mijn hondje is een moordenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:24

Kun je er niet voor zorgen dat je hond op de één of andere manier bang wordt voor kippen? Koop desnoods un superagressieve haan ergens van die je hondje met huid en haar op wil eten :+ (wat je natuurlijk niet laat gebeuren).
Denk dat als hij één keer op z'n plek wordt gezet door een haan, dat hij geen kipjes meer aanvalt. Maargoed ik weet niet echt hoe dat in de praktijk zal uitpakken :P

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:30

ben bang dat dat niet gaat werken aangezien 1 unlucky bastard een haan was ;(
maar aan de andere kant mss was dat wel gewoon een lieve haan |(

Frantic

Re: mijn hondje is een moordenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:50

Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie dieren de opvoeding van deze hond willen laten overnemen.... De hond is van TS, zij is de verantwoordelijke voor deze hond, niet een haan of een schaap of een dode kip.

Hij had al eerder gemoord en had dus al nooit meer los mogen lopen. Die verantwoordelijkheid had TS al een jaar eerder moeten nemen. Volgens mij heeft de eigenaar van de kippen zelfs het recht om aangifte te doen en dan komt dit beest ( hoe klein ook) op een lijst terecht als gevaarlijke hond.

Eerlijk gezegd, als het mijn kippen waren geweest dan had je hond een enkeltje DA gekregen. Pitbull of schoothondje, ze kunnen beide dodelijk zijn, dat blijkt maar weer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:56

amondi schreef:
Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie dieren de opvoeding van deze hond willen laten overnemen.... De hond is van TS, zij is de verantwoordelijke voor deze hond, niet een haan of een schaap of een dode kip.

Hij had al eerder gemoord en had dus al nooit meer los mogen lopen. Die verantwoordelijkheid had TS al een jaar eerder moeten nemen. Volgens mij heeft de eigenaar van de kippen zelfs het recht om aangifte te doen en dan komt dit beest ( hoe klein ook) op een lijst terecht als gevaarlijke hond.

Eerlijk gezegd, als het mijn kippen waren geweest dan had je hond een enkeltje DA gekregen. Pitbull of schoothondje, ze kunnen beide dodelijk zijn, dat blijkt maar weer.

Nou als mijn hond een kip dootbijt, krijgt hij echt geen spuitje hoor :x

TS: hond gewoon lekker thuis laten. Als je hem daar aan een lijn doet met een muilkorf fixeert hij zich waarschijnlijk alleen nog maar op die kippen. En dan heb je een hond die helemaal flipt aan de riem.
Doe jezelf en de hond een plezier: lekker thuis laten.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:20

Nou, als dat mijn kippen waren, had dat hondje mijn rechtervoet heel goed leren kennen..

Maar ik zou hem voorlopig nog niet meenemen naar de paarden (en de kippen)..

Leer hem eerst thuis maar weer goed de basis aan, dat hij perfect naar jou luistert, om vervolgens dan met een muilkorf en aangelijnd een keer mee mag naar stal.

Als hij nu nog niet goed naar je luistert, zal de hond denk ik erg gefrustreerd worden.. Zal gevalletje worden van: aaaah kan er net niet bij.

Als jij de hond aanleert dat hij langs je loopt, en daar geen cm van af mag wijken, zal het ook wel wat begrijpelijker voor de hond zijn.. dan dat ie in de lijn gaat hangend, en pogingen doet om naar de kipjes te gaan..

Snapje? :+

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:28

Nu die eenmaal een kip heeft vermoord zal het hem niet snel meer af te leren zijn. Dode kip aan een kort touwtje aan zijn halsband hangen wil nog wel eens helpen. Wel een beetje luguber alleen..

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:36

wij hebben ook 2 honden en een boel kippen
Een van de twee heeft toen hij jong was ook ontdekt dat kippen eetbaar waren
helaas is dit niet af te leren als ze het eenmaal geproefd hebben
wij hebben de ruimte voor de kippen zo afgezet met gaas ed dat de honden er niet kunnen komen
heel soms verdwaald er nog een kip en dan moeten we mazzel hebben er op tijd bij te zijn
ze lopen bij ons op het erf en dienen ook als waakhond dus muilkorf is geen optie en straffen werkt ook niet want ze doen het de volgende keer gewoon weer
gelukkig gaat het nu al maanden goed en blijven de kippen netjes in hun wei

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:37

Mag ik vragen waarom je überhaupt een hond hebt genomen?
Uit je verhaal blijkt gewoon dat je zelfs je kleine keffer niet aankan en dit heeft niks met kracht te maken.
Dit heeft ermee te maken dat je niet consequent bent en niet snel genoeg de fouten van dingen inziet waardoor je te laat ingrijpt.
(in deze situatie, voor hoever het vanaf internet te beoordelen is.)
Wat ik persoonlijk het ergste vind is dat je je druk maakt over '' je arme hondje dat het op stal zo leuk vindt'' ipv ''hoe ga ik dit uitleggen aan de boer, of hoe maak ik het goed met de boer'' aangezien je toch een aantal van zijn kippen hebt afgenomen. Daarbij snap ik eigenlijk niet dat je je nog met je hond op het erf durft te vertonen.
Dus als tip: Hond gewoon thuis laten, op training met je hond gaan, veel boeken over honden en hun gedrag lezen. En pas als hij echt gehoorzaamt weer ergens mee naartoe nemen, want dit kan gewoon echt niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:38

amondi schreef:
Volgens mij heeft de eigenaar van de kippen zelfs het recht om aangifte te doen en dan komt dit beest ( hoe klein ook) op een lijst terecht als gevaarlijke hond.

Ik heb dit wel eens vaker in dergelijke topics opgemerkt; hier in IJsland heb ik het volle recht, als ik een hond bij mijn schapen op de wei zie struinen, hem terplekke neer te schieten. Heeft tot gevolg dat hondeneigenaren zich een stuk minder lakoniek tov het jacht gedrag van hun geliefde huisdieren opstellen dan de TS.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:09

Zoals het bij mij overkomt voelt jouw hondje het feilloos aan dat je het niet zo erg vindt dat hij dit soort gedrag vertoont, dat je hem zo snoezig en schattig vindt en dat hij geen kwaad kan doen in jouw ogen.
Hij ziet jou dus niet als zijn leider en daarom neemt hijzelf de leiding maar in h(t)anden.
Zorg dus dat je in zijn ogen wel voor 'vol' aangezien wordt want als in een roedel een ranglagere iets uitvreet dat niet door de beugel kan volgens de alfa hond dan is hij nog niet jarig en wordt hij zeer beslist op de plek gezet waar hij hoort of in het ergste geval uitgestoten.

Thuis blijven is uitgestoten worden en dus een zeer goede en passende straf.

Mijn advies (ik weet niet hoever je van de stal woont) aan de riem op de fiets er naartoe(dan kan hij zijn overtollige energie vast kwijt), aan een lange lijn daar laten lopen terwijl jj hem haarscherp in de gaten houdt, kijkt hij naar een kip dan geef je 1 keer het commando NEE, 2e blik of een pas in de richting van een kip of haan betekent naar huis en wel direct zonder ook maar iets tegen hem te zeggen. Doe hem naar binnen en ga zonder iets te zeggen weer naar stal.
Hij moet echt dom zijn als hij dit na 4x doen nog niet snapt en zo kun je het opbouwen. Uiteraard heel goed belonen als hij zich netjes gedraagt.

Oefen thuis dat nee óf foei óf è (houdt 1 vast woord aan) betekent dat hij op het punt staat iets te doen wat niet mag en beloon hem meteen als hij met het ongewenste gedrag stopt.
In mijn ogen laat je hem veel te vrij en teveel zijn eigen ding doen zodat hij geen leiding van jouw kant voelt.

Het kost veel tijd maar omdat het al zover gekomen is is het anders heel moeilijk om het af te leren. Ben je hierin consequent dan hebben jij en hij er voor de rest van zijn leven wat aan.

Ik zou hem echter niet meer onaangelijnd vertrouwen met kleine dieren.

Goede hondenopvoedingsboeken vind ik: Denken als een hond van john Fisher en de vrouw die naar honden luistert van Jan Fennell.

Heel veel succes en doorzettingsvermogen gewenst want zo te lezen is jouw kleine 'schat' wel een volhouder en van het dominante soort.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:19

Mijn beagle van 1 jaar blijft het ook doen.
Ze heeft er gelukkig nog nooit 1 doodgebeten maar 1 keer scheelde het niet veel.
Al van alles geprobeerd, ook de longeerzweep en de stroomband.
Als ik er bij ben luistert ze wel maar let ik even niet op gaat ze weer jagen.
Bij haar zit het er gewoon in,ze is natuurlijk een op en top jachthond(mijn andere beagle kan trouwens wel gewoon tussen de kippen en konijnen lopen)
Als ik haar nu mee neem doe ik de kippen naar binnen.
Ze weten het al, als ik de honden bij me heb lopen ze al met me mee de stal in, daar krijgen ze dan graan.
De kippen hebben dan een ruimte van 8 x 4 meter dus nog ruimte genoeg voor de tijd dat de honden er zijn.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:22

hond thuis laten misschien ?
ik snap niet goed dat je hem zelfs nog mee wilt nemen ..

een hond die moord blijft het doen .. !

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:29

Voor iedereen die denkt dat stroom een goede optie is lees dan graag het volgende onderzoek:
http://hondenwijzer.com/Stroombanden.html

Ik ben het er niet mee eens dat het niet af te leren is.

Het zal niet makkelijk zijn en veel tijd kosten maar als hij niet meer zomaar kan vrijbuiten maar leert dat hij onderaan de rangorde staat en dus respect voor de wil van zijn baasje moet hebben moet het wel mogelijk zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:31

:oo :n _-:(
Geeft mijn gedachten hierover wel zo'n beetje neer.
Of anders dit woord; bizar!

Na 1 kip had dat beest al vast moeten zitten. Als het een grote hond was geweest had je dit volgens mij niet gepikt. dan was het een enge dominante hond geweest. Hadden we hier gepraat over inslapen, niet over je hond opvoeden. (Wat overigens al véél eerder had moeten gebeuren).
Doe dat beest een goed harnas(je) aan en doe m aan de riem. Desnoods met een longeerlijn zodat ie nog wat kan lopen maar laat dat beest NOOIT meer los lopen daar. Ook NIET met muilkorf, dan kan ie zeker alleen maar erachteraan rennen want dat is zo "schattig"..
Echt te bizar hoe ver je dit hebt laten komen.. :r

*hoopt dat de ts reincarneerd als kip

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:01

Moderatoropmerking:
Nounou, moet het zo aanvallend?
Een beetje nette discussie hier graag en niet dit soort persoonlijke sneren.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:05

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:15

Een rolletje duct-tape om z'n bekkie misschien? :D

Een emmer koud water over z'n donder gooien wanneer hij richting kippie's gaat?
Vastleggen aan een riem of touw,wanneer je aan het rijden bent.

Het wordt wel moeilijker nou hij eenmaal kippenbloed geproeft heeft denk ik.
Anders misschien Martin Gaus inschakkelen?

Het is wel moeilijk om die kleine hondjes goed op te voeden,zelf heb ik een middenslag Kees/Vlinderhondje en soms heeft meneer ook weleens last van dovenmansoren,wanneer ze iets in de kop hebben....dan hebben ze het niet in de .....!

Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,
bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen. ~~}>

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:38

PERENBOOMPIE schreef:
?

Het is wel moeilijk om die kleine hondjes goed op te voeden,zelf heb ik een middenslag Kees/Vlinderhondje en soms heeft meneer ook weleens last van dovenmansoren,wanneer ze iets in de kop hebben....dan hebben ze het niet in de .....!

Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,
bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen. ~~}>

Onzin, er is geen verschil, hoogstens in de attitude van de gemiddelde eigenaar .Als een chi pup naar iets gromt is het al gauw "ahhh, wat schattig", een herder pup wordt gecorrigeerd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:53

Kuggur schreef:
Onzin, er is geen verschil, hoogstens in de attitude van de gemiddelde eigenaar .Als een chi pup naar iets gromt is het al gauw "ahhh, wat schattig", een herder pup wordt gecorrigeerd.

Het is helemaal geen Chihuahua, het is volgens TS een kruising Dwergpinscher/Chihuahua waarbij het karakter blijkbaar meer richting Dwergpinscher gaat.
Je moet wel een bijzonder grote Chihuahua hebben wil die in staat zijn om het kleinste kippenras dood te bijten, bovendien zit dat gedrag normaal helemaal niet in de Chihuahua.

Overigens ben ik het wel met je eens dat vooral sinds de hype het zo ljikt alsof kleine honden niet meer opgevoedt hoeven te worden.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:58

Dat blijft de hond nu altijd doen, mijn jackrussel heeft ook op mijn vorige stal een kip dood gebeten.. en ze heeft nu het bloed geproefd net zo als konijnen en andere kleinere dieren niks is meer veilig..
Dus het beste aan de lijn houden of opsluiten in een stal of bench.
Ik heb toen ook een bench neergezet als ik ging rijden deed ik haar daar in.. of thuis laten.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:59

mijn ouders hebben een dierenspeciaalzaak en die verkopen wel muilkorfjes voor zulke hondtjes
dus ze ziijn wel degelijk tekoop

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:06

Cynthia24 schreef:
Dat blijft de hond nu altijd doen, mijn jackrussel heeft ook op mijn vorige stal een kip dood gebeten.. en ze heeft nu het bloed geproefd net zo als konijnen en andere kleinere dieren niks is meer veilig..
Ik heb toen ook een bench neergezet als ik ging rijden deed ik haar daar in.. of thuis laten.

En jachthonden dan die mee hebben mogen jagen?? Die zijn ook gewoon te vertrouwen.

Ik heb een Jack die ook een keer een kip te pakken heeft gehad, thuis liep/loopt zij (nog steeds) gewoon tussen de loslopende konijnen en cavia's.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:09

Brainless schreef:
Cynthia24 schreef:

En jachthonden dan die mee hebben mogen jagen?? Die zijn ook gewoon te vertrouwen.

Ik heb een Jack die ook een keer een kip te pakken heeft gehad, thuis liep/loopt zij (nog steeds) gewoon tussen de loslopende konijnen en cavia's.

die zijn opgevoed..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:10

Maar het is onzin dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd niet meer te vertrouwen zouden zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:10

PERENBOOMPIE schreef:
Een rolletje duct-tape om z'n bekkie misschien? :D

Een emmer koud water over z'n donder gooien wanneer hij richting kippie's gaat?
Vastleggen aan een riem of touw,wanneer je aan het rijden bent.

Het wordt wel moeilijker nou hij eenmaal kippenbloed geproeft heeft denk ik.
Anders misschien Martin Gaus inschakkelen?

Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen. ~~}>

Onzin, als je zelf een beetje kan opvoeden, kan je ook zo'n onderkruipsel opvoeden... Als het bij een kleintje niet lukt, dan bij een herder al helemaal niet!! Zodra je niet meer consequent bent, raakt de hond verward en gaat ook inconsequent gedrag vertonen. Dat is het hele probleem hier blijkbaar...
Een hond is een exacte spiegel van zijn baas... Las ik vorige week nog in een interview met de hondenfluisteraar....