Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)

Dorien1 schreef:ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik denk dat ik iets leuker weet...
ik heb zowel hamsters gehad, nu cavia's ook in de tuin (ik ben de plaatselijke opvang denk ik-ik koop helemaal niets aan van die beestjes maar eindig er wel mee-incl. konijntjes enzo- wees gerust, er wordt niet mee gefokt-balletjes zijn eraf van konijnenman)
Ik wou op kot toen ik nog studeerde ook iets leuk hebben op mijn kamer.. geen hamster omdat die slaapt als ik wakker ben en 's nachts feest houd. Een cavia vind ik meer iets voor de tuin om eerlijk te zijn.
Ik ben uitgekomen op een rat. Jawel, een huskyratje met een lange vieze staart en al erbij![]()
Daar heb ik alles aan gehad wat jij zoekt, knuffelgehalte is hoog, zindelijk (ging in kattenbak), kun je overdag laten lopen als je er dus bij bent en hij is goed tam (uiteraard wel een oogje in het zeil houden)
Ratjes vind je overal, maar neem er eentje uit een nestje van een particulier, niet uit de winkel want die zijn niet altijd even tam.
Ok, de staart is even wennen, maar ik zweer het je, mijn beste knaagdiertje dat ik ooit heb gehad! Daar heb je ontzettend veel aan, echt waar.
Ik heb tranen gejankt toen die dood ging... en das ook de reden waarom ik geen nieuwe wou. Ik had teveel verdriet ervan.
Een hamster leeft trouwens nog korter (of uitzonderling even kort dan een ratje), een cavia wordt ouder maar naar mijn ervaring iets minder tam. (ik heb er zelf 2 met de hand grootgebracht en dan nog zijn die zo tam niet als mijn ratje ooit was)
Hopelijk heb je er iets aan...
Nog 1 ding, ik lees dat je het op je kamer wilt houden, geen goed idee want knaagdieren maken erg veel lawaai in je kamer.
-Extra werk- )
) 
) 

WinSel schreef:marissie170 schreef:Je kan ook een cavia en konijn nemen,
gaat bij ons ook altijd goed
Doe dat nou aub NIET
Konijnen en cavia's zijn hele andere soort dieren
Allebei groepsdieren ds ze hebben niks aan elkaar,
In mijn weblog op bokt zie onderschrift staat veel info over konijnen en cavias samen

WinSel schreef:Een konijn die bij een cavia zit, wast de cavia omdat ie geen ander konijn heeft om te wassen
Een cavia heeft een bloed hekel aan het wassen.
Konijnen en cavias hebben hele andere taal, dus ze snappen elkaar niet
Neem gewoon 2 cavias en 2 konijnen

marissie170 schreef:WinSel schreef:Een konijn die bij een cavia zit, wast de cavia omdat ie geen ander konijn heeft om te wassen
Een cavia heeft een bloed hekel aan het wassen.
Konijnen en cavias hebben hele andere taal, dus ze snappen elkaar niet
Neem gewoon 2 cavias en 2 konijnen
mijn cavia wast het konijn meer dan het konijn de cavia...

xTinkertje schreef:Idd xd
Maar nog even terug naar het toppic.
Cavia hok heb ik wel zelf die aan alles eisen voldoet (Kweet ook wat ong. de eisen zijn)
Maar wat zijn die vn een hamster??
Afmeting weet iknu wel xd