rotkat! hulp??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:49

MaaikeMo schreef:
En wat dacht je van zon giga harde toeter...
Pff hoe noem je dat ding nou, zit op een flesje,
Als ie binnen gaat is een flinke toeter geven, zal die vast van schrikken :D

Gastoeter/stadiontoeter

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:51

Hier wordt steeds over luikje met zendertje gesproken. Ik heb een magneet kattenluikje. Dat is iets goedkoper. Zeker de magneetjes in vergelijking met de zendertjes. Dan is het niet zo'n grote uitgave mocht je eigen kat hem kwijt raken. Moet die andere kater niet ook een magneet hebben ;)
Voor de rest erg vervelend, vooral dat de buurvrouw ook niet inziet dat dit een serieus probleem is voor jou. Hoe je dat aan haar verstand moet peuteren weet ik niet.

melaniepk

Whahahahaha zo'n toeter is echt een geweldig idee :')
Ik zou dat hoofd van die kat dan wel is willen zien, denk dat zn ogen uit zn kassen springen van schrik _O-

Ow ps ik ben een groot katten liefhebber hoor haha heb zelf 2 poezebeesten, maar kan me voorstellen dat je dit toch echt niet wilt ;)

Anoniem

djuno schreef:
@Chiqa...wil jij even GOED teruglezen??? Dank u!

Ja heb ik gedaan en kom nergens jou toevoeging tegen, maar goed ik begrijp dat het een lolletje is,
alleen erg onduidelijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:52

Ik zou ook voor het luikje met zender gaan :)
Zo heb je namelijkook meteen een middel tegen eventuele toekomstige katten die naar binnen proberen te sluipen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:52

Liezel1 schreef:
MaaikeMo schreef:
En wat dacht je van zon giga harde toeter...
Pff hoe noem je dat ding nou, zit op een flesje,
Als ie binnen gaat is een flinke toeter geven, zal die vast van schrikken :D

Gastoeter/stadiontoeter

Ah dankje :D

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:53

Pruttel schreef:
HannahFrouk schreef:
Ja, misschien is het een goed idee om haar TELKENS te bellen als de kat binnen is en vragen of ze hem wil komen ophalen (zeg bijvoorbeeld " hij wil niet meer naar buiten, en ik durf hem niet te pakken, dus kan er ook niets aan doen"). Zo heeft ze er tenminste zelf ook last van als haar kat weer eens bij iemand binnenloopt.

Als ze hem niet wil ophalen , kun je altijd lief aanbieden dat jij hem dan zelf wel even naar het asiel brengt.

Misschien wordt ze het na een tijdje wel zo zat dat ze hem dan toch maar laat helpen, of hem binnenhoudt.

In elk geval weet je dan zeker dat ZIJ er ook last van heefT!

Vind dit ook wel een hele mooie!
Dat JIJ last van HAAR kat hebt, is blijkbaar heel normaal.
Ben benieuwd wat haar reactie is als ZIJ iedere keer haar kat bij JOU mag komen ophalen...

Heel veel succes!

Enne, anders moet je even een 'cursusje' volgen met de hond... ;)

tja,.. mijn hond heeft een hekel aan andere katten en zal ze ook pakken op eigen terrein,.alleen blijkbaar is die terrorkat zo'n duiveltje dat hij hem flink heeft laten schrikken
ligt nu hier met een scheur in zn oor op de bank en kijkt elke keer verschrikt op als ie het luikje hoort.
ben dus bang dat ik van hem niks meer kan verwachten .....

ga alle tips morgen uitproberen......
iemand nog andere tips?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:53

Buiten het feit dat het gewoon vervelend is, vind ik het ook gevaarlijk. Die kat sproeit tegen de box van de kleintjes!!! Wat voor ziektes heeft die kat? Is het beest geënt?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:54

Chiqa schreef:
djuno schreef:
@Chiqa...wil jij even GOED teruglezen??? Dank u!

Ja heb ik gedaan en kom nergens jou toevoeging tegen, maar goed ik begrijp dat het een lolletje is,
alleen erg onduidelijk.

ff iets rechtzetten...ik opper stroom en zeg nog "geen 380 natuurlijk :+ "
220 komt dus niet van mijn toetsenbord...maar zoals al gezegd was dit als lolletje geopperd

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:55

Wat een schijt kat zeg!

Nou als zon kat bij mij komt heb ik mijn hond altijd nog. zo heb ik hem opgestookt tegen de kat van de buren!

Lang verhaal maar die kat heeft eerst in mijn huis gewoond, en is met zijn baasje verhuist ( toen ik er in kwam ) maar is na een jaar weer terug komen lopen. en hebben mijn buren hem geaddopteerd.

Maar dat beest Sproeit steeds op mijn balkon. en als hij het doet doen de andere katten het ook weer!
maar als ik tegen mijn hond zeg FREDDIE!!! en doe de schuifpui open dan pakt hij hem! en het is al een heel stuk minder :D

Misschien je eigen kat binnen houden, en stroom ( niet te zwaar, maar zodat hij er net een tikkie van krijgt ) op je katteluik zetten. ;)

Of idd wat mijn voorganger zegt een luchthoorn halen en als hij binnen komt met dat ding toeten! ;)

melaniepk

Als het baasje te beroerd is om hem te laten castreren, zal een inenting er ook niet inzitten ben ik bang :=
Verder denk ik dat de toeter wel is DE oplossing kon zijn :j
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 13-01-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:55

Liezel1 schreef:
Buiten het feit dat het gewoon vervelend is, vind ik het ook gevaarlijk. Die kat sproeit tegen de box van de kleintjes!!! Wat voor ziektes heeft die kat? Is het beest geënt?

volgens haar wel,.maar ja,.. moet eerlijk zeggen dat ik daar mijn twijfels over heb na al dit gedoe.
ben constant aan het desinfecteren hierro :(
(heb er namelijk naar gevraagd omdat ie mij ook tot bloedens toe heeft gebeten)
Laatst bijgewerkt door mackkwek op 13-01-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakisha

Praat me niet van andermans katten... Wij hebben hetzelfde probleem, met meerdere katers uit één huishouden.
Ik ga binnenkort ook maar eens babbelen met die mensen, want het word echt verschrikkelijk, het huis stinkt ernaar hoe vaak je ook dweilt... Bah. Maar het laatste gesprek met hen was bepaald schrikken, want ze stikken ook elke keer in de kittens; ze weigeren gewoon hun dieren te laten castreren...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:58

deze foto uitprinten Afbeelding en die achter het kattenluikje plaatsen???????????? :+

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:00

erg vervelend zeg!
elke x de buurvrouw iig bellen als ie er weer is.. heb ook een paar goeie oplossingen gezien (licht stroom ed)
echter gebruik aub nooit een balletjespistool! mijn ene kat is ermee beschoten :( tot op heden weet ik nog steeds niet door wie, maar ze kon een week heel slecht lopen en nog als ze moe is zakt ze half door dr achterpootje :(

haha djuno, daar zou toch elke dier van schrikken als je door een luikje naar binnenkomt en die foto ziet

Chrissy_

Ik vind het belachelijk, als eigenaars van de kat zou je er iets aan moeten doen! Dat hoort zeker niet jouw probleem te zijn. Je kat moet geen last veroorzaken voor buurtbewoners of je houdt hem gewoon binnen.

Nanne

Afbeelding

En deze erachter voor het geval hij verder durft te gaan..

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:01

Het is niet de schuld van de kat dus als je moordneigingen begint te krijgen doe dat dan op de eigenaar.
Ik weet niet of ze het in jullie buurt doen maar als wij straatkatten vinden (zelfs als we weten dat ze een eigenaar hebben) dan kunnen wij die gratis laten castreren door de dierenarts in de buurt, voor zover ik weet doen ze dit enkel in sommige gemeenten en anders inderdaad gewoon naar het asiel brengen (worden ze zowiezo gecastreerd) en elke ongechipte kat is een zwerver (zelfs al heeft die een bandje aan en zelfs al heeft die een eigenaar) dus je kan elke kat gewoon binnen brengen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:02

Nakisha schreef:
Praat me niet van andermans katten... Wij hebben hetzelfde probleem, met meerdere katers uit één huishouden.
Ik ga binnenkort ook maar eens babbelen met die mensen, want het word echt verschrikkelijk, het huis stinkt ernaar hoe vaak je ook dweilt... Bah. Maar het laatste gesprek met hen was bepaald schrikken, want ze stikken ook elke keer in de kittens; ze weigeren gewoon hun dieren te laten castreren...

Weetje wat ik vind ( eigenlijk ;) ) ??

dat je eigenlijk geen ongeholpen katten buiten mag laten lopen! er zijn al genoeg katten, asiels puilen uit van de katten.

Ik was altijd heel erg kwaat op mijn broer die deed dat ook, veel te veel katten en dan weer 3 nesten te gelijk, dan zit je zo met 15 kittens met misschien 1 week tussen elk nest ;(
Gelukkig heeft hij alle katten weg gedaan omdat hij het niet meer betalen kon.

Vrezelijk ik zou nooit mijn ongelholpen poes of kater buiten laten lopen. ( trouwens de kater word volgende week geholpen gelukkig :P )

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:03

ik zou eerst gaan voor een plons water, maar dan moet je wel op wacht zitten achter het luikje. Kun je geen gesprek aangaan met de wijkagent vanwege de overlast? Misschien kan hij haar op andere gedachten brengen? Of anders met de mensen van het asiel hoe je dit aan moet pakken, wat je wel mag en wat niet. (kater vangen, castreren). Misschien hebben hun nog ideeën of tips. En anders die vrouw elke keer bellen als hij bij jullie binnen zit. Laat zij hem maar pakken.
succes met dit hele gedoe!

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:04

:') _O- :D

Nanne & djuno: geweldig, die helm, daar schrikt dat terrormormel vast van!
(en anders van de geur, limoentjesfris is heul wat anders dan kattesproeipis!)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:05

Ik vind het wel een beetje sneu dat die kat nou de schuld krijgt, terwijl hij echt niet bewust denkt van goh laat ik eens de buurvrouw pesten en de boel onderzeiken.
De echte boosdoener hier is het baasje, die moet aangepakt worden. En dan kan je wel die kat onder stroom zetten, maar dat vind ik echt best wel gemeen.

Storm

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:07

Rockwitch, maar dan ben je wel van het probleem af. 1 keer een flinke schok en hij komt niet meer naar binnen. Baasje wil niet meewerken helaas, dan moet je andere maatregelen nemen.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:07

Ik zou sowieso altijd foto's maken van jouw verwondingen, de hap in het oor van je hond en van eventuele schade dat gesproei heeft aangericht. Misschien dat je er nu nog niet meteen iets aan hebt, maar mocht het uit de hand lopen, dan heb je in ieder geval bewijs van haar terrorkat.

Tips om de kat te weren heb ik helaas niet, het is gewoon een terrorkat. Hopelijk wordt het snel opgelost, kan begrijpen dat je met je handen in het haar zit. Je zou de politie wel kunnen bellen om te vragen wat ze je adviseren om verder nog te doen, misschien dat je het bij het juridisch loket ook nog kunt vragen. Dit is gewoon geen doen joh!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:09

rockwitch schreef:
Ik vind het wel een beetje sneu dat die kat nou de schuld krijgt, terwijl hij echt niet bewust denkt van goh laat ik eens de buurvrouw pesten en de boel onderzeiken.
De echte boosdoener hier is het baasje, die moet aangepakt worden. En dan kan je wel die kat onder stroom zetten, maar dat vind ik echt best wel gemeen.

Maar ik vind wel dat je de kat duidelijk moet/mag maken dat hij niet daar naar binnen mag gaan ;)
Het zij om hem ergend van te laten schrikken ( wat misschien een paar keer moet )
Of op een andere manier hem duidelijk maken dat hij daar niet hoort.

Of heeft dat geen werking?? ;)