rat nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:16

_Tara_ schreef:
@ Fiona: Als ik je 1 tip mag geven, geloof niet alles wat er door dierenwinkels vertelt wordt ;) Het beste kun je echt je informatie van internet halen. Over die watten, tja er zullen vast mensen zijn die ze gebruiken. Er zijn ook mensen die hun ratten alleen houden of in een kleine kooi. Is ook niet goed toch? Zelfde met die hamsterwatten.

@ Romili: Dat is wel apart.

Ja idd en de rat die over was heeft het nog 2 jaar volgehouden alleen... nu zat ie wel weinig in zijn kooi was de meeste tijd los of mocht mee...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:17

Ik bedoel dat je ze nergends appart kan kopen zowat. tenzij je zegt dat je er al 1 hebt.
Ik weet dat de dierenwinkel indd niet altijd alles weet. Sommige dingen die liggen bij de ratten artikelen die der niet horen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:18

@ Romili: Dat die rat 't nog 2 jaar vol heeft gehouden zegt niet zoveel vind ik. Misschien was 'ie die 2 jaar wel ontzettend eenzaam. Maar goed ik kan me voorstellen, als 'ie z'n vorige kooigenoot heeft dood gebeten, dat je niet zomaar weer een nieuwe rat erbij zet.

@ Fiona: Dan is 't goed :) Moet zeggen dat ik wel vind dat je je voor een 14-jarige er serieus mee bezig bent! Kunnen veel oudere mensen nog wel wat van leren.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:21

_Tara_ schreef:
@ Romili: Dat die rat 't nog 2 jaar vol heeft gehouden zegt niet zoveel vind ik. Misschien was 'ie die 2 jaar wel ontzettend eenzaam. Maar goed ik kan me voorstellen, als 'ie z'n vorige kooigenoot heeft dood gebeten, dat je niet zomaar weer een nieuwe rat erbij zet.

Eenzaam was die niet want hij was nooit alleen en was altijd vrolijk...
Nee die keuze was makkelijk gemaakt na die voorval..

Appeltje00

Re: rat nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:23

Bedankt voor het compliment :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:25

@ Romili: Lachte jullie rat dan? :P Nja als je dochter was 't? er altijd mee bezig was zal 't met dat alleen zijn inderdaad wel meevallen. Ik denk alleen wel dat een rat toch altijd een stukje sociaal contact mist. Net als paarden die bv met een geit samen staan. Maar dat is mijn mening.

@ Fiona: Geen dank. Mag ook wel eens gezegd worden toch!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:26

Ja. Ik wil mijn ratten nog eens kunstjes aan leren ze zijn nog vet klein dus nog jong :D

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:27

_Tara_ schreef:
@ Romili: Lachte jullie rat dan? :P Nja als je dochter was 't? er altijd mee bezig was zal 't met dat alleen zijn inderdaad wel meevallen. Ik denk alleen wel dat een rat toch altijd een stukje sociaal contact mist. Net als paarden die bv met een geit samen staan. Maar dat is mijn mening.

Maakt ook niet meer uit hij heeft nu rust gevonden...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:33

weet iemand een leuke site voor kunstjes of filmpjes? ik kan niet veel googlen

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:34

Tenminste ik heb volgends mij wat

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:37

Mag ik me ook even mengen :+ Inmiddels al 9 jaar de eigenaar van ratten. Ooit begonnen met 1, omdat iedereen mij vertelde dat dit ook wel kon. Echter kwam ik er daarna achter dat dit niet kon. En achteraf gezien onwijs veel spijt gehad dat ik het niet eerder wist. Inmiddels de trotse eigenaar van 8 ratten. 2 castraten en 6 vrouwen. Allemaal in 1 kooi. Waar van 1 moeder met 2 dochter. Verder geen enkele familie verbanden. Deze ratten zijn gelukkig, en waarom? Omdat het groeps dieren zijn.

Een paard kun je niet alleen houden, word het ziels ongelukkig van, En dit is ook zo met Ratten. Hoe vaak je er ook bent, al ben je er 24 uur per dag. Je kunt de rol van een maatje niet overnemen. Je kunt je ratje niet wassen, er niet mee spelen en stoeien zo als ze dit met elkaar doen.

Ik raad het echt af 1 ratje te nemen. En al heb je 1 rat van 1 jaar, dan nog kan er een ratje bij. Hier in maken ze echt geen onderscheid

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:39

Ik ben het met je eens hoor Malih. Maar hoe verklaar je dat "afslachten" van die ene rat door die andere rat van Romili dan? Wat had jij in die situatie gedaan?

Lijkt me trouwens wel heel mooi om te zien! Zo 8 ratten bij elkaar in 1 kooi.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:40

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:41

Zou ik topic bij maken voor mensen met ratten?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:41

o die is er dus al :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:43

_Tara_ schreef:
Ik ben het met je eens hoor Malih. Maar hoe verklaar je dat "afslachten" van die ene rat door die andere rat van Romili dan? Wat had jij in die situatie gedaan?

Had er totaal aan gelegen wat de geslachten waren. En de leeftijden, of ze al tijden dominantie problemen hadden. En in hoeverre afgeslacht?

Ratten ruzie soms, en ook met wonden. Ook dat hebben mijn ratten wel eens gedaan, zowel tijdens een intro(nieuwe ratten er bij) als gewoon op een dag. En zeker als de jonkies gingen puberen was het niet dagelijks koek en ei. Sommigen ratten zijn dominant, als het een mannetje is kan het helpen hem te castreren, en weer terug bij mannen te zetten. En soms moet hij dan bij vrouwen. En bij vrouwen helpt het soms om haar bij een castraat te zetten.

Over het afslachten, heeft die persoon het zien gebeuren. Of gewoon een half aan gegeten rat gevonden? want dat gebeurd ook nog wel eens.....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:45

_Tara_ schreef:

Morgen ben ik vrij na 8 dagen :P eindelijk, ga dan de kooi doen, en mijn dames en heren eens even op de kiek zetten. En zal ze eens even droppen hier. In mijn profiel is al het een en ander te zien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:52

Die vragen zou je even aan Romili moeten stellen.

Heb even in je profiel gekeken. Wat een mooie katten heb je :oo

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:52

Eerste foto ben ik met mijn castraat Wouterrrr 8-)

Daarna mijn Liefferdje Paolina. 4 8-) Ze is december 2006 gevonden in de sneeuw. Gedropt door een ekster en op Marktplaats gezet. En op gehaald door een vriendin, helaas werd ze niet geacepteerd(verdoonde heel debiel gedrag) en is vervolgens naar een andere vriendin verhuist. Ook daar is ze meerdere keren gepakt. En ik had op dat moment een hele moeilijke groep. Maar zowaar. Ze werd geacepteerd, en ze ging mee naar huis. Hier ging t onwijs goed, hoewel ze inmiddels wel dominant was geworden :( op 2 december 2008 is ze geopereerd aan een baarmoeder ontsteking(heb ik foto van) helaas heeft ze het herstel niet overleefd en overleed ze op 4 december 2008. :(

Daar naast Mies en Zoo N nest. op 11 dagen jong.

Daarna rechts niels. 2e of 3e ratje van links.

Links Daysie. Daysie is de mams van Niels.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:54

_Tara_ schreef:
Heb even in je profiel gekeken. Wat een mooie katten heb je :oo

Dankje, je ziet alleen jiska, 1 jaar geleden :P zal ook van hun eens nieuwe foto's maken en op de profiel droppen, dit is een beetje verouderd haha. Zal dan ook maar eens foto's van knollie bollie er op zetten, arm paard :P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:57

ik ga slapen, ben echt kapot. :o ben er morgen weer :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:58

Maar je hebt je ratten dan ook echt laten castreren? Ik wist niet eens dat dat kon joh := M'n zusje heeft al een aantal jaren steeds 2 ratten. Meer weet ik er verder ook niet vanaf. Wel heel mooi dat je zo om je ratten geeft!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 00:01

Ja je kan ze castreren dat wist ik al wel.
Ik ga even douchen en dan kom ik nog even terug.

tot sow :wave:

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:02

Wouter en bobbie waren al gecastreerd toen ik ze kreeg. Maar ja, als t nodig is doe ik dat idd. En soms is het helaas nodig, net als operatie bij tumoren. Kaak abces, baarmoeder ontsteking, oor poliepen. Kan nog wel even door gaan hoor :P (A) en heb bijna overal een foto van 8-) Alleen beetje jammer dat al die ratjes zijn overleden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:13

He hier ook een rattenliefhebber die niet.

dacht dat ze daar wat over op bokt zou vinden.
Ik heb tien prachtige dames in een kooi van 80x 80 x 1,60 In een groep zijn ze het allerleukste. Het groepsgedrag is zo mooi. Maar met twee kan ook, lekker veel speelgoed erbij.