Pup plast in bench bij aankleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:32

miss moet je je een paar keer nep aan en uitkleden dat hij denkt ohw we gaan toch niet uit en dan word hij misschien minder enthousiast omdat hij niet weet waneer het nou een valse start is of niet.
als je begrijpt wat ik bedoel :+

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:28

Vergeet niet dat het ontzettend koud is, dat is het nadeel van een late pup.
Ik heb al 3 Bull terriers vanaf pup af aan gehad en de ene hond is de andere niet en dat is zeker in het begin niet altijd onwil.
Laatste Bull was eigenlijk ook meteen zindelijk maar dat was wel in de zomer in een huis met tuin en dat is toch een stuk makkelijker dan in de kou in een flat. En ik moet zeggen dat als het zo makkelijk gaat je vergeet dat dat niet altijd zo is (zelfde geldt ook voor kinderen).

Heb nu een Amstaff pup en zit met hetzelfde probleem, heb de pup 4 nachten jankend in de bench gehad omdat ze niet opgesloten wilde zitten. Poepen, plassen en zelfs overgeven! Ze ligt nu los bij mijn andere hond in de mand en jawel (Bull): op de slaapkamer!
Moet het toch in de gaten houden....

Ik zeg gewoon weer in een grotere bench met krantepapier zodat ze daar op kan plassen en het niet in haar mandje hoeft te doen. Ze groeit als kool dus dan groeit haar blaas ook, een pup is gewoon even afzien en hoe meer aandacht en gedult je nu hebt hoe meer profijt je er later van zult hebben.

Ga nu niet iets creeren met straffen en in haar plas laten slapen als dat niet nodig is. Als ze enthousiast is en je er gewoon mee omgaat gaat het vanzelf weer over.

Het komt echt wel goed *D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:40

ikdoemaarwat schreef:
het is een D dog
of dat nou duits of deens is....komt wat iedereen dan als plaatje in het hoofd krijgt hetzelfde over ;)

Deens is een foute benaming, maargoed.
Wie is de fokker eigenlijk? En een dog in een flat? Weet je dat een dog zéér gevoelig is voor HD en ED (ivm trappen)...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:55

linda_arnold schreef:
Ik denk niet dat hij 'opzettelijk' staat te plassen

mensen..lezen aub
er wordt ook nergens gezegd dat het dier het opzettelijk doet, of dat er haast is of...of...

wat we zoeken is gewoon wat hulptips waardoor ze het op positieve en goede manier kan leren
ik vind juist super dat ze tips en hulp vraagt voor kleine dingen waar ze tegen aan loopt dan het misschien verkeerd te doen ;)

het is alleen jammer dat sommige mensen gelijk zoveel veroordelingen hebben

liedje89 schreef:
Misschien zou het dan praktischer zijn om eens heel milieu bewust te worden en de verwarming 's nachts uit te draaien :P . Word met dit weer echt wel koud binnen als je dat doet hoor. (Dat is misschien wel wat lastiger opstaan omdat bed zo lekker warm is ;) )

.

nou sorry, ik vraag hier op tips voor de hond en niet voor mijn verwarming ;)

Urko schreef:
Het is overigs DUITSTE dog, omdat dit land het ras goed heeft laten keuren bij de FCI , maar voor oorsprong komt dit ras uit denemarken... helaas waren de duitsers sneller dan de denen, en is het dus DUITSE dog :P

Tja ook weer zoiets....van mij part had het een grote kruising geweest

het is een HOND ok ;)

1Boefje schreef:
Ja kleedje van het nest gaven wij altijd mee aan alle nieuwe eigenaars van de pups. Dan nog, de ene hond is de andere niet. Is ook moeilijk zo helemaal alleen zijn! Wij gingen na 2 weken ook gewoon weer werken, tja, daar zat ze dan 3 hele werkdagen alleen in de week.
Trouwens, ik ga in de sneeuwbui ff een balletje gooien.........!

dat gebeurd in deze dan niet, baasje werkt niet dus heeft alle tijd voor de opvoeding....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:10

Loiz schreef:
ikdoemaarwat schreef:
het is een D dog
of dat nou duits of deens is....komt wat iedereen dan als plaatje in het hoofd krijgt hetzelfde over ;)

Deens is een foute benaming, maargoed.
Wie is de fokker eigenlijk? En een dog in een flat? Weet je dat een dog zéér gevoelig is voor HD en ED (ivm trappen)...

Nogmaals..... (kleine zucht) lezen aub!!

de fokker geen idee....zou ik moeten vragen maar ik zie geen verband hierin, al had het een uit de kluiten gewassen kruising geweest
wat is dan het verschil :?

EN
het is een flat met lift en gelijkvloers! is al verteld ;)

ik zie geen probleem met zo een hond op een flat
mijn flat is ook 72m2 en groter dan mening eengezinswoning en ik heb ook een bull van 55 kg en nog een JR en een kat.....

graag wil ik vragen of de vooroordelen en de niet gevraagde dingen misschien terzijde kunnen blijven en gewoon gereageerd wordt als je tips voor me hebt waar ik om vraag ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:15

Sorry, maar tips krijg je heus wel, teminste, ik heb er zeker wel een aantal gegeven, maar allemaal werden ze afgewimpeld ;)

Fokker is hier niet belangrijk bij, maar ben gewoon geintresseert aangezien ik een Duitse Dog pup heb en het mischien uit hetzelfde nest komt en ik graag contact zou willen met de andere eigenaren van de pups van het nest ;) Zou je het kunnen vragen?

En om nog een idee te herhalen, even met de fokker zelf contact opnemen hoe ze 't daar in de ochtend deden, kan ook een rede zijn.
En naar mijn idee is het gewoon het slimst om 'm in de woonkamer/keuken/gang te zetten en niet in de slaapkamer, hij heeft z'n plek en jij hebt je plek en die hoeven niet altijd bij elkaar te zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:19

Loiz schreef:
Sorry, maar tips krijg je heus wel, teminste, ik heb er zeker wel een aantal gegeven, maar allemaal werden ze afgewimpeld ;)

Fokker is hier niet belangrijk bij, maar ben gewoon geintresseert aangezien ik een Duitse Dog pup heb en het mischien uit hetzelfde nest komt en ik graag contact zou willen met de andere eigenaren van de pups van het nest ;) Zou je het kunnen vragen?

er word zeker wat met enkele tips gedaan :j

zoiezo gaat ze nu dus optillen en vasthouden tot de ander aangekleed is
tevens gaat ze ook de doek over de bench proberen :j

dit weten we natuurlijk niet meteen na 2 dagen of dat helpt ;)

zeg maar wie je fokker is en welke woonplaats, ze leest wel met mij mee namelijk..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:21

De mijne komt uit Elst, bij Annemirena vandaan (G-nest).
En staat ie nog in de slaapkamer? Al geprobeert in de woonkamer oid?
haha optillen word ook wel een opgave hoor binnenkort met z'n kalf :+

Trouwens, wij hebben zelf een ledikantje omgebouwd, aangezien een bench al snel te laag word voor een Dog.
Misschien een idee als 't nog past, en anders een flink matras :+ Die van ons word 150x90 (verwend hondje, de halve kamer is bezet :Y) )
Laatst bijgewerkt door Loiz op 13-01-10 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:21

Is het uberhaupt wel onzindelijkheid..? Ik krijg een beetje het gevoel dat het hier gaat om deemoedsplasjes; ofwel pure blijdschap en onderdanigheid.

Negeren dus, ook niets tegen de pup zeggen, echt helemaal niets. Gewoon doen wat je anders ook zou doen; pupje eruit halen en naar buiten. Daar plassen? BRAAF!! :)

Je zou de pup naar beneden kunnen verplaatsen, maar ik betwijfel of dat het probleem oplost. Waarschijnlijk is het een situatie waarin vrouwtje verschijnt, pup weet dat hij zo eruit mag, en spontaan een deemoedsplasje doet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:22

Nakisha schreef:
Je zou de pup naar beneden kunnen verplaatsen, maar ik betwijfel of dat het probleem oplost. Waarschijnlijk is het een situatie waarin vrouwtje verschijnt, pup weet dat hij zo eruit mag, en spontaan een deemoedsplasje doet.

alles is gelijkvloers.......................

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:47

Denk dat ze meer de woonkamer bedoelt ;)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:57

ikdoemaarwat schreef:
Nakisha schreef:

alles is gelijkvloers.......................

Sorry, dan bedoel ik inderdaad de woonkamer.

Ojajoh

Re: Pup plast in bench bij aankleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:00

ze gaan eerst de eerste 2 dingen proberen die ik opgenoemd heb
daarna gaan ze verder bekijken....
het is namelijk onmogelijk om alles tegelijk te doen ;)

ik denk ook dat de meningen slaapkamer /woonkamer 50/50 verdeeld zijn......
de 1 zegt dit de ander zegt dat

in dat geval zeg ik altijd: doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt
en dat doet ze wel :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:54

nou heb haar even gesproken en zo te horen pakt het nu goed uit, het gaat al 2 ochtenden super!! :j

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:07

Citaat:
zodra de pup in de smiezen krijgt dat baas uit bed komt en zich snel gaat aankleden (lees, niet douchen maar alleen snel broek trui en schoenen aan) dan pist hij snel in de bench

Citaat:
linda_arnold schreef:

mensen..lezen aub
er wordt ook nergens gezegd dat het dier het opzettelijk doet, of dat er haast is of...of...

Op bovenstaande, overigens jou eigen woorden, postte ik mijn reactie. Niet omdat ik niet kan lezen. :Y)

Fijn dat het goed gaat nu.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 21:12

linda_arnold schreef:
Citaat:
zodra de pup in de smiezen krijgt dat baas uit bed komt en zich snel gaat aankleden (lees, niet douchen maar alleen snel broek trui en schoenen aan) dan pist hij snel in de bench

Citaat:
linda_arnold schreef:

mensen..lezen aub

Op bovenstaande, overigens jou eigen woorden, postte ik mijn reactie. Niet omdat ik niet kan lezen. :Y)

Fijn dat het goed gaat nu.

waar staat dan het woord opzettelijk :?

ik zeg alleen dat ie plast als ie haar in de smiezen (gaten) krijgt

ik heb het woord opzettelijk niet gebruikt :n

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:19

Ik heb ook niet gezegd dat jij dat woord opzettelijk gebruikt, je doet alleen overkomen in de openings post dat wanneer de pup haar in de gaten krijgt, hij snel in z'n bench pist. Wat op mij overkomt alsof hij het opzettelijk of express doet.

Maargoed verkeerder interpretatie dan he :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 21:22

jups :j

ik bedoelde idd dat als hij haar in de gaten krijgt hij snel plast
of hij dat opzettelijk doet daar ga ik absoluut niet van uit

idd opwinding ofzo,alleen toont ie dat ook niet echt geheel
misschien even bezig met de baas en niet met de sluitspier....
tja kan allemaal! :j

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:30

Die sluitspier hebben ze op die leeftijd sowiezo nog niet onder controle, dus daar komt dat plassen van. Zodra ze in beweging komen moeten ze hun behoefte doen. En als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat als je pup bent :)