2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Re: 2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:51

Maar ze blaffen altijd eerst wel. Het hangt van het ras en de bleodlijn en de opvoeding of ze naast buitenhond ook sociaal kunnen zijn. En natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar de meesten honden buiten zullen altijd blaffen als er iemand aan komt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:52

Ik heb juist graag dat ze blaffen, ik hoef geen vreemden op mijn terein.
Laat hen maar fijn doorlopen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:14

dat is toch goed als ze blaffen als er iemand aankomt??

laat ze maar waken hoor :D

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 20:01

Toch nog veel reacties erbij gekomen, ik geloof dat ik op de meeste vragen wel al antwoord heb gegeven, anders hoor (lees) ik het wel.

me_myself_i schreef:
je kan ook kiezen op http://www.dierenasiels.com kun je ook koppels kiezen. Ik denk dat het wel kan

Die site houd ik ook goed in de gaten

MliesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:25

Heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij komt het wel goed met die hondjes! ;)
Ze mogen buiten spelen en zijn met z'n 2en, wat willen ze nog meer? Een hond krijgt er niks van om een tijdje alleen te zijn hoor.. Denk dat mijn hond het beter heeft dan alle huishondjes die wel constant een baas om zich heen hebben, maar geen geestelijke/lichamelijke uitdaging..
Leuk dat je voor asielhondjes gaat!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:39

Honden die een soortgenoot hebben, buiten kunnen zijn en een goed binnenhok hebben maken het prima. 's-Morgens een wandeling en na het werk goed uitlaten en dan hebben de honden en jullie plezier van elkaar.

Honden met zijn drieën in een bench de hele dag vind ik een heel slechte optie. Een hond alleen in een bench vind ik nog erger. Een bench is een noodoplossing, ik heb ze alleen gebruikt om mijn pups zindelijk te krijgen. Nu staat er nog 1 in de woonkamer, altijd met de deur open en mijn parson russell slaapt er altijd in, het is een veilige plek. De border terrier gaat er weleens bij liggen maar die ligt het liefst 's-avonds bij mij op de bank.

Toen ik fulltime werkte had ik een uitlaatdienst, die liet de toenmalige honden tussen de middag uit. Het kost wel wat maar als je kiest voor een fulltime baan EN honden mag je er ook wel wat voor over hebben, Rommulus.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:39

Toch krijg ik het beeld van DRIE Boxers in een bench niet uit mijn hoofd.
Dat lijkt me zo dieronwaardig.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:44

Ik vind Bokt soms ernstig overdreven.
De honden krijgen veel ruimte en heus voldoende aandacht. Lijkt mij veel fijner dan een asiel.

Ik denk dat het geen probleem is. Er is goed over nagedacht.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:08

Ik vraag me af waarom iedereen altijd zo moeilijk doet!
Hoeveel honden leven er altijd buiten, of leven 24 uur in een kennel???
Ik vraag me af hoeveel kleine hondjes nooit buiten de tuin komen?? Of alleen maar het straatje op en neer wandelen???

Ik denk dat jij een heel goed thuis kan bieden aan deze honden! Succes, fijn dat je 2 asiel honden een nieuw huisje wil bieden :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:16

Idd Jenny, ik zie liever honden lekker in een grote tuin buiten, ook al is dat een behoorlijk aantal uur per dag. Als zo'n klein hondje wat nog niet eens zelf mag lopen, maar alleen even op het gras wordt neergezet om te plassen en te poepen en dan weer snel onder de arm wordt genomen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:26

En je wilt niet weten hoeveel er dat zijn!!!
Hier in de buurt de ene na de andere!! Onze hond is ook een aantal uur per dag alleen, ze heeft een fijne warme mand, verwarming is aan en radio staat zacht aan.
Maar ze gaat wel 4 keer per dag minimaal een half uur wandelen! :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:30

Misschien een verlate reactie, maar hebje nu gekozen om het te doen? Sorry als ik er overheen gelezen heb.
Ik vind het namelijk prima kunnen. Ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen, maar mijn hond zit ook de hele dag alleen.
Hij gaat 's ochtends met mij 3 kwartier naar het bos waar ie zo hard mag rennen als ie wil, dan krijgt ie een bulk eten en ga ik werken. Rond 17.00 is mijn vriend thuis, en gaat hij lekker met de hond naar het bos tot kwart over 6. En daarna gaan we zelf eten, gaat de hond eten, en zijn we de rest van de avond met de hond aan het spelen, stoeien, dollen en wat dan nog meer.
En dat gaat prima. Kijk, leuk is anders voor hem, maar ik merk bijv. dat als ik ziek thuis ben, de hond ook de hele dag voor pampus ligt. Dan ga ik wel een keer extra met hem lopen, maar als ik TV kijk of een boek lees, ligt hij half in coma...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:34

Ik heb 3 kleine honden in een appartement en ze zijn vaak zo'n 4 hele dagen alleen van half 9 tot 16. Daarna ga ik meestal eerst met ze naar het bos en met één van de drie ga ik naar training. Als ik thuis ben of thuis kom zie ik ze alleen maar slapen. Sterker nog de malthezer hier heeft een hekel om in de regen te lopen, als het regent doe ik hem er niet eens een plezier mee om naar buiten te gaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:53

Gewoon doen hoor! Twee honden die zoveel ruimte tot hun beschikking krijgen, geweldig toch? Zomers lopen mijn honden ook de hele dag buiten, vinden ze geweldig. En ze zijn gewoon normale honden, die gewoon met mensen omgaan. Ja, blaffen doen ze wel als er iemand aan komt. Maar dat doen ze ook als ze binnen zitten. Waken doen ze altijd, of ze binnen of buiten zijn.

Drie honden in één bench zou ik (behalve sneu) doodeng vinden. Wat als ze ruzie krijgen? Brrrr......

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:17

Drie honden in 1 bench dat vind ik ook echt niet kunnen. Als er mot is, heb je mooi een probleem.
Daarbij zij er zoooveel honden die vaak alleen zitten! Als je ze dan maar genoeg aandacht geeft als je thuis bent, en niet bijv. 10 uur achter mekaar weg bent, want dat is echt te lang.
Alle kennissen en vrienden die ik heb doen het ook zo. De meesten werken van half 9 tot 5, sommigen hebben hebben meerdere honden. Als ze op een dag maar niet steeds 10 minuutjes aan de riem een blokje mogen lopen, is het prima te doen hoor, zo doet volgens mij half NL het. Ik snap ook niet dat er elke keer zo'n drama van gemaakt wordt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:21

Ja als je de hond maar genoeg afwisseling en beweging geeft. Hersengymnastiek is ookal intenstief voor honden, loopt niet iedere dag het zelfde rondje. Vermijd niet alle contact met alle honden maar blijf wel trainen zodat hij niet bij elke hond stil staat. Geef hem de beweging die hij nodig heeft.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:22

Majo schreef:
Drie honden in 1 bench dat vind ik ook echt niet kunnen. Als er mot is, heb je mooi een probleem.
Daarbij zij er zoooveel honden die vaak alleen zitten! Als je ze dan maar genoeg aandacht geeft als je thuis bent, en niet bijv. 10 uur achter mekaar weg bent, want dat is echt te lang.
Alle kennissen en vrienden die ik heb doen het ook zo. De meesten werken van half 9 tot 5, sommigen hebben hebben meerdere honden. Als ze op een dag maar niet steeds 10 minuutjes aan de riem een blokje mogen lopen, is het prima te doen hoor, zo doet volgens mij half NL het. Ik snap ook niet dat er elke keer zo'n drama van gemaakt wordt.

Is dat een aus. kelpie in je profiel?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:24

Nope, een herder, kruising Mechelaar/Duits/Oud-Duits :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:25

Majo schreef:

Hij heeft wel wat weg van een kelpie namelijk, wel een leuke mix maar uitdagend karakter denk ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:11

Majo schreef:

Mooie hond, heel intelligente kop.

Een lieverd, denk ik.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:13

Dank u dank u. Lief dat jullie dat zeggen :D

Maar zullen we weer ontopic gaan? Ik ben niet de TS, dadelijk krijgen we op onze kop van een mod :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:14

Goed hoor :j

Ik vind het idee van TS heel goed. Meer heb ik ontopic niet te melden, geloof ik :D