Hoe ver ga je voor je dier ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:28

Als je het geld niet hebt, spaar je maar voordat je aan een dier begint want een dier niet laten helpen OMDAT JIJ het geld niet heb dat is pas hebzucht en egoisme.
Je neemt een dier dus neem je verantwoordelijkheid en als je al gaat zeuren over 500 euro dan vraag ik me af of je wel goed bezig bent[/quote]

Sorry maar ik ben het hier absoluut niet mee eens.
Als ik morgen met mijn 6 jarige boxer naar de DA moet en ik krijg daar te horen dat ze elke maand die ze nog te leven heeft voor 300 euro aan medicijnen moet hebben om een leuk en pijnvrij leven te moeten lijden (ze kunnen toch wel over de 10 jaar worden) dan heb ik een probleem.... ik kan dat geld eenvoudig niet missen.
Mijn boxer heeft 2x een hersenvliesontsteking gehad, ze heeft LSI,ED en HD en ze is immuum voor pijnstillers,medicijnen ect. Voor al het geld wat deze behandelingen hebben gekost kon ik een mooi paard kopen en ik heb het met alle liefde in de wereld betaald, en ik zou het zo weer doen als ik het geld er voor had.
Helaas voor de hond en mijzelf heb ik dat geld niet.... maakt mij dat nu hebzuchtig en egoistisch?
Sorry, vind dat je nu toch echt een hele pijnlijke fout maakt door dit soort dingen te zeggen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:34

Dat excuus van ik heb geen geld....

Al zou ik het op dat moment niet hebben dan neem ik een lening (bank/familie), zoek baantje(s) of desnoods verkoop ik zelfs mijn eigen kont ervoor :+

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:36

Je weet van te voren dat dieren ziek kun worden en eventueel operaties en medicijnen moeten hebben. Daar moet je wel over nadenken voor je aan een dier begint.
Ik heb het ook echt niet breed, maar desnoods gaat al mijn spaargeld eraan. Moet nu alle touwtjes aan elkaar knopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:36

listiglistje schreef:

Al zou ik het op dat moment niet hebben dan neem ik een lening (bank/familie), zoek baantje(s) of desnoods verkoop ik zelfs mijn eigen kont ervoor :+

Anders: ik heb het geld wel, maar ik heb er geen €5000 voor een operatie over... Vast heel hard en heel banketstaaf. Maar het is wel zo.

En k ben gek op dat beest, maar ik vind dat je realistisch moet blijven.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:42

Tja, 6 jaar geleden wist ik nog niet in welke situatie ik nu zou zitten. Nu is het toeval dat mijn hond verder een leuk leven heeft en niet voor 300 euro pm aan medicijnen nodig heeft maar de reacties van sommige mensen hier zetten bij mij wel vraagtekens neer.
Dus als je door bepaalde omstandigheden geen geld hebt voor de behandeling van je beest (en dan heb ik het niet over een paar honderd euro) dan moet je maar gaan lenen oid omdat je anders hebzuchtig en egoistisch bent? :?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:24

listiglistje schreef:

makkelijk banketstaaf, je hebt zeker geen gezin met kinderen........... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:25

Tja... ik heb net een ratje van bijna 2,5 jaar (oud voor een rat) naar de DA gebracht. Ze wordt morgen geopereerd voor zo'n 140 euro, en dat is niet de eerste (en laatste) keer dat ik een dergelijk bedrag of meer kwijt ben aan medische kosten voor een rat. Als er genoeg kans is dat ze genezen en nog een paar maanden hier lekker kunnen rondscharrelen vind ik dat het wel waard. De eerste voorwaarde is dat het nog dierwaardig is trouwens, ik zal nooit met ze aanrommelen omdat ik ze niet los kan laten.

Ik heb het absoluut niet breed, maar voor de dieren is er een spaarpotje. Ik vind dat ik ze dat verplicht ben. Ik wilde ze, dan moet ik er ook voor zorgen dat ik ze medische zorg kan bieden. Maar er is zeker een grens, als het geld op is kan ik niet meer doen... (er is genoeg om te voorzien bij 'normale' ziektes en meerdere DA-bezoeken maar in het geval van erge pech houdt het toch ergens op)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:26

Voor je kinderen heb je toch ook alles over, waarom dan niet voor je dieren.
Iemand op mijn manege zei tegen mij, ik had die poes van je al lang in laten slapen . Al die zorgen en geld. Ik zeg jij hebt toch ook suikerziekte,zal jouw ook meteen de genadespuit geven. mafkees.

KiWiKo

Re: Hoe ver ga je voor je dier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:29

kinderen en dieren zijn gevoelsmatig niet te vergelijken......... diegene die een dier als kind zien zouden geen dieren mogen moeten houden ivm dierenwelzijn

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:29

siskeh schreef:
Ik denk dat voor mij de kosten minder meespelen.
Wat ik belangrijker vind is de "slagingskans" + hoe oud het dier is + de kwaliteit van leven daarna
Tuurlijk is er qua kosten een grens, maar deze punten vind ik zelf belangrijker

Helemaal mee eens!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:31

siskeh schreef:
Ik denk dat voor mij de kosten minder meespelen.
Wat ik belangrijker vind is de "slagingskans" + hoe oud het dier is + de kwaliteit van leven daarna
Tuurlijk is er qua kosten een grens, maar deze punten vind ik zelf belangrijker

Ik ben het hier ook mee eens.

Ik heb wel redelijk wat geld ter beschikking als dat nodig is en ben bereid dat uit te geven als de uitkomst op bovenstaande factoren positief is.

Maar eens mijn hond 10+ ongeveer is laat ik geen grote operaties meer uitvoeren. Tegen dan zijn (naar verwachting) haar heupen zo slecht dat het de moeite niet meer is om haar nog een grote operatie aan te doen.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 22-04-10 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:32

Ik ga zover als het nodig is, voor zover het financieel op te brengen is. Maar nooit verder dan dat het niet langer dierwaardig is.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:32

KiWiKo schreef:
kinderen en dieren zijn gevoelsmatig niet te vergelijken......... diegene die een dier als kind zien zouden geen dieren mogen moeten houden ivm dierenwelzijn

Hoe bedoel je dat.??
Mijn collega heeft een 1 hond en 1 dochter en de gevoelens zijn hetzelfde. Andere collega, 2 kids en 2 honden, gevoelens hetzelfde.
Ik heb geen kinderen, wil ze ook niet,maar beschouw mijn poes als mijn kind. Mijn zus heeft 2 honden en spreekt over haar kids.
Kun je uitleggen waarom wij geen dieren zouden mogen houden ivm dierenwelzijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:35

mijn werknemer heeft ook een zoon, toch laat ze haar hond vol kanker ronfdlopen omdat zij geen afstand kan nemen, toch sluit ze een wilde duif op in een hokje...........

dieren zijn geen kinderen, diern hebben hele andere behoeftes als dieren........

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:40

Nee maar je neemt wel de verantwoordelijkheid voor een dier. Als je kind suikerziekte krijgt laat je die ook niet inslapen. En je werknemer zou de hond moeten laten opereren,tenzij er geen hoop meer is op een goed leven,dat vind ik wat anders.
Als je dier met een operatie of medicijnen nog een waardig leven kan hebben moet je dat zeker doen.
Ik vind ook bij mensen die zo ziek zijn,geen hoop op verbetering hebben dat ze euthenasie moet kunnen laten doen.
Maar bij mens en dier...kans op een goed leven...er alles aan doen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:42

Die kans op een goed leven kan niemand je beloven. Het blijft altijd een afweging en die afweging is voor iedereen anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:44

Sandeman schreef:
Nee maar je neemt wel de verantwoordelijkheid voor een dier. Als je kind suikerziekte krijgt laat je die ook niet inslapen. En je werknemer zou de hond moeten laten opereren,tenzij er geen hoop meer is op een goed leven,dat vind ik wat anders.
Als je dier met een operatie of medicijnen nog een waardig leven kan hebben moet je dat zeker doen.
Ik vind ook bij mensen die zo ziek zijn,geen hoop op verbetering hebben dat ze euthenasie moet kunnen laten doen.

kind en dier zijn niet te vergelijken..........

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:44

In mijn geval zie ik hoe mijn poezel opknapt. Tuurlijk, ik schrok en dacht..help..elke dag insuline spuiten en bloed afnemen paax per week om bloedsuiker te controleren,maar het valt reuze mee.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:45

KiWiKo schreef:
Sandeman schreef:

kind en dier zijn niet te vergelijken..........

dat is dan jouw mening. Ken genoeg mensen die geen onderscheid maken tussen hun dier en kind.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:48

@Kiwiko: Omdat sommige mensen met dieren dezelfde soort band hebben als met een kind wil daarom niet direct betekenen dat ze niet meer kunnen zien waar de grens ligt (medisch en op andere vlakken).

Er zullen vast zulke mensen bestaan, daar niet van, maar het is imo geen rechtreekse verbinding.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:53

Sandeman schreef:
dat is dan jouw mening. Ken genoeg mensen die geen onderscheid maken tussen hun dier en kind.

Sorry hoor, maar mijn moeder zou echt met alle maar dan ook alle liefde een operatie voor mij van 5000 euro neerleggen, al is het alleen maar om het te proberen. Dit weet ik voor 100 % zeker. Mijn paard daarintegen, mocht de slagingskans en alles erbij opgeteld laag zijn, dan is voor mij de keuze vlug gemaakt..

imo kun je kind en dier niet vergelijken :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:55

KiWiKo schreef:

En mensen die makkelijk denken over dieren en ze maar afschrijven als t ze even niet uit komt zou imo ook geen dieren moeten hebben ( En NEE hier mee doel ik niet persoonlijk op JOU :) )
De een hect veel waarde aan z'n kind, de andere aan z'n dier! Prima toch.
Ik heb heel veel over voor m'n beestjes en mochten ze medische hulp nodig hebben zullen ze die hoe dan ook kijken. Geld speelt dan voor mij geen rol. Echter spiegel ik het wel af tegen over de pijn die het beest heeft voor de operatie, wat de slagings kans is. En of ze na de operatie weer zonder pijn door het leven kunnen. Mocht mijn mijn paardje in dat geval een medische behandeling nodig hebben van pak em beet €10.000, ja dan doe ik dat :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:56

BraveSpots schreef:
@Kiwiko: Omdat sommige mensen met dieren dezelfde soort band hebben als met een kind wil daarom niet direct betekenen dat ze niet meer kunnen zien waar de grens ligt (medisch en op andere vlakken).

Er zullen vast zulke mensen bestaan, daar niet van, maar het is imo geen rechtreekse verbinding.

vind je?

Ik vind dat mensen die dieren zien als kinderen n=minder geschikt zijn voor het houden van dieren

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:59

Dus in jouw ogen Kiwiko ben ik minder geschikt voor het houden van dieren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:01

Als jij jouw nier wil geven voor jouw dier, en jij van mening bent dat jouw dier niet zomder jouw donzen dekbed de winter doorkomet ja........ inderdaad