Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jouw hond doen?

Inbrekers? Die zouden niet binnen komen, mijn hond verscheurt ze levend!
74 (30%)
Mijn hond zou hard blaffen, maar bijt niet.
64 (26%)
Mijn hond? Die slaapt gewoon verder!
8 (3%)
Die van mij zou ze kwispelend tegemoet komen en ze een kop koffie en een koekje aanbieden
72 (29%)
Anders...
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:03

Die van mij zal alles aanwijzen waar alles staat. Maar hij zal qua uiterlijk wel afschrikken. De meeste mensen lopen ook altijd met een grote boog om hem heen. Maar het is zo,n schat.

AnnemiekvM

Re: Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:04

Kwispelen.

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:05

De mijne zou gaan blaffen, maar verder. Ze zit 's nachts in een benz, kan dus niet zoveel 'schade' aanrichten :D

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:06

Onze franse bulldog zou wel even blaffen. Maar dat is meer van 'Hee, leuk! Iemand om mee te spelen.'

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:08

ik heb voor het eerste gekozen .. als is het een beetje overdreven (heb een boerenfox dus verscheuren ?? :P )

mijn hond accepteerd vreemde binnen pas als ik het zeg .. dus ik denk zeker dat hij zich eraan zou wagen !!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:10

Blaffen sowieso, maar of ie bijt ..
Hm, ben niet overtuigd. O:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:11

Die van ons zou helpen dragen :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:12

Hij (rhodesian ridgeback) zou ze 100% zeker aanvallen, iedereen die niet binnen ons gezin valt moet erg oppassen, laat staan den vreemde.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:19

Onze honden hebben van kleins af aan al geleerd dat vreemde die geen toestemming hebben niet welkom zijn.
Het is voor meneer of mevrouw de inbreker dus niet wijs om bij ons op visite te komen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:25

Die van mij zal sowieso hard blaffen (kruising tibetaanse terrier met waarschijnlijk stafford). Als er een vreemde binnenkomt en ik ben erbij rent ze blaffend op hem af. Als ik zeg dat het goed is houdt ze op... ik zou niet weten wat ze zou doen als ik er niet ben, waarschijnlijk hard blaffen en grommen :+ Als ik alleen met haar wandel en ik kom een man tegen die alleen loopt wilt ze me ook beschermen. Ze maakt zich breed blaft waarschuwend en blijft voor me staan. Pas als ik de man groet en tegen haar zeg dat het goed is loopt ze door maar houdt hem in de gaten. (ze doet eigenlijk alleen bij mij en niet bij de andere gezinsleden). Maar ik vind het wel goed dat ze waaks is :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:27

Die van mij zou ze kwispelend tegemoet komen en ze een kop koffie en een koekje aanbieden. :')

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:31

Heb voor het eerste gekozen. Maar of hij hem zou verscheuren .... denk ik niet (teckel).

Hij zou zeker heel hard blaffen en dan grommen. Als mijn broer op bezoek komt onvewachts en hij komt achterlangs hang hij hem direkt in de broekspijpen zou dus wel oppassen als ik een inbreker was.

Heb vroeger een rotweiler gehad dan zou ik een hele andere optie kiezen. Dan zou ik gaan met koffie en koekje brengen. HIj zou zelf ook nog mee helpen dragen en op laatst zijn riem pakken van mag ik nu ook mee dan????

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:32

Die ene van mij zou haar riem pakken en, dan zo kijken van gaan we wandelen?.
Die andere zou denk ik wel gaan blaffen of grommen, maar hij kan niks doen omdat hij snachts in de bench zit.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:35

Mijn honden (heb er momenteel 4)

de oudste is een Boomer die blaft en gromt heel hard en durft ook nog wel mensen te pakken (alleen nu doetie het niet meer hij heeft erg last van zijn gewrichten enz dus nu blaft en gromt hij alleen.

Doortje (onze andere boomer) blaf sowieso heel erg naar vreemden maar zodra ze tegen haar praten komt ze vrolijk naar je toe

Mijn ene Labrador Sandor die zal blaffen maar op afstand blijven maar als hij ziet dat het goed is en mensen hem niks doen komt hij kwispelend eraan

Mijn andere Labrador (Faelan) is heel waaks en die zal blaffen grommen en als het moet vreemden ook nog wel pakken

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:36

Dus momenteel geen super waakhond (we willen graag nog wel een voor op de boerderij, dachten weer aan een rottweiler te nemen)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:42

Mijn hond zou ze de deur nog open doen :') mechelse herder kruising duitse herder :')
Is vroegere jaren veel geslagen bij oude eigenaren dus is erg bang,maar hij begint nu wel wat feller te worden :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:48

Hier twee stuks; een herder en een frans bulletje.

Branco, het bulletje, zal denk ik niet (direct) bijten. Hij blaft wel, maar over het algemeen vind hij iedereen leuk, lief en aardig. Dus waarschijnlijk blijft het bij blaffen en komt hij daarna de inbreker gewoon begroeten. Maar je weet nooit...

Rhodi, de herder, pakt ongetwijfeld. Hij is als de dood voor alle vreemden (bang, dus!) en vind dat een directe aanval een prima oplossing is daarvoor. (We houden hem dus ook op eigen terrein) Als er dus een inbreker komt, heeft ie écht zijn dag niet. ;)

En alsof dat nog niet erg genoeg is... komt daarna nog het waakBAZINNETJE... ~~}> En die is erger dan welke hond ook... dan is zelfs Rhodi nog een lieverdje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:50

niet gestemd, aangezien ik 2 honden heb die compleet verschillend zouden reageren.
De slaan allebei aan, maar dan de ene optie 2 en de andere optie 4

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:54

de mijne staat al voor de deur als een tazmanian devil te grommen, zijn weinig mensen die naar binnen durven.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:58

Mijn hond is erg waaks, wat de postbode al vaak heeft ondervonden. ;)
Hij zal ze zeker grijpen, maar dat zou hij ook doen als ik op straat loop in het donker en we komen een engerd tegen die iets probeert te doen. Ik voel me dan ook altijd veilig.
Ik heb nog een andere hond, een cocker spaniël, en die zal helemaal niks doen. Alleen maar kwispelen en misschien een beetje bang doen.
We hebben hiervoor een andere hond gehad, een Basset Hound, en die zou ze echt vrolijk begroeten. Waarschijnlijk ook nog helpen inpakken als hij maar aandacht krijgt.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:58

ChantalSmook schreef:
Onze hond: eerst blaffen van de schrik, en daarna als degene binnen komt kwispelen en aandacht vragen :P

De mijne gaat eerst blaffen en doen alsof hij stoer is en dan kwispelen en aandacht vragen :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:01

Ehm, beiden blaffen ze erg hevig, maar 1 die vindt alles en iedereen leuk en zal niks doen, de ander gaat grommen enzo (helaas ziet die er niet afschrikkend uit.. :+ )

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:01

Onze hond gaat blaffen, en ik weet niet of hij gaat bijten, dat moeten we nog uitproberen _O-

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:05

er lopen hier 3 honden, wat ze zouden doen weet ik niet zeker,maar de ene blaft al naar alles als we buiten lopen, menig mens is dan ook als de dood voor haar terwijl ze banger is voor hun dan ze eigenlijk andersom zouden moeten zijn...maar als het aan haar ligt springt ze er nog tegen op ook... ik denk dat ze die inbreker niet met rust laat en em de hele tijd rondom de benen gaat staan springen en blaffen.

De andere die blaft een paar keer omdat de ander ook blaft, maar als ie gewoon verder loopt is het al snel gedaan en blaft ie alleen omdat ie o zo graag aangehaald wilt worden :Y) dus tja echt een waakhond... nee...Helaas!

Hond nr 3 is heel lief voor ons maar buitenstaanders, tja daar heeft ze et niet zo op, daar word luidkeels tegen geblaft en gegromd. En misschien als ze de kans krijgt en je staat haar niet aan... grijpt ze :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:13

mijn Boxer is voor bekenden en kinderen heel lief....maar ze is ook echt een waker en zal bij inbrekers aanslaan, komen ze toch binnen dan valt ze zeker aan.
mijn Fransoosje zal alleen maar aanslaan.