Mijn hondje word gedekt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilske

Re: Mijn hondje word gedekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:24

Jeetje wat een overdreven overtrokken reacties worden hier weer geplaatst..

Jullie doen net of ze een strafbaar feit ondergaat door een nestje te fokken.. Of dit nou komt door andere topics op bokt, jaloezie of weet ik veel wat... IK vind het raar..

Leslie; Ik heb het idee dat je jezelf heel goed voorbereid hebt! Gewoon doen, kei leuk! Het is toch geweldig leuk om een keer een nestje te fokken met je eigen hondje..

Ik hou je topic in de gaten en ben benieuwd of er binnenkort pups zijn!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:58

Dar is het zeker! :) ben erg benieuwd of ze idd 2 pups heeft of dat er nog een of twee verstopt zitten := ben al druk druk met kleine voorbereidingen zoals slijmzuigertje aanschaffen enzovoort. Zal vanavond echt even een foto plaatsen van haar buikje en tepels, en dinsdag de echo!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:23

Vandaag de eerste echo gehad.
Ze is drachtig van 3 gezonde pups, de hartjes klopte en ze zijn nu 1,61 cm klein. hierbij de echo:
Hierbij zie je de pup heel goed liggen
Afbeelding

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:49

Gefeliciteerd, nu is het echt he!!

Kun je de foto niet groter neerzetten, tis zo niet duidelijk te zien :n

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:09

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:45

Een hond kan wel prachtig zijn maar hoeft dan nog niet perse een stamboom te hebben omdat het een mooie hond is. Heb ook zat mooie chihuahua's gezien zonder stamboom. In Spanje gaat alles net als in Nederland, ook daar kennen ze een stamboom die overal geldig is. Hoe ik aan mijn hondje kom is net iets persoonlijks.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:48

ooo die echo, echt prachtig zeg, zo leuk ik heb nog nooit een echo gezien van puppies.
Zo leuk ben benieuwd naar fotoos als de puppies er straks zijn.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 03:01

Ze is nu alweer 5 weken zwanger, nog 4 weken te gaan!

Ze word wel erg dik hoor, aan de vorm van haar buik te zien verwacht ik er 4, ze konden niet alle pups zien op de echo dus het zou zomaar kunnen.
Alles is rond en de pups zijn meer dan welkom, de hele reutemeteut voor de bevalling is aangeschaft, werpkist mogen we zaterdag ophalen. Ze krijgt speciale brokken voor drachtige en zogende teven, afentoe een glaasje yoghurt en vers vlees, wat is zwanger zijn toch fijn hé :+ nu nog wel.
Hier de echo uitvergroot:
Afbeelding

SecretLIN schreef:
TS waarom fok je? zodat je pups kan verkopen? omdat ze nu erg gewild zijn en er veel geld aan te verdienen is?

Om nog even hierop te reageren. Er valt geen geld aan te verdienen, totaal niet. Ik ben nu al heel veel kwijt, aan het inschrijven, stamboom aanvragen etc., spullen voor de bevalling, speciaal voer, werpkist, etc. Ik moet alles achter de hand hebben, het is algemeen bekend dat Chihuahua's een moeilijke bevalling hebben. Stel dat mijn hondje overlijd, dan moet ik de pups bijvoeden tot zeker 3 weken, ook als ze niet overlijd en te weinig melk heeft. Of ze moet bevallen via een keizersnede, het is allemaal niet gratis ;) En aan verkopen wil ik nog helemaal niet denken.

Och.. ik wil ze allemaal houden! :D hehehe

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 06:43

geld voor de stamboom ben je nu nog niet kwijt ;) dat komt straks wel.

spannend hoor, duimen dat alles gewoon natuurlijk en soepel gaat, mijn teefje is nu 4 wk drachtig ( hoop ik) altijd weer een spannende tijd . succes straks ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:42

xXLianneXx schreef:
ik ga me niet bemoeien met het fokgedeelte daar heb ik geen verstand van en ik heb het eigenlijk neit zo op fokken :P
maar hoe kan het dat je chi een stamboom heeft als die uit spanje komt? want over het algemeen weten ze het daar niet, tenminste ik heb heel veel honden uit spanje opgevangen ook prachtige herders maar ook daar zat geen stamboom bij.
was er een fokker in spanje dan ofzo? ben wel benieuwt hoe je daar terechtgekomen bent :) ben niet nieuwschierig hoor :o

Ik woon in Spanje en de ingeschreven honden met originele stamboom kun je gewoon in NL overschrijven , het stamboom moet wel het LOE zijn die erkend word door de FCI.
Spanje heeft juist hele goede honden , fokker van het hondje van Leslie is gewoon een erkende fokker met goede hondjes.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:48

Ik ben benieuwd welke dingen je wilt verbeteren aan je hondje, met de komende pups?
En ik vind het persoonlijk een raar gegeven dat je claimt er niet aan te verdienen, of kosten de onkosten per pup tussen de 1000-1500 euro?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:50

Leuk hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:01

Equidea schreef:
En ik vind het persoonlijk een raar gegeven dat je claimt er niet aan te verdienen, of kosten de onkosten per pup tussen de 1000-1500 euro?

1000-1500 euro :oo Vertel eens hoe kom jij aan die info?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:03

Chiqa schreef:
Equidea schreef:

1000-1500 euro :oo Vertel eens hoe kom jij aan die info?

Stamboek chihuahua's zijn zo tussen die prijs om aan te schaffen. De ene fokker vraagt 1250, de ander 1500, de ander weer 1050 etc.
Wij hebben flink wat fokkers (wel via het fci) gecontacteerd.

edit; verduidelijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:09

Dat is toch geen specificatie van de onkosten Equidea, vraag ma af waar die kosten vandaan komen....

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:13

Zag ze op MP staan.... 800 euro per stuk

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:14

Bentley26 schreef:
Zag ze op MP staan.... 800 euro per stuk

Ja zeker zonder stamboom?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:15

Chiqa schreef:
Dat is toch geen specificatie van de onkosten Equidea, vraag ma af waar die kosten vandaan komen....

Ja daarom vraag ik dus ook, waar ze die onkosten vandaan haalt?
Gezien een pup tussen de 1000-1500 euries kost, ben ik benieuwd hoe ze daar niet aan kan verdienen...?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:26

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:26

Wauw gefeliciteerd zeg. Hopen dat alles goed gaat!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:27

naast het feit of het nu wel of niet handig is om te gaan fokken, leuk is het zeker om eens mee te maken. Maar gaan we nu ook nog tot op het naadje om te vragen hoe ze haar kosten nu berekent? We gaan steeds verder in deze wereld.
Meis geniet van je drachtige teefje, hoop dat straks alles goed gaat met de bevalling en dat ze een stel heerlijk gezonde pups op deze wereld zal zetten.

Iedereen heeft zijn woordje klaar hier op bokt de een bemoeit zich er mee en de ander houdt het voor zichzelf of via pb, de tips zijn gevraagd en gegeven, hond is gedekt, nu is het wachten op alles wat nog komen gaat.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:30

zoooo, wat een bak negatieve reacties, gaat weer gezellig hier :roll:

TS van harte gefeliciteerd met je drachtige teefje
een paar prachtige pupjes is ontzettend leuk en zo te lezen weet je heel goed wat je doet, daar ben ik wel blij om
leuk om zo'n echo foto te zien, die is duidelijker van die van mijn eigen kinderen :))
ik wens je nog heel veel sterkte bij de bevalling , hopelijk kunnen ze op een natuurlijke wijze geboren worden

heb je inmiddels een foto van de reu, ben benieuwd hoe hij er uit ziet
en uiteindelijk natuurlijk hoe de kindertjes eruit gaan zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:46

Equidea schreef:
Ja daarom vraag ik dus ook, waar ze die onkosten vandaan haalt?

O zegt TS dit zelf, ik dacht dat het een opmerking van jou was ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:52

Als je 1000 voor de pups vraagt houdt je genoeg over. Maar wie zegt dat TS dat gaat vragen? Er zijn ook zat fokkers die ze met stamboom voor 800 verkopen hoor.

Met alleen onkosten, puur van het pupje zelf, zit je op ongeveer 300 euro per pup. Als je nog aan shows en dergelijke doet, en dit er bij optelt, of een paar keer flink dierenarts pech hebt, of hele kleine nestjes, dan is dat iets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:58

300 euro okay, maar dat is geen 1500 euro ;)
En verder bemoei ik mij niet met de bedragen die ze dr voor vragen hoor was alleen geinteresseerd waarom dit zo kostbaar was heb er namelijk geen voorstelling van.