Kritiek kunnen verdragen als een huisdier te dik is.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Kritiek kunnen verdragen als een huisdier te dik is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:46

even 2 vragen, waarom is er nooit iets met met het paard met atrose gedaan (je kunt toch nog best aardig wat doen met een paard met artrose) en waarom laat je haar ook inslapen als de ander overleden is?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:06

hyppolyte schreef:
even 2 vragen, waarom is er nooit iets met met het paard met atrose gedaan (je kunt toch nog best aardig wat doen met een paard met artrose) en waarom laat je haar ook inslapen als de ander overleden is?

Ze is als veulen uit het land gejaagd door een ander paard, hierdoor is heeft ze een stuk ijzer in haar kogel gekregen. Ze heeft vrijwel direct daarna een half jaar op de kliniek gestaan om te onderzoeken of het beter werd en wat ze precies had, ook revalidatie training gehad. Verder kwam er niets uit. Ik heb haar proberen te rijden dat ging een week goed, totdat ze zich verstapte en de kogel zo enorm dik werdt dat ze er niet eens meer op kon staan. daarna zijn er weer foto's gemaakt en bleek dus dat het inmiddels atrose was
Haar kogel is sindsdien altijd dik geweest en ook nooit meer slank geworden, dus sinds haar 4e is ze dus al kameraad van mijn inmiddels oude paard. Die twee zijn onafschijdelijk, dus wanneer ik haar er bij weg zou halen dan zou mijn oudje (32) overlijden van verdriet.
Als ze om de beurten al bekapt worden dan worden ze al helemaal gek. Zolang ze geen pijn heeft mag ze nog blijven ( zo loopt ze inmiddels al een aantal jaren rond, ze is nu 12) maar wanneer mijn oudje overlijdt dan mag zei ook gaan hebben we besloten. Zei wordt ook ouder en zou dan ook zonder haar kameraadje verder moeten. En het kost eigenlijk alleen maar geld dat ze er staat. Ze is ook niet geschikt als fokmerrie vanwege haar karakter. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:12

Laten we ontopic blijven :).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 07:37

die lab van mij is ook echt een vetklep............ zo noem ik hem ook :D :D

hij vast een dag per week. Krijgt zo ongeveer iets meer dan een kwart voer van de andere.......... alleen hij snaait, alles wat eetbaar is vreet ie op. Soms dan heeft hij een tijd niet kunnen snaaien en dan valt hij behoorlijk af......... Maar hemellief, ding wordt al vet als je naar m kijkt :) Ik schaam me soms voor hem :) echt waar

Billy Turf!!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 08:30

Sommige honden hebben gewoon meer aanleg om dik te worden (zoals onze lab) en dan zit ze je zo zielig aan te kijken van : krijg ik niet meer :\
Maar is voor haar eigen bestwil en ik denk dat dat een hoop mensen niet snappen.
Het is idd lastig om het een beetje tactvol te brengen bij een ander.
Zo heeft een vriendin van mij een hond die wij te mager vinden.En dat zeg ik ook eerlijk tegen haar.
Dat komt ze met het antwoord : ja,maar die en die heeft gezegd dat het een jachthond is en dan moet ie nog dunner zijn.Ten eerste : zij gebruikt hem niet voor de jacht en ten tweede : als je 'm over z'n zij aait,voel je heel duidelijk de ribben.Dat is dus weer het omgekeerde :P
En ondertussen loopt de hond dus regelmatig weg om ergens anders te gaan schooieren....
( nu niet meer zo erg,het is te koud (-30 ) :D )

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:24

KiWiKo schreef:
Billy Turf!!

Hey, gaan we schelden? :D
Mijn gele Lab heeft ook altijd meer aanleg gehad om dik te worden dan de zwarte, dus oppassen met voeren is wel belangrijk.
Noordje, de ribben moet je wel kunnen voelen, maar net niet zien, dan is de hond perfect op gewicht.,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:30

hihihi na die gele van mij is toch een vetklep ofnie? :D :D

Nu is hij weer redelijk in proportie, maar hemellief soms is hij zo dik dat die niet eens normaal kan zitten (dan heeft hij weer een pan van het fornuis gejat, of een zak chips uit de kast gepikt, ja die maakt hij zelf open, of weet ik veel wat gesnaaid)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:40

@billy : je kan de ribben wel zien.
Dat is het probleem met onze andere hond,die heeft nogal veel haar (en het is een beetje rommelig :D ) en daar zie je de ribben dus niet van,maar voor het mooie is ie ook net even te dun.

Het is ongelooflijk hoe vindingrijk die beesten af en toe zijn om overal maar snaai vandaan te halen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:49

die lab is echt erg......... ik moet echt alles op slot doen anders dan komt hij er hoe dan ook bij.......

Ik verdenk hem er stiekum van het keukentrapje onder de trap vandaan te halen om te kijken of hij nog ergens bij kan op het aanrecht...........

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:01

hahaha...je zou het bijna gaan denken,ja :D
Gelukkig doen die van ons dat niet.
Die zijn alleen bezig in en om de stallen en op de mesthoop om te kijken wat daar nog te scharrelen valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:04

noordje schreef:
@billy : je kan de ribben wel zien.
Dat is het probleem met onze andere hond,die heeft nogal veel haar (en het is een beetje rommelig :D ) en daar zie je de ribben dus niet van,maar voor het mooie is ie ook net even te dun.

Het is ongelooflijk hoe vindingrijk die beesten af en toe zijn om overal maar snaai vandaan te halen ;)

Bij mijn hond zie je de laatste 2 ribben ook iets. Het is wel vrij normaal, bij veel herders heb je dat, zeker als je er ook mee sport.
Imo is hij prima op gewicht hoor.
Je kan er wel iets aan krijgen dat je die 2 ribben niet meer ziet, maar dat is er ook zo weer af...... hij heeft nogal veel energie namelijk. En hij is onwijs gespierd, volgens mij gaat er ook een hoop daarin zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:12

Labradors zijn ook een drama qua gewicht.
Ik ken er maar zeer weinig die mooi op gewicht zijn.
Mijn collega heeft wel een lab op gewicht, ze heeft HD en staat streng op dieet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:16

Ik ken er ook niet veel, moet ik zeggen.

Het ene ras heeft ook veel meer aanleg om dik te worden dan het andere, dat is wel echt zo :) Rottweilers zijn ook snel te dik :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:21

moonfish13 schreef:
Mijn collega heeft wel een lab op gewicht, ze heeft HD en staat streng op dieet.

nah de mijne is echt een drama!! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:26

KiWiKo schreef:
moonfish13 schreef:

nah de mijne is echt een drama!! :D

Reken maar dat ik wat labradors ken hoor.
En een hoop met dezelfde naam ook, altijd leuk.

Maar toch zijn ze allemaal stuk voor stuk anders, ook voor het personeel, geen énkele hond is hetzelfde.
Wat dat betreft leer je die dieren goed kennen, stuk voor stuk.
Als ik meerdere labjes bij elkaar heb kan ik ze feilloos uit elkaar houden.
Labradors bij elkaar is over het algemeen erg leuk, ze zijn aan elkaar gewaagd wat dat betreft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:28

hihi de mijne kan je al alleen bepalen uit zijn wisselende uitdijing per dag :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:52

die van ons jat gelukkig niets uit de kast of een pan van het fornuis (is een mix labrador/schotse collie). Hij krijgt 2x per dag brokken, dus niks bijzonders maar hij denkt dat ie een koe is }:0 . Jat brokken van de koeien, eet mais en kuil en als ik niet oplet dat jat ie van de paarden de Safe & Sound ook nog :9
Wij krijgen wel eens commentaar dat hondlief een 'goed kosthuis' heeft. Ik vind zijn postuur normaal, niet te dun en niet te dik. Kan er prima mee leven wanneer iemand dat zegt. Mocht ie echt te dik worden dan gaat ie op dieet }>