Wat te doen met ongehoorzame puppy?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Wat te doen met ongehoorzame puppy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:40

HOE VOED IK MIJN MAN MET HOND OP?
blz1....vergeet het maar!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:41

kohtje schreef:
HOE VOED IK MIJN MAN MET HOND OP?
blz1....vergeet het maar!

Haha! Die was raak :Y)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:33

saroanda schreef:
Een bordercollie van 10 weken??!!! Da's veel te vroeg joh om die al zo extreem te trainen. Bij die van ons heeft het bijna 4 maanden geduurd voordat ze uberhaupt zindelijk was. En zitten, liggen etc... ben ik daarna spelenderwijs mee begonnen.

Mijn pup van 10 weken kan nu ook al netjes zitten, vind ie geweldig om te doen, helemaal enthousiast, incl hupje om te gaan zitten. Ook liggen gaat al netjes, en rechtstaan. Buiten loopt hij netjes aan de leiband, spelen is spelen en net lopen is net lopen. Daar ben ik ook consequent in, is een hond met pit en karakter. Ga niet het risico lopen dat hij er straks niks meer van snapt. Wat hij nu mag mag over een paar maand ook, wat nu niet mag, mag ook dan niet. zeker een pup als een border moet je (zelfs op die leeftijd) zn zin niet laten doen. Net op die leeftijd leren ze ontzettend veel.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:51

Ik heb niet alles doorgelezen... 't is dat je het even weet.

Wij hebben ook een border collie teefje... ze is nu 7 maanden.

Met 10 weken (ik moest anders te lang wachten voordat de volgende groep starte) zijn we op de puppyles gegaan... ik raad jou dit ook aan TS !
Je komt absoluut een stuk verder met goede begeleiding.
Teveel oefenen is funnest voor een pup, laat hem/haar pup zijn !

Volgende week hebben wij het examen gehoorzame hond deel 2, waarbij dan pas van de pup gevraagd wordt aangelijnt aan de voet te volgen !

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:01

yeye, volgens mij zit jij gewoon in een lastige situatie. Iedereen (moeder en vriend) gebruiken jou om hun honden op te voeden. Je vriend kan lekker klungelen en als het mis gaat ben jij er om de rotzooi op te ruimen.
Zoals kohtje al aangeeft die vriend van jou verander je niet. Hij ziet zelf het probleem niet... en dat is er ook niet echt want jij zorgt wel dat het niet uit de hand loopt. Omdat jij ziet dat anders de pup weleens de dupe zou zijn.
Het probleem ligt niet bij de honden maar in jullie relatie.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 11:19

Evelijn schreef:
yeye, volgens mij zit jij gewoon in een lastige situatie. Iedereen (moeder en vriend) gebruiken jou om hun honden op te voeden. Je vriend kan lekker klungelen en als het mis gaat ben jij er om de rotzooi op te ruimen.
Zoals kohtje al aangeeft die vriend van jou verander je niet. Hij ziet zelf het probleem niet... en dat is er ook niet echt want jij zorgt wel dat het niet uit de hand loopt. Omdat jij ziet dat anders de pup weleens de dupe zou zijn.

Ja dat kan het probleem wel eens zijn. Ik ben er altijd om de stukken te lijmen. Heb hem gisteren duidelijk gemaakt dat als het mis loopt, ik er niet zal zijn. Nu is het eigenlijk gewoon hopen dat hij het toch goed doet. Bedankt voor je reactie. ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:58

Chiqa schreef:
saroanda schreef:
Een bordercollie van 10 weken??!!! Da's veel te vroeg joh om die al zo extreem te trainen. Bij die van ons heeft het bijna 4 maanden geduurd voordat ze uberhaupt zindelijk was. En zitten, liggen etc... ben ik daarna spelenderwijs mee begonnen.

Sorrie ben het met jou eens, dit is nog een baby en dan al zo streng naast je moeten lopen en aan de voet?

Als ik jullie was zou ik snel naar een goeie hondenschool gaan want zo te lezen heb TS en haar vriend ook nog erg veel te leren!

Serieus? Onze pup was met 16 weken zo goed als zindelijk, kon al zit, lig, naast, komen en poot, en allemaal omdat ze het gewoon
leuk vind om te leren en te doen, ze geeft nu poot als alleen je hand ophoud en gaat zitten als je een keer zit zegt. Juist op jonge leeftijd kan je spelenderwijs veel leren, hoe ouder de hond word hoe moeilijker het word vind ik.

Dat mensen jou de schuld geven komt denk ik omdat veel bokkers niet goed lezen ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 13:00

Loiz schreef:
saroanda schreef:

Sorrie ben het met jou eens, dit is nog een baby en dan al zo streng naast je moeten lopen en aan de voet?

Als ik jullie was zou ik snel naar een goeie hondenschool gaan want zo te lezen heb TS en haar vriend ook nog erg veel te leren!

Serieus? Onze pup was met 16 weken zo goed als zindelijk, kon al zit, lig, naast, komen en poot, en allemaal omdat ze het gewoon
leuk vind om te leren en te doen, ze geeft nu poot als alleen je hand ophoud en gaat zitten als je een keer zit zegt. Juist op jonge leeftijd kan je spelenderwijs veel leren, hoe ouder de hond word hoe moeilijker het word vind ik.

Dat mensen jou de schuld geven komt denk ik omdat veel bokkers niet goed lezen ;)[/quote]

Ja die indruk had ik ook al :(:) onze pup is uit haar eigen zindelijk. Ze gaat aan de deur wachten om naar buiten te mogen. af en toe een ongelukje in huis maar dat is normaal he :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:00

Evelijn schreef:

Kan het hier eigenlijk wel mee eens zijn :j
yeye schreef:
Ik ga mij verder niet mee moeien met zijn hond. :)

Moet je ook niet doen.
Als het misgaat, krijg jij het op je kop, terwijl hij het probleem veroorzaakt.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:25

ben zowieso niet zo'n voorstander van 2 pups tegelijk in huis, maakt het opvoeden er niet altijd makkelijk op. maar weet niet zeker of de pup van je moeder ook bij jullie woont.

wat is het advies van de hondentrainer van jullie honden school?
ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik lees dat je vriend zijn labrador al verpest heeft dat ik mijn twijfels heb of het met een border wel zal gaan lukken....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:33

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:01

Loiz schreef:
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?

Met de puppy's gaat het goed. Ik heb toch nog eens met de lesgever gesproken en ze vertelde mij dat ze bereid was om privé lessen te geven, moest het verkeerd lopen met 1 van de 2 honden. Maar zoals het er nu uitziet ben ik er van overtuigd dat het goed komt :) mijn vriend begint eindelijk haar op zijn tanden te krijgen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:04

Dat is fijn om te horen! En fijn dat je ook een mogelijkheid hebt om áls het fout gaat privelessen te krijgen :j
Succes verder he!