Spoed! Hond is lusteloos, kreunt, bibbert en doet erg vreemd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:53

Woww ik ben "geshockt" over de wending in het topic!
No offence tegenover de TS, goed dat je naar de DA bent gegaan!(en daarna nog een keer)
Blijkbaar toch niet voor niks geweest...

Ik meende trouwens dat bij mijn hondenschool ik niet welkom zou zijn als ik een slipketting zou gebruiken.(voor een normale, sterke en drukke hond)
Ze gebruikte hem zelf wel(voor haar iets wat dominante duitse herder), maar dat vind ik heel anders...

joyce83

Re: Spoed! Hond is lusteloos, kreunt, bibbert en doet erg vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:01

Trouwens TS jij gaat voor hulp naar een hondenschool, logisch dat je hun advies opvolgt. Jammer dat het zo is moeten lopen, hopenlijk zijn er niet meer honden bij hun in de les die hier klachten van krijgen. Jij hebt het in elk geval gemeld bij de trainers, nu is het aan hun om te voorkomen dat het nog een keer voorkomt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:17

Kan je daartegen geen stappen ondernemen. Ik was met mijn sheltie ook naar een hondenschool gegaan. Niet dat ze problemen had maar ze moest voor behendigheid a hebben. Toen moest ik de volgende keer een slipketting meenemen. Ze hebben mijn diva, (naamgenootje) nooit meer teruggezien. Maar ze zadelen door hun onkunde jou nu wel met de kosten en leed op. En wie weet de volgende honden die bij hun lessen. Lijkt me dat je hun toch wel aansprakelijk kan stellen ik neem aan dat er meerdere getuigen waren.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:24

Poeh.. Dat weet ik niet hoor. Het is denk ik erg lastig om te bewijzen dat dit letsel daardoor is veroorzaakt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:35

misschien een vraag voor DAS je goed recht? Het lijkt me dat je toch minstens recht hebt op teruggave van je cursusgeld omdat ze iets verkopen aan jou wat niet voldoet.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:46

Nou en daar ga ik dus sowieso voor. Dat is namelijk een principekwestie voor me.
Ik heb aan de telefoon gevraagd hoe zij dit op gaan lossen en ze zei dat wanneer ik stop met de cursus, dat dan mijn eigen vrije keuze is, maar dat ik daar geen geld voor terug krijg.
En dat heb ik niet gepikt. Ik heb gezegd dat ik best voor die 2 lessen wil betalen die ik nu heb gehad, maar de andere 8 lessen die ik niet ga volgen, daar wil ik het geld van terug krijgen.

Het gaat me helemaal niet om het geld, maar om het principe. Ze gaat nu contact opnemen met haar leidinggevende en dan belt ze me terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:46

Denk ook dat het lastig is om de honden school aansprakelijk te stellen, vaak staan er in hun voorwaardes wel bepaalde eigen verantwoordelijkheden.
En of je al die rompslomp op je nek wilt halen?
Slipkettingen worden helaas op te veel honden scholen gebruikt. Nog maar niet te spreken over de zelf thuis prutsers die niet eens weten hoe om ze om de nek moeten hangen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:03

Ik denk ook inderdaad niet dat ik daar aan ga beginnen. Als Diva weer helemaal opknapt is me dat al genoeg waard.

Uit principe wil ik dat zij hun excuses aanbieden en mij het cursusgeld teruggeven van de niet gebruikte lessen en dan is het klaar.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:18

mijn maag draait hier van om,hoe komen ze er bij om bij een franse bull een slipketting te gebruiken?je zou denken dat hondenscholen vakkundige kennis hadden wat betreft hondenrassen.
mijn bulletje had ook eerst een halsbandje ( bij haar vorige eigenaren) de dag nadat we haar hadden gehaald,zijn we gelijk om een tuigje gegaan, deze ligt vrij van de hals en loopt over de borst.
wel fijn dat ze zo opgeknapt is, geniet nog maar lekker van je hondje

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:36

Wat je ook doet, alleen bellen of langsgaan, ieder actie is welkom denk ik dan en doet hun misschien beseffen dat ze verkeerd bezig zijn. Wanneer niemand klaagt verandert er ook niets. En als het goed is zijn hun gewoon verzekerd.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 10:43

Ik heb inderdaad meteen al gebeld. Volgens mij heb ik dat hier in het topic ook wel benoemd, maar dat weet ik zo gauw even niet meer. En de reactie die ik aan de telefoon heb gekregen was ronduit onbeschoft te noemen. Er is nu afgesproken dat de persoon die ik aan de telefoon heb gehad, met haar leidinggevende gaat overleggen en dan krijg ik nog een telefoontje.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:58

Voordat iedereen de hondenschool als schuldige gaat aanwijzen: is eigenlijk wel bewezen dat de klachten die de hond nu heeft veroorzaakt zijn door hetgeen daar heeft plaatsgevonden?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook absoluut geen fan van slipkettingen en zou ze nooit gebruiken, maar zolang er niet bewezen is dat het daardoor komt vind ik het wel heel makkelijk om direct naar de hondenschool te wijzen als schuldige en excuses te verwachten.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:05

Nou ja, bewijzen is natuurlijk wel erg moeilijk..
De dierenarts heeft dit als aanleiding gezien van de klachten. Bovendien heeft hij verklaard dat het medisch gezien door de bouw van een Franse Bulldog en de gevoeligheid voor een nekhernia, totaal niet verantwoord is om een Franse Bulldog met een slipketting te laten lopen. Een halsband is eigenlijk al niet goed, maar een slipketting helemaal niet.
Ik ben er vooral boos om dat zij dit niet hebben geweten en ons hebben aangeraden om een slipketting te gebruiken.

Verder ga ik de hondenschool nergens voor aansprakelijk stellen oid, ik wil alleen mijn geld terug van de lessen die ik nu niet meer ga volgen. Ik heb 2 lessen gevolgd en die wil ik best betalen, maar de 8 lessen die ik niet meer ga volgen, daar wil ik het geld van terug krijgen. Dat is voor mij een principekwestie. Ik zie het als erkenning en excuus.

Laat het een les zijn voor de hondenschool en laat ze wat beter op medische kwesties letten bij honden als de Franse Bulldog.

Overigens vind ik "makkelijk" niet helemaal de juiste benaming. Als je het hele topic hebt gevolgd en aan je reacties te zien heb je dit gedaan, dan zul je zien dat er veel onderzoek is gedaan en veel andere oorzaken zijn uitgesloten, voordat de juiste conclusie is getrokken. En dat was alles behalve makkelijk voor ons.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:07

Oke, maar er staat dus wel vast dat hij een nekhernia heeft?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:48

Nee, zover is het gelukkig nog niet, waarschijnlijk. Als het nu binnen een week niet is opgeknapt wordt er verder gezocht, maar daar lijkt het niet op.

Ze heeft een beschadiging opgelopen aan de luchtwegen en de nek.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:12

Zie je helaas erg vaak. Heb soms röntgenfoto's gezien van honden waar je u tegen zegt. (door een slipketting) bij lang gebruik herstelt het vaak ook niet en kan de hond alleen nog mar een tuig om.

Ben zelf ook absoluut tegen de slipketting en gebruik ze alleen bij examens daar ze dan helaas verplicht zijn. (maar dan zonder slip erop)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:06

Hier in duitsland is gelukkig bij de begleithundeprufung de slipketting niet verplicht en mocht naast mij nog velen bij mij in de club het met een tuigje het examen afleggen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:33

Ik was benieuwd hoe het nu met Diva is? Gaat het inmiddels alweer wat beter?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:49

Dinopino schreef:
Hier in duitsland is gelukkig bij de begleithundeprufung de slipketting niet verplicht en mocht naast mij nog velen bij mij in de club het met een tuigje het examen afleggen.

De Richtern die wij hebben gaan daar niet mee akkoord. Gewoon een slip. Helaas

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:17

is natuurlijk geen hoog nivaue gehoorzaamheid de begleithundeprufung. Volgens mij kun je hem vergelijken met de A in nederland. Die heb ik in nederland ook gedaan. Het staat duidelijk in de regelementen dat tuigje is toegestaan. Bij een echte schaferhundeverein hoef je daar ook niet mee aan te komen daarom heb ik daar mijn examen ook niet gedaan, Misschien ook iets voor nederland om over na te denken

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:26

Het gaat stukken beter met Diva, we merken eigenlijk helemaal niets meer aan haar! Ze is weer een lekkere ADHD'er en lekker vrolijk gelukkig!

We gebruiken nu een K9 Julius tuigje voor haar en dit gaat hartstikke goed.
Laatst bijgewerkt door nina88 op 13-03-10 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:31

fijn dat het nu weer zo goed gaat

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:02

wat voor gave text heb je op je tuigje staan ;-)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 18:56

Bodyguard ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:00

That is not diva like. Zoek ook nog een text voor mijn diva wordt denk ik princess ;-)