangen. Het diertje was er slecht aan toe en ik heb de dierenarts gebeld om te vragen of ik langs mocht komen of wat ik anders moest doen. Vervolgens moest ik het asiel bellen en daar kon ik het eendje heenbrengen :j.

Ook hebben wij een keer een jong eendje van een kat gered en zelf opgevoed en laten behandelen bij een dierenarts.

Wij zorgen altijd zelf voor gevonden dieren en zorgen zelf dat ze goed terecht komen, juist om bovenstaande dingen te voorkomen. De volgende keer zal ik ook gewoon de dierenarts bellen en/of het asiel (ik ga zeker niet wachten op een dierenambu die eerst hier moet komen en vervolgens nog het diertje moet wegbrengen, terwijl als ik het zelf doe het 10x sneller gaat).

Over aanvallende dieren/gevaarlijke dieren..daar heb ik (gelukkig) nog geen ervaringen mee.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:29

Ik heb alleen nog maar ervaring met de dierenambulance in de zin van dat ze mijn dode kat van de weg hebben moeten halen (had hem niet gechipt) maar ben juist heel erg goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan. een tijdje geleden heb ik dit topic geopend: [BB] vrijwilligers dierenambulance
daaruit kunnen mensen misschien halen waar de DA het van moet doen... niets dus

vind het wel heel jammer inderdaad dat je zo onbeschoft te woord bent gestaan, dat kan heus anders...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:33

ik vidn het echt belachelijk hoor... als je hieer naar de dierenambulance belt dan vragen ze standaard is het dier al gevangen? bij ja komen ze wel bij nee standaard niet.....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:52

Ja maar dat is toch niet zo gek, als we naast alle ritten ook nog dieren moeten gaan vangen zitten er niet genoeg uren in een dag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 23:16

Ik heb gisteren nogmaals gebeld met stichting zwerfkat. De mevrouw die ik daar sprak vroeg mij nogmaals hoe poezel liep. Heb haar uitgelegd dat poezel wel pootje neerzette, maar iedere keer stil ging staan om daarna verder te strompelen.

Er is bij de Stichting besloten om het even aan te zien. De reden daarvoor is dat dit mogelijkerwijs over gaat zonder hulp. Ze zijn bang dat als ze poezel nu vangen, plat laten spuiten vbij dierenarts en opsluiten tot hij terug kan worden geplaatst, ze poezel daarna nooit meer kunnen vangen.

Duhuss.. Afgesproken het in de gaten te houden en de katjes te voeren ( voor het kweken van goodwill ) en mocht het veel erger worden met poezenbeest bel ik en komen ze alsnog met een vangkooi.

Klinkt heel logisch wat ze me uitlegde. :) Daarnaast schijnt er iemand te zijn die in het havengebied ( zo ook net aan de overkant van de weg ) de katjes voert iedere zoveel dagen, hij kent de katten van haver tot gort en ze zouden hem bellen over de poezel. :)

Wordt vervolgd dus :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 01:38

wij zijn als vogelopvang zijnde dag en nacht open.
ook moeten wij vaak meldingen doen om dat de dierenambulance niet kan of wil komen omdat honden en katten weer eens belangrijker zijn...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:24

pff, met de dierenambulance ben ik zo klaar..

Eerste keer dat ik belde was omdat er een kat al de hele dag in ons portiek lag. Beest miste een oog, was daar ook aan behandelt, dus moest wel een huiskat zijn. Tja, ze zouden wel even kijken of ze tijd hadden. 10 minuten later werd ik opgebeld dat ze het te druk hadden. Ze konden me wel het adres van de dame geven, want het dier stond inderdaad geregistreerd als vermist, dan kon ik het dier zelf naar de eigenaar brengen....

Tweede keer was pas geleden, met een fazant bij ons bij de stallen. Beest was half kaal, liep op 1 been en fladderde nog wel, maar kon niet meer vliegen (nou weet ik niet of fazanten dat uberhaupt kunnen?). Dierenambulance gebeld. Ze zouden alleen komen als wij het dier voor ze zouden vangen. Nou, bekijk het even lekker, waar ben je dan voor?

Als ik dan die programma's zie bij animal planet, dan denk ik dat het in andere landen toch een stuk beter is geregeld...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:04

Dat lijkt vaak zo hoor daar is alles ook niet zo heel geweldig geregeld.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:41

secricible schreef:

Eerste keer dat ik belde was omdat er een kat al de hele dag in ons portiek lag. Beest miste een oog, was daar ook aan behandelt, dus moest wel een huiskat zijn. Tja, ze zouden wel even kijken of ze tijd hadden. 10 minuten later werd ik opgebeld dat ze het te druk hadden. Ze konden me wel het adres van de dame geven, want het dier stond inderdaad geregistreerd als vermist, dan kon ik het dier zelf naar de eigenaar brengen....

Tweede keer was pas geleden, met een fazant bij ons bij de stallen. Beest was half kaal, liep op 1 been en fladderde nog wel, maar kon niet meer vliegen (nou weet ik niet of fazanten dat uberhaupt kunnen?). Dierenambulance gebeld. Ze zouden alleen komen als wij het dier voor ze zouden vangen. Nou, bekijk het even lekker, waar ben je dan voor?

Dit komt op mij over alsof ze hun energie/tijd/geld bewaren voor de ergste gevallen, en ook inzet vragen van degene die belt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:09

secricible schreef:

Als ik dan die programma's zie bij animal planet, dan denk ik dat het in andere landen toch een stuk beter is geregeld...

Ik heb ook altijd begrepen dat de dieren ambulance alleen komt voor gevangen dieren. Maar dat is toch ook logisch ik bedoel, als er in 1 uur tien gevangen zwerfkatten opgehaald kunnen worden of je er een zelf kan gaan vangen zou ik ook wel weten wat de prioriteit had :Y) .

Hier op zich wel goede ervaringen, ze zijn hier ook wel eens gekomen om te kijken of een kat die hier al een hele tijd rondzwierf een chip had toen waren ze er zo. Ze wilde haar alleen niet meenemen maar ze was ook gewoon goed gezond en redde zich opzich prima. (Ze was alleen zo tam dat wij dachten dat ze vast ergens vandaan kwam, helaas nooit achter gekomen of ze een baasje had, snap niet dat mensen hun katten ongechipt en zonder band buiten laten lopen ook trouwens)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:47

Zoooo, wat een kritiek! En dat op mensen die hun vrije tijd inleveren, of zelfs minder werken omdat ze dieren willen helpen! Ga dan toch zelf bij de dierenambulance vrijwilligerswerk doen, als je 't allemaal beter weet? (Dit is niet naar 1 specifiek persoon bedoeld..) :n

Ik heb heeeeeeeel veel dieren gevonden. Een jonge Sibersiche meeuw, zilvermeeuw, manke meerkoet, wat katten, een hond, jonge mus, egel met ingewanden er uit... In sommige gevallen helaas op een vriendelijke manier zelf uit hun lijden verlost. In andere gevallen dieren naar DA / vogelopvang gebracht met de auto of fiets. En wat dieren zelf gehouden. ;) Heb er trouwens nooit aan gedacht om de dierenambulance hiervoor te bellen? Je kunt 't dus ook gewoon zelf doen als je niet tevreden bent! :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:45

@Fitch
Dus als je het zelf niet doet, mag je niet over een ander "klagen"?
Tuurlijk kun je veel dingen zelf doen.... maar als er een aangereden kat "rond rent" en je vraagt of ze kunnen helpen vangen (of dat ze evt een vangkooi ter leen hebben) is het heel vervelend als je te horen krijgt..... we komen alleen als je zelf het beest gevangen of opgesloten hebt....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:51

Brainless schreef:
@Fitch
Dus als je het zelf niet doet, mag je niet over een ander "klagen"?
Tuurlijk kun je veel dingen zelf doen.... maar als er een aangereden kat "rond rent" en je vraagt of ze kunnen helpen vangen (of dat ze evt een vangkooi ter leen hebben) is het heel vervelend als je te horen krijgt..... we komen alleen als je zelf het beest gevangen of opgesloten hebt....

Maar is dat ook niet de taak van de DB? Volgens mij mogen dieren ambulances geen dieren vangen hoor? Het is dan natuurlijk wel weer banketstaaf als ze je dan niet goed doorverwijzen ed.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:56

Ik geef ook helemaal niks meer aan dierenbescherming, wel doneer ik aan Brooke voor de paarden in buitenland, nu inmiddels ook voor ezels/koeien/kamelen, die behandeld brooke ze nu ook.

Of aan WSPA en IFAW.

maar aan dierenbescherming? nee hoor. want ze doen echt niets ermee. enkel fotos van laten maken en op de kraampjes pruldingen verkopen en leden werven maar daadwerkelijk dieren helpen en beschermen, niks hoor.

Gelukkig zijn de dierenambulance in purmerend echt super, die rukken uit voor alles en nog wat, echte dierengekken/vrienden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-05-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:58

Ik snap die dierenambulance ook wel, je kunt toch niet voor iedere zwerfkat op komen draven.
Wat mij betreft mogen ze al die zwerfkatten opruimen , want ze zijn een ware plaag, dat fokt maar en dat zit bij iedereeen in zijn tuin te schijten.
Als ze een konijnenplaag hebben, dan roeien ze er ook een heel zooitje uit, of van die iritante dikke duiven die alles onderschijten, die worden ook gewoon uitgedund, dus waarom niet met zwerfkatten, het probleem wordt alleen maar groter.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:00

Ja dat mag best, gewoon vangen en in laten slapen, want er worden aan de lopende band gezonde menssociale dieren gedumpt, dus de zwerfdieren laten inslapen, want die zijn meestal aan een vrij leven buiten gewend en hebben meestal ook wel kattenaids.

Er zijn er gewoon teveel, mensen denken niet na en schaffen ze almaar impulsief aan en fokken ermee en dan krijg je zoiets.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:02

darwin schreef:
Ik snap die dierenambulance ook wel, je kunt toch niet voor iedere zwerfkat op komen draven.
Wat mij betreft mogen ze al die zwerfkatten opruimen , want ze zijn een ware plaag, dat fokt maar en dat zit bij iedereeen in zijn tuin te schijten.
Als ze een konijnenplaag hebben, dan roeien ze er ook een heel zooitje uit, of van die iritante dikke duiven die alles onderschijten, die worden ook gewoon uitgedund, dus waarom niet met zwerfkatten, het probleem wordt alleen maar groter.

Ik weet niet hoor maar bij ons hebben we al jaren een konijnen plaag doet geen hond wat aan hoor. (Nou ja eigenlijk alleen de plaatstelijke honden als ze een keer ontsnappen :Y) )

Zwerfkatten leven trouwens wel van ander ongedierte dus ik vraag me af of het handig is ivm muizen en ratten om die katten weg te halen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:09

Konijnenplaag lost zichzelf trouwens meestal op dmv mixamathose (of hoe je het ook schrijft).
Maar waar het om gaat is , dat van alle dieren waarvan er teveel zijn in het wild, ze er meestal een heel stel "opruimen", dus ik vind dat ze dat met het grootste gedeelte van de zwerfkatten ook maar moeten doen, ze bezorgen alleen maar overlast en de asiels zitten al vol met "niet wilde" dieren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:31

Het heerst bij ons niet alle konijnen hebben twee ogen ed, geen slome beesten oid. Dus helaas lost dat zich bij ons niet zelf op. Maar er moet echt heel wat gebeuren voordat je zerfkatten kan opruimen, immers zou je dan veel moeten jagen in bewoonde gebieden (want waar de mensen zijn zijn de muizen en waar de muizen zijn zijn de katten) en dan moet je wel een manier bedenken waarbij je niet per ongeluk minoes van de buren ook vangt, maar je kan bijv niet gaan schieten oid in een woonwijk. Waardoor eigenlijk toch alleen humane vallen mogelijk zijn. En je ze dan dus net zo makkelijk zou kunnen castreren en weer uitzetten ipv afmaken, dat zou namelijk ook minder maatschappelijke problemen opleveren.

EDIT: ik bedoel hier mee te zeggen, een konijn, een zwijn en hert leven niet in de stad en worden niet 'los' gehouden zeg maar. Dat maakt een jacht op katten heel lastig. Huiskonijnen wonen in een hok dus zal je niet snel per ongeluk schieten oidhuiskatten lopen vaak los en er moet nog heel wat gebeuren willen alle katten ook in een hok zitten zodat je de wilde zo kan afknallen zeg maar ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:36

liedje89 schreef:
. En je ze dan dus net zo makkelijk zou kunnen castreren en weer uitzetten ipv afmaken, dat zou namelijk ook minder maatschappelijke problemen opleveren.

Dat zou idd ook kunnen, alleen is dat wel veel kostbaarder en wie gaat dat betalen, verder heb je wel gelijk met je argumenten.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:50

Dat zou van jouw dus mogen?
Heel jammer, want in sommige provincies is het goed geregeld voor de zwerfkatten. Gaan naar asiel, blijven daar 2 weken om te obsereveren hoe ze het doen. worden gecastreerd gesterriliseerd, de 3 kwart word weer terug geplaatst op straat, en zorgt ervoor dat muizen opgeruimt worden, meeste zwerfkatten schijten niet in tuinen etc.. die zitten meestal in hele andere omgevingen. De katten die dit doen zijn katten van je buren overburen, achterburen. (ze zijn veelste bang om in je tuin te schijten, en komen meestal snachts pas op muizenjacht.
En als het maar aan blijft fokken in je omgeving met nestjes, dan moet je hier wat aan doen door dit aan te geven bij dieren ambu en dergelijke instanties die bij je provincie horen.. Maar dat is juist een probleem wat mensen niet doen, ze klagen en behagen, maar ergens naar toe bellen om te vragen of ze die zwerfkatten op komen halen en castreren etc.. Ho maar.. Jaa uiteindelijk bel je al de plaag te erg is en dan zeggen ze bij de dierenambu ook jaaa daaag!! Neemt dan veel te veel tijd in beslag.

darwin schreef:

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:29

Als TS al zegt dat ze voor een manke gewonde zwerfkat al niet komen, denk je dan dat ze bij mij zwerfkatten komen vangen die gewoon gezond zijn, alleen omdat ik er last van heb, dan komen ze helemaal niet.
Weet je hoeveel jonge katten er op boerendorpen dood worden gegooid of verzopen in een zak met stenen ?
Dan kun je volgens mij het probleem beter bij de bron aanpakken, de zwerfkatten dus.
Maar ja, dat kan je natuurlijk in Nederland niet maken, dat is is dierenbeulerij, wij gaan veel liever zwerfhonden uit vreemde landen hier naartoe halen, met alle mogelijke ziektes, dat is Nederland.