Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faniek schreef:Ik zou als ik jou was echt naar de opvang gaan, omdat het belangrijk is ook dat het nog klikt. Waar woon je in de buurt?
@ lindalieneke,
Dames bij elkaar is ook lang geen goede combi.. zelfde leeftijd, na een jaar komen ze in de pubertijd en het gaat mis. Moeder was een volwassen stabiele dame dus dat ging wel weer. Ik weet zeker dat bij jouw vechtersbaas een leuke heer kan!
Mjay schreef:ondanks een maatje zal de voedster gewoon blijven grommen hoor.... je kan dr wel 10 konijnen bij gaan doen maar dit is nou eenmaal gewoon typisch voedster gedrag al mijn voedsters op 1 na hebben dat altijd gedaan..
magda_90 schreef:Het typische vermenselijken van een dier heet dat. Het is logisch om dat te doen, maar vergeet niet dat een mens een compleet ander zoogdier is dan een konijn dat is. Dus anderen behoeftes etc.
Het zal daarom vast ook wel zielig gevonden om een vogelspin in een terraria van 30*30 te zetten, maar ja in de natuur gebruiken zij nu eenmaal niet meer ruimte. Maar dat was even offtopic want een knager valt daar niet echt mee te vergelijken
Mindim schreef:Mjay schreef:ondanks een maatje zal de voedster gewoon blijven grommen hoor.... je kan dr wel 10 konijnen bij gaan doen maar dit is nou eenmaal gewoon typisch voedster gedrag al mijn voedsters op 1 na hebben dat altijd gedaan..
Dit is echt geen typisch voedster gedrag. Typisch gefrustreerd konijnengedrag misschien. Al mijn voedsters hebben nog nooit gegromd, de voedster van mijn goede vriendin ook niet, en samen zijn dat er nogal wat.
mistery schreef:Klopt niet wat je zegt Mindim, het hoeft geen gefrustreerd konijn te zijn als die gromt. Het grommen en het aanvallen is gewoon terretoriaal gedrag. Niets meer en niets minder, het ene konijn doet het wel en het andere konijn doet dit niet.