je raad nooit waar mijn vissen nu in zwemmen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:44

Leuk om dit allemaal te lezen!
Plecto in koud water, nee niet te advieseren voorral niet met die weer! Mini tep is 18 graden en dat red je in huis echt niet!! Danio is scholen vis en kunnen beter in een tropische bak maar kunnen het goed vinden in "koud" water.
Tropische bak opstarten zonder bac, kan maar dan niet in 2 weken véél te kort!! Zonder vis met planten en goed tep 6 weken en dan rustig aan met vissen beginnen. En niet meteen de bak vol gooien!!

vivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:47

mijn vis Ed voelt zich prima in zijn bak van 20 bij 30..
alleen de bak is wel erg vaak vies.. maarjah de stal moet je ook elke dag doen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:01

vivje schreef:

En dat maak jij er van, dat ie zich prettig voelt... Wedden dat die vis liever meer water heeft?

pluisje88 schreef:
Oke wat jij wilt, maar niet idereen heeft een vijver en aangezien wij veel katten en reigers in de buurt hebben is een vijver ook niet diervriendelijk. Een buurman heeft Een vijver gehad met grote koi's die hebben de reigers en de katten helemaal leeg gehaald. en daar zaten er heel veel in

Tegen reigers iets te doen, en katten pakken geen grote vissen. En anders is dat inderdaad de natuur. Liever opgegeten door een kat in 5 minuten dan 5 jaar :') in een kom

vivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:04

Joyckuh schreef:
vivje schreef:

En dat maak jij er van, dat ie zich prettig voelt... Wedden dat die vis liever meer water heeft?

Jah maar er kan niet meer water in zijn kom.. waarom zou hij zich niet prettig voelen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:05

Ik heb ook geen vijver. Naja, we hebben m wel, maar mijn moeder wil er geen vissen in hebben.

Die van mij gaan dus naar een vriendin die haar hele tuin zo heeft afgezet dat er geen reigers en geen katten in kunnen komen. En anders kun je m altijd nog op marktplaats zetten voor iemand die wel n vijver heeft...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:08

vivje schreef:
Jah maar er kan niet meer water in zijn kom.. waarom zou hij zich niet prettig voelen?

Dan kan je een groter aquarium aanschaffen. Daar past meer water in. Geniaal gewoon..

1. Vissen zwemmen in de natuur in enorm grote meren/rivieren/zee. Nu prop jij dat dier in een bakje van amper van 20 liter...
2. Goudvissen zijn scholenvissen! Ze zwemmen dus graag met meerdere soortgenoten.
3. Vissen zwemmen in nature in schoon water, goudvissen overigens wel in troebel, maar schoon water. In een bak zonder filter heb je gewoon vergif als water... Gezien het hoge nitrietgehalte.

Zijn al 3 redenen...

vivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:10

Joyckuh schreef:
vivje schreef:

Dan kan je een groter aquarium aanschaffen. Daar past meer water in. Geniaal gewoon..

1. Vissen zwemmen in de natuur in enorm grote meren/rivieren/zee. Nu prop jij dat dier in een bakje van amper van 20 liter...
2. Goudvissen zijn scholenvissen! Ze zwemmen dus graag met meerdere soortgenoten.
3. Vissen zwemmen in nature in schoon water, goudvissen overigens wel in troebel, maar schoon water. In een bak zonder filter heb je gewoon vergif als water... Gezien het hoge nitrietgehalte.

Zijn al 3 redenen...

je hebt helemaal gelijk.. ik heb een vijver van 5 bij 7 meter.. ik gooi hem er morgen direct in.

Joyckuh

Re: je raad nooit waar mijn vissen nu in zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:13

Morgen zou ik niet doen. Nu is de overgang van lauw naar koud water te groot. Dat kan je beter in het voorjaar doen.

vivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:18

Joyckuh schreef:
Morgen zou ik niet doen. Nu is de overgang van lauw naar koud water te groot. Dat kan je beter in het voorjaar doen.

Oke en wanner is dat zo ongeveer.. wanneer kan ik hem het beste overplaatsen
want als dat nog lang duurt is Ed dood ongelukkig en dat wil ik niet.
maar wij hebben in de vijver ook Koi's van 50 cm en groter.. eten die Ed niet op?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:32

Ik deed dat zelf altijd in april/mei. Langzaam laten wennen aan de temperatuur en dan overplaatsen.

Hier zit in de koivijver nu ook 1 goudvis, als klein goudvisje er in gezet. Toen maanden niet gezien. Tot hij groter was, nu zwemt hij volop rond! Ze groeien enorm snel in de vijver! Echt leuk om te zien!

vivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:34

Oh oke nou dan zal ik Ed direct overplaatsen in april mei, hoop dat hij het dan echt naar zijn zin heeft!

heel erg bedankt voor het advies!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:35

Tjah, je hebt gewoon doorsnee vissen en vissen die wat luxe willen he ;)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:03

vivje schreef:
Joyckuh schreef:

Oke en wanner is dat zo ongeveer.. wanneer kan ik hem het beste overplaatsen
want als dat nog lang duurt is Ed dood ongelukkig en dat wil ik niet.
maar wij hebben in de vijver ook Koi's van 50 cm en groter.. eten die Ed niet op?

Nee de kois eten hem niet op.....kois eten alleen eitjes en net uitgekomen visjes, maar geen grotere visjes.
Je zult zien en vooral als je koivoer geeft hoe snel en mooi ze nog van kleur worden......
Heb 2 vijvers, 1 met kois en 1 met goudvissen erin, gaf de goudvissen altijd de goedkope staafjes te eten, maar dit jaar heb ik ze gewoon met het zelfde voer gevoerd als wat onze kois krijgen, ze zijn veel mooier van kleur geworden, veel feller en groeien er ook beter op.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:12

Zorg wel dat je vijver goed beveiligd is tegen reigers als je nog lang van Edje wilt genieten. Mijn vissen waren te groot geworden, dus ik dacht doe ze ook in de vijver. Had de vijver afgezet met stroomdraad, en nog wist die reiger ze te pakken. Echt sneu..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:11

Hahahahaahah wat een luxe visjes, die in de Bar le Duc zwemmen.
Moet zeggen dat als je de steentjes idd niet goed wast, het water mistig wordt. Vaak zakt dat in een paar uur weer weg.

Onze vissen zitten onder een laag ijs in onze vijver, vind dat ook niets moet ik eerlijk zeggen..

Het aquarium staat leeg in de schuur, geen tijd meer voor, das een mega karwei een aquarium bijhouden.