hyppolyte schreef:Bedoel je dat kleine ieniemini veulentje uit australië, of een ander? Daar zijn namelijk ook meer dan genoeg mensen op tegen.
Volgens mij was het zelfs een veulen van een Bokker, had een extreem scheve neus en moest geopereerd worden. Anders zou het diertje het niet overleven als ik het goed heb. Deze hond heeft zich met zijn handicap aan weten te passen...
Edit: Lijkt me niet dat Hart van Nederland geld inzamelt voor een veulen uit Australie...
Foto:
http://www.gelderlander.nl/multimedia/a ... 44224b.jpg
Artikel:
Citaat:
Benefiet voor de scheve snuit van een veulentje
woensdag 03 juni 2009 | 07:00
Pagella, met de afwijking in haar gezicht. Als er genoeg geld binnenkomt, wacht het paard een zware operatie.
LANGENBOOM - Wat doe je met een pasgeboren veulentje met een scheve kaak? Afmaken, dacht de fokker. "Maar gelukkig werd het gered van de slacht, toen een meisje het paard kocht", zegt Robert Kamps, die samen met zijn vader Appie in Langenboom een dierenshowteam heeft.
Pagella, zo heet de anderhalf jaar oude merrie waar het hier over gaat. SBS6-pogramma Hart van Nederland zond de scheve snuit uit Heerhugowaard uit, en Kamps was ontroerd. En zijn vader ook.
Later deze maand houden ze daarom een benefietoptreden voor Pagella. Met de opbrengst wordt een 'heftige' operatie betaald. Eentje van zo'n 15.000 euro (inclusief revalidatie).
De benefietdag wordt zondag 14 juni (van 10.00 tot 17.00 uur) in Stal Swanenberg in Schaijk gehouden. Entree: 2,50 euro.