Ik snap je goede bedoelingen helemaal hoor dus begrijp me niet verkeerd, maar echt ik zou de Dierenambulance bellen (komen ook aan huis dus je hoeft zelf niet heen te rijden) zij kunnen Haas naar een opvang brengen met mensen die daar echt verstand van hebben. Zodat als Haas het overleefd netjes terug in de natuur gezet kan worden. (hoe wil jij dit gaan doen als Haas groot genoeg is?) Nogmaals ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik denk dat het dier beter af is bij mensen die er verstand van hebben.
Maar waarom wordt dat niet gedaan? Hij wordt straks toch weer losgelaten in het wild? Dan is het juist belangrijk dat hij leert omgaan met andere haasjes en echt hazengedrag leert herkennen. Op deze manier zit hij steeds alleen en dat is helemaal niet goed voor ze
Hij is nu weer bij ons thuis en als ik over opvang begin heb ik mijn broertjes meteen op mijn dak. Die willen dat echt niet! Hij leert hier inderdaad niets qua hazengedrag, het lijkt wel een huiskonijntje..
Ik kan me voorstellen dat dat heel erg lastig is. Maar laat ik je een ding garanderen. Zodra je haasje op vast voer over gaat, komt het wilde instinct toch gewoon terug. Wammes op bokt heeft hetzeflde gehad. Hazen blijven hazen, en zijn dat niet voor niets. Hij blijft niet tam hoor
Ik snap dat je broertjes er misschien een beetje overstuur van raken, omdat ze zich gehecht hebben aan het beestje. Maar kan niemand ze dan aan het verstand peuteren dat het lot van dat haasje belangrijker is dan hun vermaak? Je moet toch kiezen voor wat het beste is voor het haasje, niet voor wat het leukste is voor jullie? Ik snap wel dat het moeilijk is, maar that's life! Als je zo'n beestje red, doe je dat toch omdat je het beste wilt? Ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om zo'n diertje te houden, om het gezin te pleasen, het is geen jong katje...
Maar goed, dat is mijn mening en daar mag een ander natuurlijk gerust anders over denken!
het haasje moet toch echt de mogelijkheid krijgen te verwilderen, en de natuur weer in te gaan. het zijn geen tamme beesten, en je mag ze ook niet houden. misschien voor je broertjes een tam konijntje halen ofzo? in ruil voor het haasje.