Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:Luxx.......... i n mijn beleving begin je niet aan een dier als je daar niet klaar voor bent............ en al je om dit soort dommige dingen al naar een instructeur moet hangen, dan ben je er nog niet klaar voor!
luxx schreef:Dat van die nietjes is inderdaad geestig.
Maargoed, wij hebben een andere manier van omgaan met onze honden (dieren? het leven?), en dat heeft iedereen, maar dat wil niet zeggen dat jouw manier of mijn manier de beste is, het is gewoon anders.
Vind het een beetje flauw om de manier van een ander af te serveren als 'miepen', vind dat enigszins arrogant ook.
Er leiden meerdere wegen naar Rome, en de route die een persoon voor zichzelf kiest hoeft voor een ander niet de beste te zijn.
Ik heb het niet zo op makkelijk (ben zelf nogal 'anal'), maar dat wil niet zeggen dat ik mensen erom veroordeel die dat wel zijn.
Hoewel ik in sommige gevallen dat wel doe, zoals bijvoorbeeld het geval van een vriendin die een hond had (met ballen) die steeds op zoek ging naar loopse vrouwtjes en daarbij regelmatig in gevecht kwam met andere mannetjes en dan gehavend terug kwam.
Tot hij op een dag helemaal opengescheurd terug kwam en ze hem eerst boos de hele dag heeft laten creperen met het idee van 'komt wel weer goed' en laat op de avond toch naar de dierenarts gereden is waar hij op de operatietafel is gestorven omdat het domweg te laat was.
Ik was nogal gek op die hond en ik kan het slecht vergeten.
Zelfde dame heeft drie ezels laten sterven door ze niet in de gaten te houden, twee daarvan stierven met hun hoofd op mijn schoot, ook dat zal ik nooit vergeten.
Er is een fine line tussen makkelijk en toch verstandig en té makkelijk en de meeste mensen zijn te dom om te schijten (vind ik) en aan hen zou ik een dergelijke aanpak niet promoten.
AlexandraM schreef:Ik vermenselijk dieren niet... ik ga ook niet naat puppy cursus of whatever...ik kan t zelf wel!
tja...
smokey17 schreef:Ik zit er enorm tussen in....
Ik ben behoorlijk streng tegenover mijn honden... nee is ook echt nee, en ja is ja. En zeker geen misschien..
Mijn Bills vindt het nogal grapsig om op tafel te klimmen als er niemand is. Vorige week was ik bij vriendin, we zaten in haar kantoor en ik ging koffie halen...dus in de keuken koffie ingeschonken(daar waren de honden), en loop weer weer naar kantoor. Echter was ik de suiker vergeten....... tja die domme gladiool van een hond van mij dacht waarschijnlijk dat ik niet weer kwam, en was dus op tafel gesprongen...... beest schrok zich de godvergeten ziekte, pleurt van tafel, ik bedenk mij niet en geef hem toch een rotschop...... Hij stond daar toch de janken en te gillen.... dacht dat ik hem minstens een gebroken poot had geschopt...gelukkig niks aan de hand... hij was gewoon zo ernstig geschrokken....![]()
Domme schaap durft nu niet eens meer te kijken naar de tafel
Ik beloon mijn honden ook zelden tot nooit met eten, en zeker niet uit de hand.... heb wel zo'n schurft aan schooiers... til mijn honden ook zeer regelmatig aan hun nekvel op(moet je sommige mensen zien kijken ) en zet ze soms best hardhandig op hun plek als dat nodig is enz enz enz.....
AlexandraM schreef:Ik vermenselijk dieren niet... ik ga ook niet naat puppy cursus of whatever...ik kan t zelf wel!
tja...
tantjeuh schreef:Oh ja, nog eentje: dat je van belonen met voedsel schooiers krijgt blijf ik nog steeds de grootste onzin ooit vinden, slaat echt nergens op.
knollentuin schreef:helemaal mee eens dat geteut!ik moet me best wel eens op mijn lip bijten...
De mooiste vond ik nog dat iemand me zonder gene zat te vertellen dat ze uit eten waren geweest want de hond moest nuchter blijven voor de volgende dag ,hij kreeg een kleine ingreep,en ze vond het zielig als hij hun wel zag eten! najaaaa!
luxx schreef:Dat van die nietjes is inderdaad geestig.
Maargoed, wij hebben een andere manier van omgaan met onze honden (dieren? het leven?), en dat heeft iedereen, maar dat wil niet zeggen dat jouw manier of mijn manier de beste is, het is gewoon anders.
Vind het een beetje flauw om de manier van een ander af te serveren als 'miepen', vind dat enigszins arrogant ook.
Er leiden meerdere wegen naar Rome, en de route die een persoon voor zichzelf kiest hoeft voor een ander niet de beste te zijn.
Ik heb het niet zo op makkelijk (ben zelf nogal 'anal'), maar dat wil niet zeggen dat ik mensen erom veroordeel die dat wel zijn.
Hoewel ik in sommige gevallen dat wel doe, zoals bijvoorbeeld het geval van een vriendin die een hond had (met ballen) die steeds op zoek ging naar loopse vrouwtjes en daarbij regelmatig in gevecht kwam met andere mannetjes en dan gehavend terug kwam.
Tot hij op een dag helemaal opengescheurd terug kwam en ze hem eerst boos de hele dag heeft laten creperen met het idee van 'komt wel weer goed' en laat op de avond toch naar de dierenarts gereden is waar hij op de operatietafel is gestorven omdat het domweg te laat was.
Ik was nogal gek op die hond en ik kan het slecht vergeten.
Zelfde dame heeft drie ezels laten sterven door ze niet in de gaten te houden, twee daarvan stierven met hun hoofd op mijn schoot, ook dat zal ik nooit vergeten.
Er is een fine line tussen makkelijk en toch verstandig en té makkelijk en de meeste mensen zijn te dom om te schijten (vind ik) en aan hen zou ik een dergelijke aanpak niet promoten.