Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:ik snap de mensen niet hoor, altijd maar klagen dat het zo zielig is voor die beesten in de bio-industrie, dan heb je dus een eigen koe of varken of weet ik veel wat die lang zal ze leven heeft gehad een prachtig leven, veel ruimte.. en dan wil je dat nog niet opeten? .... euh.. ja ik raak ergens de draad kwijt nu?
_janet_ schreef:fenna1995 schreef:ik bedoel, als je zoals in haar situatie maar één koe hebt. Je ziet dat beest toch elke dag als je 'm voer geeft enzo.
En waarom zou je je eigen koe laten slachten? dat doe je toch ook niet zomaar bij je gezonde paard?
Ik heb al moeite met een dode vis uit het aquarium halen.
Ik had maar 2 koeien, dat maakt de situatie niet veel anders.
Mijn koeien waren niet mijn "huisdieren" ook niet voor mijn gevoel. Mijn paard is iets heel anders dan de koeien die ik had. Ik heb er een heel ander gevloe bij. Ik gaf wel om mijn koeien, maar ze werden gewoon geslacht. Daar stelde ik me op in, ik hechte me er niet zo aan als aan mijn paarden.
Ik snap het niet helemaal...
Veel van jullie kopen wel vlees uit de supermarkt van Bio industrie koeien, varkens en kippen. Maar een koe opeten die een perfect leven heeft gehad is dan not done.