Hond dekt teef, teef in kreukels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:18

Yamcha schreef:
SSSSSSt Nikka..... dat mag je niet zeggen :oo

Als ik een hond met een gedragsprobleem wat ik niet aan zou kunnen én castratie zou een oplossing zijn, wat lang niet altijd het geval is, zou ik het doen. Ook een prostaatprobleem bij een jongere hond zou een reden kunnen zijn. Ik ben die situatie alleen nog niet tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:19

Pauline schreef:
Idd, die liep bij mijn oppas, maar eerlijk gezegd vind ik het verder mijn zaak, word ik hier heel zwart afgeschlderd en is er persoonlijk contact. Ben hier niet zo blij mee :)

Dus jij laat een oppas wandelen met jou loopse teef zonder instructies??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:20

Rïz: Maar er staat toch ergens dat ze niet wisten dat die pup (8 maanden) loops was?

Zilfstar schreef:
Ik ben benieuwd naar het verhaal van de DA!

Uhm, heb je nog wel bijgelezen? Eigenaresse van de teef heeft zich inmiddels ook al gemeld in dit topic. ;)

En 'het riekt naar'... :? We kunnen nu beide kanten van het verhaal horen, mocht Pauline daar nog openheid in willen geven. Er zijn altijd 2 kanten...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:20

Uhm even beginpost lezen: ze wist niet en had niet gemerkt dat de teef loops was. En ook voor de eerste keer loops beestje was kennelijk nog maar acht maanden

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:21

Iris82 schreef:
Rïz: Maar er staat toch ergens dat ze niet wisten dat die pup (8 maanden) loops was?

Zilfstar schreef:

Uhm, heb je nog wel bijgelezen? Eigenaresse van de teef heeft zich inmiddels ook al gemeld in dit topic. ;)

En 'het riekt naar'... :? We kunnen nu beide kanten van het verhaal horen, mocht Pauline daar nog openheid in willen geven. Er zijn altijd 2 kanten...

sorry heb ik waarschijnlijk overheen gelezen.
Het gaat zo snel.

mltex schreef:
Uhm even beginpost lezen: ze wist niet en had niet gemerkt dat de teef loops was. En ook voor de eerste keer loops beestje was kennelijk nog maar acht maanden

Staat niet in de begin post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:23

mltex schreef:

De eerste keer loops, en dan al meteen drachtig? Sorrie maar dat gaat er bij mij niet in.
Een teef is pas vruchtbaar tussen de 9e en 12e dag dus dit klopt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:25

@Pauline: Dus jou hond is de teef in kwestie? Waarom ben je dan niet gelijk naar de DA gegaan voor de map? En nog belangrijker is: Hoe gaat het nu met jou hond?

Verder blijf ik bij mijn standpunt. Waarom zou de TS ook maar iets betalen als het allemaal niet nodig was geweest als Pauline gelijk naar de DA was gegaan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:25

Vind het persoonlijk een beetje raar. De tijd dat een teef echt ontvankelijk is voor een reu en vruchtbaar is, is maar een gedeelte van de loopsheid. De kans is dus niet echt groot. Vervolgens gebeurt er een ongelukje, maar gaat eigenaar niet voor een MAP of voor wegspuiten. Als honden gekoppeld hebben gezeten is de kans op dracht aanzienlijk. Dus als je geen pups wil is wachten geen optie.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:26

Vjestagirl schreef:
Voor iedereen die niet zijn hond wil laten castreren: dan ga ik er ook vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid nemen als je hond ontsnapt en boven op een (aangelijnde) teef springt? Iig de helft van de kosten betaald?

Hier kan ik het niet mee eens zijn. Als ik met mijn teefje buiten ga lopen en ze is loops en er springt een reu op dan mag die eigenaar toch echt alles betalen wat er aan kosten zijn door dit. Indien ik mijn hond los heb lopen dan is het een ander verhaal.

Pauline

Re: Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:28

Mijn hond was in zeer slechte conditie. Bij de operatie 1 bleek ze een vermoedelijke tumor te hebben in de keel. gezien die slechte conditie, icm een ontsteking die is ontstaan (al dan niet door de dekking) was het raadzamer om haar te steriliseren ipv de MAP. Los van het feit dat ik absoluut geen pups wil.
Ik heb het onderling geregeld met de TS. Ik ben echt verbijsterd over de insinuaties die hier gedaan worden. :n

Zilfstar

Iris82 schreef:

Zilfstar schreef:

Yep. Zie ik nu. Nou dan kan ze dat misschien uitleggen? :D

En met "het riekt naar..." bedoel ik dat precies: het lijkt erop dat. Ik trek NIET de conclusie dat dat zo is. Maar een MAP geven is zo duur niet en had meteen gekund (ik bedoel dus dat je die juist meteen moet geven en niet moet wachten). Dus waarom is die dan niet gegeven?

Dus wat dat betreft zou ik graag Pauline haar verhaal horen. Want ik weet: er zijn 2 kanten aan elk verhaal. Ik heb het puur even voor de theorie dus voorgelegd aan mijn DA. Trek geen conclusie over de bedoelingen van Pauline. Alleen dat de sterilisatie niet meteen is uitgevoerd maar duidelijk 2 weken na de dekking.

DA belt me trouwens net terug. Wellicht is MAP WEL gegeven maar heeft niet gewerkt. Dat heeft hij in praktijk ook minstens een keer mee gemaakt!

riz95

breezy302 schreef:
@Pauline: Dus jou hond is de teef in kwestie? Waarom ben je dan niet gelijk naar de DA gegaan voor de map? En nog belangrijker is: Hoe gaat het nu met jou hond?

Verder blijf ik bij mijn standpunt. Waarom zou de TS ook maar iets betalen als het allemaal niet nodig was geweest als Pauline gelijk naar de DA was gegaan?

Dat snap ik ook niet ik zou gelijk naar de DA gaan?

Verder hebben ze eigenlijk allebei schuld.
Al vind ik niet dat je eigenaar van de reu de helft moet betalen.
Vooral omdat er een andere optie mogelijk was.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:29

edit: verhaal over in de kreukels en weet ik wat, dat is niet van mij. De ontsteking had ze wel. Ik ben overigens wel blij dat ze geopereerd is, anders was die bult in haar keel nooit ontdekt, en was ze nu waarschijnlijk gestikt.
Oh en een laatste uitleg: een paar dagen na de dekking omdat ik in Brabant goedkoper kon laten opereren en ik daar toch moest zijn ivm de kerstdagen (daar wonen mijn ouders). De afspraak is de vrijdag van de dekking al gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Pauline op 07-01-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:30

Pauline schreef:
edit: verhaal over in de kreukels en weet ik wat, dat is niet van mij. De ontsteking had ze wel. Ik ben overigens wel blij dat ze geopereerd is, anders was die bult in haar keel nooit ontdekt, en was ze nu waarschijnlijk gestikt.

in zeer slechte conditie voor de dekking?

Anoniem

Pauline schreef:
Mijn hond was in zeer slechte conditie. Bij de operatie 1 bleek ze een vermoedelijke tumor te hebben in de keel. gezien die slechte conditie, icm een ontsteking die is ontstaan (al dan niet door de dekking) was het raadzamer om haar te steriliseren ipv de MAP. Los van het feit dat ik absoluut geen pups wil.
Ik heb het onderling geregeld met de TS. Ik ben echt verbijsterd over de insinuaties die hier gedaan worden. :n

Hopen dat het goedkomt.. Maar was je nou direct met je hond naar de DA gegaan of 10 dagen later? Nu wordt het verhaal wel wat duidelijker.

Edit: Je had al geantwoord. Maar je zegt ze HAD die ontsteking maar komt die nou door de dekking of iets anders? En wat ik ook niet snap: Als jij een DA belt en verteld : Mijn hond is gedekt dan kun je gelijk komen voor een MAP, dat ze een ontsteking had konden ze ook niet door de telefoon ruiken...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-10 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Zilfstar schreef:
DA belt me trouwens net terug. Wellicht is MAP WEL gegeven maar heeft niet gewerkt. Dat heeft hij in praktijk ook minstens een keer mee gemaakt!

Daarnaast, jij DA assistente. ;) Wat nou als de teef hormoneninjecties gekregen heeft ter voorkoming van de ongewenste zwangerschap. Waar vergroot dat de kans op?? (voor de quiz?)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:31

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de eigenaar van de teef.
En we hebben het onderling netjes kunnen regelen gelukkig.
Maf bokt weer dat je elkaar dan zo tegen komt ;)

Bedankt allemaal voor jullie tips en meningen!

Groetjes
Janneke

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:32

Ja ze had een bult in haar keel die is ontdekt bij het intuberen. Die heeft ze al langer gehad, zelf heb ik haar nog niet zo heele rg lang. Door de bult kon ze nauwelijks meer eten, slikken of drinken. Er is wel naar haar darmen gekeken enz, maar niet in haar keel en dus was die bult niet gezien.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:32

Pauline schreef:

Oei! Zo jong en dan al een tumor! Ja dan is het lijf ook verzwakt en kan zo'n BM-ontsteking sneller toeslaan. Vond haar namelijk echt jong en mijn DA ook.
Mijn excuses als mijn woorden als insinuatie zijn opgevat Pauline. Dat heb ik echt niet zo bedoeld. Ik vroeg me gewoon oprecht af waarom die MAP niet gegeven was. Dit maakt het idd duidelijk.

BTW: Hoe is het nu met je hond?

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:33

Pauline Sterkte met je hond !

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:33

Goed, de tumor bleek een speekselklier te zijn die geen opening heeft in de mondholte. Daardoor is 10 maanden lang pus enz opgehoopt. Ze is een heel ander dier nu :)

Iris82

Re: Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:34

Gelukkig gaat het weer beter met de teef.
Blij dat je de tumor ontdekt hebt. Geluk bij een ongeluk dus..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:35

Ik snap alleen niet dat je niet direct naar de DA bent gegaan...
Wat fijn dat er nu meer is ontdekt.

Jullie zijn tot een oplossing gekomen?
ben nu erg nieuwschierig ;)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:36

Jolliegirl schreef:
Ik snap alleen niet dat je niet direct naar de DA bent gegaan...
Wat fijn dat er nu meer is ontdekt.

Jullie zijn tot een oplossing gekomen?
ben nu erg nieuwschierig ;)

ik eigenlijk ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:36

Chiqa schreef:
mltex schreef:

De eerste keer loops, en dan al meteen drachtig? Sorrie maar dat gaat er bij mij niet in.
Een teef is pas vruchtbaar tussen de 9e en 12e dag dus dit klopt niet.

Denk quote mijzelf nog eens.