Denk dat als hij één keer op z'n plek wordt gezet door een haan, dat hij geen kipjes meer aanvalt. Maargoed ik weet niet echt hoe dat in de praktijk zal uitpakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie dieren de opvoeding van deze hond willen laten overnemen.... De hond is van TS, zij is de verantwoordelijke voor deze hond, niet een haan of een schaap of een dode kip.
Hij had al eerder gemoord en had dus al nooit meer los mogen lopen. Die verantwoordelijkheid had TS al een jaar eerder moeten nemen. Volgens mij heeft de eigenaar van de kippen zelfs het recht om aangifte te doen en dan komt dit beest ( hoe klein ook) op een lijst terecht als gevaarlijke hond.
Eerlijk gezegd, als het mijn kippen waren geweest dan had je hond een enkeltje DA gekregen. Pitbull of schoothondje, ze kunnen beide dodelijk zijn, dat blijkt maar weer.
amondi schreef:Volgens mij heeft de eigenaar van de kippen zelfs het recht om aangifte te doen en dan komt dit beest ( hoe klein ook) op een lijst terecht als gevaarlijke hond.
PERENBOOMPIE schreef:?
Het is wel moeilijk om die kleine hondjes goed op te voeden,zelf heb ik een middenslag Kees/Vlinderhondje en soms heeft meneer ook weleens last van dovenmansoren,wanneer ze iets in de kop hebben....dan hebben ze het niet in de .....!
Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,
bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen.
Kuggur schreef:Onzin, er is geen verschil, hoogstens in de attitude van de gemiddelde eigenaar .Als een chi pup naar iets gromt is het al gauw "ahhh, wat schattig", een herder pup wordt gecorrigeerd.
Cynthia24 schreef:Dat blijft de hond nu altijd doen, mijn jackrussel heeft ook op mijn vorige stal een kip dood gebeten.. en ze heeft nu het bloed geproefd net zo als konijnen en andere kleinere dieren niks is meer veilig..
Dus het beste aan de lijn houden of opsluiten in een stal of bench.
Ik heb toen ook een bench neergezet als ik ging rijden deed ik haar daar in.. of thuis laten.
Brainless schreef:Cynthia24 schreef:Dat blijft de hond nu altijd doen, mijn jackrussel heeft ook op mijn vorige stal een kip dood gebeten.. en ze heeft nu het bloed geproefd net zo als konijnen en andere kleinere dieren niks is meer veilig..
Dus het beste aan de lijn houden of opsluiten in een stal of bench.
Ik heb toen ook een bench neergezet als ik ging rijden deed ik haar daar in.. of thuis laten.
En jachthonden dan die mee hebben mogen jagen?? Die zijn ook gewoon te vertrouwen.
Ik heb een Jack die ook een keer een kip te pakken heeft gehad, thuis liep/loopt zij (nog steeds) gewoon tussen de loslopende konijnen en cavia's.
PERENBOOMPIE schreef:Een rolletje duct-tape om z'n bekkie misschien?![]()
Een emmer koud water over z'n donder gooien wanneer hij richting kippie's gaat?
Vastleggen aan een riem of touw,wanneer je aan het rijden bent.
Het wordt wel moeilijker nou hij eenmaal kippenbloed geproeft heeft denk ik.
Anders misschien Martin Gaus inschakkelen?
Het is wel moeilijk om die kleine hondjes goed op te voeden,zelf heb ik een middenslag Kees/Vlinderhondje en soms heeft meneer ook weleens last van dovenmansoren,wanneer ze iets in de kop hebben....dan hebben ze het niet in de .....!
Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen.