is de goudvis echt dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris__Bennie

Re: is de goudvis echt dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:03

Had mijn vis net ff in een andere kom gedaan en op een gegeven moment begon ie weer te zwemmen, dus zijn vaste huis maar even verschoont, ookal zitten ze er pas een dag in en nu zwemmen ze weer vrolijk verder! snap dr niks van ;)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:10

Nanne schreef:
Joyckuh schreef:
Vinden jullie het normaal om zo belachelijk en bespottelijk te doen over ''maar'' een goudvis???

Volgens mij heeft niemand gezegd dat het maar een goudvis is/was.

We hebben wat lol gemaakt, maar hadden we hier dan met zijn allen een herdenkingsdienst moeten houden?

Ik denk het :')

Ontzettend jammer dat er weer in een topic waar gewoon een lolletje gehouden wordt (ik heb me krom gelachen) weer politiek correct gemekkert moet worden. Echt jammer :n

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 22:11

fijn dat ie nog leeft!!!:)

ik doe absoluut niet Maar over een goudvis! het is en blijft een dier! net als al die andere...
en lol maken mag toch ook wel af en toe??

en logisch.... voor ieder dier is het het beste om wild in het leven te kunnen leven en niets met mensen te maken hebben.. maar zo is het leven nou eenmaal niet...

ik vind het ook jammer dat het zo gelopen is! de eerste pagina's heb ik ook echt dubbel gelachen maar ja tuurlijk zijn er mensen met een andere mening maar jammer dat het dan weer Zo moet..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:22

Nativa schreef:

Ontzettend jammer dat er weer in een topic waar gewoon een lolletje gehouden wordt (ik heb me krom gelachen) weer politiek correct gemekkert moet worden. Echt jammer :n

Wat mij tegen staat is dat dit soort reacties altijd gegeven worden in topics over vissen. Als dit een topic over een dood paard was, hadden jullie absoluut niet zo gereageerd :x Dan was er inderdaad een herdenkingsdienst gehouden en was iedereen vol medelij...
En ja, dan krijg ik, en andere, het idee dat jullie een vis een minderwaardig dier vinden.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:23

Dan ga ik heel eerlijk bekennen dat ik inderdaad een vis een minderwaardig dier vind dan een paard, dit is gewoon mijn mening en zo istie ;)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:37

Nanne schreef:
Bellarose schreef:
Vaker :'). 'Mijn goudvis is vandaag wéér overleden..'

Hij gaat steeds maar dood.. _O-

Wat een klote goudvis...;)
Hebbie geen garantie :))

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:37

Joyckuh schreef:
Nativa schreef:

Wat mij tegen staat is dat dit soort reacties altijd gegeven worden in topics over vissen. Als dit een topic over een dood paard was, hadden jullie absoluut niet zo gereageerd :x Dan was er inderdaad een herdenkingsdienst gehouden en was iedereen vol medelij...
En ja, dan krijg ik, en andere, het idee dat jullie een vis een minderwaardig dier vinden.

Ten eerste weet je helemaal niet of de mensen die hier een lolletje hebben een vis een minderwaardig dier vinden, dit is puur iets wat jij zelf zo intrepeteert. Ten tweede: Als zouden mensen een goudvis een minderwaardig dier vinden, dan is dat hun goed recht. Mij zou het bijvoorbeeld ook meer raken een topic over een overleden kat dan over een overleden hond te lezen, ik ben nou eenmaal meer een kattenmens en een kat heeft dus meer waarde voor mij. Zelfde geval met een goudvis, daar heb ik niet veel mee, dus daar zou ik inderdaad veel sneller een lolletje over maken.
Dan nog ten derde: Mensen maken hier lol, in dit geval over een overleden goudvis, ik kan me voorstellen dat je je hieraan stoort, maar dan ga je toch gewoon een ander topic lezen? En niet mensen hier heropvoeden zoals jij vind dat het is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:41

Jantine_ schreef:
Dan ga ik heel eerlijk bekennen dat ik inderdaad een vis een minderwaardig dier vind dan een paard, dit is gewoon mijn mening en zo istie ;)

Ik ook, hoe banketstaaf dat ook is voor die vis.
Ik heb stiekem ook wel gelachen om alle opmerkingen hier :=

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:54

het is en blijft gewoon een dier waarover je het hebt.
serieuze mensen die met een aquarium bezig zijn vinden het wel degelijk zonde als er een visje om een reden overlijd.

Het is gewoon jammer dat er zo slorig met goudvissen wordt omgegaan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:02

Maar ik vind niet dat jij kunt concluderen dat de TS slordig met der goudvis was (of der vriend). Dat heet gewoon weg alles over een kam scheren...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:09

heb ik dat haar pesoonlijk gezegd dan?
dat het haar of haar vriend's schuld was?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:15

Nee niet persoonlijk, maar imo komt het er wel op neer door de opmerking te maken dat er zo slordig met goudvissen wordt omgegaan.
Maargoed daar kan je lang of kort over praten, onze meningen verschillen daarover gewoon duidelijk van elkaar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:17

Ik moet ook bekennen dat ik hier in een vouw lig om al die opmerkingen ,en ja ook ik vind een goudvis die dood gaat minder erg dan een paard dat overlijd...ik denk ook dat er veeeel meeeer goudvissen het loodje leggen dan paarden.
Wat ik ook jammer vind of eerlijk niet begrijp hoe mensen zich hierover zo kunnen opwinden,is er dan niks belangrijkers te doen dan hier goed gedrag te gaan zitten prediken? ga lekker een goede film kijken nemo ofzo _O-

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:21

ik lig hier werkelijk waar helemaal dubbel . Sorry vissie. :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:29

Als vissen niet meer in een normale houding zwemmen (maar nog wel leven) hebben ze meestal zwemblaas ontsteking. Dit kan zeker wel weer goed komen soms komt het zelfs met wat tijd goed. Maar je kan ook AB kopen voor je vis. Of als je echt heel erg gehecht bent aan je vis een gespecialiceerde dierenarts inroepen om de zwemblaas van je vis leeg te maken (mbv een operatie). De meeste mensen doen dit niet voor de huis tuin en keuken goudvis maar mensen die bijv. koi karpers van 40.000 per stuk houden soms wel.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel heb gelachen om de grapjes in dit topic. Ik heb zelf ook heel weinig met vissen. Maar ik denk dat dat verschil in respect vis/kat/paard toch ook komt door het feit dat je met een paard of kat nog veel meer contact hebt als met een vis. Een vis neem je omdat je er graag naar kijkt een paard neem je omdat je er graag mee omgaat. Logisch dat je ook anders hecht aan die twee dingen.
ik vind het toch ook wel jammer dat veel vissen door ontwetendheid gemiddeld ongeveer 34.5 jaar korter leven dan normaal (ze kunnen echt 30-40 jaar worden en worden in nl gem 6 maanden). Maar ik denk toch dat dat vooral aan dierenwinkels te wijten is die mensen met heel weinig voorlichting zomaar een vis meegeven.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:31

dat komt voornamelijk ook door die kleine bakjes die ze blijven verkopen.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:33

r_oo_sj_e schreef:
|( dan ga ik morgen niet naar school!! dan ga ik een begrafenis organiseren!! komen jullie ook!!??

Is er een visbuffet ?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:36

Als elke vis in nederland echt 40 jr zou worden hebben de dierenzaken geen handel meer! klinkt achterdochtig maar zouden ze het erom doen? al die mensen beginnen met 2 vissies,al snel gaat er een dood,blijft er een vis over. Die is zo zielig moet er een vriendje bij. al snel weer een dood en zo herhaalt het verhaal zich.
Ik heb ooit een vis gehad die is echt oud geworden meer dan 15 jr .
maar ik begin er niet meer aan ik vind er niks aan .die van 15 heb ik ook maar gekregen en dan zit je er 15 jr aan vast! ik heb m uiteindelijk aan een tante gegeven weet niet hoe lang ie daar geweest is maar ook nog wel wat jaar

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:34

Goudvissen horen gewoon met meerdere (stuk of 5) in een aquarium van toch wel zo'n 1.20m. Jammer dat sommige mensen (niet persoonlijk richting TS) toch denken dat een klein bakje genoeg is. "Ja maar hij is toch rechthoekig!" Ja, nou en? Te klein is en blijft te klein. "Ja maar paarden staan toch ook in een stal van 3x3!) Tja het is dat ik nu geen paard heb zelf, maar als ik er eentje had zou ik willen dat 'ie 24/7 buiten kon staan. Het excuus dat andere mensen slechter voor hun dieren zorgen slaat gewoon nergens op. Maar goed, ben bang dat de vis altijd als minderwaardig huisdier zal worden gezien. Heel erg jammer. Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar als je een dier in huis haalt, zorg er dan ook gewoon echt goed voor.

TS, dit allemaal niet persoonlijk richting jou/je vriend. Vind 't rot voor je dat jullie goudvis dood is, zijn mooie beesten. Een vis hoeft trouwens niet op z'n zij te drijven ofzo om dood te zijn. Als 'ie niet meer beweegt, nergens meer op reageerd, kun je er vaak wel vanuit gaan dat 'ie echt dood is. Hoe 'ie er ook bij ligt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:37

_Tara_ schreef:
Goudvissen horen gewoon met meerdere (stuk of 5) in een aquarium van toch wel zo'n 1.20m. Jammer dat sommige mensen (niet persoonlijk richting TS) toch denken dat een klein bakje genoeg is. "Ja maar hij is toch rechthoekig!" Ja, nou en? Te klein is en blijft te klein. "Ja maar paarden staan toch ook in een stal van 3x3!) Tja het is dat ik nu geen paard heb zelf, maar als ik er eentje had zou ik willen dat 'ie 24/7 buiten kon staan. Het excuus dat andere mensen slechter voor hun dieren zorgen slaat gewoon nergens op. Maar goed, ben bang dat de vis altijd als minderwaardig huisdier zal worden gezien. Heel erg jammer. Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar als je een dier in huis haalt, zorg er dan ook gewoon echt goed voor.

TS, dit allemaal niet persoonlijk richting jou/je vriend. Vind 't rot voor je dat jullie goudvis dood is, zijn mooie beesten. Een vis hoeft trouwens niet op z'n zij te drijven ofzo om dood te zijn. Als 'ie niet meer beweegt, nergens meer op reageerd, kun je er vaak wel vanuit gaan dat 'ie echt dood is. Hoe 'ie er ook bij ligt.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat onze goudvissen hoewel wel met zijn vijven in een aardige bak die bak de 1.20m toch echt niet haalde. Maar die zijn toen ze groot genoeg waren in de vijver gegaan, volgens het boek dat wij destijds hadden had je 1 bepaald aantal liter per vis(van een bepaalde grote) nodig, hebben we toen wel aangehouden.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:45

Mijn buurjongen (toen 6 jaar oud) hield heel erg veel van zijn goudvis. Zo veel dat hij hem altijd wilde zoenen. Helaas kon de goudvis daar niet zo goed tegen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:48

Liedje89, vijver is nog altijd het allerbeste voor een goudvis eigenlijk :j Wat betreft die aantal liters per vis. Hangt er ook maar net van af hoe hard die vis zwemt, of 't een scholenvis is, of je 'm ook alleen kunt houden enz. enz. Goudvissen bv zijn ontzettende vervuilers. Die kunnen dus best wat extra water en een flink filter gebruiken.

Guanacotje, dat is wel sneu... Mja 6 jaar oud. Wat wil je.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:59

r_oo_sj_e schreef:
eigenlijk willen we dat die andere ook t loodje legt.. kunnen we nieuwe kopen!

Moet je hem proberen te verdrinken :)) :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:24

_Tara_ schreef:
Liedje89, vijver is nog altijd het allerbeste voor een goudvis eigenlijk :j Wat betreft die aantal liters per vis. Hangt er ook maar net van af hoe hard die vis zwemt, of 't een scholenvis is, of je 'm ook alleen kunt houden enz. enz. Goudvissen bv zijn ontzettende vervuilers. Die kunnen dus best wat extra water en een flink filter gebruiken.

Guanacotje, dat is wel sneu... Mja 6 jaar oud. Wat wil je.

Het boekje ging wel om goudvissen maar gaf inderdaad wel aan dat je bij het minimum aantal liters regelmatig het water moest vervangen. Deze instructie hebben wij dan ook braaf op gevolgd. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe groot de bak was hoor maar 120 was hij niet, hij was dan wel weer heel vierkant en hoog.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:33

Zo kende ik mensen met een autistisch zoontje, die ook graag met zijn handjes in het aquarium zat, dus ik zou de vissen overnemen omdat de ouders er een beetje flauw van waren.. Aquarium dichtgespijkerd voor een nachtje tot ik ze kwam halen.. 's morgens komen ze beneden en lag overal schuim.. Zoontje had het open gebroken en een pak vaatwas tabletten erbij in gekieperd.. Eigenlijk sneu, maar moest wel heel hard lachen..