Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nanne schreef:Joyckuh schreef:Vinden jullie het normaal om zo belachelijk en bespottelijk te doen over ''maar'' een goudvis???
Volgens mij heeft niemand gezegd dat het maar een goudvis is/was.
We hebben wat lol gemaakt, maar hadden we hier dan met zijn allen een herdenkingsdienst moeten houden?

Nativa schreef:Ik denk het
Ontzettend jammer dat er weer in een topic waar gewoon een lolletje gehouden wordt (ik heb me krom gelachen) weer politiek correct gemekkert moet worden. Echt jammer
Dan was er inderdaad een herdenkingsdienst gehouden en was iedereen vol medelij...
Joyckuh schreef:Nativa schreef:Ik denk het
Ontzettend jammer dat er weer in een topic waar gewoon een lolletje gehouden wordt (ik heb me krom gelachen) weer politiek correct gemekkert moet worden. Echt jammer
Wat mij tegen staat is dat dit soort reacties altijd gegeven worden in topics over vissen. Als dit een topic over een dood paard was, hadden jullie absoluut niet zo gereageerdDan was er inderdaad een herdenkingsdienst gehouden en was iedereen vol medelij...
En ja, dan krijg ik, en andere, het idee dat jullie een vis een minderwaardig dier vinden.
_Tara_ schreef:Goudvissen horen gewoon met meerdere (stuk of 5) in een aquarium van toch wel zo'n 1.20m. Jammer dat sommige mensen (niet persoonlijk richting TS) toch denken dat een klein bakje genoeg is. "Ja maar hij is toch rechthoekig!" Ja, nou en? Te klein is en blijft te klein. "Ja maar paarden staan toch ook in een stal van 3x3!) Tja het is dat ik nu geen paard heb zelf, maar als ik er eentje had zou ik willen dat 'ie 24/7 buiten kon staan. Het excuus dat andere mensen slechter voor hun dieren zorgen slaat gewoon nergens op. Maar goed, ben bang dat de vis altijd als minderwaardig huisdier zal worden gezien. Heel erg jammer. Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar als je een dier in huis haalt, zorg er dan ook gewoon echt goed voor.
TS, dit allemaal niet persoonlijk richting jou/je vriend. Vind 't rot voor je dat jullie goudvis dood is, zijn mooie beesten. Een vis hoeft trouwens niet op z'n zij te drijven ofzo om dood te zijn. Als 'ie niet meer beweegt, nergens meer op reageerd, kun je er vaak wel vanuit gaan dat 'ie echt dood is. Hoe 'ie er ook bij ligt.
Wat betreft die aantal liters per vis. Hangt er ook maar net van af hoe hard die vis zwemt, of 't een scholenvis is, of je 'm ook alleen kunt houden enz. enz. Goudvissen bv zijn ontzettende vervuilers. Die kunnen dus best wat extra water en een flink filter gebruiken._Tara_ schreef:Liedje89, vijver is nog altijd het allerbeste voor een goudvis eigenlijkWat betreft die aantal liters per vis. Hangt er ook maar net van af hoe hard die vis zwemt, of 't een scholenvis is, of je 'm ook alleen kunt houden enz. enz. Goudvissen bv zijn ontzettende vervuilers. Die kunnen dus best wat extra water en een flink filter gebruiken.
Guanacotje, dat is wel sneu... Mja 6 jaar oud. Wat wil je.