Help! Konijn knaagt aan nieuw hok!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help! Konijn knaagt aan nieuw hok!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:27

Ik las net iets dat de kooi prut is, alleen voor rustige cavia's |( zonde, het leek me net wat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:32

Op bunny bunch wordt ie wel aangeraden, alleen vinden de meeste nijntjes de trapje eng in het begin. Maar dat kun je weer oplossen door iets onder het trapje te leggen waardoor die minder steil wordt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:48

Vaak is het zo als ze er maar een paar keer op en af zijn geweest, had de mijne binnen vooral, maar nu niet meer.

Welke die met 3 verdiepingen dat die prut was of die houten?

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 21:51

hyawatta schreef:
Hoekprofielen kun je volgens mioj gewoon in verschilende maten krijgen.
Toen ik ze heb gekocht lagen er meerdere maten bij de bouw markt.

Er kunnen wel een hoop sites worden aan gegeven maar diezelfde producten of een soort gelijk iets kun je meestal ook wel in de dierenwinkel zelf kopen ;)
Scheelt dan alweer voor jou.

Gaat verder wel goed met Bunny? haha

Ik ga nog wel een x kijken voor die profielen.
Met bunny, haha, die knaagt nog steeds, en hij vindt de knuffel eng en valt em aan(als ik de knuffel vast heb) en doet er voor de rest niks meer mee...

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 21:52

chocobroodje schreef:
Op bunny bunch wordt ie wel aangeraden, alleen vinden de meeste nijntjes de trapje eng in het begin. Maar dat kun je weer oplossen door iets onder het trapje te leggen waardoor die minder steil wordt.

Bunny heb ik gewoon onder in de ren gezet. toen ik later ging kijken zat ie boven, vanochtend zat ie beneden. Dus ze vinden het zelf wel uit, mijn trappetje is best wel stijl.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:03

Die van mij in het buitenhok vond ik ook best stijl, maar idd ze vinden het vanzelf wel uit, en anders even een handje helpen ;)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:03

Eigenlijk heb ik nu genoeg antwoord gekregen op mijn vraag over het hok enzo. Ik zou nog wel heel graag van wat bokkers antwoord en tips willen hebben op de vraag:
Hoe kan ik zorgen dat mijn konijn zich minder eenzaam( nouja, dat is altijd als ie alleen is) voelt en hoe kan ik goed zorgen dat hij heel de tijd wat te doen heeft en bezig is?

Dit is alleen beetje moeilijk omdat als er nog een paar bokkers alleen het eerste bericht lezen en niet dit, dan krijg ik hier geen antwoord op, dus moet ik nieuw topic doen ofzo??

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:04

hyawatta schreef:
Die van mij in het buitenhok vond ik ook best stijl, maar idd ze vinden het vanzelf wel uit, en anders even een handje helpen ;)

haha, bunny vond het echt dood eng toen ik em ging helpen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:06

Oke haha.
Zo zie je maar dat ieder dier anders is haha.

Waar heb je hem gevonden dan?
Of heb ik daar overheen gelezen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:10

anais96 schreef:
Eigenlijk heb ik nu genoeg antwoord gekregen op mijn vraag over het hok enzo. Ik zou nog wel heel graag van wat bokkers antwoord en tips willen hebben op de vraag:
Hoe kan ik zorgen dat mijn konijn zich minder eenzaam( nouja, dat is altijd als ie alleen is) voelt en hoe kan ik goed zorgen dat hij heel de tijd wat te doen heeft en bezig is?

Dit is alleen beetje moeilijk omdat als er nog een paar bokkers alleen het eerste bericht lezen en niet dit, dan krijg ik hier geen antwoord op, dus moet ik nieuw topic doen ofzo??

Wat je iig kunt doen is zijn brokjes in zo'n voerbal doen. Dan moet ie werken voor zijn eten en is weer langer bezig. Of het verstoppen door zijn hooi heen. Veel knuffelen en met hem bezig zijn. Veel van die kattenballetjes vinden ze vaak leuk. De wilgentakken zijn al genoemd.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:11

Hij liep door de straat (OVER DE WEG) en ik zag em door me raam, ben naar buiten gerend, maar durfde em eigenlijk neit te pakken omdat ik slechte ervaring heb gehad met konijntjes xD.
Dus buurjongen geroepen, gevangen, m'n grote cavia hok gepakt en van de buurvrouw hooi en eten gekregen. Toen hebben we flayers opgehangen in de supermarkt, onze straat en nieuw winkeltje in het dorp, en niemand reageerde dus toen heb ik em gehouden.
Maar een meisje zei dat het een voedster was dusja, ik dacht met m'n verstand op nul: zal wel..
Heb (der)hem toen maar bunny genoemd.
Paar weken geleden ging ik ergens logeren, konijn mee..
Zie ik ineens als ie op de bank zit 2 dingetje hangen, dacht dat het opgezwollen tepels waren XD Maar toch maar is goed gekeken en tot de conclusie gekomen dat het een ram is..
Hij moet nu eigenlijk Mister Bun ofzo heten...

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:14

chocobroodje schreef:
Wat je iig kunt doen is zijn brokjes in zo'n voerbal doen. Dan moet ie werken voor zijn eten en is weer langer bezig. Of het verstoppen door zijn hooi heen. Veel knuffelen en met hem bezig zijn. Veel van die kattenballetjes vinden ze vaak leuk. De wilgentakken zijn al genoemd.

Heb al wel zo'n balletje, het probleem is, hij lust geen brokjes, hij eet liever niet dan dat ie biks moet eten. (heb wel nu voer met extra groente, anders eet die arme stakker niks) Bunny heeft het 1 keer gegeten, toen had ik het bakje gewoon laten staan.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:24

Nog steeds ligt de knuffel op hetzelfde plekje...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:26

Heeft ie geluk gehad dat ie niet is aangereden.
En jij weer een konijntje.

Je hebt van die balletjes idd waar je het voer of snoepjes in kan doen.

Van die balletjes, waar je hooi in kan doen, moeten ze het eruit trekken dus meer moeite ervoor doen, balletje met rammeltje.
Hooi in een boomstammetje proppen zodat ze het eruit moten trekken.
Volgens mij is het te zien op een andere foto van mij die ik heb geplaatst anders zal ik hem nog plaatsen.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:30

Ik heb ook al zo'n hooiballetje, doet ie ook niet veel mee, vind het beesje toch best zielig, dat hij niet veel kan doen, hij heeft iig wel een lekker ruim hok, de eerdere hokken, daar kon hij alleen maar in zitten.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:26

Het is altijd een beetje zoeken naar welk speeltje de konijnen leuk vinden. Ik heb drie konijnen, maar ze vinden allemaal wat anders leuk! Soms duurt het ook even voordat ze ermee gaan spelen, dus dan moet je geduld hebben.

Eén van mijn konijnen vindt bijvoorbeeld gewoon een bal erg leuk (wel een beetje een kleine bal) die kan hij rondduwen met zijn neus en af en toe springt ie er bovenop.. :)

Een ander konijn van mij is helemaal wild van een plastic bloempot, die kan ze dan oppakken en een beetje weggooien.

Ik heb ook een oud telefoonboek geprobeerd, dat schijnen sommige konijnen ook erg leuk te vinden, maar de mijne at het op, dus die heb ik maar weer weggehaald.

Over het eten:
Je kunt het beste eten kopen wat alleen maar uit biks bestaat. Het gemengde voer ziet er veel lekkerder uit, dat vind ik ook. Maar ik heb het jaren aan een konijn gegeven en die heeft nu een heel slecht gebit en dat is weer heel duur bij de dierenarts.
Als ze alleen maar die korrels krijgen gaan ze het wel opeten, anders kun je het in het begin een beetje lekkerder maken door het bijvoorbeeld met een heel klein beetje appelsap te overgieten ofzo.
Kleine stukjes fruit vinden mijn konijnen trouwens allemaal sowieso erg lekker. (of een rozijntje!) Als ik een appel ofzo eet dan zijn ze opeens niet meer bij me weg te slaan. Maar er zit inderdaad nogal wat suiker in, dus het is meer een snoepje.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:12

Mijn konijnen vinden het leuk om karton te verscheuren en ook spelen ze met kattenspeeltjes. Ik heb van die plastic dingetjes waar een belletje in zit. Die pakken ze op en smijten ze hard weg om dit tig keer te herhalen. Misschien dat dat wat is?

Af en toe laten rennen kan er ook voor zorgen dat ze niet verveeld raken, takken om aan te knagen en misschien om de zoveel tijd het hok anders indelen. Die van mij vinden het ook leuk om de aubiose zelf in het hok te verspreiden, dus dat stop ik erin in grote brokken. Veel konijnen vinden een graafbak ook leuk. Ik weet niet of je hiervoor de mogelijkheid hebt?

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 23:18

@ naomi-Azzet: Ja het is echt zo moeilijk! Ttot nu toe heb ik nog niet echt iets gevonden wat hij leuk vindt... Met de knuffel doet ie niks. Telefoon boek is niet zo'n goed idee.. Die gebruiken we nog ;)

@Emytje: Dat plasticballetje met belletje erin komt eraan!
Wat is een graafblok precies?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:22

Graafbak ;) Gewoon en bak gevuld met zandbak zand, een zak van 25 kilo kost ongeveer 1,95 bij de gamma of praxis :j Ik ga er hier ook 1 maken als ze de buitenkooi hebben :))

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:26

Ik val even met een andere link binnen hier, maar door de vele konijnenhouders hier.
Heeft iemand dit wel een smeegemaakt bij zijn/haar konijn?
[BB] Konijnen met de parasiet E Cuniculi???

Jekunt er zoveel voor verzinnen, kleine simpele speeltjes waar je zo 123 niet op komt haha.
Denk dat je gewoon een seen dierenwinkel in moet lopen en is kijken wat er allemaal te verkrijgen is, katten speeltjes kunnen soms ook leuke speeltjes zijn, vinden die van mij ook gewelding die kleine bel balletjes.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 17:34

Hoe groot is zo'n graafbak dan? Of moet je er zelf zegmaar iets van maken?

@Hyawatta: Jeetje wat vervelend zeg!! Ik heb er helaa geen verstand vanb :n

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:10

Een graafbak kan klein zijn, een simpele plastic opbergbak kan al veel plezier geven. Dan kunnen ze ook al bezig zijn met zand verplaatsen en er in rollen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:26

heb je niet zo'n knaag steen in het hok??
of een stene voerbakje? dat wil ook al wel helpen :+

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:28

nikkilove schreef:

Een knaagsteen moet je absoluut niet geven, die hebben namelijk alleen maar negatieve effecten voor je konijn. Van het vele calcium dat er in zit kunnen ze blaasgruis krijgen. Het is echt een schadelijke en nutteloos ding dat beter meteen de prullenbak in kan. (Likstenen/mineralenblokken zijn precies hetzelfde, ook meteen weg.)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:26

Manou schreef:
nikkilove schreef:

Een knaagsteen moet je absoluut niet geven, die hebben namelijk alleen maar negatieve effecten voor je konijn. Van het vele calcium dat er in zit kunnen ze blaasgruis krijgen. Het is echt een schadelijke en nutteloos ding dat beter meteen de prullenbak in kan. (Likstenen/mineralenblokken zijn precies hetzelfde, ook meteen weg.)

Ik heb in plaats van stenen Houten stokjes? (bij de dierenwinkel vandaan) die je met een bout/moer vast zet aan de tralies vinden ze heerlijk, ze hebben een balletje met belletje. Maar ze zijn echt verzot op w/c papier rolletjes