duitse herderlijnen die niet zo laag in de heupen staan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: duitse herderlijnen die niet zo laag in de heupen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:27

Klopt hoor, die bouw is helemaal anders.
In dit topic wordt gezegd dat die achterhand zo gebouwd is voor meer kracht etc.
Bovenstaande hond weegt 45 kilo en zoals je op de eerste foto kunt zien, staan haar achterpoten niet écht onder massa.
Toch illustreert de 2e foto wel het gebruik van haar achterhand. Ze springt namelijk boven je uit, dit is een afzet van 4 benen van de grond, die foto hierna uit de serie heeft ze nl geen van de poten meer aan de grond. Hoewel zij zwaarder is dan de gemiddelde herder (zeker mechelaar) kan zij prima uit de voeten met een achterhand die totaal het tegenovergestelde is van het schuinaflopende van de Duitser die hier in sommige voorbeelden staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:30

Het is wel zo dat een Duitser aan de voorkant vrij zwaar is, je wilt dan een achterhand die echt diep onder de massa geplaatst wordt. Bij jouw hond ligt de gewichtsverhouding anders, en dat resulteert in andere hoekingen, en ook een andere bespiering. De bespiering die ik graag bij mijn honden wil zien, verschilt van de ideale bespiering bij de jouwe.
Maar 45 kilo, dat is een hele flinke....... wat is haar schofthoogte?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:31

@zilfstar: een labrador word ook niet geboren met het knopje dat hij weet dat eenden moet adopteren... dat moet je hem leren. Mijn Golden komt ook uit een werk(jacht)lijn maar omdat wij hem nooit hebben leren geschoten wild op te halen doet hij het dus ook niet, hij apporteert nog geen stok als we die gooien, enkel en alleen dingen uit het water of zijn speelgoed omdat we hem dat geleerd hebben. Een hond word niet getraint geboren.

on topic: waarom neem je geen contact op het het FCI? die kunnne je een hele lijst met fokkers geven en dan kun je daar contact mee leggen om zo achter een goede fokker te komen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:55

Urko schreef:
@zilfstar: een labrador word ook niet geboren met het knopje dat hij weet dat eenden moet adopteren... dat moet je hem leren. Mijn Golden komt ook uit een werk(jacht)lijn maar omdat wij hem nooit hebben leren geschoten wild op te halen doet hij het dus ook niet, hij apporteert nog geen stok als we die gooien, enkel en alleen dingen uit het water of zijn speelgoed omdat we hem dat geleerd hebben. Een hond word niet getraint geboren.

on topic: waarom neem je geen contact op het het FCI? die kunnne je een hele lijst met fokkers geven en dan kun je daar contact mee leggen om zo achter een goede fokker te komen.

Ja Hallo!!! Ik ben 36 en paravet. Dacht je dat ik dat niet weet???? Ik bedoel juist aan de TS duidelijk te maken dat ze zich niet moet verkijken op dat werklijn-gebeuren. Als je er geen pakwerk mee gaat doen zal die het ook niet missen. Elke hond is anders. Dus een DH uit de werklijn halen hoeft niet te zeggen dat ie gagarandeerd een ster in waken gaat worden. Een DH uit de showlijn kan dat net zo goed worden. En dat bedoel ik dus met dat onze Lab uit de jacht komt (ouders jagen beide hoog nivo wedstrijden) maar dus echt geen weet heeft van apporteren, eenden etc (hoewel ik dus WEL puppyjacht met hem gedaan heb, maar het was echt niet zijn ding! OK eend in bak was nog leuk maar verder...) Net zoals dat ik een paard ken die springgefokt is en vanaf zijn vierde springgericht getraind en nog over een cavaletti struikeld omdat ie gewoonweg echt neit wil springen. Loopt nu redelijk hoog dressuur :D

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:20

Wil je perse een duitser?

Ken je de Shiloh Shepherd al?

Is een herder, gefokt op rechte rug.
Is een redelijk nieuw ras in NL.

Quote: The Shiloh Shepherd is ontstaan uit Tina Barber's visie op een betere gezelschapshond. Ze werd geïnspireerd door de honden waar ze mee opgroeide in Duitsland. Met haar formule streeft ze ernaar honden te produceren met de welbekende intelligentie van de Duitse Herder met betere heupen en stabiel temperament.

Afbeelding

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:00

Liezel1 schreef:
In dit topic wordt gezegd dat die achterhand zo gebouwd is voor meer kracht etc.
Bovenstaande hond weegt 45 kilo en zoals je op de eerste foto kunt zien, staan haar achterpoten niet écht onder massa.
Toch illustreert de 2e foto wel het gebruik van haar achterhand. Ze springt namelijk boven je uit, dit is een afzet van 4 benen van de grond, die foto hierna uit de serie heeft ze nl geen van de poten meer aan de grond. Hoewel zij zwaarder is dan de gemiddelde herder (zeker mechelaar) kan zij prima uit de voeten met een achterhand die totaal het tegenovergestelde is van het schuinaflopende van de Duitser die hier in sommige voorbeelden staat.

Jeetje 45 kg? Van de foto's af te zien lijkt ze ook vrij stevig, hou van mooie schrale honden.
Welke schofthoogte heeft ze?

De reu in mijn eerdere post is ook 45 kg. En die is grof voor de DH begrippen.

Mocht je intresse hebben in de Shiloh Sheperd. Vrienden van mij gaan daar mee fokken.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:19

Vosse schreef:
Liezel1 schreef:

Jeetje 45 kg? Van de foto's af te zien lijkt ze ook vrij stevig, hou van mooie schrale honden.

Mocht je intresse hebben in de Shiloh Sheperd. Vrienden van mij gaan daar mee fokken.

Dan ken ik jou vrienden miss van een show van onze honden school.
Waar haar teef bis werd afgelopen zomer...

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:25

_Do_ schreef:
Vosse schreef:

Dan ken ik jou vrienden miss van een show van onze honden school.
Waar haar teef bis werd afgelopen zomer...

Klopt bij de dierenartsenpraktijk daar :D
Ben ik ook geweest, niet meegelopen hoor.
Jij liep toen ook mee toch of met een demo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:32

Mag het weer ontopic, astublieft? :)

Denk dat een Shiloh wel aan de eisen van TS voldoet, zeker qua karakter ook.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:59

ik zou met de shiloh heel erg oppassen. Wij hebben ook voor dat ras gekeken een paar jaar terug. Sowieso zijn er nog maar heel weinig honden van in Nederland en schijnen er toch wel behoorlijk veel ziektes binnen het ras te zitten. Er is een heel goed forum van en daar staat ook veel informatie over. Daarnaast wordt de hond een stuk groter dan een herder en is deze ook een stuk duurder...

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:24

Ook ik heb een DH kennel en fok op karakter, ik kruis werklijn en kynologisch gefokte honden, altijd met kort haar en geschikt als huis/erf/waak/werk hond. Altijd met stamboom volgens de richtlijnen van de VDH.

Echte leuke Duitse herders, kindervrienden en paardenmaatjes. Dit is geen advertentie maar gewoon een reactie om te laten weten dat wat TS zoekt gewoon bestaat!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:47

Ik heb een oud duitse herder maar wel echt een werklijn.
Zij is hartstikke recht. Alleen superpittig maar gelukkig ook superlief :D

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:53

Hoi, wij hebben een zwitserse witte herder, die heeft ook niet die schuine achterkant zeg maar, staat vierkant in het model, wellicht ook een optie?
Die heb je ook kort en langharig en zijn net zo slim en werklustig als de duitse herder ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:55

Fidele schreef:
Ook ik heb een DH kennel en fok op karakter, ik kruis werklijn en kynologisch gefokte honden, altijd met kort haar en geschikt als huis/erf/waak/werk hond. Altijd met stamboom volgens de richtlijnen van de VDH.

Echte leuke Duitse herders, kindervrienden en paardenmaatjes. Dit is geen advertentie maar gewoon een reactie om te laten weten dat wat TS zoekt gewoon bestaat!

Mag ik vragen waarom je die kruist?

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:59

Ja hoor, vanwege het karakter voornamelijk, ik heb wat ervaringen met puur kynologisch gefokte honden, en voor mij waren de honden die IK gekend heb TE nerveus, de werkhonden vind IK over het algemeen prettiger van karakter (je kunt ze zo gek maken als je wilt natuurlijk) Maar ik vind de kynologisch gefokte honden vaak wel mooier om te zien, nu krijg ik van beide het beste is MIJN mening en zo denken mijn 'klanten' er gelukkig ook over.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:07

Oké. Grappig, ik vindt juist de werkhonden nerveuzer en sneller onzeker als de kynologische. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ook zie ik vaak HD, Cauda equina bij de werkhond. hoe is jouw eervariing daarmee? vergeleken met Kynologisch? Nu heb ik dan wel te maken met duitse werkhonden lijnen.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:16

Bijzonder wat ik zie het juist andersom, ook over het karakter, maar goed ik fok vnl 'huishonden' natuurlijk worden ze afgericht anders mag er niet volgens de richtlijnen van de VDH gefokt worden (certifikaat van fokniveau) Je kunt natuurlijk ook niet alle honden over 1 kam scheren, en honden met HD of ED of wat voor fokfouten dan ook (lang haar, gebitsafwijkingen etc etc) daar wordt NOOIT mee gefokt. Het is echt het karakter dat telt............... en aangezien ik nu 2 werk- fokteven heb, zoeken we daar een kyno- man bij.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:24

Kijk maar hoe lief en schattig hahhaa de grauwe is een 100% werkhond de andere een fokprodukt half/half dus hier bijna 1,5 jaar oud
Afbeelding

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:27

Fidele schreef:
Kijk maar hoe lief en schattig hahhaa de grauwe is een 100% werkhond de andere een fokprodukt half/half dus hier bijna 1,5 jaar oud
Afbeelding

Heb je mss een betere foto van 'het fokproduct'? Van uiterlijk spreekt ze me zo vlug van deze foto te zien erg aan.
Heb je een site toevallig?

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:01

Ik heb wel een site maar daar staat helemaal niets op, daar moet ik eens iets aan doen!! En nee, ik heb geen betere foto, ben wegens ziekte een hele tijd uit het fok gebeuren geweest. Volgende maand wordt de grauwe weer loops, en dan gaan we er weer voor. Overigens had ik 10 pups uit dit nest waarvan er 8 wolfsgrauw zijn!! Over de teef is meer te vinden ophttp://www.wolferskroon.nl Zij komt uit het 'N' nest.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 15:21

Verhitte discussie hier :D maar heel interessant.

We willen echt graag een Duitse herder, geen shiloh (ik had er nog nooit van gehoord). Zoals Fidele beschrijft spreekt me aan in een hond, gewoon een leuke htk-herder, een vriend voor het leven :D Wel heel informatief topic dit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:27

Ah, ja ik werd een beetje fel :o

Weet je wat een leuke hond is, kjoetie? Mijn Dimo :o
Lief met alles wat leeft, heel sportief en energiek, sociaal en vriendelijk, en nu hij klaar is met het gepuber, blijkt hij een vrij stabiel karakter te hebben <3

De moeder van Dimo is weer dragend trouwens, mocht je er een willen.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:34

Mijn xox zou denk ik ook goed passen. Heel lief en sociaal maar wil wel vreselijk graag werken. En heeeeeeeeel veel energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:35

Jouw Xox is idd heel leuk, knap een een super karakter.

Imo zijn dat de perfecte DH's.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 15:53

nou op korte termijn nog geen herdertje hier hoor :D eerst boerderij verbouwd krijgen :D maar ik wil dan natuurlijk ook nog wel wat plaatjes zien van jouw hond Yamcha :D