Konijn verlamd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Re: Konijn verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:39

TS,mijn konijn heeft dit een paar maanden geleden gehad!
Bleek dat hij een beroerte/hersenbloeding heeft gekregen..
hij had dezelfde symptomen als jullie konijn.
Mijn konijn leeft nog altijd,eet en drinkt zelfstandig en z'n hoofd staat bijna weer recht!
We zijn ermee naar de DA gegaan en die heeft hem pijnstillers en iets tegen de shock gekregen enzo..
we hebben hem een paar weken in de keuken laten rondlopen zodat hij kon wennen.
sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:49

Quebelle schreef:
TS,mijn konijn heeft dit een paar maanden geleden gehad!
Bleek dat hij een beroerte/hersenbloeding heeft gekregen..
hij had dezelfde symptomen als jullie konijn.
Mijn konijn leeft nog altijd,eet en drinkt zelfstandig en z'n hoofd staat bijna weer recht!
We zijn ermee naar de DA gegaan en die heeft hem pijnstillers en iets tegen de shock gekregen enzo..
we hebben hem een paar weken in de keuken laten rondlopen zodat hij kon wennen.
sterkte.

Nee dat is geen optie. Dat is veels te duur.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:50

owwwww mag dit topic dicht := :o

kan het niet uitstaan! als het te duur is neem dan geen dier!!
hier kan ik o zo niet tegen he :( :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:53

He bah.. hier wordt ik dus echt kwaad om he..
Neem na dit konijn alsjeblieft geen dier meer als je er toch geen geld voor hebt of voor wilt zorgen.
Is er niet iemand die dit konijn op kan halen...? Het is dat ik nu geen vervoer heb, anders wist ik het wel..

:n :n
Wat ongelooflijk sneu voor het konijntje.
Dit is gewoon pure dierenmishandeling... Niets meer niets minder.

myssy_88 schreef:
ts bij deze bied ik aan het konijn op te halen en hem of zorg te laten krijgen of anders in te laten slapen.

Pb me anders maar.....

Ben je tenminste van de ''zorg'' van het konijn af.... of....*wijselijk stil*

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:58

als je moeder (of zus, of vriendin of wie dan ook) een hersenbloeding gehad heeft, of ene infarct, laat je haar dan ook eerst een maand lang liggen om aan te kijken of het vanzelf over gaat?

dit is gewoon pure dierenmishandeling. Hoop voor de dat als bekenden dit lezen dat ze zo lief zijn om geen aangifte te gaan doen van dierenmishandeling, want ik had dat wel gedaan.

Dit noemt zich dierenvriend... niet dus...

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:00

oh ja, voordat ik het vergeet. Inslapen van een konijn is echt niet zo duur, heb totaal 20 euro betaald voor het inslapen van mijn cavia (half consult + dodend middel)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:01

010-2849999 dierenkliniek van capelle
spoednummer : 0180-320363
adres: DK Oostgaarde Woldberg 102

Je bent op z'n hoogst 25 euro kwijt aan inslapen!

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:03

Een konijn in laten slapen is niet duur. Jij zegt dat het bij jou dierenarts 100 euro kost. Ga dan langs een andere dierenarts, waar het minder duur is. Ik vind het niet normaal dat jij je beestje al een maand zo heb laten leven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:04

Twilight1 schreef:
Ik heb nu met mijn zus besproken dat we het morgen nog aankijken en als hij dan nog leeft dat we hem dan een spuitje laten geven in de dierenkliniek. .

Of zal het diertje dan gisteren toch uit z'n lijden verlost zijn??

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:06

Jolliegirl schreef:
Twilight1 schreef:
Ik heb nu met mijn zus besproken dat we het morgen nog aankijken en als hij dan nog leeft dat we hem dan een spuitje laten geven in de dierenkliniek. .

Of zal het diertje dan gisteren toch uit z'n lijden verlost zijn??

Ik hoop het dan maar..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:15

Dit konijn heeft helemaal geen hersenbloeding gehad.
Zo achterhaald, loopt heel anders. (Hersenbloeding komt zeer zeer weinig voor en is bijna altijd fataal!)
Dit konijn heeft E.cuniculi, konijn is welkom hier in de opvang voor de juiste medicijnen. Ben bereid hem in Zwolle op te halen als die mee kan, als hij nog te genezen is, hoe verder in het stadium hoe moeilijker te genezen. Maar ik heb er al een paar konijnen doorheen gekregen dus wie weet. Hij is in ieder geval hier welkom, beter dan afwachten tot die dood gaat wat nog erg erg lang kan duren.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... iculi.html
Negen van de 10 keer is het EC, jammer dat de meeste dierenartsen zo waardeloos weinig over konijnen weten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:23

Fantastich voorstel Aniek.
Hopenlijk wordt er op ingegaan, zeker weten dat het konijn dan in goede handen is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:28

Hier begrijp ik dus helemaal niets van, almaar aankijken.

Als mijn kat zo raar doet gaat hij gelijk naar de dierenarts, als mijn paard wat heeft, dan laat ik de dierenarts komen, natuurlijk niet voor een schrammetje, maar als er wat is, ja dan wel, dan is zo'n dier gelijk geholpen en het voorkomt erger.

Wat jullie doen is gewoon gemakzucht en laks.

Arme konijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:31

Er is al eerder een voorstel gedaan door iemand die het konijn wilde ophalen :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:33

Een maand ... ik weet dat het al vaak gezegd is, dus je zult de boodschap wel begrijpen.

Verder kan het hoofd scheef houden duiden op een midden oor ontsteking. Dit is te genezen bij een konijn
Mits je er optijd bij bent :( .
Door een oorontsteking verliest het beestje zijn evenwichtsgevoel, waardoor hij dus omvalt. Ook houd hij zijn kop scheef
terwijl hij het idee heeft prima rechtop te lopen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:39

xNursiex schreef:
Een maand ... ik weet dat het al vaak gezegd is, dus je zult de boodschap wel begrijpen.

Verder kan het hoofd scheef houden duiden op een midden oor ontsteking. Dit is te genezen bij een konijn
Door een oorontsteking verliest het beestje zijn evenwichtsgevoel, waardoor hij dus omvalt. Ook houd hij zijn kop scheef

Dat betwijfel ik................. :o

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:03

TS waarom kijk je niet naar een anderen DA die in de goed koper en dicht in jou buurt is bij die van ons kost het €15,-
heb mijn vorige konijn er in laten slapen omdat ze aangevallen was door maaien. (hier kun je ook niks aandoen voor ik straks ook cometaar krijgt voor nader info staat de pb open)
en die daarvoor (ongeveer 7 jaar) eentje met een hersen vlies ontstekking. toen was het nog anders als ik me niet vergis

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:51

eigenlijk erg dat je dan alsnog geen reactie krijgt...beetje jammer

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:35

ALS het zo duur is bij jullie, mss kan je dan jullie konijn naar het asiel brengen onder het mom gevonden. NIET de manier natuurlijk maar dan laten ze hem daar inslapen en kost het niks.. Ik zeg dit even puur voor het beestje want ik vind het GEEN stijl om het zo te moeten doen maar mss is het voor jullie een oplossing...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:35

TS zit zich waarschijnlijk kapot te schamen, en terecht!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:58

Ik kan mij hier ook erg over opwinden. Het konijn is duidelijk ziek en dient medische hulp te krijgen. Wij kunnen via de PC niet inschatten of er nog mogelijkheden zijn met medicijnen of dat inslapen de enige eerlijke beslissing is. En ja, dieren kosten geld. Dat je er voor kiest om niet naar een DA te gaan omdat je geen vervoer en geen geld hebt vind ik geen excuus om een dier te laten lijden. Zeker als ik je in een ander topic voorbij zie komen met een bieding... Er wordt hier hulp aangeboden, maar daar ga je niet op in. Blijkbaar kijk je liever toe hoe je dier wegkwijnt. Als je echt van dieren houdt onderneem je actie!!

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:04

ja en als dan ook nog (o.a) door mij wordt aangeboden het beestje op te halen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:19

Lien2 schreef:
Ik kan mij hier ook erg over opwinden. Het konijn is duidelijk ziek en dient medische hulp te krijgen. Wij kunnen via de PC niet inschatten of er nog mogelijkheden zijn met medicijnen of dat inslapen de enige eerlijke beslissing is. En ja, dieren kosten geld. Dat je er voor kiest om niet naar een DA te gaan omdat je geen vervoer en geen geld hebt vind ik geen excuus om een dier te laten lijden. Zeker als ik je in een ander topic voorbij zie komen met een bieding... Er wordt hier hulp aangeboden, maar daar ga je niet op in. Blijkbaar kijk je liever toe hoe je dier wegkwijnt. Als je echt van dieren houdt onderneem je actie!!

Idd, 28 euro voor een borsttuig is er wel en eventueel ook nog geld voor een kanariegeel halster met dito oornetje voor de verzorgpony, maar de eigen beesten en vooral 'maar' een konijn kan best een rotte dood sterven, das zonde van het geld natuurlijk _-:( #) .

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:08

Wilawander schreef:
xNursiex schreef:

Dat betwijfel ik................. :o

Even nog verder terug gelezen, en je hebt waarschijnlijk gelijk (helaas in dit geval) :x

Ts, ik kan allemaal maar zeggen: Doe ASTJEBLIEFT iets voor dit arme dier. Het kan toch niet de bedoeling
van je moeder zijn dat hij pijn heeft
Geloof me, als het een middenoorontsteking is, dat doet pijn ...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:34

Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat je intussen iets gedaan. Ik heb er ook veel moeite mee om te geloven dat alle dierenartsen in de buurt 100 euro zouden vragen voor het laten inslapen van een konijntje.

[BB] Prijs inslapen knaagdier?
En zelfs al zou dat, dan zijn er nog andere manieren om een konijn even een handje te helpen, zoals in bovenstaande topic door iemand verteld...misschien minder prettige en met het risico dat het zelfs pijn doet, maar dan toch liever dat dan nog een zo lang langzaam wegkwijnen

Alleen zou ik het wel veel eerlijker vinden om eerst het diertje mee naar de dierenarts te nemen en even te laten nakijken wat het heeft. Ik geloof niet dat dat stukken van mensen kost. En als het konijntje een behandeling nodig heeft waar jij het geld niet voor hebt of wilt uitgeven, kan je het alsnog mee naar huis nemen en je beslissing maken. Of hem aan iemand anders geven, er zijn al bokkers die zich hebben opgegeven, dus dan heb je helemaal geen geldprobleem meer.
Maar niets doen omdat hij toch dood gaat...zoals eerder gezegd, dat is het zelfde als dat bv morgen jouw paard met een hevige koliek in de stal ligt en jij zegt "ach, ik ga er geen da bijhalen, hij zal binnenkort toch vanzelf doodgaan". Zal je dat ook doen? Waarom dan wel bij een konijn? Omdat hij kleiner is?

En wat betreft je moeder, je bent geen kind meer. En op sommige momenten vind ik het niet slecht om te rebelleren tegen je moeder. Dit is zo'n moment. Als zij jou zou verbieden om een dierwaardig leven of einde van het leven ven je huisdier te geven, neem dan je eigen spaargeld of je eigen moed en doe het toch. Als je durft om eindelijk actie te ondernemen, win je misschien ook het respect terug van dierenliefhebbers. En zeker de dankbaarheid van je konijn.