Wat te doen met een hond....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Wat te doen met een hond....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 17:13

Wow oke...
Klinkt idd zielig, maar als het helpt.
Helaas hebben wij die mogelijkheid niet en voor het ontsnappen is waarschijnlijk al een oplossing :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:59

Ik begrijp niet echt waarom je je huis gaat verbouwen voor de hond (Sluisdeur) ik had liever gezien dat de hond zich aan jullie aan zou gaan passen (Jullie wil is namelijk wet de hond heeft niets te vertellen)
Realiseer je wel dat dit niet de manier zal zijn zoals je op de honden school zal leren!
Wanneer gaan jullie hebben jullie dr al een gevonden?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:02

Wij gaan niet ons huis verbouwen, maar gewoon een deurtje plaatsen
Dit doen wij zodat hij neit meer kan ontsnappen dus voor zn eigen veiligheid

Als je wat beter had gelezen had je geweten dat ik naar een hondenschool ga zodra k vervoer heb gevonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:05

Dat gewoon een deurtje plaatsen vind ik eigenlijk vrij 'ongewoon'
Hier wordt niets omgelegd of aangepast, min hond past zich maar aan aan mij, en dat betekend op de plaats met visite en IK als eerste de deur in en weer uit.
Heb ze ook moeten leren hoor maar was wel een van de gemakkelijkste dingen om te leren, met een dagje had ze al door dat er niet door deuren geglipt werd.
En verders...was even nieuwsgierig of je al een honden school op het oog had, jullie hebben het namelijk echt kei en kei hard nodig.
Juist in deze periode, overigens komen ze ook bij je thuis ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:10

Nou wij doen het op deze manier :)
We plaatsen gwoon een deurtje bij het fietsenhok, zodat hij niet meer de weg op kan...
Er was ook een andere bokker die een soort sluis had, daar heb ik het idee van :)

Ik zal es kijken of er een honden school in de buurt ook bij huis komt, En ja we hebben het nodig, dat weet ik ook wel
Maar ben nu zelf ook goed op weg ;) zoals je kan lezen ging het vandaag erg goed :)

Weet iemand een hondenschool in Groningen die bij je thuis komt ?
Dit zou helemaal top zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:22

WinSel schreef:
zoals je kan lezen ging het vandaag erg goed ;)

Sorrie die indruk gaf je niet bepaald door de sluis die jullie gaan maken om krampactig te voorkomen dat hij hem peert, had het indrukwekkender gevonden als je dit op een andere manier had aangepakt, nu passen jullie je aan aan het gebrek van een onopgevoede hond.

Ik mag hopen dat dit de eerste en de laatste aanpassing is omdat jullie niet de kennis in huis hebben om het op de juiste manier te doen.
Klinkt mss bot, is mss ook wel zo bedoeld, maar de asielen zitten vol met honden die geen opvoeding kennen
en daar afgedankt worden omdat ze een probleem hebben ontwikkeld.
Kan jou het niet kwalijk nemen hoor, maar wel je ouders. Ik zie ook wel dat je aan alle kanten je best doet en dr ook voor wilt gaan.
Maar dit hadden jou ouders ook eerder kunnen gaan bedenken, je neemt toch niet zomaar een jonge hond zonder opvoeding in huis die mídden in de pubertijd zit zonder dat je weet waar je mee bezig bent?

Ik kan het slecht begrijpen. 4 jaar geleden wilde ik ook een hond. Ben jaren gaan lezen op internet, gaan praten met mensen die er verstand van hadden, en dr toen voor gekozen. Wilde in eerste instantie ook een herplaatser van een jaar, maar wel mét een cursus dr bij. Helaas is het die hond niet geworden maar een pup van 16 weken.
En ben ook tegen dat punt aangelopen, weglopen en puberen. Maar heb het wel overwonnen maar ook niet omdat ik dat alleen aankon, samen met een honden school en een persoon die af en toe bij mij thuiskwam.

Ik hoop dat je realiseert waar je mee bezig bent (Althans je ouders!) en ze heel snel iemand thuis laten komen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:44

Zoals je al eerder kon lezen
Wisten wij NIET dat deze hond zo was.
Hij woonde in een klein huis en er werd weinig mee gelopen
Wij lossen het op deze manier op
en dan bedoel ik de 2e deur
Dit is onze keus, en ik heb wel degelijk verstand van honden hoor ;)

Maar goed, nogmaals, het ging vandaag erg goed.
Misschien kun je beter alle berichten even lezen ?
En ik heb het er dan over dat het goed ging met lopen en oefenen met zit, blijf enz
Die deur doen wij voor de veiligheid van de hond

En ja ik ga ook op cursus zoals je ook kan lezen
Ik ben al druk aan het zoeken
Waarschijnlijk heb ik al iemand gevonden die mij gaat helpen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:57

Ik weet niet of iemand haar kent
Maar waarschijnlijk ga ik naar Trees Dijk in Zuidbroek :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:25

WinSel schreef:
Dankje Sandra, zo ligt het idd.
Maar vandaag ging het al redelijk.

Super nienke!
ik hoop en weet eigenlijk wel zeker dat het goed gaat komen meid en de moed niet opgeven hoor haha dat zei je ook tegen mij over Doortje he ;) ben blij dat ik dr nog heb hoor..

Als het echt niet wil laat het me weten goed? wij willen tzt nog een hondje erbij namelijk :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 19:27

Haha Snowy kan wel racen bij jullie :P
Maar nee hij gaat niet weg hoor

Zijn jullie ook naar cursus geweest met de honden ?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:28

Chiqa schreef:
WinSel schreef:
zoals je kan lezen ging het vandaag erg goed ;)

Sorrie die indruk gaf je niet bepaald door de sluis die jullie gaan maken om krampactig te voorkomen dat hij hem peert, had het indrukwekkender gevonden als je dit op een andere manier had aangepakt, nu passen jullie je aan aan het gebrek van een onopgevoede hond.

Ik mag hopen dat dit de eerste en de laatste aanpassing is omdat jullie niet de kennis in huis hebben om het op de juiste manier te doen.
Klinkt mss bot, is mss ook wel zo bedoeld, maar de asielen zitten vol met honden die geen opvoeding kennen
en daar afgedankt worden omdat ze een probleem hebben ontwikkeld.
Kan jou het niet kwalijk nemen hoor, maar wel je ouders. Ik zie ook wel dat je aan alle kanten je best doet en dr ook voor wilt gaan.
Maar dit hadden jou ouders ook eerder kunnen gaan bedenken, je neemt toch niet zomaar een jonge hond zonder opvoeding in huis die mídden in de pubertijd zit zonder dat je weet waar je mee bezig bent?

Ik kan het slecht begrijpen. 4 jaar geleden wilde ik ook een hond. Ben jaren gaan lezen op internet, gaan praten met mensen die er verstand van hadden, en dr toen voor gekozen. Wilde in eerste instantie ook een herplaatser van een jaar, maar wel mét een cursus dr bij. Helaas is het die hond niet geworden maar een pup van 16 weken.
En ben ook tegen dat punt aangelopen, weglopen en puberen. Maar heb het wel overwonnen maar ook niet omdat ik dat alleen aankon, samen met een honden school en een persoon die af en toe bij mij thuiskwam.

Ik hoop dat je realiseert waar je mee bezig bent (Althans je ouders!) en ze heel snel iemand thuis laten komen!

Waarom neem je zoiets haar ouders kwalijk? slaat eigenlijk nergens op zij hebben een hondje min of meer opgevangen wie weet waar hij via marktplaats anders was geeindigt? misschien ook wel in het asiel of ergens anders.

ik vind het wel heel knap van haar en haar ouders (die haar de kans gaven dit hondje alsnog een fijn thuis te bieden) en zoals ze al zegt haar vader gaat de deur aanpassen en ze gaat zelf met het hondje bezig nou super toch?

ik ben ook niet met mijn honden bij een hondenschool geweest nog nooit en zal er ook nooit naartoe gaan ik vind het zelf dikke onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:58

SecretLIN schreef:
Waarom neem je zoiets haar ouders kwalijk? slaat eigenlijk nergens op zij hebben een hondje min of meer opgevangen wie weet waar hij via marktplaats anders was geeindigt? misschien ook wel in het asiel of ergens anders.

Ik neem aan dat je kan bevatten dat het niet alleen bij de opvang neerkomt, maar ook de nazorg? Een puberale hond, totaal geen opvoeding die heeft naast eten ook een opvoeding nodig, zo ingewikkeld is dat toch niet?
Ik vind het gewoon de eerste noodzaak voordat je aan een hond begint.

En nee natuurlijk heeft niet iedereen cursus nodig, net wat voor ervaring je heb maar zo te lezen schort dat hier nog wel behoorlijk aan.

Winsel fijn dat jullie iemand gevonden hebben, ik weet zeker dat je na twee lesjes al een heel stuk verder bent, wat dat aan gaat leren honden heel snel, althans als de baasjes dit ook kunnen.
Succes!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:28

WinSel schreef:
Haha Snowy kan wel racen bij jullie :P
Maar nee hij gaat niet weg hoor

Zijn jullie ook naar cursus geweest met de honden ?

Nee, maar mocht je er ooit over twijfelen, hou het in je gedachte haha rennen en spelen kan die hier zeker :D

Nee, wij zijn nog nooit naar cursus geweest met geen enkele hond :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:49

Afbeelding
2 van mijn hondjes, het zijn 2 broertjes van 1.5 jaar oud we hebben ze opgehaald doen ze 10 week oud waren en ik kan je vertellen heb mijn handen er vol aan gehad :P en toch zou ik graag nog een labrador erbij willen :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:37

:D :D :D :D
Ik ben zo blij :D

Ik ging zonet met Snowy lopen, en ik dacht, ik laat em op het veld even los, Ik weet het, misschien heel fout maar toch.
En het ging super :D

Ik pakte een stok, snowy was onder tussen druk rondjes aan het rennen en achter zn staart aan gaan.
Ik riep HIER en hij kwam, ik zei ZIT en hij ging zitten, ik gooide de stok en hij ging er achter aan
En dat zo een aantal keer door
En toen ik weer naar huis wilde, kon ik em zo pakken :D

Natuurlijk heb ik em uitbundig beloond :D, Ook is ie niet meer ontsnapt :D

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:05

Mooi zo! Hou er wel rekening mee dat het onder moeilijke omstandigheden anders kan gaan (andere honden/fietsers in zicht bijv). Maar ga zo door en het komt vast goed!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:07

Ja dat weet ik, maar k ben hier al heel blij mee :)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:23

ja snap ik, is toch ook genieten als je het vooruit ziet gaan! ik word altijd helemaal trots op mn doggies dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:36

Goed zo! +:)+

Denk aan zulke momenten terug als het ff niet lukt.

Ze zijn er nu, en het worden er steeds meer :)

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:46

Waaauw echt super goed!
ben super trots