Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:28

Honden blijven binnen, gewoon lekker los in de kamer. :) We zorgen ook voor een buitenkat maar die heeft een kattebak met een lekkere deken waar ze in kan schuilen en genoeg eten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:34

Mijn hond krijgt voor het eerst dit jaar gedurende 4 dagen een kalmeringsmiddel voorgeschreven door de dierenarts. Dit wordt mijn hond zijn 14e jaarwisseling, nooit eerder heeft hij iets gehad, maar is toen steeds de periode rond de jaarwisseling erg bang geweest en verbleef vrijwel continu op zijn schuilplek.

Nu is hij er een stuk rustiger eronder en durft naar buiten zonder dat hij trilt uit angst. Ook blijft hij nu goed eten, en dat deed hij andere jaren ook slechter door de knallen.

Iris82

Re: Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:19

Ik ben vanochtend om 8u opgestaan (en dat was een opgave want ik was megabrak van dinsdag de hele dag en nacht feesten) en ben een uur met de hond gaan wandelen. Die was mij erg dankbaar! :+:

We waren net de knallen voor! :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:23

Ik houd katten sinds gisteravond binnen. De ene vindt dat geen probleem, die is overigens ook als de dood voor vuurwerk. Die gaat straks onder de kast liggen.
De ander wil graag naar buiten, maar dat mag hij niet

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:26

paarden krijgen nog eten rond 12 u en de radio zet ik wat harder. honden die laat ik nog even plassen een is er bang derest niet en de poezen zijn altijd binnen of via kennel naar buiten maar die zijn ook niet bang

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:33

De hond gaat met ons mee vanavond, we gaan ergens op visite waar het wat rustiger is met vuurwerk, daar zijn ook andere honden die hij goed kent. Overdag zorgen we dat er iemand in huis is voor hem (hij is heel bang voor vuurwerk). Vanmorgen is hij om 6.30 nog uit geweest, ik krijg hem nu met geen stok de deur meer uit dus moet hij 24 uur zijn plasje ophouden. Als we vannacht thuiskomen gaat hij mee naar boven (normaal slaapt hij beneden) en mag hij bij ons op de kamer slapen.

De katten blijven binnen en als het heel hard gaat knallen verstoppen ze zich op zolder. In de wintermaanden zijn het echte binnenkatten dus ze vinden het niet erg dat ze binnen moeten blijven.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 13:36

Ik heb hier overal teksten op de deur geplakt met; "Katten binnenhouden vanwege het vuurwerk!" ..Zodat niemand dat vergeet..Het gebeurt namelijk wel eens dat ze niet naar buiten mogen en dat iemand dan per ongeluk de deur niet dichtdoet en dat de kat dan naar buiten floept..Brr..daar moet ik nu niet aan denken.. :n

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:38

mijn konijn gaat vanmiddag weg, zitten midden i de woonwijk en vidn het banketstaaf om lekker bang le laten zijn terwijl ik weg ben.
paarden heb ik lang over getwijfeld, maar blijven buiten. als ik ze op stal zet en er belandt vuurwerk en er vliegt hooi in de fik..... :n

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:35

Mijn kat blijft binnen, hij durft zelf niet naar buiten, kattenbak staat klaar.
Hij is bang, elke knal die hij hoort schrikt ie van.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:37

Ons katje blijft gewoon binnen met de radio aan. Ze zal wel op of onder m'n bed gaan liggen. Er wordt hier al een tijdje afgestoken, dus ze schrikt niet heel erg meer van de knallen. :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:38

Me pony staat op stal, door het raampje te kijken, vindt vuurwerk niet eng.
De hond is super bang voor vuurwerk dus die is binnen onder de computerbureau en duurft niet naar buiten.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:42

Mijn fosterparent kater lekker knuffelen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:42

Wij hebben ze vanochtend naar buiten gelaten zodat ze nog konden plassen en omdat ze dat graag wilden!
Maar toen er steeds meer knallen kwamen, wilden ze zelf al naar binnen en vanaf nu houden we ze ook binnen :) .

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:01

De katten zijn een paar keer heel even samen met mij in de tuin geweest, voor de rest lekker binnen.

De hond gaat wonderbaarlijk goed, ze is altijd doodsbang, vluchten, hijgen, echt heel zielig.
Echter, ik ben begonnen dit jaar met, als er een knal te horen is haar meteen een frolicje ( stukje ervan anders heb ik morgen een tonnetje :D ) te geven...
En we zijn net heel even het parkje in geweest samen ( rustig parkje) en dan ging heel goed, ze kwam steeds lekker bij me een stukje koek halen, zonder echt bang te zijn!

Nu zijn de buurkinderen voor wel aan het knallen, en ze is bang, maar ligt lekker op de bank.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:37

Ik heb vanmiddag nog gereden met mijn paardje..En de buren waren toevallig net vuurwerk af aan het steken..
Braaf peerd :=

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:49

Onze beesten blijven binnen, hond laten we natuurlijk wel uit.
De kat komt niet buiten in de winter[ die wil gewoon niet], en ze is sinds vanochtend gevlucht naar de badkamer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:24

Onze honden geven nergens niks om. Het rare is, dat wij als het vuurwerk echt begint (rond 12 uur) ze gewoon compleet negeren, en vaak gewoon weg zijn. Gordijnen weg, muziek aan, en weg wezen. Honden zijn nergens bang voor. Als wij straks gaan laten we ze nog eventjes uit. Ze reageren geen eens op knallen van buiten....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:05

Onze honden zijn zowiezo binnen en hebben we heel ver vand e bewoonde wereld uitgelaten. Onze kipjes zitten meestal de 3 nachten rond oud en nieuw in de inpandige garage en oud en nieuwjaarsdag overdag ook voor hun veiligheid met rondvliegend vuurwerk. Dit met de rolluiken dicht en de lamp aan. De konijnen zouden we buitenlaten maar omdat het mannetje vanmiddag zo in de stress zat met grote witweggedraaide ogen platgedrukt in een hoekje van het nachthok zat ondanks dat die volledig ingepakt zat, dat die nu ook in de garage zitten. Ook zij gaan zaterdag middag voor hun rust pas weer naar buiten.
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-12-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:07

Ja mijn katten zijn ook al de hele dag binnen
Ze vinden het niet echt leuk, maar ik vind het niet leuk als ze ergens onrustig buiten lopen met al dat vuurwerk geklooi.. Straks gooit er een of andere idioot een rotje of erger naar ze

Mijn hond heeft een DAP band om, en ik moet zeggen dat ie wel goed werkt. Normaal gesproken kreeg hij van de DA een of ander pilletje maar toen zat hij alsnog weggekropen in een hoekkie. Nu is hij de hele dag gewoon met mijn vader overal mee naartoe geweest en ligt hij gewoon in zijn mand (nog wel te bibberen maar hij kruipt niet weg in het verste hoekje dat hij kan vinden)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:09

Helemaal niks, de honden en de katten reageren niet!! Duiven zitten buiten en hebben ook nergens last van, konijn ook niet, doek erover gedaan!!
De paarden dat is even afwachten, eerste x bij huis!!
Ga ook vaak heen en weer lopen, hihihihi!! *D

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:18

lekker laten staaan
ratten met het raam dit
konijnen met een plastic doek er over heen ;)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:21

wij wonen best wel achteraf dus de staldeuren blijven wel gewoon open, en onze paarden geven er niks om.
Onze waakhond gaat in de garage in zijn mand en alles wat binnen zit blijft binnen ;)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:57

Gewoon lekker binnen en met rust laten :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:06

de paarden staan binnen.

De hond is heel de dag dicht bij m'n vriend gebleven en heeft verder in de machinekamer van de melkrobot gelegen om maar geen knallen te hoeven horen.

Nu ligt hij binnen in z'n mand met de radio vrij hard aan.
De hond schijt 'm al een paar dagen. gelukkig wordt er hier niet hel erg veel overdag geknalt.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:11

Kippen hok gaat dicht, radio aan
paarden op stal, radio aan en licht aan
Hond gaat gewoon mee aan de riem
Hond van vriendlief zit onder de verdovingsmiddelen want die is verpest (zijn *bange* gedrag is beloond toen hij pup was en dat jaren lang, met het gevolg dat hij nu alles sloopt als het onweert of vuurwerkt)
Konijnen zitten in de stal (die lopen normaal los in de tuin, behalve als het vriest ivm de vijver) met licht aan.
En de tamme parkiet die zit gewoon binnen met de lampen en radio aan.

Nergens last van, alleen hond van vriendlief is zonder de pillen echt een probleem, als hij niks kan slopen begint hij maar aan zijn eigen pootjes, en met de pillen gaat hij alleen maar tegen je aan liggen. Negeer hem volkomen want ik wil dat gedrag dus afleren, zijn we nu ook mee bezig doormiddel van een cd met onweer erop en dat gaat best redelijk.

Fijne nieuwjaar allemaal!!