kitten bij een 'oudere' kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: kitten bij een 'oudere' kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:01

Spannend, heel veel plezier morgen bij het ophalen!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 13:16

oeh ik ga hem straksjes ophalen! eerst zo even naar mn paard en dan richting het katje.. alleen ik weet nog steeds geen naam! wat zeggen jullie? Simba, of Muis?
mn andere kat heet Spot trouwens..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 17:14

Nou ik heb hem opgehaald! Hij is wel ondernemend hoor! haha! kruipt overal in en achter.
Hij heet trouwens 'Muis' :D
Alleen Spot.. (de andere kat) die vind het tot nu toe niet zo leuk! haha! hij is de hele tijd aan het slaan en blazen...
maar Muis slaat ook goed van zich af!
Ow en spot vind mij spontaan ook niet meer zo aardig! hahaha! :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:18

Dat herken ik wel Dianne, mijn poes vond de nieuwe kat ook maar niets... Heel veel blazen en grommen, en soms uithalen (Goofy, nieuwe kat, heeft nu een litteken op zn oor :=) maar dat is na een paar weken over gegaan. Nu zit Goofy 's nachts nog wel in de bench dus ik denk dat dat wel sneller gaat wanneer ze dag en nacht bij elkaar zijn.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:13

Gefeliciteerd! Dat blazen deden mijn katten ook even, is meer 'de kat uit de boom kijken' ;) . Ze moeten elkaar even de grezen aangeven en daarna zal het goed gaan. Heb je al foto's?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 19:35

Ik zal morgen even foto's maken! en ik hoop dat het idd snel beter gaat... nu ligt muis te slapen en dan alsnog gaat spot hem irriteren! vind zo zielig voor hem haha

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:46

Wat goed werkt is ze samen betrekken bij een speeltje, sindsdien gaat het goed tussen mijn katten. Zet ze bij elkaar neer, ga met zo'n beest aan een touwtje zwaaien. En 1 van de twee hapt wel toe. Dan gaat die ander vanzelf meedoen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 20:51

Noah2006 schreef:
Wat goed werkt is ze samen betrekken bij een speeltje, sindsdien gaat het goed tussen mijn katten. Zet ze bij elkaar neer, ga met zo'n beest aan een touwtje zwaaien. En 1 van de twee hapt wel toe. Dan gaat die ander vanzelf meedoen.

Heb ik al gedaan, alleen muis wil nog niet spelen, hij is te moe denk ik haha!
en spot jaagt hem nu zo op... en springt er gewoon op! en nu zit muis in een hoekje achter de bank waar hij niet bij kan...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:39

Ach, dan zal hij wel moe zijn ja. Laat hem maar lekker, die trekt vanzelf bij. Is hij nog erg ziek?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 11:58

nee ik vind van niet... hij is redelijk goed alert, eet als een onbenul!! die vrouw van de dierenbescherming waar ik hem vandaag heb zei: let er goed op dat hij wel eet.. is belangrijk voor hem nu.. soms eten ze niet goed als ze verhuisd zijn.. nou eten dat ie doet! hahaha! hij eet van spot het eten er nog bij op! :=

ik dacht trouwens net even dat het aanvallen minder werd... maar net heeft spot hem echt te pakken gehad.. ik moest ze uit elkaar trekken!! ik heb mijn kat ook goed bestraft toen! en hij ging naar boven heen, ik met muis in de kamer.. komt spot later de kamer weer ingewandeld, vliegt muis erop af! hahaha! spot hoog in de bank! :=
ik hoop wel dat het vanaf vandaag een klein stukje beter gaat hoor.. maar ze zijn allebei zo dominant! dus ik ben benieuwd!

vannacht ging trouwens goed! ik heb spot bij mij laten slapen, en muis in de kamer... ik heb de kattenbak ook maar in de kamer gezet.. (de schuur is zo koud nu.. en durf ik niet zo goed aan met zn longetjes) overdag staat hij wel in de schuur trouwens. maar ik kwam beneden vanochtend, en lag te slapen op de bank.. was netjes op de kattenbak geweest..

en nu rent muis spot de hele tijd achter na! :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:52

update nummer 2:

het gaat al een stuk beter! ze spelen nu al af en toe samen! zo nu en dan schiet er nog even een poot uit :P of blazen ze nog even.. maar gaat al stukje beter dan eerst!! en hij eet zoveel! hhah! niet te geloven!!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:50

Wat een goed nieuws :D
Heb je al nieuwe foto's?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 14:28

ja heb ik.. alleen.. hoe krijg ik die erop??
ik snap daar nooit wat van :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:09

Via je hyves?
Geloof dat andere upload-sites het hier niet meer doen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:37

ik heb net alle foto's van mn hyves afgegooid :P dus dat gaat niet werken.. ;)

wat betekent het trouwens als een kat zn poten helemaal vast om je arm slaat en je dan zachtjes (soms hard) bijt?
eerst deed Spot dit altijd al.. maar nu doet Muis het ook!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:33

DianneF schreef:
ik heb net alle foto's van mn hyves afgegooid :P dus dat gaat niet werken.. ;)

wat betekent het trouwens als een kat zn poten helemaal vast om je arm slaat en je dan zachtjes (soms hard) bijt?
eerst deed Spot dit altijd al.. maar nu doet Muis het ook!

gewoon speelsigheid denk ik.
wat leuk joh.
let wel op dat je spot beter niet kan straffen en hem ook genoeg aandacht geeft anders dendt hij dat muis zn plek inneemt en vind hij muis straks helemaaal niet meer aardig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:18

Ik denk ook spelen ja.. Maar sommige kleintjes (vooral degene die zonder of maar korte tijd met moeder opgegroeid zijn) doen het ook omdat ze denken/hopen dat je melk geeft :)

Via http://imageshack.us/ kan je ook foto's uploaden maar ik weet niet of ze dan hier ook nog zichtbaar zijn

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:43

Heino schreef:
Ik denk ook spelen ja.. Maar sommige kleintjes (vooral degene die zonder of maar korte tijd met moeder opgegroeid zijn) doen het ook omdat ze denken/hopen dat je melk geeft :)

Via http://imageshack.us/ kan je ook foto's uploaden maar ik weet niet of ze dan hier ook nog zichtbaar zijn

Nou Muis is als weesje gevonden onder een caravan.. dus dat zou dan goed kunnen kloppen.. maar of het van spot ook klopt? geen idee...