Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:46

het is zo, dus moet ik ermee dealen :)

en dat doe ik dan maar :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:47

Yamcha:
Wat is een teletac?? :o?

Heb hier ook een jachthond (Viszla), maar die rent nog weg voor een baby meerkoet :)). Terwijl mijn kleine hond er zo bovenop springt. Maar die mag je geen van tweeën hebben :D.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:49

teletac is een band die een stroomstoot geeft op commando van de begeleider.......
een heftig maar in kundige handen zeer doeltreffend middel

zie het als een slof bij een paard :) komt niet in als het niet moet, maar als het moet komt het ook in ook :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:51

Jammer, yamcha, dat je de hond niet hebt gekregen. Ik vond jouw aanpak erg logisch klinken :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:56

vind ik ook adil............

en ik voor een kan erg achter yamcha staan met betrekking tot de aanpak van deze hond.......

jammer dat een of andere muts met macht anders kiest.............

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:03

Kim:
Thanks! Dat werkt overigens niet bij alle honden. De hond van mijn nichtje kickt er bijna op. Ik ben het ook met Yamcha d'r aanpak eens.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:40

Yamcha schreef:
En die moet voorlopig aan 4 eisen voldoen: stoer en macho zijn, leuk vriendje voor Dimo, mijn nieuwe compagnon, en niet jagen. Volgens mij is dat haalbaar.

Dat dikgedrukte zou een probleem worden voor mijn reu.... Die accepteert écht geen andere reuen in de buurt.... Dat wordt knokken....

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:07

KiWiKo schreef:
het is zo, dus moet ik ermee dealen :)

en dat doe ik dan maar :)

Ik begrijp hieruit dat jij een prive schaapskudde voor ze aanschaft ipv zakken denkadog ;)

(grapje, ik ken het in het klein met konijntjes etc... ook een kwestie van gewoon mee omgaan, t zit erin en komt eruit ;))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:10

hihih was het maar zoi goedkoop......... weet je wat een goed schaap kost :D :D :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:14

Geld KiWiKo. Geld. :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:54

mijn honden hebben respect voor mijn soay schapen.
ze weten donders goed wat ze met die hoorns kunnen aanrichten ;)

Afbeelding

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:25

KiWiKo schreef:
vind ik ook adil............

en ik voor een kan erg achter yamcha staan met betrekking tot de aanpak van deze hond.......

jammer dat een of andere muts met macht anders kiest.............

Dit vind ik nou jammer, deze 'muts' heeft gewoon andere ideen dan Yamcha, het is absoluut niet netjes dat zij niets meer van zich laat horen, dat vind ik ook en zij had zeker anders moeten handelen, maar er zijn meer mensen op de wereld die ook heel erg goed voor dieren zijn en deze hond een goed tehuis kunnen bieden, Yamcha is echt niet de enige, met alle respect voor jou Yamcha, die zo'n hond kan handelen en er vreselijk goed voor kan zijn!!
Het is nu niet zo dat deze hond nu ten dode is opgeschreven, er kan ook overdreven worden.
Yamcha, ik weet dat er ergens een hond op jou wacht en Igor zal ook vast een goed ander tehuis krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:49

mmouse schreef:
@ Yamcha: wat onwijs balen dat het zo loopt, ik had dit niet verwacht! Hopelijk kom je binnenkort je DH uitdaging tegen en vind Igor ook een mooi plekje :) mss een blonde vraag... wat versta jij onder een "time out"?

@ de discussie over jachthonden en schapen... ik heb een op en top jachthond. Konijntjes en vogels zijn niet veilig voor hem, maar degene die hier nog wel eens met happen schapen wol in zijn mond rondloopt is niet mijn jachthond maar de DH van een vriendin van mij ;)

Time out is bij mij de hond even apart zetten, zonder iets te zeggen even in een afgesloten ruimte zetten, en hem er na een paar minuten weer uithalen. Dat werkt uitermate kalmerend, en is een zeer doeltreffende manier om een hond die ongewenst gedrag vertoont uit stress aan te pakken. Je straft niet, maar pakt het gedrag wel aan. Straffen zou de stress kunnen verergeren en dat willen we niet.

@ fojoe: vroeger deden we de puppen bij de lammeren, reken maar dat ze respect leerden hebben voor schapen, en er goed mee om leren gaan. Helaas gaat dat niet meer bij een volwassen hond.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:32

Yamcha schreef:
mmouse schreef:
@ Yamcha: wat onwijs balen dat het zo loopt, ik had dit niet verwacht! Hopelijk kom je binnenkort je DH uitdaging tegen en vind Igor ook een mooi plekje :) mss een blonde vraag... wat versta jij onder een "time out"?

@ de discussie over jachthonden en schapen... ik heb een op en top jachthond. Konijntjes en vogels zijn niet veilig voor hem, maar degene die hier nog wel eens met happen schapen wol in zijn mond rondloopt is niet mijn jachthond maar de DH van een vriendin van mij ;)

Time out is bij mij de hond even apart zetten, zonder iets te zeggen even in een afgesloten ruimte zetten, en hem er na een paar minuten weer uithalen. Dat werkt uitermate kalmerend, en is een zeer doeltreffende manier om een hond die ongewenst gedrag vertoont uit stress aan te pakken. Je straft niet, maar pakt het gedrag wel aan. Straffen zou de stress kunnen verergeren en dat willen we niet.

Dat is idd de time out die ik ken :) Is idd geen fysieke straf maar een mentale. Kon de opvanger aangeven op welke wijze zij zelf het gedrag zou willen veranderen? (puur uit intresse, als je er niet verder op wilt ingaan begrijp ik dat ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:10

Nee, helaas gaf ze dat niet aan.
Overigens zie ik een time-out niet als straf. Het is de hond uit de situatie halen, die hem stress geeft. Je geeft hem even tijd om af te koelen, te kalmeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:53

Chiqa schreef:
Yamcha ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo'n hond echt aankan, en dan bedoel ik niet mans lopen doen en stoer, ondertussen hijgend aan een penneband om indruk te maken op de buitenwereld.
Maar een serieus persoon die er echt voor zo'n hond kan en wil zijn.

Er komt vast wel weer een uitdaging op jou pad, jammer dat je helemaal niets meer heb vernomen van die vrouw, noem dat ronduit onbeschoft.
Ze had het op zijn minst kunnen uitleggen wie weet had jij dr nog iets van op kunnen steken.
Ik kijk uit naar je nieuwe uitdaging!

Dat vind ik ook echt jammer, ik sta altijd open om te leren, zoveel honden, zoveel verschillende manieren van aanpakken. Ik had graag iets bijgeleerd idd.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:59

Wat ik overigens een geweldige tactiek vind is die van Cesar Millan, ook wel the dog wishperer genoemd.
Zijn programma is vaak te zien op National Geographic, echt heel mooi hoe makkelijk hij met honden omgaat, maar ook om die mensen zien te veranderen.
Vaak is het ook zo voor de hand liggend met honden, maar je moet er wel even opkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:24

Ik vind Cesar Millan ook goed.

Hij is een tijdje uit de gratie geweest, maar weet niet waarom.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:03

Yamcha schreef:
Nee, helaas gaf ze dat niet aan.
Overigens zie ik een time-out niet als straf. Het is de hond uit de situatie halen, die hem stress geeft. Je geeft hem even tijd om af te koelen, te kalmeren.

Dat is jammer... de beste scheepslui staan aan wal... maar zonder alternatieve ideeën is wel heel jammer.

Ik zie een time-out wel als straf (maar daar kun je blijkbaar van mening over verschillen ;)); uitgaande van een roedel plaats je met een time-out de hond buiten de veiligheid van de roedel (negeren en toegang tot alfa leider ontzeggen). Dit gebeurd in de natuur ook maar is wel een hele zware mentale straf, om buiten de roedel geplaats te worden moet je in de natuur een behoorlijk zware overtreding hebben begaan. Dit wil niet zeggen dat ik tegen een time-out (mits goed toegepast en dus ook niet onnodig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:35

Oké, ik snap je.

Jij ziet een time-out hetzelfde als bij een paard een join-up, begrijp ik dat goed?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:45

Join-up is toch geen straf?? :o? Dat is toch om de rangorde te bepalen en je band te verstevigen??

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:48

Een join up kan heel fout uitpakken als je niet precies weet waar je mee bezig bent :) Je jaagt het paard als het ware de kudde, dus veiligheid etc uit.

Cesar Millan heeft zeker dingen waar ik het mee eens ben, ik ben het er alleen niet mee eens dat hij ze zo op tv laat zien. Als mensen denken: dat ga ik ook eens proberen, kan ook dat heel verkeerd uitpakken.

@ Yamcha: ik vind jou manier van een time-out ook gewoon de juiste manier hoor. Ik vind het ook raar dat ze totaal niets meer van zich laten horen.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:53

Yamcha schreef:
Oké, ik snap je.

Jij ziet een time-out hetzelfde als bij een paard een join-up, begrijp ik dat goed?

Zo heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht; maar die vergelijking zou je kunnen trekken.
Sluit niet 100% aan, maar parallellen zie ik wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:03

Pluttersput schreef:
Een join up kan heel fout uitpakken als je niet precies weet waar je mee bezig bent :) Je jaagt het paard als het ware de kudde, dus veiligheid etc uit.

Cesar Millan heeft zeker dingen waar ik het mee eens ben, ik ben het er alleen niet mee eens dat hij ze zo op tv laat zien. Als mensen denken: dat ga ik ook eens proberen, kan ook dat heel verkeerd uitpakken.

@ Yamcha: ik vind jou manier van een time-out ook gewoon de juiste manier hoor. Ik vind het ook raar dat ze totaal niets meer van zich laten horen.

Is ook nooit zo een denderend idee bij een heel dominant paard, die kan zomaar besluiten een Join-Up met jóu te doen :')

Ja, die time-out is toch heel logisch? Is iets wat voor een hond ook prima te begrijpen is.

Dat heb ik ook weleens gedacht..... als de buurvrouw met haar 2 Yorkies zich nou maar niet opwerpt als hondenexpert omdat ze Cesar heeft gezien := (heb niet zo een buurvrouw, mijn buurvrouw heeft een stokoude Dalmatier)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:05

Ja precies, ik snap ook niet helemaal waar zij zo over valt. Maar goed, ze heeft vast haar redenen. Maar dat ze dan niets meer laat horen, dat vindt ik zo raar..