Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vajente schreef:de vergelijking met paarden die 24/7 binnen staan slaat echt nergens op
mijn katten zitten in verhouding hetzelfde als mijn paard.
mijn paard staat 24/7 buiten met schuilstal in een omheinde wei.
mijn katten zitten binnen en in mijn omheinde tuin
en ja mijn paard kan zich verwonden in een wei met andere paarden maar dood worden gereden, nee dat lukt ze niet
maar mijn katten kunnen zich binnen ook verwonden, sterker nog mijn kater heeft regelmatig zijn pootje kapot door het spelen.
Karin schreef:Omdat ik uitga van het leefoppervlak. Vandaar ook mijn vergelijking tussen een paard op 3x3 en een kat in zijn reismandje.
Mijn paard kan lekker bewegen op zijn omheinde weilandje (in de zomer 24/7 en in de winter van 7 tot 7), mijn kat in mijn appartement. Bewegingsvrijheid vind ik toch wel het minste wat je je dier kunt geven.
En ja, zowel bij paard als kat is dat beperkter dan wat ze 'in het wild' zouden hebben. Maar bij gedomesticeerde dieren ontkom je daar IMO niet aan.
GinnyBanshee schreef:hoe oud moet een kat zijn om buiten te mogen eigenlijk.
wij hebben een poesje, nog maar 11 weken oud ofzo en ben benieuwd wanneer het veilig is om haar buiten te laten.
Karin schreef:Omdat ik uitga van het leefoppervlak. Vandaar ook mijn vergelijking tussen een paard op 3x3 en een kat in zijn reismandje.
Mijn paard kan lekker bewegen op zijn omheinde weilandje (in de zomer 24/7 en in de winter van 7 tot 7), mijn kat in mijn appartement. Bewegingsvrijheid vind ik toch wel het minste wat je je dier kunt geven.
En ja, zowel bij paard als kat is dat beperkter dan wat ze 'in het wild' zouden hebben. Maar bij gedomesticeerde dieren ontkom je daar IMO niet aan.
Janine1990 schreef:Vajente schreef:de vergelijking met paarden die 24/7 binnen staan slaat echt nergens op
mijn katten zitten in verhouding hetzelfde als mijn paard.
mijn paard staat 24/7 buiten met schuilstal in een omheinde wei.
mijn katten zitten binnen en in mijn omheinde tuin
en ja mijn paard kan zich verwonden in een wei met andere paarden maar dood worden gereden, nee dat lukt ze niet
maar mijn katten kunnen zich binnen ook verwonden, sterker nog mijn kater heeft regelmatig zijn pootje kapot door het spelen.
Je paard kan zich ook verwonden met de dood tot gevolg hoor... Echt quatsch dat een paard in de wei niet dood kán gaan. Wat dat betreft ligt de dood overal op de loer...
KiWiKo schreef:Karin schreef:Omdat ik uitga van het leefoppervlak. Vandaar ook mijn vergelijking tussen een paard op 3x3 en een kat in zijn reismandje.
mijn paard kan lekker bewegen in zijn stapmolen, als hij even los is en als hij aan het werk gaat, dus dat vind ik ook echt geen argument