en dat doe ik dan maar
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

komt niet in als het niet moet, maar als het moet komt het ook in ook
Yamcha schreef:En die moet voorlopig aan 4 eisen voldoen: stoer en macho zijn, leuk vriendje voor Dimo, mijn nieuwe compagnon, en niet jagen. Volgens mij is dat haalbaar.
KiWiKo schreef:vind ik ook adil............
en ik voor een kan erg achter yamcha staan met betrekking tot de aanpak van deze hond.......
jammer dat een of andere muts met macht anders kiest.............
mmouse schreef:@ Yamcha: wat onwijs balen dat het zo loopt, ik had dit niet verwacht! Hopelijk kom je binnenkort je DH uitdaging tegen en vind Igor ook een mooi plekjemss een blonde vraag... wat versta jij onder een "time out"?
@ de discussie over jachthonden en schapen... ik heb een op en top jachthond. Konijntjes en vogels zijn niet veilig voor hem, maar degene die hier nog wel eens met happen schapen wol in zijn mond rondloopt is niet mijn jachthond maar de DH van een vriendin van mij
Yamcha schreef:mmouse schreef:@ Yamcha: wat onwijs balen dat het zo loopt, ik had dit niet verwacht! Hopelijk kom je binnenkort je DH uitdaging tegen en vind Igor ook een mooi plekjemss een blonde vraag... wat versta jij onder een "time out"?
@ de discussie over jachthonden en schapen... ik heb een op en top jachthond. Konijntjes en vogels zijn niet veilig voor hem, maar degene die hier nog wel eens met happen schapen wol in zijn mond rondloopt is niet mijn jachthond maar de DH van een vriendin van mij
Time out is bij mij de hond even apart zetten, zonder iets te zeggen even in een afgesloten ruimte zetten, en hem er na een paar minuten weer uithalen. Dat werkt uitermate kalmerend, en is een zeer doeltreffende manier om een hond die ongewenst gedrag vertoont uit stress aan te pakken. Je straft niet, maar pakt het gedrag wel aan. Straffen zou de stress kunnen verergeren en dat willen we niet.
Is idd geen fysieke straf maar een mentale. Kon de opvanger aangeven op welke wijze zij zelf het gedrag zou willen veranderen? (puur uit intresse, als je er niet verder op wilt ingaan begrijp ik dat ook) Chiqa schreef:Yamcha ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo'n hond echt aankan, en dan bedoel ik niet mans lopen doen en stoer, ondertussen hijgend aan een penneband om indruk te maken op de buitenwereld.
Maar een serieus persoon die er echt voor zo'n hond kan en wil zijn.
Er komt vast wel weer een uitdaging op jou pad, jammer dat je helemaal niets meer heb vernomen van die vrouw, noem dat ronduit onbeschoft.
Ze had het op zijn minst kunnen uitleggen wie weet had jij dr nog iets van op kunnen steken.
Ik kijk uit naar je nieuwe uitdaging!
Yamcha schreef:Nee, helaas gaf ze dat niet aan.
Overigens zie ik een time-out niet als straf. Het is de hond uit de situatie halen, die hem stress geeft. Je geeft hem even tijd om af te koelen, te kalmeren.
); uitgaande van een roedel plaats je met een time-out de hond buiten de veiligheid van de roedel (negeren en toegang tot alfa leider ontzeggen). Dit gebeurd in de natuur ook maar is wel een hele zware mentale straf, om buiten de roedel geplaats te worden moet je in de natuur een behoorlijk zware overtreding hebben begaan. Dit wil niet zeggen dat ik tegen een time-out (mits goed toegepast en dus ook niet onnodig).
Je jaagt het paard als het ware de kudde, dus veiligheid etc uit.Pluttersput schreef:Een join up kan heel fout uitpakken als je niet precies weet waar je mee bezig bentJe jaagt het paard als het ware de kudde, dus veiligheid etc uit.
Cesar Millan heeft zeker dingen waar ik het mee eens ben, ik ben het er alleen niet mee eens dat hij ze zo op tv laat zien. Als mensen denken: dat ga ik ook eens proberen, kan ook dat heel verkeerd uitpakken.
@ Yamcha: ik vind jou manier van een time-out ook gewoon de juiste manier hoor. Ik vind het ook raar dat ze totaal niets meer van zich laten horen.

(heb niet zo een buurvrouw, mijn buurvrouw heeft een stokoude Dalmatier)