Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vivje schreef:mijn vis Ed voelt zich prima in zijn bak van 20 bij 30..
alleen de bak is wel erg vaak vies.. maarjah de stal moet je ook elke dag doen.
pluisje88 schreef:Oke wat jij wilt, maar niet idereen heeft een vijver en aangezien wij veel katten en reigers in de buurt hebben is een vijver ook niet diervriendelijk. Een buurman heeft Een vijver gehad met grote koi's die hebben de reigers en de katten helemaal leeg gehaald. en daar zaten er heel veel in
in een kom Joyckuh schreef:vivje schreef:mijn vis Ed voelt zich prima in zijn bak van 20 bij 30..
alleen de bak is wel erg vaak vies.. maarjah de stal moet je ook elke dag doen.
vivje schreef:Jah maar er kan niet meer water in zijn kom.. waarom zou hij zich niet prettig voelen?
Joyckuh schreef:vivje schreef:Jah maar er kan niet meer water in zijn kom.. waarom zou hij zich niet prettig voelen?
Dan kan je een groter aquarium aanschaffen. Daar past meer water in. Geniaal gewoon..
1. Vissen zwemmen in de natuur in enorm grote meren/rivieren/zee. Nu prop jij dat dier in een bakje van amper van 20 liter...
2. Goudvissen zijn scholenvissen! Ze zwemmen dus graag met meerdere soortgenoten.
3. Vissen zwemmen in nature in schoon water, goudvissen overigens wel in troebel, maar schoon water. In een bak zonder filter heb je gewoon vergif als water... Gezien het hoge nitrietgehalte.
Zijn al 3 redenen...
Joyckuh schreef:Morgen zou ik niet doen. Nu is de overgang van lauw naar koud water te groot. Dat kan je beter in het voorjaar doen.
vivje schreef:Joyckuh schreef:Morgen zou ik niet doen. Nu is de overgang van lauw naar koud water te groot. Dat kan je beter in het voorjaar doen.
Oke en wanner is dat zo ongeveer.. wanneer kan ik hem het beste overplaatsen
want als dat nog lang duurt is Ed dood ongelukkig en dat wil ik niet.
maar wij hebben in de vijver ook Koi's van 50 cm en groter.. eten die Ed niet op?