Is dit nog wel hondswaardig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:30

Yamcha schreef:
Dat is dan hoe jij het op wilt vatten.

Volgens mij zeg ik het tegenovergestelde, zou het dus fijn vinden als je mijn woorden niet gaat verdraaien en mij niet gaat beschuldigen van dingen die niet waar zijn.

excuus......hoe weet jij dat een hond lijd als het dier op 2 benen loopt?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:34

Yamcha schreef:
Zij is wel gehandicapt in de hondentaal. Kan geen spelbuiging maken, toont dominant terwijl ze het niet is, kan niet op een hondse manier spelen, kan niet rennen en dollen met andere honden kan niet..... en vul maar in.
Die hond is zwaar gehandicapt, en ook al is het voor haar normaal, het wijkt wel af van het normale van 4 poten.

Niet kunnen spelen enz met andere honden weet ik niet van Faith; haar heb ik in het filmpje niet gezien met andere honden. De greyhound wel, en die vermaakte zich prima met zn soortgenoot :D Ja, ze zijn inderdaad gehandicapt. Als het daarbij blijft, en ze een goed leventje kunnen hebben, mogen ze die van mij lekker hebben :)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:42

Drrrassic schreef:
Is het menswaardig als iemand zonder twee armen, of een arm en een been kwijt zijn, en geen rolstoel hebben?

Nee.

Dus dit is ook niet hondswaardig. Vind het echt zielig..

http://www.youtube.com/watch?v=0DxlJWJ_WfA

?

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:14

Wat een generalisaties allemaal hier.
Ten eerste past een hond zich aan zonder ergens over na te denken, hij accepteert zijn handicap en leeft gewoon verder, zo anders dan een mens.
Wíj vinden een dier wat gehandicapt is zielig, hij zichzelf echt niet.
Het ligt ook helemaal aan de hond, karakter, levensomstandigheden, leeftijd. Imo kún je niet altijd zeggen, afmaken die hap!
Ik vind dat op zijn minst cru en niet meevoelend.
Één van mijn 8 honden heeft een handicap, hij is uit een auto geflikkerd en heeft zijn nek gebroken, gevolg twee verlamde voorpoten, waarvan er één afgezet moest worden, hij werd naar de kliniek op Gran Canaria gebracht om ingeslapen te worden en niemand kon en wilde het! Hij was zo blij en trok zich niks van zijn slappe voorpoten aan, hij speelde met iedereen en liet zich heerlijk kroelen en verwennen.
Toen heb ik hem naar Nederland laten komen en heb alles geprobeerd om het proberen beter te krijgen, maar een dwarsleasie kan niet beter worden!
Hij heeft ook een rolstoel waar hij absoluut niet in wil, vindt ie stom!
Hij heeft een 'off the road' buggy waarmee we door het bos scheuren, en hij heeft de grootste lol, hij is één met de rest van het roedel.
, waar hij overigens mee speelt en vecht, als het moet, en zij 'horen' en 'lezen' hem perfect
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat een hond zielig is en ingeslapen moet worden met een handicap en ook niet dat het heel 'anders' is dan een mens.
Het is ook een meevoelend, liefhebbend, emotievol wezen, een zoogdier, net als wij!
Mijn kerel heeft een taak in dit leven, net als ieder mens dat heeft, en dat is mensen bewust maken van het vele dierenleed in de wereld, hij is een stem voor alle anderen die nog geen geluk hebben gevonden.
Ik heb in mijn leven zoveel honden gehad en zij 'vertelden' mij als het ware, als het klaar was, dat hoor, voel, en weet je van je dieren, en deze is nog lang niet klaar, ondanks zijn handicap!

hyppolyte

Re: Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:34

Ik vind het wel bijzonder, maar ook twijfelachtig. Die greyhound kan zich echt verbazingwekkend goed redden, heel gaaf om te zien eigenlijk, heel vreemd ook. Maar die hond die op z'n achterpoten moet lopen :n, zoals al eerder gezegd is, daar is ie niet op gebouwd en het kan niet anders dan dat ie daar vreselijk veel last van gaat krijgen. Ik zou een karretje in dat geval ook een veel betere optie vinden. Nu is het een beetje een freakshow.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 14:22

Nou, het heeft wel een hele discussie op gang geholpen := Ik kan me in verschillende van jullie wel vinden, maar blijf toch wel met een dubbel gevoel zo zitten.
Ik heb ook eens een "zwemmertje' in een nestje gehad, maar toch heb ik dit hondje met pijn in het hart en uit liefde laten inslapen.
Ik kon het niet over mijn hart krijgen om dit diertje koste wat kost te laten leven omdat ik het zo graag in leven wilde houden.
Op weg naar de dierenarts bleef ik hopen dat de diagnose die ik gesteld had fout bleek te zijn, maar diep in mijn hart wist ik dat ik alleen naar huis zou keren met een leeg mandje |(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:30

storrum schreef:
Drrrassic schreef:
Is het menswaardig als iemand zonder twee armen, of een arm en een been kwijt zijn, en geen rolstoel hebben?

Nee.

http://www.youtube.com/watch?v=0DxlJWJ_WfA

?

Drrrassic: Kun je de Duitse kanalen ontvangen? Hier komt vanavond (op Vox) een documantaire van een man die zonder benen is geboren en op zijn handen loopt. Hij kan alles zelf, is echt ongelooflijk om te zien...! En nee, geen rolstoel ;)

De hond is zo geboren en kan er mee omgaan, haar hele lichaam heeft zoch hierop aangepast. Deze hond is namelijk ook besproken bij "Weird, freaky and true" (iets in die richting) op Discovery. Daar wordt verteld hoe het hele lichaam van de hond zich hier op aan heeft gepast.

De hond is happy en de eigenaren van de hond ook...What's the problem....

Dat veulentje met de misvormde snuit heeft van vele bokkers volgens mij zelfs een financiele ondersteuning ontvangen voor de OP, naast vele andere Nederlanders dankzij het 'Hart van Nederland'. En nu hier weer moeilijk over doen?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:40

Bedoel je dat kleine ieniemini veulentje uit australië, of een ander? Daar zijn namelijk ook meer dan genoeg mensen op tegen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:35

hyppolyte schreef:
Bedoel je dat kleine ieniemini veulentje uit australië, of een ander? Daar zijn namelijk ook meer dan genoeg mensen op tegen.

Volgens mij was het zelfs een veulen van een Bokker, had een extreem scheve neus en moest geopereerd worden. Anders zou het diertje het niet overleven als ik het goed heb. Deze hond heeft zich met zijn handicap aan weten te passen...

Edit: Lijkt me niet dat Hart van Nederland geld inzamelt voor een veulen uit Australie...

Foto:

http://www.gelderlander.nl/multimedia/a ... 44224b.jpg

Artikel:

Citaat:
Benefiet voor de scheve snuit van een veulentje

woensdag 03 juni 2009 | 07:00

Pagella, met de afwijking in haar gezicht. Als er genoeg geld binnenkomt, wacht het paard een zware operatie.

LANGENBOOM - Wat doe je met een pasgeboren veulentje met een scheve kaak? Afmaken, dacht de fokker. "Maar gelukkig werd het gered van de slacht, toen een meisje het paard kocht", zegt Robert Kamps, die samen met zijn vader Appie in Langenboom een dierenshowteam heeft.

Pagella, zo heet de anderhalf jaar oude merrie waar het hier over gaat. SBS6-pogramma Hart van Nederland zond de scheve snuit uit Heerhugowaard uit, en Kamps was ontroerd. En zijn vader ook.
Later deze maand houden ze daarom een benefietoptreden voor Pagella. Met de opbrengst wordt een 'heftige' operatie betaald. Eentje van zo'n 15.000 euro (inclusief revalidatie).

De benefietdag wordt zondag 14 juni (van 10.00 tot 17.00 uur) in Stal Swanenberg in Schaijk gehouden. Entree: 2,50 euro.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:11

Adil18 schreef:
Drrrassic: Kun je de Duitse kanalen ontvangen? Hier komt vanavond (op Vox) een documantaire van een man die zonder benen is geboren en op zijn handen loopt. Hij kan alles zelf, is echt ongelooflijk om te zien...! En nee, geen rolstoel ;)

Echt? Lijkt me wel gaaf om te zien. Maar ikzelf zou echt niet gelukkig zijn zonder 2 ledematen, denk ik.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:16

Lolleke schreef:
Drrrassic schreef:

Nee.

Als ze zonder rolstoel prima fuctioneren, vertaald naar de hond: eten, lopen (ja echt...ze kunnen rennen ook :wow: ) plassen, poepen etc. Jahoor, dan is het volledig menswaardig!
Genoeg mensen zonder benen die rondhopsen op hun armen...beetje buiten kaders denken.
edit: in het kader van onderbouwen een voorbeeldje http://www.lovethemo.co.uk/blog/kurt-fearnley-trek/

Ik denk dat ik de volgende keer even wat meer argumenten moet vinden ^^
Jullie hebben wel gelijk, dit lijkt me ok. Maar nogmaals, ik denk niet dat ik heel gelukkig ervan zou worden.
Maar als andere mensen zo kunnen leven vind ik dat erg knal :j

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:23

eeeh ik bedoel het ziet er raar uit maar voor het dier hij heeft toch een leven en wat maakt het uit 2 of 4 benen wij hebben er toch ook 2 dus hij is gewoon half mens kijk eens we stammen dus toch niet van de aap af :P

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:40

Drrrassic schreef:
Echt? Lijkt me wel gaaf om te zien. Maar ikzelf zou echt niet gelukkig zijn zonder 2 ledematen, denk ik.

met een aangeboren handicap groei je er in mee, de acseptatie is er al, al kan die persoon wel eens denken, zou wel eens willen weten hoe het zou zijn zonder handicap. door een ongeluk een handicap krijgen geeft heel erg veel verdriet, ze weten wat ze missen moeten en niet iedereen komt daar uit maar de meeste wel.
ik ben opgegroeid met om me heen veel mensen met een handicap. waaronder ook mijn moeder en mijn stiefvader. hij was in zijn tienerjaren tot zijn 24 jaar een fanatiek ruiter, toen hij na een ongeluk (niet te paard) een dwarslaesie opliep. hij heeft nooit meer paard gereden maar heeft wel met zijn rolstoelbasketbal team op de paralympics in seoul 1988 zilver gewonnen. denk dat hij soms het paardrijden wel gemist heeft, misschien nog wel eens maar basketbal werd zijn lust en zijn leven, en mijn moeder natuurlijk. :) ....en later ook zijn zoon. mijn mams kreeg het advies, toen ze 20 was, om geen kinderen meer te nemen, te zwaar voor haar lijf....maar 1 dochter vond ze echt te weinig, dus kwam ik er nog bij en 13 jaar later mijn halfbroertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:25

Drie poten kunnen ze zich nog dier-waardig mee redden in de meeste gevallen. Twee poten.. Nee.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:57

Wuis schreef:
Drie poten kunnen ze zich nog dier-waardig mee redden in de meeste gevallen. Twee poten.. Nee.

He? De hond is helemaal happy en het lichaam van de hond heeft zichzelf aangepast! Wat is daar niet dierwaardig aan?

Misschien moeten mensen eens dit filmpje kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=T5ktbBAn ... re=channel

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:06

Als het mijn hond was had ik hem laten inslapen. Ik vind dit niet kunnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:56

Ik vind het lastig, dieren die met pijn moeten leven, daarvan zeg ik altijd direct ja inslapen, dat kan je zo'n dier niet aandoen.
Maar ik vind het erg lastig om te zeggen die hond op 2 poten heeft pijn, ja hij heeft een handicap, maar verder is ze speels, ze doet lekker haar ding en ik heb niet het idee dat ze lijdt.
Maar dat is vaak lastig te zien.

Ik heb zelf een gehandicapt katje. Die werd geboren met 4 kromme pootjes en kon toen alleen maar kruipen, toen werd er ook gezegd, laat inslapen. Gelukkig heeft haar toenmalige baasje haar niet in laten slapen. Ze heeft nog steeds 1 hele misvormde poot, voetje staat naar binnen gedraaid en hij buigt helemaal naar buiten als ze ermee loopt.
Maar ja ze rent, vliegt, springt, klimt en is supergelukkig.
Ik ben echt dolblij dat ik haar heb en dat ze niet ingeslapen is toen, want zij red zich ook prima met haar handicap. Misschien gaat die poot er ooit nog af, misschien niet. Misschien leeft ze hierdoor minder lang, misschien niet.

Door mijn werk met Turkse en Roemeense straathonden heb ik inmiddels al veel honden met bepaalde handicaps gezien, die konden zich ook perfect redden en zo lang ze geen pijn krijgen mogen ze lekker hun ding doen. Hebben we ook maar het idee dat er iets niet goed gaat, komt de DA erbij en indien nodig is het klaar.
Maar alles krijgt een eerlijke kans op een waardig bestaan.

Maar het is altijd wel erg dubbel, wat is waardig, wat niet.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:56

@adil, ook stom toevallig, ik sprak toevallig iemand wiens dochter dit paard verzorgt (als ik het goed begrepen heb :+), staat dus ook bij mij in de buurt, maar had nog nooit van haar gehoord. Die neus is wel goed scheef in ieder geval, ben benieuwd hoe het er nu uitziet dan. Ik weet daar verder niet van hoe het zat en wat haar mogelijkheden zouden zijn. Dus ga daar ook geen mening over geven. Vind 15.000 euro alleen wel een hoop geld :=.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 02:18

Yamcha schreef:
Hoe vaak wordt een dier nou werkelijk voor zijn tijd ingeslapen? En voor mij makkelijker? Echt niet. Ik ben dol op mijn beesten, het is veel makkelijker om alles te ontkennen, en de beslissing aan het dier te laten, te wachten tot ze niet meer willen...... maar weet je, ze willen altijd..... al geeft het lijf het van alle kanten op...... dan nog willen ze.....

Ik kan dit beamen, 18 jarige grote hond, alles was op, maar een hart zo sterk, drie spuiten was net genoeg..

Maar een hond met drie poten hoeft voor mij niet dood..
Tja.. twee poten vind ik gewoon echt zielig.. Rechtop lopen lijkt me niet fijn voor het ruggetje, en zo kruipen kan ook alles behalve goed zijn..
Dat lichaampje dat erachter sleept, natuurlijk is zo'n karretje heel handig.. Zo dubbel he..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:58

hyppolyte schreef:
@adil, ook stom toevallig, ik sprak toevallig iemand wiens dochter dit paard verzorgt (als ik het goed begrepen heb :+), staat dus ook bij mij in de buurt, maar had nog nooit van haar gehoord. Die neus is wel goed scheef in ieder geval, ben benieuwd hoe het er nu uitziet dan. Ik weet daar verder niet van hoe het zat en wat haar mogelijkheden zouden zijn. Dus ga daar ook geen mening over geven. Vind 15.000 euro alleen wel een hoop geld :=.

Nou ja, de fokker zag er zo weinig in dat hij haar naar de slacht heeft gedaan....Ik bedoelde de vergelijking op de volgende manier, dat dit paard hulp nodig had om te overleven, de hond heeft het zelf gedaan, zijn lichaam heeft zich aangepast zodat het lopen op twee benen mogelijk is...! :j

Toevallig dat een bekende dit paard verzorgt! :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:02

Balou_k schreef:
Ik kan dit beamen, 18 jarige grote hond, alles was op, maar een hart zo sterk, drie spuiten was net genoeg..

Maar een hond met drie poten hoeft voor mij niet dood..
Tja.. twee poten vind ik gewoon echt zielig.. Rechtop lopen lijkt me niet fijn voor het ruggetje, en zo kruipen kan ook alles behalve goed zijn..
Dat lichaampje dat erachter sleept, natuurlijk is zo'n karretje heel handig.. Zo dubbel he..

Balou, ik heb hierboven een link van een film geplaatst over deze hond, hier vertellen ze ook hoe goed het lichaam van de hond zich heeft aangepast zodat de hond perfect op twee benen kan lopen. Haar evenwichtspunt ligt nu heel anders dan bij andere honden. De romp is ronder en meer uitgezakt zodat daar het zwaartepunt komt te liggen, en daar kan men met twee benen perfect mee omgaan, dat doen jij en ik namelijk ook :j En dit alles zonder hulp van de mens!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:07

hm.. tjaah... hoe ver kan en moet je gaan hé ;)..

hond ziet er trouwens prima gelukkig uit... niks op aan te merken ... zit goed in zijn velletje... er zijn honden met 4 benen.. die graag zouden willen ruilen denk ik ... dan wel 2 poten .. maar wel een fijn thuisje..

mijn eerste gedachten was ook... die rug... maar goed... zag net de uitleg... toch vind ik het een heelee verbouwing in zo'n lichaam maargoed... medici word steeds uitgebreider he ;)

1 ding is zeker.. hij heeft baasjes die verschikkelijk veel van hem houden... die operatie('s) hebben zeker erg veel geld gekost. en nogmaals...hij toont gelukkig!! dat is fijn!! :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:12

magictwist schreef:
mijn eerste gedachten was ook... die rug... maar goed... zag net de uitleg... toch vind ik het een heelee verbouwing in zo'n lichaam maargoed... medici word steeds uitgebreider he ;)

1 ding is zeker.. hij heeft baasjes die verschikkelijk veel van hem houden... die operatie('s) hebben zeker erg veel geld gekost. en nogmaals...hij toont gelukkig!! dat is fijn!! :)

Iets beter lezen: Deze hond is helemaal niet geopereerd! Het lichaam heeft zich VANZELF aangepast!!!!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:18

Die hond met twee poten heeft een goed leven.
Jammer dat die dan weer een mens treft die er alleen geld aan wil verdienen }:0

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:29

Adil18 schreef:
magictwist schreef:

Iets beter lezen: Deze hond is helemaal niet geopereerd! Het lichaam heeft zich VANZELF aangepast!!!!!

mijn excuses!! :o .. heb dat stukje niet mee gekregen.. in dat geval...
blijf ik bij mijn stand punt.. dat zijn baasjes alsnog verschrikkelijk veel van hem houden... want hij ziet er prima uit en op en top gelukkig !! ;)

wat apart eigenlijk he.. dat dat zich zo vanzelf aan kan passen.... knap.. zo mechanisme ;)