Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urko schreef:@zilfstar: een labrador word ook niet geboren met het knopje dat hij weet dat eenden moet adopteren... dat moet je hem leren. Mijn Golden komt ook uit een werk(jacht)lijn maar omdat wij hem nooit hebben leren geschoten wild op te halen doet hij het dus ook niet, hij apporteert nog geen stok als we die gooien, enkel en alleen dingen uit het water of zijn speelgoed omdat we hem dat geleerd hebben. Een hond word niet getraint geboren.
on topic: waarom neem je geen contact op het het FCI? die kunnne je een hele lijst met fokkers geven en dan kun je daar contact mee leggen om zo achter een goede fokker te komen.
Liezel1 schreef:Klopt hoor, die bouw is helemaal anders.
In dit topic wordt gezegd dat die achterhand zo gebouwd is voor meer kracht etc.
Bovenstaande hond weegt 45 kilo en zoals je op de eerste foto kunt zien, staan haar achterpoten niet écht onder massa.
Toch illustreert de 2e foto wel het gebruik van haar achterhand. Ze springt namelijk boven je uit, dit is een afzet van 4 benen van de grond, die foto hierna uit de serie heeft ze nl geen van de poten meer aan de grond. Hoewel zij zwaarder is dan de gemiddelde herder (zeker mechelaar) kan zij prima uit de voeten met een achterhand die totaal het tegenovergestelde is van het schuinaflopende van de Duitser die hier in sommige voorbeelden staat.
Vosse schreef:Liezel1 schreef:Klopt hoor, die bouw is helemaal anders.
In dit topic wordt gezegd dat die achterhand zo gebouwd is voor meer kracht etc.
Bovenstaande hond weegt 45 kilo en zoals je op de eerste foto kunt zien, staan haar achterpoten niet écht onder massa.
Toch illustreert de 2e foto wel het gebruik van haar achterhand. Ze springt namelijk boven je uit, dit is een afzet van 4 benen van de grond, die foto hierna uit de serie heeft ze nl geen van de poten meer aan de grond. Hoewel zij zwaarder is dan de gemiddelde herder (zeker mechelaar) kan zij prima uit de voeten met een achterhand die totaal het tegenovergestelde is van het schuinaflopende van de Duitser die hier in sommige voorbeelden staat.
Jeetje 45 kg? Van de foto's af te zien lijkt ze ook vrij stevig, hou van mooie schrale honden.
Welke schofthoogte heeft ze?
De reu in mijn eerdere post is ook 45 kg. En die is grof voor de DH begrippen.
Mocht je intresse hebben in de Shiloh Sheperd. Vrienden van mij gaan daar mee fokken.
_Do_ schreef:Vosse schreef:
Jeetje 45 kg? Van de foto's af te zien lijkt ze ook vrij stevig, hou van mooie schrale honden.
Welke schofthoogte heeft ze?
De reu in mijn eerdere post is ook 45 kg. En die is grof voor de DH begrippen.
Mocht je intresse hebben in de Shiloh Sheperd. Vrienden van mij gaan daar mee fokken.
Dan ken ik jou vrienden miss van een show van onze honden school.
Waar haar teef bis werd afgelopen zomer...

Fidele schreef:Ook ik heb een DH kennel en fok op karakter, ik kruis werklijn en kynologisch gefokte honden, altijd met kort haar en geschikt als huis/erf/waak/werk hond. Altijd met stamboom volgens de richtlijnen van de VDH.
Echte leuke Duitse herders, kindervrienden en paardenmaatjes. Dit is geen advertentie maar gewoon een reactie om te laten weten dat wat TS zoekt gewoon bestaat!
maar heel interessant.
Wel heel informatief topic dit