Mijn konijn gromt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 22:59

ik ga ff kijken of zoiets hier in de omgeving is..

Air

Re: konijn die gromt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:00

MarvanTom

Ik heb ook zo'n konijn gehad, met de originele naam Bobo.
Een gekregen Pools konijntje, echt een toverbal. Geen idee hoe oud ze was toen ze kwam.
Bobo gromde echt altijd zo, bij mij dan, maar bij mijn ventje niet. Altijd maar dat aanvallen,grommen,bijten, gewoon niet leuk meer.
Ander konijn erbij werkte niet; diversen geprobeerd, maar ze vrat ze zowat op van kwaadheid.
Werkelijk alles geprobeerd, naast elkaar, bij elkaar, maar Bobo was Bobo en echt beter af alleen.
Wat wel goed ging als gezelschap was onze rode kat, die bij haar in het hok sliep... :+:
Bobo hebben we 11 jaar gehad en is een natuurlijke dood gestorven.
Zeg het maar: ongelukkig konijn? Zielig ?
Denk het niet! Dan wordt geen enkel konijn 11 + .
Karakter? Voorkeur?
Denk het wel! En dat had ze, helaas kon ik er dus niets mee doen. Mijn ventje en de rode kat juist weer wel...

De meeste konijnen hebben gezelschap nodig, dat wil niet zeggen alle konijnen. ;)

PS heb nu weer 2 konijnen uit de opvang en die vinden ons en elkaar wel heel lief! :D
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 20-11-09 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran_da

heb je al gedacht aan een groter hok voor je konijn kan zijn dat hij zich wat bedreigd voelt omdat het hok misschien te klein is en valt hij je ook daarom aan af en toe....:)

heb het zelf namelijk ook bij familie heb meegemaakt dat hun konijn dus ook gromde en viel je aan in ze hok maar toen me vader een groter hok had gemaakt was dat konijn dus helemaal omgedraaid en was het konijn echt heel lief geworden....:)

(weet niet of het al is gezegt want had geen zin om 4 pagina's te lezen.:))

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:01

Ik heb hier twee zusjes (echt allebei vrouwtjes!) en dat ging een jaar goed, daarna begon de een de ander aan te vallen. Hok is groot zat, twee verdiepingen met ren eronder. Ik heb ze uit elkaar gehaald. De vechter heb ik alleen gezet en de ander weer bij d'r moeder. Ze zijn er allebei gelukkiger van geworden als je t mij vraagt. Moeder en dochter ging gelijk super en de vechtersbaas is ook veel liever geworden en gromt nauwlijks meer, ondanks dat ze nou alleen zit!!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:05

Ik zou als ik jou was echt naar de opvang gaan, omdat het belangrijk is ook dat het nog klikt. Waar woon je in de buurt?

@ lindalieneke,
Dames bij elkaar is ook lang geen goede combi.. zelfde leeftijd, na een jaar komen ze in de pubertijd en het gaat mis. Moeder was een volwassen stabiele dame dus dat ging wel weer. Ik weet zeker dat bij jouw vechtersbaas een leuke heer kan!

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 23:08

Ik woon in Apeldoorn, ik zag dat hier geen opvang was.
Mss mams lief aankijken om naar Ede te rijden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:14

mijn konijn zit ook alleen en gromt nooit.
kooi staat altijd open en heb niet het idee dat hij ongelukkig.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:15

Ede zit inderdaad een goede opvang. Jammer dat er tussen Steenwijk en Ede eigenlijk niks meer zit, ik zelf zit met de opvang in Steenwijkerwold.. als je kijkt op http://www.konijnenbelangen.nl nummer 52 en dan is het even heel leeg naar beneden.
Ik hoop dat je moeder naar Ede wil rijden, ze kunnen je echt ontzettend goed helpen. Ook super dat je een maatje voor je konijn wil.

@ nikita_benno
Niet elk konijn dat alleen zit gromt, alle rammen hier zitten alleen voor castratie en zitten ook superlieve dieren tussen en ook niet alle konijnen zullen alleen ongelukkig zijn, maar als ik kijk wat soms binnen komt uit wat altijd buiten staat of alleen in een hoekje zit ja dat is echt ongelukkig en een konijn is het gelukkigst met een vriendje (99% van de konijnen).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:18

ik heb 2 cavia`s die zitten samen en mijn konijn heeft altijd al alleen gezeten en durf er niks bij te zetten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:20

Je moet er ook nooit zomaar iets bij zetten, kwestie van koppelen en bij de opvang helpen ze daar volledig mee, je kan zelfs in de opvang laten koppelen. Helemaal geen zorgen.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:22

Ik geloof dat ze alleen ook gelukkig is, ze gromt niet meer en ik kan d'r nou fatsoenlijk aaien. Heb vier konijnen, moeder met twee jongen en hun vader. Moeder en dochter zitten samen, pa en dochter apart. Ga Bono niet casteren, vind t niet nodig. Vind vier konijnen ook genoeg trouwens. En ik ga er geen weg doen, het is geen auto. Als ik wat aan schaf wat ademt blijft t hier tot t dood gaat. Ze hebben allemaal groot hok met buitenren, ze zijn gelukkig als je t mij vraagt. Ze zitten met de rennen naast elkaar, dus kunnen elkaar wel zien, maar geen ruzie maken. (Net als de paarden, wel contact, geen ruimte om jongen of ruzie te maken!

Faniek schreef:
Ik zou als ik jou was echt naar de opvang gaan, omdat het belangrijk is ook dat het nog klikt. Waar woon je in de buurt?

@ lindalieneke,
Dames bij elkaar is ook lang geen goede combi.. zelfde leeftijd, na een jaar komen ze in de pubertijd en het gaat mis. Moeder was een volwassen stabiele dame dus dat ging wel weer. Ik weet zeker dat bij jouw vechtersbaas een leuke heer kan!
Laatst bijgewerkt door lindalieneke op 20-11-09 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 23:23

Ik ga het allemaal ff rustig uitzoeken..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:06

@ lindalieneke
Ik kan er dan echt niet met mijn hoofd bij dat je 2 konijnen apart hebt zitten terwijl als je 1 castreert 2 dolgelukkige konijnen kan hebben... echt ik kan daar niet bij. Paard mag niet alleen hier algemeen bekend, maar konijnen wel :n

@ Niien_S
Heel veel succes, mocht je vragen hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:20

Mjay schreef:
ondanks een maatje zal de voedster gewoon blijven grommen hoor.... je kan dr wel 10 konijnen bij gaan doen maar dit is nou eenmaal gewoon typisch voedster gedrag al mijn voedsters op 1 na hebben dat altijd gedaan..

Dit is echt geen typisch voedster gedrag. Typisch gefrustreerd konijnengedrag misschien. Al mijn voedsters hebben nog nooit gegromd, de voedster van mijn goede vriendin ook niet, en samen zijn dat er nogal wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:22

magda_90 schreef:
Het typische vermenselijken van een dier heet dat. Het is logisch om dat te doen, maar vergeet niet dat een mens een compleet ander zoogdier is dan een konijn dat is. Dus anderen behoeftes etc.

Het zal daarom vast ook wel zielig gevonden om een vogelspin in een terraria van 30*30 te zetten, maar ja in de natuur gebruiken zij nu eenmaal niet meer ruimte. Maar dat was even offtopic want een knager valt daar niet echt mee te vergelijken :+

Jij houdt je paard ook het liefst alleen dan?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:24

ik had er ook zo een, die zat niet alleen en was ook best lief totdat je aan zn etensbakje kwam, dan kon ie je wel verscheuren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:28

O ja en konijnen behoren niet tot de knaagdieren, zoals cavia's en hamsters en dergelijke. Konijnen behoren tot de haasachtigen.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:30

mijn knijn gromt ook regelmatig. ze zit alleen in een buitenhok en samen zetten met mijn andere konijn heeft bijna twee dode konijnen opgeleverd..... daarbij gromt ze alleen bij het voeren, dus naar mijn idee heeft ze last van voedernijd. wellicht die van jou ook?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:31

Mindim schreef:
O ja en konijnen behoren niet tot de knaagdieren, zoals cavia's en hamsters en dergelijke. Konijnen behoren tot de haasachtigen.

echt?interessant, heb ik nooit geweten....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:53

Mindim schreef:
Mjay schreef:
ondanks een maatje zal de voedster gewoon blijven grommen hoor.... je kan dr wel 10 konijnen bij gaan doen maar dit is nou eenmaal gewoon typisch voedster gedrag al mijn voedsters op 1 na hebben dat altijd gedaan..

Dit is echt geen typisch voedster gedrag. Typisch gefrustreerd konijnengedrag misschien. Al mijn voedsters hebben nog nooit gegromd, de voedster van mijn goede vriendin ook niet, en samen zijn dat er nogal wat.

Klopt niet wat je zegt Mindim, het hoeft geen gefrustreerd konijn te zijn als die gromt. Het grommen en het aanvallen is gewoon terretoriaal gedrag. Niets meer en niets minder, het ene konijn doet het wel en het andere konijn doet dit niet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:48

Effe lekker offtopic, maar ik ga maandag een vriendje halen voor mijn konijn en ze dinsdag koppelen. Gaat dit niet goed, gaat de ram terug en neem ik mijn voedster mee en dan gaat gewoon het eerste de beste konijn mee naar huis waarmee het goed gaat. :)) Duimen jullie dat het goed gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:03

mistery schreef:
Klopt niet wat je zegt Mindim, het hoeft geen gefrustreerd konijn te zijn als die gromt. Het grommen en het aanvallen is gewoon terretoriaal gedrag. Niets meer en niets minder, het ene konijn doet het wel en het andere konijn doet dit niet.

Ik zeg dat het geen typisch voedster gedrag is. Typisch gefrustreerd konijnengedrag misschien. Tuurlijk sommige konijnen doen het altijd, maar er zijn er ook die het uit verveling en eenzaamheid doen. Maar het is geen typisch voedstergedrag. En we kunnen niet zeggen dat het konijn het doet puur uit territoriaal gedrag, net als ik niet kan zeggen dat het uit eenzaamheid voortkomt. Alleen lijkt mij optie b meer voor de hand liggend dan optie a.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:37

Ahh sorry, dan heb ik het eventjes te snel gelezen ;)
Maar goed, we verschillen nog steeds van mening aangezien ik vind da thet meer het territoriale gedrag is dan de eenzaamheid. Hoewel het konijn absoluut eenzaam is. Zou een goede zaak zijn als mensen zich meer gaan verdiepen in het dier wat ze aan willen schaffen .
Daarom top dat je een maatje aan het zoeken bent TS :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:42

Mijn konijn gromde ook weleens als ik hem vanaf de grond benaderde of eten neerlegde. Ze voelen zich aangevallen en zien je hand als bedreiging. Als ik hem rustig benaderde van boven was er niks aan de hand.
Konijnen hebben wel ruimte nodig, je kan ze prima los laten lopen in huis of in de tuin als je er bij bent. Maar met grommen heeft dat niks te maken.