Ik word verdrietig van Animal Cops Houston

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:06

maar hoever ga je? Steek je klauwen met geld en tijd om een muisje te redden, zet je m uit, wordt ie door een roofvogel gegrepen... Tja, oliebol happens ofzo?

yarrah

Re: Ik word verdrietig van Animal Cops Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:38

Het hondenbeleid in Amerika kun je domweg niet vergelijken in nederland dat zijn totaal verschillende dingen.
Als je alleen al kijkt naar de miljoenenzwerfhonden in amerika + de miljoenen kostende schadeclaims kan ik me wel voorstellen dat men daar toch anders naar honden kijkt.
Als je honden fokt bijvoorbeeld, moet je de kopers vragen of ze ook van plan zijn om met de dieren willen fokken. Zo niet, dan ben je verplicht om de pups JA, ECHT DE PUPS!!! te laten casteren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:28

@janejansen in Nederland is er 1 plaats waar ze animal cops hebben en ze gaan dat langzaam uitbreiden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:50

Animal cobs is niet iets wat ze doen, maar de functie die iemand heeft, simpelweg dierenpolitie, en ja, in amerika zijn daar een aantal docu's over gemaakt, maar dat is absoluut niet standaard *(mag toch hopen dat we er niet vanuit gaan dat er bij elke oproep standaard een camera ploeg mee gaat ;) )

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:10

stef schreef:
Toby: ff nieuwschierig, want ik kijk de serie heel vaak: Wie is je vriendin?

Het is Tami, ken je haar?

We zijn ook nog uit eten geweest met haar en haar collega Lori, maar zij is niet zo vaak op tv.
Tami zelf was veel te zien in de vorige series. In het nieuwe seizoen komt ze nog af en toe voorbij.

Toen we bij Tami thuis gingen eten, had ze net 2 hele kleine kittens om op te vangen, echt zoo schattig!

We hebben trouwens ook nog heel leuk zitten praten met o.a. Stacey (zij is nu leidinggevende) en AJ, echt zulke leuke mensen!!
Laatst bijgewerkt door Toby op 03-02-10 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:15

Tami Kensel (oid?) naam komt me iig bekend voor

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:16

Jaaa, Tami Kinsel :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:18

Ik kijk het ook best vaak, en mij valt het ook op dat ze vaak dieren te snel laten inslapen.
Maarja mischien is het daar wel heel anders als hier.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:23

Mij is dat opgevallen, maar niet met soort hond maar met voernijd. Je hebt die gedragsdeskundige, die aparte dame met dat zwarte haar en veel eyeliner, zij gaat met die honden aan de slag, en herconditioneert ze.

En in een andere serie worden zulke honden direct afgemaakt.

Vond ik een erg apart verschil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:32

over het snel inslapen vind ik echt nog wel mee vallen hoor. Als je af en toe paarden ziet hoe die eraan toe zijn en wat ze dan allemaal nog doen om t beestje op te knappen....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:33

Inderdaad, worden in zo'n harnas gehesen en weet ik veel wat nog meer. Ze doen daar echt veel moeite voor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:28

@Emerald, die zwarte hond met gebroken poot heb ik ook gezien, zat te koken op de bank, beestje had alleen die poot, was supervriendelijk zo te zien en als er geen baas was gevonden was dat er zo een die binnen no time geplaatst zou zijn, maar hij kreeg geen eens een kans.
Miami heb ik toen ook niet meer gekeken, irriteer me ook de pest aan die flapdrol die de krokodillen vangt.

Tami zie ik idd ook wel regelmatig langskomen, lijkt me een ontzettend leuk mens.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:49

rockwitch schreef:
Miami heb ik toen ook niet meer gekeken, irriteer me ook de pest aan die flapdrol die de krokodillen vangt..
Jaaa, dat had ik dus ook!! Die krokodil werd ook gewoon achter in een pickup gegooid en later afgemaakt. Dacht al dat het aan mij lag... -:(-

rockwitch schreef:
Tami zie ik idd ook wel regelmatig langskomen, lijkt me een ontzettend leuk mens.
Klopt, zij is erg leuk, zéker ook "in het echt"!
Het was echt supergezellig toen we daar waren!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:05

krokodillen die groter zijn dan (uit mn hoofd) 1.50 mogen niet opnieuw uitgezet worden. Er is zowiezo al een overschot aan krokodillen, vandaar dat ze dan liever jonkies een kans geven. Ligt dus niet aan die vent, maar aan de amerikaanse regering

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:08

Idd, als je die hele grote afmaakt, dan krijgen de jongere dieren meer kansen en blijft het overschot nog iets in de hand.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:09

Oh nee het is niet het afmaken waar ik me kwaad om maak, maar gewoon de manier waarop hij ze vangt en ermee omgaat.
Maar ja ik was dan ook trouwe Steve Irwin fan.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:12

Toby schreef:
rockwitch schreef:
Miami heb ik toen ook niet meer gekeken, irriteer me ook de pest aan die flapdrol die de krokodillen vangt..
Jaaa, dat had ik dus ook!! Die krokodil werd ook gewoon achter in een pickup gegooid en later afgemaakt. Dacht al dat het aan mij lag... -:(-

Ik vind het ook maar een vreemd geval (heerlijke kleding keuze heeft hij ook voor zijn type werk... :roll: ). Maar ik snap wel dat als de wet voorschrijft dat krokodillen van een bepaalde lengte niet meer mogen worden uitgezet wegens gevaar voor omwonenden, dat hij dat ook moet doen. (heeft het er ergens ook niet mee te maken dat je met die grote koks een grotere kans hebt dat ze weer terug komen van waar je ze hebt gevangen?) Hij doet er alleen zo nonchelant over.
Dat ze pitbulls zonder evaluatie in laten slapen komt toch alleen voor als het vermoeden bestaat dat ze gebruikt zijn in gevechten? Ik kan heel goed begrijpen dat je dat oort honden niet meer ter adoptie aanbied: er is bij dat soort honden altijd een vergrote kans op onverwacht aanvallen (vooral naar andere honden). Het is ze zo gewoon geleerd. Ik denkdat bij de andere SPCA's ze hetzelfde doen, maar het is maar net wat ze willen laten zien denk ik.
Ik geloof dat ze de best mogelijke inschatting maken over het karakter van elk dier voordat ze het ter adoptie aanbieden. En terecht ook.
Laatst bijgewerkt door Stybba op 03-02-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:13

Wat is er zo anders dan? Hij tapet ze in, maar dat is voor zijn en omstanders veiligheid, vind het ook niet meer dan normaal.
Dieren hebben er niks van, en Steve had een hok en een tiental goede hulpen, dus áls ie nog eens er tussenuit zou glippen, hadden ze 'm zo, als een 1,50m krokodil op de grote weg losraakt heb je wel een probleem.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:14

rockwitch schreef:
Oh nee het is niet het afmaken waar ik me kwaad om maak, maar gewoon de manier waarop hij ze vangt en ermee omgaat.

De manier waarop vond ik ook het ergst! Het kan ook met een beetje respect voor het dier, toch?
En inderdaad totaal niet te vergelijken met Steve Erwin...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:14

dat zal helaas altijd wel zo blijven..
ik vind dit ook echte bulshit..
vooral omdat ik een grote fan ben van gevechtshonden..
pitbulls, amerikaanse staffords, bulldogs etc..

deze honden worden als vals gezien.. maar vind dit echt bullshit..
met een goede opvoeding kan die net zo braaf zijn als een 'normale' hond

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:16

bello2005 schreef:

En daar zeg je 't dus zelf, met een goede opvoeding, en die hebben de bullterriërs die binnenkomen gewoon niet, en dat krijg je
er niet of nauwelijks uit, in ieder geval niet in korte tijd, en het asiel zit zonder die honden al vol genoeg en er zijn gewoon niet genoeg mensen voor om ze te heropvoeden, met het risico dat het gewoon niet lukt.

Ook in Nederland werden tot voorkort bullterriërs ingeslapen he ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:20

rockwitch schreef:

Steve Irwin? Nee, ik vond die kerel echt vreselijk.. irriteerde die beesten altijd maar.. Laat ze toch met rust!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:21

ik wil jullie niet ontmoedigen hoor, maar de SPCA in Houston vangt jaarlijks bijna net zoveel honden op ALLEEN daar dus niet de vestigingen is Phoenix oid als hier alle asiels in NL samen.

het is absoluut niet te vergelijken met NL. Dat inslapen van Pittbuls tuurlijk is dat niet altijd eerlijk maar.......je kan soms als particulier geen pittbul achtige adopteren puur omdat je WA verzekering dat niet dekt!!
Als je zo'n hond hebt en hij bijt krijg je een rechtzaak van miljoenen aan je broek en loop je zelfs kan op gevangenis straf op.
Indien jouw hond een kind doodbijt wordt je aangeklacht voor moord!
ja zo extreem is het in USA been there done that.
Ik wilde een Rottweiler adopteren maar ben ook nog met de verzekering bezig. Sommige sluiten pitbulls, rotweiler en Mastifs uit (en ik heb een Boerboel mastif dus.....ik moet ook goed opletten welke verzekering dat dekt)

Daar komt bij dat een Pittbull die daar in beslag is genomen meestal nou niet bepaald in huiselijke kring is opgevoed! met alle gevolgen van dien.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:25

Om te beginnen, ik heb alleen deze pagina wat doorgelezen, dus als er door mij dingen herhaalt worden, sorry...

Ik vind het wel een leuk programma om te zien, verschrikkelijk om te zien hoe sommige beesten opgehaald worden, maar fijn om ze later opgeknapt bij een gezin te zien zitten.
Tot zover, top :)

Het enigste waar ik mij aan erger (maar dat zal wel een stukje wetgeving zijn) is dat ze sommige beesten (voornamelijk paarden) die al zo ver heen zijn, toch met alle moeite inladen, x-aantal uren vervoeren en dan een vol hooinet voorhangen, waarna het arme beest ook nog eens zich bijna doodeet.. Laatst een jaarling met vergroeide hoeven, kon op geen enkele hoef staan, toch die trailer ingehezen en in de kliniek pas ingeslapen. Had dat arme beestje daar direct uit zn lijden verlost..
En zo nog meer kleine foutjes die voornamelijk bij de paarden me wat tegen staan.

Neemt niet weg dat ze geweldig werk doen, maar soms doen ze uit onwetendheid net de verkeerde dingen..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:25

Loiz schreef:
bello2005 schreef:

En daar zeg je 't dus zelf, met een goede opvoeding, en die hebben de bullterriërs die binnenkomen gewoon niet, en dat krijg je
er niet of nauwelijks uit, in ieder geval niet in korte tijd, en het asiel zit zonder die honden al vol genoeg en er zijn gewoon niet genoeg mensen voor om ze te heropvoeden, met het risico dat het gewoon niet lukt.

Ook in Nederland werden tot voorkort bullterriërs ingeslapen he ;)

je leest niet goed..

ik heb het niet over de honden die worden opgenomen..
ik heb het over de hond algemeen.. de mens ziet ze als een valse hond aan..