ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:59

neem dan een hond! ;)

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:02

Ja maar die heeft ze al, en daarvan wil ze niet dat deze achter de katten aangaan :P

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:08

Dat probleem hebben wij ook met katten.
Tot nu toe heeft niks geholpen.

Maar het lijkt me wel een goed idee om er een naar het asiel te brengen..

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:28

Ik zit met enige verbazing de reactie's van al deze "dierenliefhebbers" te lezen en sommige "oplossingen" zijn op het absurde af. >;)

Je kan het de kat niet kwalijk nemen dat hij zich als een kat gedraagt. Desalniettemin is het niet leuk dat andermans dieren op je eigen erf last bezorgen. De buren blijven natuurlijk wel verantwoordelijk voor hun dieren en daarom zie ik meer in een burengesprek. :)* Bespreek de overlast en bezorgheid over je kippen uit en bedenk samen een oplossing bijv. maatregelen die je bij je kippenhok treft waarvan de kosten betaald worden door de buren, lijkt me een reeel voorstel.
Zo hoef je geen dier-onvriendelijke maatregelen op de kat te botvieren }> en worden er van de buren met betrekking tot hun katten geen onoplosbare maatregelen gevraagd.
Tenslotte; katten op stal zorgen ervoor dat muizen/ratten en ander ongedierte wegblijven of verdwijnen. Misschien zijn ze daarom zo graag op je erf? Immers iedereen weet toch .... waar kippen zijn, zijn ook muizen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:33

KiWiKo schreef:
tja ben daar wat simpel in misschien :) wie niet luisteren wil moet maar voelen..........

Gelukkig, ik ben dus niet de enige.... :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:08

ik heb zelf ook 3 katten én kippen!!!
De katten zitten in het kippenhok,samen met de kippen,idd voor de muisjes te vangen maar geen een kat jaagt me de kippen op!
Het is dus een stoute onopgevoede kat waar ts last van heeft ;)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:19

funnyhorses schreef:
ik heb zelf ook 3 katten én kippen!!!
De katten zitten in het kippenhok,samen met de kippen,idd voor de muisjes te vangen maar geen een kat jaagt me de kippen op!
Het is dus een stoute onopgevoede kat waar ts last van heeft ;)

Hier hetzelfde! Katten lopen hier gewoon door het kippenverblijf heen..
Als de katten iets doen wat de kippen niet leuk vinden dan bijten de kippen van zich af!
De katten hebben ook wel respect voor de kippen ~~}>
Ik heb nog geen enkele kat gezien die de kippen aanvalt..
Een zeer vervelend probleem!
Misschien een kip of haan erbij zetten die wel van zich afbijt, dat las ik ook ergens in dit topic en lijkt me het beste idee..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:24

funnyhorses schreef:
neem dan een hond! ;)

We willen graag een hond, maar hier wil ik ook de tijd voor hebben. Daarnaast vind ik mijn dochter nog iets te jong om nu een hond te nemen.

Perrry

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:29

Mijn opa en oma hebben ook last van katten in hun tuin.
Mijn oma had ergens gelezen dat koffie drap hielp.
Je moet het dan op de grond strooien en dan komen de katten niet meer.
ik weet niet of het ook kan met een koffiepad (open knippen)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:32

funnyhorses schreef:
je kunt een fijn stroomdraadje bovenop de omheining spannen!
Zo'n rood draad,gebruiken ze ook voor koeien.
Kat zal dan op de omheining springen en zich te pleuris schrikken van de stroomstoot.Klinkt kruu ik weet het maar sommige katten kunnen zo hardleers zijn.

Dit is niet te doen. Wij wonen op een boerderij en onze tuin is vrij groot en loopt van voor het huis, langs het huis helemaal naar achteren. Dat gaat flink wat geld kosten. De buren zullen er niet aan meebetalen en daarbij wil ik het risico niet lopen dat mijn dochtertje een schok krijgt. Daarbij zie ik hem juist vaak door de heg kruipen i.p.v. er overheen komen.

Nog een keer gaan praten, zou de vijfde keer worden (!), heeft weinig zin. Mijn man is het helemaal beu en heeft het beest al een keer een flinke schop verkocht toen hij naar binnen gekomen was en op ons aanrecht wilde klimmen. Liters water heb ik er overheen gegooit. Hij schrikt wel en rent weg, maar komt net zo hard terug.
Op ons land is er een jager die daar vaak jaagt, misschien moeten we hem eens vragen een schot richting die kat te doen om hem te laten schrikken. Al zou mijn man hem liever echt neerknallen denk ik := Of misschien kan hij zijn jachthond er eens op af sturen.

Koffiedrap, zie ik ook niet zo zitten. Als ik dat op de plaats moet doen waar het beest zijn behoefte doet is dat ook vlak bij waar mijn dochter speelt. Vind ik dan ook niet zo fris. En overal koffiedrap, gaat me liters koffie kosten denk ik ;) . Ben bang dat we groffer geschut in zullen moeten zetten.

Leuk hoor huisdieren, maar houd ze gewoon op je eigen terrein. Ook wij hebben kippen die vrij rondlopen. Op een gegeven moment staken ze hier de weg over en liepen ze op een andere buurman zijn land. Ik vond dat vervelend. Ondanks dat die buurman er geen problemen mee had hebben we de wei zo afgezet dat ze vanuit hun stal de wei in moeten en daar niet meer uit kunnen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:35

draadje bedoelde ik ook enkel en alleen óp de omheining van de kippenren!
Het is idd niet te doen als je 1000m2 moet afzetten hihi

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:36

Delphi schreef:
funnyhorses schreef:
neem dan een hond! ;)

We willen graag een hond, maar hier wil ik ook de tijd voor hebben. Daarnaast vind ik mijn dochter nog iets te jong om nu een hond te nemen.

Ohh maar een klein keffertje doet al wonderen hoor.En kindje kan leren om met het hondje om te gaan,dat ze niet alleen met de hond moet blijven lijkt me logisch.
We hebben ook een hele beestenboel hier met klein kind en dat gaat prima!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:56

funnyhorses schreef:

Ohh maar een klein keffertje doet al wonderen hoor.En kindje kan leren om met het hondje om te gaan,dat ze niet alleen met de hond moet blijven lijkt me logisch.
We hebben ook een hele beestenboel hier met klein kind en dat gaat prima![/quote]

Hmmm tis meer dat ik een hond even niet zie zitten ;) Heb mijn handen vol en ben zwanger van de tweede. Maar ik denk wel dat mijn dochter nu op een leeftijd komt dat ze kan leren met een hond om te gaan. En alleen laten ... nee zou ik idd nooit doen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:00

ohh Delphi proficiat met je komende babytje!!!
Dat je dan even geen zin hebt om ook nog es een hondje erbij op te voeden kan ik helemaal inkomen!

Hoe lang moet je nog?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:08

funnyhorses schreef:
ohh Delphi proficiat met je komende babytje!!!
Dat je dan even geen zin hebt om ook nog es een hondje erbij op te voeden kan ik helemaal inkomen!

Hoe lang moet je nog?

Dank je wel! Haha ben net begonnen :D. Ben 8,5 week dus heb nog even te gaan. Mijn dochter is met 32 weken geboren, dus hoop het nu wel uit te dragen.

We hebben ook nog een hele wei met maar 3 oude schapen. Daar willen we ook wat geitjes bij, omdat de schapen het niet bijgegraast krijgen. In de toekomst misschien nog een paardje aangezien we hier ook twee lege stallen hebben ;) . En dan wil ik uiteindelijk ook nog een hond. Maar ik wil er gewoon echt de tijd voor hebben anders is het ook niet eerlijk tegenover het beestje.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:10

Daar heb je helemaal gelijk in!
Ik wens je in ieder geval een hele fijne zwangerschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:11

Probaat middel tegen katten: brede gladde buis goed schuin ingraven, water in laten lopen en er dan wat vlees/vis ingooien...werkt super :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:13

Lia_ schreef:
Probaat middel tegen katten: brede gladde buis goed schuin ingraven, water in laten lopen en er dan wat vlees/vis ingooien...werkt super :j

HUH?leg es uit? :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:15

funnyhorses schreef:
Lia_ schreef:

HUH?leg es uit? :P

In de hoop dat ze er in kruipen en verdrinken? Neem aan dat je een grapje maakt? Vind het een beetje een barbaarse methode ... sorry. En daarbij verwacht ik niet dat een kat in zo een donker klein gat kruipt. En als je er eten in doet en dan water ruiken ze het toch ook niet meer?
Dan is het nog humaner als we de jager een keer goed raak laten schieten.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:17

Krissie0 schreef:
Mijn west highland white terrier die heeft aan alle katten een schurft hekel en als die ze te pakken zou krijgen dan zul je de katten niet snel meer in de tuin hebben.
Kan haar wel eens langs brengen als we bij mijn oma zijn in Roden :D

Hier net hetzelfde
onze west highland white terrier haat katten!
Als er een in onze tuin zit loopt hij erachter tot ze weg zijn en kan er dan ook echt heel lang naar zitten blaffen, grommen, dreigen.
Die katten zie je hier dan ook NOOIT meer terug :))
Ideaal voor onze vogeltjes *D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:37

J01andA schreef:
Ik zit met enige verbazing de reactie's van al deze "dierenliefhebbers" te lezen en sommige "oplossingen" zijn op het absurde af. >;)

Me to, er word met grote haat (http://nl.wikipedia.org/wiki/Haat lees eerste zin!!) over een dier gesproken die gewoon zijn nieuwsgierig aard volgt, het probleem ligt hem bij de eigenaar :\
Ik heb zelf ook 3 katten en mijn tuin is afgezet, zodat mijn katten niet verder dan mijn eigen tuin komen (laatst sprak overbuuf mij aan dat ze het een super oplossing vind *D )
Ik snap dat als je je katten hebt voor ongedierte dat een afgezette tuin nou niet echt handig is, maar ik zou als eigenaar dan toch samen met buren kijken wat wel een oplossing zou kunnen wezen, evt koste dragen voor het materiaal wat nodig is om hun tuin af te zetten oid :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:37

Kun je niet de rijden rechter inschakelen dan? Die heeft wel vaker dit soort overlast problemen opgelost.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:11

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:37

Lia_ schreef:

Je kunt ook gewoon een gladde buis horizontaal neerleggen, eerst even openknippen en de binnenkant goed inwrijven met goed vet spul (afgewerkte olie bijvoorbeeld) en dan in het midden kattenvoer plaatsen.
Kat heeft er geen las van, eigenaren wel als de kat vervolgens weer naar huis gaat. :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:38

Gelukkig zijn katte schone dieren en willen ze schone pootjes en likken ze die pootjes dus regelmatig schoon. Zodat de kat met een beetje geluk alsnog overlijd, als je er afgewerkte olie op smeert. 8)7