Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:43

marlinH schreef:
Ze heeft een hele hele hele milde vorm van kennelhoest, ze vertoond namelijk heel weinig klachten want om het heel goed vast te kunnen stellen had ik eigenlijk iets langer moeten wachten..

Haar hart is perfect, zit zeker niets vast in de keel, ze was in perfecte conditie, mooi op gewicht, goede tanden, glanzende vacht.

Ze stond te trillen op de tafel, t arme diertje.. al te vaak geweest..

Maargoed de dierenarts zei al> ik ken jullie onderhand zo goed, jullie zijn er eerder te vroeg bij en zeker niet te laat, je had het best even aan kunnen kijken, jullie houden de hond in perfecte conditie, heel goed!

Ze krijgt nu antibiotica, wat ze geweldig vind omdat we dat in een stukje kaas verstoppen :D En dan is ze er als het goed is weer vanaf.. :)

Mooi dat alles goed is! :)
Mocht je hond ooit toch iets hebben opgegeten wat hij onmiddellijk weer uit moet spugen, dan moet je hem een lepeltje zout naar binnen schuiven. Mijn kleinste hondje had ooit eens kauwgum gegeten, toen hebben we dan gedaan en ze kotste meteen haar hele maag leeg (inclusief de vis die ze daarvoor gegeten had :r )

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:52

Aranel schreef:
Mocht je hond ooit toch iets hebben opgegeten wat hij onmiddellijk weer uit moet spugen, dan moet je hem een lepeltje zout naar binnen schuiven. Mijn kleinste hondje had ooit eens kauwgum gegeten, toen hebben we dan gedaan en ze kotste meteen haar hele maag leeg (inclusief de vis die ze daarvoor gegeten had :r )

het is duidelijk dat je het topic niet hebt gelezen want op pagina 1 staat het zout verhaal en de voors en tegens :D

fijn dat je hond de milde vorm heeft gelukkig kun je er wat aan doen nu ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:54

Aranel: zoals al vaker is gezegd: GEEN zout! Zoutvergiftiging wil je echt niet hebben :n

Fijn dat je er op tijd bij bent, het is toch juist beter dat ze maar een milde vorm heeft ipv.de hevigere?
Hopelijk knapt ze snel weer op :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:01

anca schreef:
Aranel schreef:

het is duidelijk dat je het topic niet hebt gelezen want op pagina 1 staat het zout verhaal en de voors en tegens :D

fijn dat je hond de milde vorm heeft gelukkig kun je er wat aan doen nu ;)

:o Heb inderdaad niet het hele topic doorgelezen.
Maar ik denk, bij ons hondje werkte het dus ik meld het even. Nouja, volgende keer iets anders proberen dan maar :+

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 00:06

Ja zout moet je echt niet geven, zijn meerdere honden aan dood gegaan! Op internet kun je hier veel info over vinden.

Van de knuffels kan absoluut niet, het enige wat ze doet is hem apporteren, tevens is de knuffel heel erg kortharig zeg maar.. ze lik er dus niet aan, ze haalt hem alleen op en brengt hem weg, als het spelletje klaar is pakken wij het af. Ik weet dat pluchen knuffels geen geschikte speeltjes zijn om zelfstandig mee te spelen.

Isa word nu wel zieker, de AB kur moet nog aanslaan. Ze had er vanmiddag niet zo'n last van, maar nu word het erger. Ze eet en drinkt gelukkig nog wel goed en ze heeft de pil binnengehouden.. :)
Laatst bijgewerkt door m1992 op 26-11-09 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:13

Nieuwste inzicht: honden NOOIT laten braken met zout. Na het geven van zelfs maar weinig zout kan een hond overlijden !.

Diane65

Re: Hond heeft iets in de keel maar kan niet braken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:51

Marlinh, ze is nu misschien wat zieker, maar wees blij dat je de antibiotica in huis hebt. Die heb je haar in elk geval al kunnen geven. Hopelijk knapt ze weer snel op!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 18:54

Ja vandaag had ze er heel weinig last van. :)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:59

Geef je haar nu ook een beetje hoestdrankje met honing dan?
Dat verlicht een beetje en vaak vinden ze het nog heel lekker ook
Zou wel één op natuurlijke basis doen en wat ook voor kleine kinderen zeer geschikte is
Kun je gewoon bij de drogist halen

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:01

Tijmsiroop verlicht de keel goed.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:44

Aranel schreef:

Heb ik een paar weken geleden ook gedaan. Mijn hond had ongeveer 200 gram chocola opgegeten :9 Ik had inderdaad ook een theelepel zout in zijn strot gekiept, maar kotsen ho maar. Alleen smakken dat ie het vies vond. Heb daarna de DA gebeld en die raadde aan hem norit te geven. Gelukkig heeft hond er geen last van gehad.

On topic: fijn TS, dat je hond gelukkig niks ergs heeft. Dat ie maar goed op mag knappen, en goed dat je naar de DA bent geweest hoor!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:19

Onze hond heeft een keer een hele chocoladeletter op gegeten, maar daar heeft ze niks geen last van gehad hoor. Beetje ander ontlastig (plakpoep :D ), DA adviseerde ons toen ook om het gewoon aan te kijken en als ze van gedrag veranderde even te komen. Chocola schijnt helemaal niet zo slecht te zijn als er gedacht wordt. Meeste honden gaan daar helemaal niet dood aan namelijk ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:26

Sakkia, dat is niet helemaal waar. De ene hond kan er echt niet tegen en de andere hond heeft nergens last van. En dan hangt het ook nog van de kwaliteit chocola af, de meeste chocola is van zulke slechte kwaliteit, dat de hoeveelheid chocola reuze meevalt.

Even van wikipedia afgehaald:

Chocolade kan voor honden en paarden echter dodelijk zijn, omdat hun metabolisme theobromine niet kan omzetten. Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, laat hem dan braken met een schep zout in de keel of breng de hond naar de dierenarts. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:32

Tuurlijk maar is dat niet altijd zo als je hond of kat iets vreemds heeft gegeten? Dat is bij mensen net zo natuurlijk ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:35

Nee dat is niet zo. Chocola kan heel erg giftig voor honden en ze kunnen er inderdaad aan sterven. Wel iets om dus in te gaten te houden en niet af te doen als dat het niet zo erg is.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 14:59

Schep zout in de keel? Dom dat dat op wikipedia staat.. t is inmiddels al wel bekend dat dat heel schadelijk kan zijn!

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:08

Zoutvergiftiging is misschien niet het goede woord; het gevaar is dat als de hond na het geven van zout NIET gaat braken de osmotische waarde in het lichaam helemaal veranderd. Je kan je hond wel zout geven als je niet meteen naar de dierenarts wilt gaan maar dan moet je goed opletten of hij gaat braken; doet hij dat niet alsog naar de dierenarts gaan waar ze hem vervolgens leegpompen of met behulp van medicatie laten braken. Het zou ook niet mijn keus zijn maar er zijn nog genoeg dierenartsen die dit adviseren.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 16:21

Zo, weten we ook over wie we praten :P

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:31

Ik had persoonlijk wel wat sneller bij de DA gezeten. Met Ruby heb ik er vaak onnodig maar ook vaak mooi op tijd gezeten. Vele zagen bij zijn laatste ziekte niet eens de nood er van in dat ik naar de dierenarts bleef vliegen en de dierenarts zelf blijkbaar ook niet. Want Ruby zou minstens nog een jaar kunnen leven met zijn Cushing. Jammer genoeg heb ik hem een week later in laten slapen. Door problemen die hij er bij had.

Als mijnhondje kokhalsend door huis liep zat ik al in de auto naar de DA.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 16:43

Ach ik blijf het overdreven vinden, kokhalzend door het huis? een paar keer kuchen zul je bedoelen? Vind ik toch een heel verschil? ik vind het niet gek dat als je het op dinsdag merkt, dat je dan woensdag naar de DA gaat.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:46

Ik heb niet heel de post doorgelezen maar ik dacht meteen aan kennelhoest. We hadden precies hetzelfde met onze hond.
Als ze jong zijn dan is het meestal zo over. Je moet ze wel even uit de buurt houden van andere honden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:46

marlinH schreef:
Gisterochtend zagen we het voor het eerst.. isa, mijn hond, probeert te braken, hoesten etc maar het lukt niet.. ze braak wel maar dan kom er alleen een beetje vloeistof uit (heel weinig) en verder niets. Ze heeft dus iets in haar keel zitten wat er niet uit wilt.. We hebben al in de bek gekeken maar kunnen niets vinden..

en

marlinH schreef:
Ach ik blijf het overdreven vinden, kokhalzend door het huis? een paar keer kuchen zul je bedoelen?

Komt wel HEEL anders over. Moet je maar beter je woorden kiezen als je geen geschreeuw wil dat je naar de DA toe moet.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:52

Sancha, voor mensen die eerder al kennelhoest hebben gezien bij hun hond is het eerste stukje dat je aanhaalt een seintje om te denken aan kennelhoest. Dat ziet er in beginsel best eng uit, maar valt alles (achteraf gezien) mee. Marlinh heeft het nu een keer gezien en zal in de toekomst ook denken: kennelhoest. Ik ga ook niet a la minute met mijn hond naar de dierenarts met kennelhoest. Dinsdag zien en woensdag gaan is prima.
Alles een beetje in perspectief hoor ;-).

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:25

Het gaat om de manier waarop. Eerst schreeuwt ze moord en brand, later zegt ze dat niemand zich druk hoeft te maken want het stelt niets voor. Tja.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 12:31

pff het is maar wat je moord en brand schreeuwen noemt. Tja.

Nergens in het door jou gequote stukje kan ik vinden dat ik zeg: ze gaat continu kokhalzend door het huis, ik heb de frequentie niet genoemd!