als de kat van huis is.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:45

Hihi, ik heb ook 's een muisje gehad in m'n eenpersoons kamertje. Die had mooi een holletje geknaagd onder m'n keukenkastjes. En m'n pasta, brood, echt alles aanvreten, ook de achterkant van m'n koelkast :(

Ik had toen echt geen geld voor allerlei vallen enzo, dus toen heb ik *slik* schoonmaakmiddelen in het holletje gespoten, net toen ie er inkroop (ik zat echt al daaagen achter die rotzak aan).
Ik heb 'm toen 's nachts horen krijsen. :o

Twee dagen later kreeg ik plots een betere kamer aangeboden, ik heb gewoon het holletje afgeplakt met wat tape, anders had ik m'n borg nooit teruggekregen, was geen fijne huisbaas. En de zomer zat er net aan te komen (wat werd het HEET in die kamer zeg), dus de volgende bewoner zal zich wel hebben afgevraagd waar die stank toch vandaan kwam...

Eh tja, volgens mij ben ik geen Heilige O:)

Zwitsal

Re: als de kat van huis is.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 11:12

hmm geloof dat ze vannacht niet aan het gif zijn geweest..
(wil het doosje niet oppakken/aanraken dus kan het niet zo goed zien).

beetje flauw dat ze niet mee werken!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:04

Als ze aan het gif zitten zie je dat wel hoor. Dan ligt namelijk de hele omgeving vol met het gif. Wacht maar af, ze gaan er vanzelf van eten.

(en dan hopen dat je er 's ochtends niet op trapt omdat ze dood ergens liggen )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:17

Succes met zoeken naar muizenlijkjes straks....
Zoek toch een diervriendelijke val :n :n

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:27

TS, heb je nu wel al gezocht naar diervriendelijke vallen ? O:)
Lijkt me niet dat dierenwinkels niet binnen bereik liggen in Amsterdam namelijk ;)
Bij je ouders in de buurt ook niet? Als je in de dierenwinkel er naar vraagt, zullen ze die vallen zo aanwijzen! (zoals die ene die ik eerder heb gepost)

Ben ook niet weg van deze methode (met gif) voor het muizenvangen, als je het ook op diervriendelijke manier kan doen :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:42

Ik zou in Amsterdam niet zo 1,2,3 dierenwinkels weten...
Ja, in Watergraafsmeer.. :')

Waar precies in Amsterdam woon je dan?

Wel balen van die 2 vervelende knagende krengen in huis te hebben!

Succes!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:45

In Amsterdam zit ergens bij de H&M in de buurt (ik ken dus serieus Amsterdam niet zo goed _O- ik weet hoe ik er moet komen, maar waar het zit? :+ ) ook een dierenwinkel.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:23

Ik weet er zo al drie te verzinnen in A'dam. Dus dat zou geen probleem hoeven zijn :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 23:12

dierenwinkel hier bij mn ouders had niet van die vallen, in amsterdam kon ik de dierenwinkel niet vinden (en nog geen tijd gehad om verder weg te zoeken)..

ben ook geen voorstander hiervan maar ja, helaas.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:21

LZP --> BB

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:31

Je weet dat muizen recht omhoog kunnen lopen? :+

Je kan ook een plankje op een emmer leggen. Vanaf de grond een baan, naar het plankje, ene helft van plankje is van grond tot emmer, andere steekt boven de emmer uit. Op laatste gedeelte wat eten doen, ook in de emmer.

Resultaat (hopelijk) muis loopt op de plank, naar dat lekkere stukje brood, door gewicht valt plank om, hop, muis in de emmer.

Of zoals je in films ziet, emmer of afwasteil op zn kop met houtje ertussen waar een touwtje aan vast zit.

Werk cvast wel :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:42

Ik weet wel een dierenwinkel in amsterdam. alleen.... hoe die straat heet..
Even gekeken, van wouwstraat.. maar die verkoopt volgens mij geen vallen o.i.d :P

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:00

Nadeel van gif... ze eten het, merken dat ze sterven en gaan zich verstoppen :=

Je kan ook de oude vertrouwde emmer truc proberen, je moet even googlen hoe dat precies werkt :)
Hierboven staat al een versie beschreven, er is er ook één met een touwtje.

Wij hebben aantal jaar geleden ook valletjes gebruikt, verschrikkelijk!!
Ik had toetsweek en was aan het leren *PATS* ik schrok me dood... vriend geroepen en eten incl muis was weg :=
Overigens heb ik hem daarna nooit meer gezien of gehoord, ik denk zelf dat de muis verdwaald was. Buitendeur had opengestaan en toen zag ik de muis, gelijk vallen gehaald en deze gezet. Misschien is hij geschrokken :)

Maarre succes :(:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:54

zucht...
ben 2 dagen niet thuis geweest..
muis heeft niet van het gif gegeten..
(ik kan niet zo goed aan die kant van het doosje kijken maar t doosje is niet verplaatst en er liggen geen korrels omheen).
vind ook geen nieuwe keutels...

hoeveel van dat gif zouden ze nodig hebben om dood te gaan?
aangezien op het pakje staat dat je na 5 dagen 'de eerste dode muizen kunt verwachten'.. moeten ze dan serieus 5 dagen lang van dat gif eten?

ik ben ook nog steeds te schijterig om in hun hoekje te gaan opruimen (alle oude dozen/plastig zakken weggooien die ik daar bewaar) om te kijken of ze er nog zitten..
ik hoop heel hard dat ze weg zijn maar dat slaat natuurlijk nergens op.... ze gaan echt niet uit zichzelf weg...

wel nog een naar de spleet onder mn voordeur gekeken..
bij nader inzien is het ECHT onmogelijk dat ze daar door zijn gekomen..
van de binnenkant gezien is de spleet ongeveer duim breedte..
maar gelijk erachter (aan de 'buitenkant' dus) zit een drempel die die hele spleet weer overlapt.. ruimte tussen drempel en duur is misschien ter dikte van een lucifer houtje..

kan me ook niet voorstellen dat ze zich een gat door de muur hebben geknaagd ergens..
vraag me nu dus echt af waar ze vandaan gekomen zijn..

enne... muizen kunnen recht omhoog lopen... IEHL!!
kunnen ze dan ook recht tegen mn kleerkast omhoog lopen? nee toch? das toch veel te glad? (Dan zouden ze ook tegen muren op kunnen lopen)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:51

Muizen kunnen tegen muren op lopen :Y) althans.. bij ons thuis wel

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:38

Muizen kunnen inderdaad tegen muren oplopen :j
Maar als het echt te glad materiaal is niet natuurlijk ;)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:45

Mijn vriendje had ook een muisje in zijn kamer. in het begin hoorden we hem alleen achter de muur knabbelen en vondt hij het wel grappig, hij kreeg zelfs een naam (Vlochie).
Maar op een avond werd ik gebeld door een heel bang vriendje, dat de muis door zijn kamer rende :D.. haha ik ben toen langsgeweest en alles afgezocht (ook 1 mooi klein gaatje gevonden) en gaatje dichtgestopt met kranten.
Een half uurtje later werd ik weer door vriendjelief gebeldt dat de muis er weer was :D dus ik nog een keer op jacht, echt.. ik wist niet dat jongens zo bang konden zijn voor muizen haha :D
Toen vond ik nog een kier in de muur, deze ook maar dichtgestopt met kranten en sindsdien heeft de muis zijn koppie niet meer laten zien :o

Misschien een idee? :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:54

Ik denk dat jij in de Duplex woningen zit?

Ik wil je niet bang maken ( maar ga het wel doen ) ik werk bij het bedrijf welke ze produceert en ik weet hoe de constructie van de woningen is, er zit heel veel isolatiemateriaal, zowel in de buitenwanden, als in de vloeren als in daken en binnenwanden.

Mijn advies aan jou: zorg voor normale vallen zodat je de muis die erin zit kunt "weggooien"

Als er nml een muis in de isolatie kruipt, uitgedroogd door gif of niet en er is een regenbui, heb je kans dat de bende alsnog gaat stinken, het isolatiemateriaal word namelijk toch vochtig. Een collega van mij heeft laatst bij een klant een dode rat uit het isolatiemateriaal moeten halen. Ook vergiftigd, maar door de hoeveelheid regen van de afgelopen tijd, was het uitgedroogde lijkje toch gaan rotten en het stonk als de pest!

Als je muis vriendelijke vallen gaat zetten en je wilt de muis elders loslaten, doe dat dan tenminste 10 km weg.

Er zijn muizenvallen te koop waar je de muis niet hoeft vast te pakken, dit zijn grijze plastic vallen, die heb ik ook ooit op stal gebruikt en werkten prima, 1 klap en de muis was dood.

Gif, niet doen in duplex gebouwen!!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 12:58

week niet thuis geweest en de muizen hebben gewoon niet van het gif gegeten...
hoe krijg ik die beesten dan in hemelsnaam weg....