Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:15

Ts: ik kan je een handje geven de jongste hier (nu 7 maanden) heeft precies het zelfde gedaan.
De eerste 2 nachten heb ik haar in de woonkamer in de bench gedaan naast de bench van onze reu, dit was echt een drama
zodra ik weg liep om naar bed te gaan ging ze janken en hielt niet meer op.
Na nacht 2 zonder slaap toch maar de bench in de slaapkamer gezet en elke keer als ze ging janken me hand door de bench gedaan om
te laten weten dat ik er nog ben, ik zei op dat moment niks tegen haar.
Naar mate de week verstreek werdt ze steeds minder wakker, en hebben we haar weer in de woonkamer gezet naast de reu.
De eerste nacht ging het heel goed tot ook een uur of 2 toen begon het janken weer, ik heb het toen genegeerd en na 3 uur werdt ze eindelijk stil.
Vanaf die dag slaapt ze gelukkig door zonder te janken.
Dus het viel nog wel mee al met al.
Ik zou haar toch weer in de keuken zetten naast de andere bench en kijken of het gaat, gaat ze janken toch een nacht negeren en dan morgen
gewoon weer opnieuw beginnen.
Lukt het niet dan zou ik er voorlopig toch nog effe op de overloop laten staan en dan over een paar weken weer proberen.

Als ik je nog 1 tip mag geven, laat je hond nooit alleen met een bot in de bench dit heeft mijn hond haast zijn leven gekost.
Hij stikte in een stukje bot, gelukkig hoorde ik het s'nachts omdat ik vergeten was de deuren dicht te doen.

meggiemeg

Re: Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:28

Zie je al helemaal op je tenen door het huis heen sluipen en die krakende tree van de trap overslaan om weer boven te komen...
Ja dan wordt het lastig als er geen kamer over is.
Wellicht toch nog wat langer op de overloop, hoe lastig dat ook is met ruimte te kort..
Burenruzie is erger en slaap tekort!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:40

Wat je nog kan proberen. Is haar gewoon beneden neer zetten en dan zelf je wekker om half 2 zetten.
Haar wakker maken. Uit de bench halen, plasje met dr gaan doen en vervolgens weer in de bench stoppen.

Belangrijk is wel om te weten of ze dit doet uit angst voor alleen zijn, of omdat ze je "pest"

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 10:44

Ik denk niet dat het om een plasje gaat. ze slaapt nl al weeeeeeeeeeken door. Ook die weken dat ze op de overloop stond hoorde ik haar s nachts niet voor een plasje.
Dat was eigenlijk alleen de eerste 1,5 week dat ze s nachts eruit ging om te plassen...

Angts, ik weet t niet. Op de overloop staat ze ook alleen en is ook onze slaapkamer deur dicht, dus ze ziet ons niet en hoort ons niet... Zelfde als beneden...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:59

Nja, door omstandigheden is hij iets te vroeg (hij was 6 weken) weg gehaald bij zijn moeder, dus ik was maar surrogaat voor de eenzame nachten :D (eerlijk, ik was eenzamer dan Ice :D ) Overigens sliep ik toen eigenlijk in de zetel, en daar mogen alle 3 de honden in, dus maakte niet echt veel uit.. Toen ik daarna bij m'n vriend bleef slapen, was dat natuurlijk wel een bed.. Ice was het ondertussen al zo gewoon dattie bij mij mocht slapen, dat hij natuurlijk 's nachts begon te janken, maar hij was gelukkig ook tevreden met het voeteinde van het bed. Een week of 2 later was de grond ook goed genoeg :)

Wat ik bij Ice wel merkte, vanaf dat hij kon lopen wou hij 's nachts niet meer in zijn puppybak. Dus kreeg hij een 'nest' waar hij zo uit kon lopen, en toen jankte ie niet meer.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:00

een oude wekker

die veel geluid maakt erbij zetten helpt overgens ook goed

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:08

je reu loopt los zeg je?

en als je nu eens een gewoon mandje bij hem zet,zodat ze losloopt maar in een mandje kan gaan slapen als ze dat wil?

mijn ervaring is dat ze blijven mekkeren omdat ze uit die bench willen,en als ze snachts zindelijk is,en rustig is door de reu,zou ik het eens proberen om haar een mandje te geven en te kijken hoe ze daarop reageerd.

dus bench even weg,best kans dat het een hondje is,die rustig is als ze zelf haar gangetje kan gaan en zelf haar plekje kan zoeken...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:23

kimmie261 schreef:
je reu loopt los zeg je?

en als je nu eens een gewoon mandje bij hem zet,zodat ze losloopt maar in een mandje kan gaan slapen als ze dat wil?

mijn ervaring is dat ze blijven mekkeren omdat ze uit die bench willen,en als ze snachts zindelijk is,en rustig is door de reu,zou ik het eens proberen om haar een mandje te geven en te kijken hoe ze daarop reageerd.

dus bench even weg,best kans dat het een hondje is,die rustig is als ze zelf haar gangetje kan gaan en zelf haar plekje kan zoeken...

Idd, de mijne was ook veeeel rustiger vanaf hij zelf kon gaan en staan waar hij wou. Hij sliep in zijn nestje hoor, maar hield wel eens van een avondwandelingetje door de kamer :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:45

Tja, zoals al eerder in dit topic gezegd, als ze los loopt kost me dat mn meubels. Ze is al begonnen aan 2 tafelpoten van de eettafel, 1 van de side table en aan de deurpost incl. deur. Daar ben ik -om eerlijk te zijn- niet zo van gecharmeerd ;)

@dodyg, jouw tip is al vele malen gegeven in dit topic ;) en wellicht ten overvloede, ze slaapt al weken probleemloos in een dichte bench zonder dat ze mij of andere hond ziet. Ik zie het nu gewoon als aanstelleritus, alleen omdat de bench nu beneden staat. :D
Ze heeft dus verder totaal geen "bench-angst" of verlatingsangst. Als ze beide of een van beiden zou hebben, zou ook een dichte bench op de overloop problemen geven imo :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:57

Hoe reageert je pup op andere veranderingen?
Zou het kunnen zijn dat ze in het begin moeite heeft met het feit dat er wat veranderd, zoals de plek waar de bench staat?
Onze pup was in het begin daar wat onzeker over en na een paar dagen was het goed.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 16:34

@meggiemeg, zou ook nog kunnen zijn idd. Dan doe ik er geen goed aan als ik die bench vanavond weer verplaats... Kan ik t beter nog een paar nachten aankijken...

Moeilijk geval die pup :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:43

Probeer met je mee te denken :j :)*

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:38

Buitenzorg schreef:
@meggiemeg, zou ook nog kunnen zijn idd. Dan doe ik er geen goed aan als ik die bench vanavond weer verplaats... Kan ik t beter nog een paar nachten aankijken...

Moeilijk geval die pup :P

Ik zou hem dan juist verplaatsen naar de plek waar je hem definitief wilt hebben anders zit je over een tijdje weer.

Ik zou hem tegen de bench van je oude teef aan zetten.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:43

@Yvonne, zit ook wat in. Djiez moeilijk allemaal. Probleem alleen is dat de bench van die ouwe in de keuken staat en als ik Ko de rbench der tegenaan zet, ik mijn eettafel niet meer kan bereiken ;) Misschien zet ik m er wel achter ofzo.... Of ik ga gewoon de keuken verbouwen... :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:45

Oke, bench staat achter de grote bench van die ouwe. Ik ga slapen op hoop van zegen :P

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:47

en nu volhouden he :)
als ze ook stil is op de overloop, waar ze jullie niet kan zien en horen is het denk ik gwn aansteleritus :)

goed proberen te negeren :)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 08:29

Yeuh! *\o/* *\o/* Ik heb de hele nacht doorgeslapen! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb haar gisteren in de bench gedaan (bench idd toch verzet. Staat nu stijf tegen de bench van die ouwe aan.) en ze heeft geen kik gegeven! *\o/* *\o/*

Maar goed, we hebben aankomende nacht nog en morgen en overmorgen en en en en en :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:57

Super

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:03

Super!
Nu vol blijven houden!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:36

Ga er maar vanuit dat het niet eenmalig was dus ik ben net aan t verbouwen geslagen. :D Kon mijn kont niet meer keren in mn keukentje met 2 benches achter elkaar!

Staat nu zo:

Afbeelding

Alhoewel ik strx alweer een nieuw probleem voorzie. De kleine bench is nu van Ko en daar past ze makkelijk in (zelfs die grote reu gaat er af en toe inliggen! 8)7 ) maar Ko wordt groter dan die ouwe... Zal ik toch de benches moeten wisselen, althams Ko in die grote en die ouwe in de kleinere (daar ligt ze btw ook ruim in!)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 15:08

Hoezo we kiezen toch wel onze eigen plek om te slapen? :P
Links de reu Shen, die ligt in de bench van die ouwe. In het midden Tut (oftewel die ouwe) ligt in de bench van Dakota en rechts ligt Ko, die ligt op Shen zijn plek :P

Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:27

nog een bench er bij voor Chen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:31

yvonnedv schreef:
nog een bench er bij voor Chen

_O- Zou echt niet weten waar :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:25

onder dis sidetable kan er toch makkelijk een staan

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:00

Hoe gaat het nu?