Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
listiglistje schreef:Dat excuus van ik heb geen geld....
Al zou ik het op dat moment niet hebben dan neem ik een lening (bank/familie), zoek baantje(s) of desnoods verkoop ik zelfs mijn eigen kont ervoor
siskeh schreef:Ik denk dat voor mij de kosten minder meespelen.
Wat ik belangrijker vind is de "slagingskans" + hoe oud het dier is + de kwaliteit van leven daarna
Tuurlijk is er qua kosten een grens, maar deze punten vind ik zelf belangrijker
KiWiKo schreef:kinderen en dieren zijn gevoelsmatig niet te vergelijken......... diegene die een dier als kind zien zouden geen dieren mogen moeten houden ivm dierenwelzijn
Sandeman schreef:Nee maar je neemt wel de verantwoordelijkheid voor een dier. Als je kind suikerziekte krijgt laat je die ook niet inslapen. En je werknemer zou de hond moeten laten opereren,tenzij er geen hoop meer is op een goed leven,dat vind ik wat anders.
Als je dier met een operatie of medicijnen nog een waardig leven kan hebben moet je dat zeker doen.
Ik vind ook bij mensen die zo ziek zijn,geen hoop op verbetering hebben dat ze euthenasie moet kunnen laten doen.
Maar bij mens en dier...kans op een goed leven...er alles aan doen.
KiWiKo schreef:Sandeman schreef:Nee maar je neemt wel de verantwoordelijkheid voor een dier. Als je kind suikerziekte krijgt laat je die ook niet inslapen. En je werknemer zou de hond moeten laten opereren,tenzij er geen hoop meer is op een goed leven,dat vind ik wat anders.
Als je dier met een operatie of medicijnen nog een waardig leven kan hebben moet je dat zeker doen.
Ik vind ook bij mensen die zo ziek zijn,geen hoop op verbetering hebben dat ze euthenasie moet kunnen laten doen.
Maar bij mens en dier...kans op een goed leven...er alles aan doen.
kind en dier zijn niet te vergelijken..........
Sandeman schreef:dat is dan jouw mening. Ken genoeg mensen die geen onderscheid maken tussen hun dier en kind.
KiWiKo schreef:kinderen en dieren zijn gevoelsmatig niet te vergelijken......... diegene die een dier als kind zien zouden geen dieren mogen moeten houden ivm dierenwelzijn
)
BraveSpots schreef:@Kiwiko: Omdat sommige mensen met dieren dezelfde soort band hebben als met een kind wil daarom niet direct betekenen dat ze niet meer kunnen zien waar de grens ligt (medisch en op andere vlakken).
Er zullen vast zulke mensen bestaan, daar niet van, maar het is imo geen rechtreekse verbinding.