Waarmee laten jullie de hond uit en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welk uitlaatmiddel?

Wurgband
11 (3%)
Slipband
14 (4%)
Hondenhalster
10 (3%)
Halsband
142 (49%)
Prikband
5 (1%)
Anti-trektuig
7 (2%)
Tuig
59 (20%)
Overige
38 (13%)

Totaal aantal stemmen: 286

Horsy_Lover

Re: Waarmee laten jullie de hond uit en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:50

Mijn hond loopt eigenlijk altijd los met zijn halsband om zodat ik hem evt even kan vastpakken bij het oversteken van een grote weg. Ik denk dat dit wel anders zou zijn als we in de stad zouden wonen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:52

Interessant topic! :j

Mijn hondje (dwergpinscher x Jack Russel, 10 kg) heeft een tuigje, een halsband en een nylon-slipketting..
Het tuigje en de slipketting gebruik ik nooit.. Het tuigje had ie om als puppy. De slipketting heeft ie 1 keer omgehad..
Hij heeft dus gewoon een leren halsband met een standaard lijn.
Rollijnen trekt ie op een of andere manier altijd kapot :?
Maar hij loopt eigenlijk (bijna) altijd los mee..
Maar heb de riem altijd bij me en halsband altijd om voor als we andere honden tegen komen die wel vastzitten oid.

Als ik met hem ga fietsen heeft ie ook altijd het halsbandje om en de standaard lijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:54

uhmm onze Berner loopt meestal los, alleen als het nodig is loopt hij aan een nylon slib band. Die geheel los hangt en als hij wil kan hij het zo afkrijgen. Maar dat is alleen als we door het dorp lopen, want iedereen roept hem om hem te aaien enzo. :\ En hij weegt ong 55 kilo (liefde) En hij luistert perfect zelfs na me zusje van 9 jaar

En de 3 pantoffels ( pekingezen) hebben gewoon een halsbandje + touw met lopen. Tenminste als ze worden uitgelaten. Want ze luisteren niet goed en blaffen als bij elkaar. Maar ze hebben wel een tuin van 60 bij 30 waar ze hele dag in kunnen rennen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:31

Mijn sheltiepup loopt vaak in haar tuigje van dutchpuppy ( de roze :D )
Dit is zacht materiaal en hiermee kan ik haar ook vastmaken in de auto.
daarvoor heb ik ook een speciale hondengordel.
Als ze niet in een tuig loopt loopt heeft ze een halsband om van kunststof.

Mijn andere hond ( amerikaanse bulldog x boerboel) had eerst een slipketting,nu heeft ze een leren tuig waarmee het trekken bijna verleden tijd is.
De slipketting trok ze gewoon doorheen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:39

mijn border collie van 12 jaar jong loopt altijd los, eigenlijk al zolang ik me kan herinneren.
Ik heb nog wel een halti in huis die gebruikt werd om mee naar de hondenschool te gaan.
Fietsen doen we al een tijdje niet meer ivm zijn oude gewrichten, maar hebben we wel veel gedaan en ook dan liep hij gewoon los.
Ik vind dat je je hond gewoon onder appèl moet kunnen zetten op het moment dat jij dat wil...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:39

Onze beagle (pup) heeft gewoon een nylon halsbandje om. Gaat prima, ze loopt wel altijd aan de lijn buiten (behalve in de tuin natuurlijk).

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:46

die van mij heeft eigenlijk bijna altijd en halty aan, dit omdat hij heel sterk is en ik hem anders niet hou als ik een andere reu tegen kom, teven geen probleem, maar reuen is een drama.

vroeger is hij aangevallen als jonge hond, en nu is hij niet vriendelijk tegen iedere hond.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:46

Meestal loopt hij los, maar ja dat mag natuurlijk vaak niet.
(los luisterd hij overigens het best, ook als hij aan de voet moet lopen)
Verder eigenlijk aan een tuig, waarom? Kwam er perongeluk achter met fietsen
(dan had ik altijd tuig om, ook bij vorige honden) dat hij dan veel netter mee liep.

In mijn geval dus gewoon toeval.
(heeft overigens ook een halsband om, maar daar zit zijn dogtag aan.)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:48

mijn ene hond met halsband van leer, en andere met slipband, van nylon, omdat hij gewoon teveel ttrekt

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:55

Tess loopt bijna altijd los, de keren dat zij een band om heeft is dat een halsband (nylon). Heb ook een nylon tuig voor als we eens een keer moeten fietsen.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:59

Ik heb ene reu van 80 kilo die loopt meestal met een wurgband(slipketting heet dat)
Ook heb ik een tuig van K-9 voor hem, met van die klitteband dingen erop, ik heb bodyguard en Security!
Verder nog wat halsbanden ensow.

Mijn teven, 3 stuk alle rond de 65 kilo lopen afwisselend aan de slip of, als ik er 3 bij me heb, de jongste 2 aan een halti.

Verder loopt het spul veel os, daar waar het kan, dan hebben ze niks om, vind ik te link.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:07

Mijn beide honden hebben een tuig.
Als ik alleen met Rhodi loop, draagt hij ook een gentle leader. (Ja, beide; vind ik dubbel zo veilig en ik kan best twee lijntjes vasthouden.)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:16

onze engelse staff van 22kg draagt een nylon halsband, met een nylon riem
ben weer druk op zoek naar een leren halsband, met een leren riem
in de auto en tijdens het fietsen draagt hij een leren tuig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:19

Jammer dat je niet meerdere keuzes kan maken dus ik kan slecht een optie kiezen want het wisselt enorm.
Ik wandel de ene keer met Slipketting, andere keer met gewoon een brede halsband van bv 'powerdogs' soms een slip én bredehalsband en ook soms nog wel eens een prikband.
Net waar ik naar toe moet :)

Wel altijd een politielijn :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:57

Jack russel spike 7 kilo halsband met rollijn op de hei en in het bos waar het mag loopt hij gewoon los
Bouvier Kyra 40 kilo halsband met rollijn loopt ook los op plaatsen waar het mag.
Beide honden luisteren goed. Ze dragen leren halsbanden.
In de auto gaat de bouvier altijd zelf al liggen en de jack russel zit dan in een nylon tuigje aan de autogordel vast.
Thuis op het erf heeft de jack russel geen halsband om maar de bouvier heeft dag en nacht de lerenhalsband om.
Honden lopen ook hier gewoon los op het erf hek staat regelmatig open maar ze lopen zelden voorbij het hek.
In een schuur is het hondenhok en via een luik kunnen ze hier in en uit lopen. Alleen als de loonwerker komt om gier uit de gierkelders te halen dan gaat het luik dicht.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:02

Mijn boeffiepup van nu 16 maanden loopt met n slipketting en als we ´savonds gaan wandelen met een soslichtbanderbij om.
We hebben hiervoor gekozen omdat al onze honden vanaf het begin getraind worden. De ketting in is in principe bijna niet nodig. Maar in situaties waarin een jonge hond weleens zijn omgeving wil vergeten en bijv achter een vogel ssnholt. Is het beter even de slipketting te moeten gebruiken.(zo corrigeerd de moedr zn pups ook) dan dat de hond de weg opholt en doodgereden wordt.
In de auto hebben we een hondenrek daar zit meneer of liggt meneer achter. Bouviers zijn eigenlijk zeer makkelijk te trainen honden die zodra ze iets snappen weinig te corrigen hoeven te worden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 22:45

Leuk dat iedereen zo hun redenen er ook bij geeft. Het is wel grappig dat ik niet hoor wat ik daadwerkelijk een aantal keer tijdens het wandelen heb gehoord, hond loopt met slipketting, vaak nylon met metaal, omdat ze het een mooie halsband vonden.

Dit is echt super interessant en ik wil iedereen bedanken voor het antwoorden, ik ben er echt superblij mee.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:18

Mizora schreef:
Leuk dat iedereen zo hun redenen er ook bij geeft. Het is wel grappig dat ik niet hoor wat ik daadwerkelijk een aantal keer tijdens het wandelen heb gehoord, hond loopt met slipketting, vaak nylon met metaal, omdat ze het een mooie halsband vonden.

Dit is echt super interessant en ik wil iedereen bedanken voor het antwoorden, ik ben er echt superblij mee.

Hahah moet wel zeggen dat ik erg kieskeurig ben in de kleur van mn halsbanden hoor :o
Zo heb ik nu een groene, rode en zwarte. Vorige maand waren ze allemaal zwart, maar blijf wel in de halfcheks!

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:25

Gentle leader. M'n hond weegt 61 kg en is een kruising met een Newfoundlander en een Sint-Bernard. Ik weeg ongeveer 44 kg en ben 1,54m groot. Mijn hond is goed opgevoed en trekt niet tijdens het wandelen. Ook niet met een gewone halsband. Maar het is gewoon veiliger voor ons allebei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:31

Die van mij lopen altijd los en luisteren super.
Alleen in hele drukke gebieden gaan ze aan een gewone korte lijn maar dat is meer om andere mensen/honden dan om hun...

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:46

Ik heb een klein hondje, schnauzerxteckel. Hij heeft een gewoon leren halsbandje met rollijn van 5m. En een ander gewoon leren halsbandje met een leren riem. (zo eentje waar 2 ringen over de riem verdeeld zijn, met zodat je de riem korter-langer kunt maken. Even een plaatje gezocht http://www.zooplus.nl/bilder/1/45953_he ... pion_1.jpg
Laatst bijgewerkt door MerelxG_R op 20-11-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:47

Ook een normale halsband en zo'n lange uitrolriem

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:55

wij laten onze rottweiler altijd uit met een normale linnen halsband met half slip.

omdat ze echt heel blij en enthousiast word als ze puppy,s ziet.
ze trekt soms wat dan...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:30

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:38

Onze hond (10 jarige dwergkees van ongeveer 5kg) loopt meestal los als we hem uitlaten. We hebben een standaard rondje voor het uitlaten.
Als we hier langs de "drukke" weg moeten gaat ie wel aan de riem, gewoon leren bandje met uitrolriem.